Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Er heeft wel iets gereden, want zowel 's ochtends als 's middags geeft OVinfo aan dat de rit met vertraging zou zijn vertrokken.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Weet iemand wel of deze lijn dan daadwerkelijk met Hermes materieel rijdt? Ik heb gister namelijk geprobeerd om de middagrit om de hoek bij het Pius-X geprobeerd te fotograferen (ik vermoed zonder succes), ik zag wel (volgens mij wel iets eerder dan de 618 gepland staat) een VDL Futura van Van Gompel voorbij komen maar ik weet niet of dat de betreffende lijn zou kunnen zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Zou mij niets verbazen als deze ritten worden uitbesteed. Maar voor de zekerheid:
huibf schreef:Lokquote
Hans schreef:Lokquote
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

In het verleden reed van gompel versterkingsritten op lijn 121. Of dat ook op andere lijnen was kan ik me zo 1-2-3 Niet herinneren
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Karl »

Hoe weet je dat deze bus dan een lijndienst rijdt? Dat is er toch niet vanaf te zien?
Het is een spectrum.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Van Gompel rijdt ook voor Arriva, lijn 654 met name.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Karl schreef: za 12 sep 2020, 15:11 Hoe weet je dat deze bus dan een lijndienst rijdt? Dat is er toch niet vanaf te zien?
Volgens mij heeft ook niemand dat gezegd ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Tom024 schreef: za 12 sep 2020, 15:14 Van Gompel rijdt ook voor Arriva, lijn 654 met name.
Ook op de 305 en 605 rijden ze voor Arriva.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Karl schreef: za 12 sep 2020, 15:11 Hoe weet je dat deze bus dan een lijndienst rijdt? Dat is er toch niet vanaf te zien?
Dat is inderdaad niet te zien maar het feit dat van gompel regelmatig actief is voor hermes en arriva en dat ik vanuit ga dat de fotograaf wel op de juiste tijd daar stond ga ik wel vanuit dat dit lijn 618 is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Ik twijfel daarover, want die bus ziet er best leeg uit en ik verwacht op zijn minst een A4'tje achter de voorruit die aangeeft dat het een schoollijn betreft.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Daar ben ik niet mee eens. Misschien dat chauffeur deze wel bij zich heeft. Maar dat hij bij de school komt aanrijden en de leerlingen gelijk heeft laten instappen. Ik kan me voorstellen dat de leerlingen wel weten dat dat hun bus is. Er is maar 1 lijn volgens mij. De chauffeur hoeft dan niet de officiële vertrektijd af te wachten. Dat heeft geen zin. Gelijk vertrekken dus. Dat zou het ietsjes te vroeg verklaren.
Dat de bus niet vol zit verbaast me niks. De reizigersaantallen zijn nu niet om daar naar huis over te schrijven. Lijn 619 is al gesneuveld, lijn 618 mocht voorlopig blijven.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Geen idee welk materieel lijn 619 wordt gereden. De weredi bussen zijn in de huisstijl iig. Maar volgensmij wel uitbesteed. Wellicht tijdelijk omdat de bussen worden voorbereid voor voorinstapen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie dat TCR/BusiNext onlangs enkele bussen in Brabantse huisstijl heeft gestoken, waarschijnlijk als vervanging voor de oude Integro's. Ik heb Lion's Regio 98 en Volvo 8700 442 al voorbij zien komen. Zijn er nog meer bussen aangepast?

Edit: Welk voertuig verschuilt zich achter nummer 497? Deze reed vanmorgen op lijn 630.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De 497 is een gelede Mercedes Citaro (ex Arriva 78**)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Die 497 is uit dienst bij TCR, ik denk dat zijn nummer tegenwoordig wordt gebruikt voor een van de Zuidtangentcitaro's uit de serie 718-727. 498 en 499 worden voor ook wagens uit die serie (723 en 725) gebruikt.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ovVeluwe »

De echte 497 zag ik gisteren staan in de stalling van Apeldoorn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Dan zal dat hem niet zijn inderdaad.

De MAN's van TCR staan overigens te koop, maar er worden nog wel enkele ingezet. Kennelijk heeft TCR een tekort.

Nog een vraagje: waarom hebben de bussen van de onderaannemers van Arriva geen Bravologo's op de zijkanten? Ik dacht dat het antwoord op die vraag in een PvE o.i.d. zou staan, maar ik kan geen concessie- of aanbestedingstopics vinden...
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

In het PvE zal er in ieder geval niks over staan aangezien Bravo toen nog niet bestond. Dit is later met de start van de ZOB-concessie bedacht (als ik het me goed herinner stond het zelfs daar nog niet in het PvE). Er zullen indertijd afspraken gemaakt zijn tussen Arriva en de provincie over de uitrol. Overigens hebben de bussen van Arriva zelf die in Eindhoven komen ook geen logo's op de zijkant
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Het is echt een zooitje aan materieel op lijn 605 tussen Uden en Eindhoven. De ene dag rijdt er een VDL Futura van Van Gompel. Dezelfde rit wordt de dag erop met een VDL Bova van Van Dijk gereden en de dag erop een MAN Lion's Regio van Van Driel. En dan heb ik nog een touringcar van Van Gerwen Munckhof gespot. De 305 wordt nog steeds met touringcars versterkt in de spitsuren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Je weet neem ik aan dat Van Driel en Van Dijk één rn hetzelfde bedrijf zijn?

Van Driel is de onderaannemer, dus als die onvoldoende bussen/chauffeurs hebben zal de rit wel worden uitbesteedt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: vr 18 sep 2020, 07:44 Het is echt een zooitje aan materieel op lijn 605 tussen Uden en Eindhoven. De ene dag rijdt er een VDL Futura van Van Gompel. Dezelfde rit wordt de dag erop met een VDL Bova van Van Dijk gereden en de dag erop een MAN Lion's Regio van Van Driel. En dan heb ik nog een touringcar van Van Gerwen Munckhof gespot. De 305 wordt nog steeds met touringcars versterkt in de spitsuren.
Rijden ze op tijd? Dan valt het zooitje nogal mee. Dat het stickertje anders is gelukkig ondergeschikt:-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Tom024 schreef: vr 18 sep 2020, 09:09 Je weet neem ik aan dat Van Driel en Van Dijk één rn hetzelfde bedrijf zijn?

Van Driel is de onderaannemer, dus als die onvoldoende bussen/chauffeurs hebben zal de rit wel worden uitbesteedt.
Ja dat weet ik, Van Gompel en Van Gerwen/Munckhof werken overigens ook nauw samen. Zitten allebei in Veldhoven op hetzelfde terrein.

Ze reden mooi op tijd, maar ik zei dan ook een zooitje aan materieel alsin van alles door elkaar.

Overigens mocht ik net voorin instappen bij Arriva op de 305. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Het valt me op dat de lijnen 21 en 22 volgens de reisinformatie al minstens een aantal dagen steeds met de grote Ambassador streekbussen rijden, is dat vanwege een maatregel m.b.t. corona (vanwege de ventilatie in de 8-persoonsbusjes bijvoorbeeld) of vanwege de toegenomen drukte (of wellicht een andere reden)? En waarom wordt er dan niet net zoals voor de zomerdienstregeling met de MAN stadsbussen gereden?
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

regenmaker schreef: za 19 sep 2020, 07:14Overigens mocht ik net voorin instappen bij Arriva op de 305. :mrgreen:
Vandaag in Tilburg bij diverse stadsbussen ook.Er zijn spatschermen voor de chauffeurs geplaatst.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

teun schreef: za 19 sep 2020, 09:30 Het valt me op dat de lijnen 21 en 22 volgens de reisinformatie al minstens een aantal dagen steeds met de grote Ambassador streekbussen rijden, is dat vanwege een maatregel m.b.t. corona (vanwege de ventilatie in de 8-persoonsbusjes bijvoorbeeld) of vanwege de toegenomen drukte (of wellicht een andere reden)? En waarom wordt er dan niet net zoals voor de zomerdienstregeling met de MAN stadsbussen gereden?
Er rijdt niet iedere dag een ambassador. Soms ook MAN. Volgens mij pakken ze gewoon wat er nog staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten