Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sirvinniei schreef:Het probleem is ook dat sommige toeristische voorzieningen speciale lijnen hebben en andere niet. Bij Walibi of de Hoge Veluwe kan je makkelijk toeristen tegenhouden door de speciale lijnen niet te rijden, bij stranden en de Efteling is dat een stuk lastiger als je nog wel de andere mensen wilt bedienen.
Naar de Efteling rijden ook rechtstreekse bussen vanuit Tb en Ht, maar het pretpark wordt ook meer dan voldoende bediend met reguliere buslijnen.
Naar ik begrepen heb, wil Walibi zelf helemaal niet met het OV bereikbaar zijn. Walibi geeft er de voorkeur aan dat het beperkte aantal bezoekers dat mogelijk is, vooral uit gezinnen met kinderen bestaat. De parkeerinkomsten zijn voor Walibi nog belangrijker dan normaal nu er minder bezoekers mogen komen. Natuurlijk is dat discriminerend voor mensen zonder kinderen en mensen zonder auto. Maar de coronamaatregelen kenmerken zich zonder meer al door onderscheid op leeftijd, beroep/functie, woonplaats en mobiliteit. Vooral de fysiek gehandicapten zijn de klos van zo ongeveer elke maatregel (ook de beperkingen in de winkelstraten) doordat er in het OV geen ondersteuning meer was, geleidelijnen vol tafels en stoelen gezet worden, eenrichtingsverkeer voor gehandicapten niet zichtbaar is, routes te smal zijn voor scootmobielen enzovoorts.
Zo'n oproep om vooral in je omgeving een frisse neus te halen was ook niet overal in Nederland even realistisch, en vooral gunstig voor mensen die pal bij natuurgebieden wonen, en niet voor mensen die in een volle stad met smalle voetpaden wonen. Vergeet niet hoeveel parkeerterreinen en zelfs fietsenstallingen er bij stranden en bossen afgesloten waren, waardoor ook mensen met een auto er niet konden komen, maar alleen de rijken uit de directe omgeving. Maar weet Rutte veel, die woont in Den Haag naast het groen en strand.
Maar de bereikbaarheid van Walibi heeft weinig met Noord-Holland te maken.
En in Lelystad is er voldoende groen in de omgeving. In Noord-Holland zijn de meeste bewoners slechter af, gezien het beperkte aantal bossen.
Noord-Holland heeft wellicht wat minder bossen dan pak 'm beet Drenthe, het heeft dan wel weer net wat meer strand. Ik weet het, dat is niet helemaal hetzelfde, maar het is crisis, en je moet roeien met de riemen die je hebt, nietwaar?
Ik ben de afgelopen maanden tot de conclusie gekomen dat je ook heel lekker kan wandelen en fietsen in de polder. Bij mij ligt die net buiten de stad, en ik heb me laten vertellen dat Noord-Holland er ook voldoende van heeft.
Ik kan beamen dat er wel wat polders in Noord-Holland liggen. :Y
Met onder andere de Loosdrechtse Plassen, Ankeveensche Plassen en het Naardermeer heeft Noord-Holland ook wel een paar fraaie meren grote wateroppervlaktes.
Edit: woordkeus veranderd n.a.v. opmerking van Suus.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 09 jun 2020, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wat ook fijn is van Noord-Holland, is dat je polders hebt die meren zijn: Haarlemmermeer, Wieringermeer, Bijlmermeer — wat Aalsmeer eigenlijk is is dan weer niet zo evident :?
Connexxion ambassador 4222 reed vandaag op Texel op de tijden van de tussenboten. Het viel me op dat het ding erg veel lawaai maakte bij het rijden van 80 km/h. Het is ook te zien dat het rustig is op Texel door Corona: we vertrokken om 14:02 vanaf de Elemert in Den Burg en om 14:09 (met -14!) waren we al in de veerhaven.
Nou ik zat afgelopen week op Texel en één ding: het was absoluut NIET rustig. Het was veel rustiger als normaal. En dat - 14 zit standaard in de dienstregeling ter beveiliging zodat de boot zeker weten gehaald wordt. Lijn 28 is misschien iets rustiger maar de flexibele busjes rijden genoeg ritten hoor!
busfanNL schreef:Nou ik zat afgelopen week op Texel en één ding: het was absoluut NIET rustig. Het was veel rustiger als normaal. En dat - 14 zit standaard in de dienstregeling ter beveiliging zodat de boot zeker weten gehaald wordt. Lijn 28 is misschien iets rustiger maar de flexibele busjes rijden genoeg ritten hoor!
Met rustig bedoel ik het autoverkeer op het eiland. Voorgaande jaren had lijn 28 10 tot 20 minuten vertraging richting veerboot, nu konden we gewoon doorrijden. Ook het aantal mensen in de bus vond ik meevallen ten opzichte van andere jaren.
Het autoverkeer viel mee omdat je er op die woensdag was. Met dat warme weer lag iedereen op het strand en met name de toeristen en als die op het strand zitten dan zijn ze niet te vinden in lijn 28. Tevens is het ook geen officiële wisseldag en dus zit lijn 28 altijd wat minder vol. Nogmaals: die - 14 in de dienstregeling is gemaakt om op drukke dagen alsnog de veerboot te halen. En tevens is lijn 28 wat leger omdat die enkel nogmaar de belangrijkste bestemmingen aan doet op het eilanden de rest wordt natuurlijk bediend met de flexibele hopper. :Y
Over die Ebusco's gesproken: op de wiki zag ik aan de nummering van alle Connexxion Ebusco's dat ik maar uitkom op 122 bussen, terwijl het er volgens mij 156 moet zijn (dus ik mis nog 34 bussen). Want ik zag ook niet waar de nummers 2033-2048 zijn. Wel zag ik een bus 2033 op de Ebusco site, maar misschien is hier iemand die hier meer van afweet?