Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ongelofelijke puinhoop op Gare du Nord in Parijs. De bovenleiding bij Creil is naar beneden gekomen door de hitte en dus was het vertrek van alle TER-treinen richting het noorden voor onbepaalde tijd uitgesteld. Enkele treinen werden al uit hun lijden verlost door opgeheven te worden, maar de treinen die dat niet waren stonden allemaal op minstens 1 uur vertraging. Blijkbaar veroorzaakte het ook kortsluiting elders, want op lijn H naar Persan en de TER naar Beauvais werd het treinverkeer ook stilgelegd.

Thalys heeft daar theoretisch geen last van, maar daarvan wilden op vertrektijd de deuren niet sluiten. Dat heeft 20 minuten gekost om te repareren. In tegenstelling tot de heenweg, toen de trein 40% gevuld was neigt het nu tussen Parijs en Brussel naar 95%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Net buiten de hoofdhal van Leipzig Hbf, spoor 18 zo te zien, staat een DB-Haai (BR632). Iemand enig idee wat die hier doet, aangezien ze planmatig alleen rond Dortmund en Kempten worden ingezet? Proefritten voor een eventuele inzet op de RB naar Geithain, volgens mij de enige dieselverbinding die DB heeft rond Leipzig?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ze rijden ook op Frankfurt Hbf - Dieburg via Dreieich, maar verder geen idee. Wellicht overbrenging van een nieuw stel richting Beieren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

Bart schreef:Maar als je bv. naar Spanje kijkt, dan hebben ze in de jaren '90 nog midden in Madrid station Atocha gebouwd dat minstens 2x te groot is - ze hebben namelijk een apart aankomst- en vertrekgedeelte naast elkaar gebouwd.
Wablief? Station Madrid Puerta de Atocha is ondanks recente uitbreidingen nog steeds te klein. De aparte aankomst- en vertrekgedeelten zijn boven elkaar gebouwd, niet naast elkaar.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

In de stationshal liggen de reizigersstromen boven elkaar, maar ik heb het over de sporen en perrons zelf. Als wij in Den Haag Centraal zouden zeggen dat op spoor 1-5 alleen mensen uit mogen stappen en op 6-10 alleen mensen in mogen stappen, dan zou het station ook te klein zijn. Maar omdat in Atocha aankomst en vertrek is gescheiden, kun je (a) niet kort keren en (b) heb je 2x zo veel ruimte nodig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Zit je zomaar op je gemak een beetje treinen te kijken, het is toch te warm om veel te doen, komt opeens dit langs:Afbeelding

Schijnbaar rijdt vervoerder KZC vanuit Praha in het weekeinde toeristische treinen naar een aantal bestemmingen. Daarvoor gebruiken ze oude CSD rijtuigen en een loc reeks 749. Ik ben niet meegereisd, maar wellicht heeft iemand er ooit iets aan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ziet er leuk uit! De betreffende treinen staan, omdat Tsjechië, keurig op Vagonweb. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

Tom024 schreef:Zit je zomaar op je gemak een beetje treinen te kijken, het is toch te warm om veel te doen, komt opeens dit langs:
https://www.mupload.nl/img/usag1cq5khc9t.jpg

Schijnbaar rijdt vervoerder KZC vanuit Praha in het weekeinde toeristische treinen naar een aantal bestemmingen. Daarvoor gebruiken ze oude CSD rijtuigen en een loc reeks 749. Ik ben niet meegereisd, maar wellicht heeft iemand er ooit iets aan.
Helaas geen tijd vandaag ga naar de staropramen brouwerij. Maar als ik dit eerder wist ging ik gister al.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 09 aug 2020, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

15:28 uit Basel vertrekken, en om 15:42, nog voor Liestal, zowel de Interrail-kaart als de bijbehorende ID-Kaart mogen laten zien. Ik ben erg tevreden over de SBB. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik mis de "daar kan de NS nog wat van leren" en "#kudtns" in je bericht :Y

Overigens mocht ik net, terwijl we door Emmerich kwamen mijn Zettel laten zien voor de Mund und nasebedeckungsausnahme, ook best snel :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou, Düsseldorf ging (met +120) zonder noemenswaardige problemen, maar we staan nu met de 727 al een kwartier op Leverkusen Mitte wegens Personen im gleis. De Strecke was net vrijgegeven, maar nu toch weer niet. :')

Dus op dit moment staan we met +30 aangekondigd op Messe/Deutz, maar we staan nog immer in Leverkusen *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Klinkt bekend: de 105 was in Ut +10 (leegmaterieel dat nog niet weggerangeerd was), maar dat was in Düsseldorf bijna ingelopen. In Keulen kwam er een extra stel bij, dat bleek in Siegburg een deurstoring te hebben, en de 300 werd ook al niet aangetikt tot Frankfurt. Dus dat werd +30, en dat werd voor Basel niet meer gecorrigeerd. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ja ik zit ondertussen tussen Aschaffenburg en Würzburg, en bij die laatste staan we met +65 aangekondigd.

Hetgeen maakt dat ik momenteel een vertraging heb van slechts 185 minuten *O*
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Z2N schreef:Klinkt bekend: de 105 was in Ut +10 (leegmaterieel dat nog niet weggerangeerd was), maar dat was in Düsseldorf bijna ingelopen. In Keulen kwam er een extra stel bij, dat bleek in Siegburg een deurstoring te hebben, en de 300 werd ook al niet aangetikt tot Frankfurt. Dus dat werd +30, en dat werd voor Basel niet meer gecorrigeerd. :mrgreen:
Tweede stel? Is dat er weer afgegaan ofzo want toen ik vanmiddag op de DB app keek stond er dat ie met één stel reed tussen Frankfurt en Basel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Nee hoor, dat zat er aan van Köln tot ik eruit stapte op Basel SBB.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Gezien in Hagen: nieuwe TBP-schermen. Hangt denk ik samen met het algehele vernieuwingsprogramma waarbij ook de omroepen helemaal worden vernieuwd en opnieuw ingesproken.
Afbeelding

Afbeelding

De volgende treinen staan nu op de schermen náást het hoofdscherm aangekondigd, maar ik vind de lay-out te veel op het hoofdscherm lijken waardoor niet in één oogopslag duidelijk is welke trein er nou daadwerkelijk voor je neus staat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Die schermen hangen er nu bijna een jaar denk ik, maar het ontwerp is inderdaad nog verbeteringsvatbaar. Ik geloof dat daarvoor op station Dresden-Neustadt proeven lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Oh, het viel me nu pas op :')
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik heb vorig jaar maart inderdaad afwijkende CTA's gezien in Dresden Neustadt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Castrop Rauxel of Dortmund Mengende heeft ook deze schermen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Ik zag ze in augustus in Hagen hangen maar had mijn foto's nog niet gepost, sorry...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Altijd fijn de DB: ICE 106 is gecancelled tussen Basel SBB en Basel Bad bf. Het positieve is wel dat ik daar keurig een mail over krijg. Nu hopen dat ik de ICE 72 haal op Basel SBB (5 minuten overstaptijd) om dan in Frankfurt de ICE 122 op te kunnen pikken.
ICE 106 rijdt trouwens maar met één stel dus of ze mij aan boord zullen missen is maar de vraag ;)

Edit: gelukkig doet de hc in de 72 heel erg moeilijk om het feit dat ik meereist. Uiteindelijk wordt mij in het duits toegeblaft dat ik het maar uit moet zoeken.

Edit 2: de hc in de 122 is een heel stuk klantvriendelijker. Geen probleem dat ik al vanaf Frankfurt meekom en hij heet mij hartelijk welkom. Hij biedt zelfs nog excuses aan voor t ontstane ongemak.
Klein minpuntje is dan weer wel dat de spareribs in de bordbistro zijn uitverkocht. Maar er zijn ergere dingen...

Edit 3: de 122 wordt nu, vanwege spelende kinderen op het spoor, omgeleid via de Südbrücke in Köln en komt dus vertraagd en in omgekeerde rijtuigvolgorde naar NL.
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door qiribi »

Ik zag vanmiddag rond 14:00 in Duitsland op de A40 tussen Moers en Venlo een oude donkerrode ambassador van de concessie Twente (pre 2014) gesleept worden richting Venlo, wat heeft die hier te zoeken?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Duitse onderaannemers kopen relatief vaak afgedankte Ambassadors uit Nederland om bijvoorbeeld aan leeftijdseisen van hun contracten te voldoen. De Ambassadors vervangen meestal oude Citaro's of MAN bussen uit de A20, A21 of A23-serie (voorlopers van de vorige generatie MAN Lion's City).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Lijn 45 »

Hij kan ook naar een van de Nederlandse handelaren of een touringcarbedrijf zijn gegaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten