Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik stap vanmorgen naar de douche, en heel prettig: de warmwatertoevoer is koud. Nou woon ik in een studentenflat, dus moet ik dan bellen naar de SSH voor een reparatieverzoek. En dat heeft mij oprecht verbaasd: het hele telefoontje duurde nog geen 90 seconden, en de reparateur is onderweg! Wie had gedacht dat een verhuurder zo'n goede klantendienst kon hebben! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Misschien had er al iemand anders voor jou gebeld :!: :idea: .
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

VIRM schreef: di 22 sep 2020, 08:06 Ah, ik dacht dat je alleen voor Noord-Holland Noord reed? :)
Normaal wel. Maar in Hilversum hadden ze wat moeite om de diensten te vullen de afgelopen dagen dus werd ik weer gevraagd om daar te gaan rijden voor anderhalve week.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vroeg mij iets af. Stel dat wij Tilburg willen verkopen, omdat het gewoon niet zo goed in het Nederlandse cultuurlandschap past, zou België dan geïnteresseerd zijn? Of zouden ze het willen ruilen voor wat ander grondgebied?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik denk dat je realistisch moet zijn, in Tilburg is werkelijk niemand geïnteresseerd.

Dat gezegd hebbende vind ik het besluit van de burgemeester om het op deze manier te organiseren niet eens zo onlogisch: beter een groep mensen op deze manier bij elkaar (met hekken, registratie) dan op verschillende plekken in de stad samenscholingen.
Dat het uiteindelijk niet blijkt te werken is jammerlijk, maar ik vraag me af of het alternatief beter was geweest.

De vraag moet wat mij betreft vooral zijn waarom je grote sportevenementen met publiek blijft organiseren als je weet dat de richtlijnen die je daarvoor hebt opgesteld in de praktijk onwerkbaar zijn.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Maak er maar een grote gevangenis van, kunnen we de gevangenen gelijk aan werk zetten: mondkapjes laten fabriceren en coronatestlabs bouwen.
Oh en de Tilburghaat is bij ons in de gemeente al langer gebruikelijk, ik ben blij dat het na wiet nu het twee na grootste exportproduct van onze gemeente is.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op vr 25 sep 2020, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

PHS schreef:Want de fans van Feyenoord houden zich wel aan de regels ofzo? Of komt de Tilburghaat vandaag ergens anders vandaan?
De burgemeester van Rotterdam was vrijwel direct boos op de Feyenoordfans en heeft ook al aangekondigd dat als het nogmaals fout gaat de Kuip leeg blijft. De burgemeester van Tilburg vond in eerste instantie niet dat het fout ging, al lijkt men daar vanochtend toch wat van terug te krabbelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

En gisteravond een voetbalwedstrijd gespeeld in een van de ergste pandemie-oorden waar ook nog 20.000 man publiek toegelaten werd...........
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

In Parijs heeft net een mesaanval plaatsgevonden vlak voor het voormalige kantoor van Charlie Hebdo: https://mobile.francetvinfo.fr/france/i ... tvinfo.fr/

Helaas zouden er meerdere gewonden zijn, waaronder een journalist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De politie heeft twee verdachten aangehouden, nadat eerder twee mensen gezocht werden. Het nationaal antiterrorismeparket heeft het onderzoek overgenomen, en gaat uit van pogingen tot moord met terroristisch motief.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

De hoofdverdachte is pas 18 jaar oud (!) en zou afkomstig zijn uit Pakistan, volgens de laatste berichtgeving van Francetvinfo.fr.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De Franse politie laat er geen gras over groeien: bij een huiszoeking in Pantin (Seine-Saint-Denis) zijn eerder vanavond nog eens vijf personen aangehouden, die betrokken zouden zijn bij deze aanval.

De beide slachtoffers zijn trouwens journalisten van het productiehuis Premières Lignes, dat meerdere onderzoeksjournalistiek-programma's maakt voor de Franse televisie, bij de publieke omroep maken ze onder andere Envoyé spécial en Cash Investigation. Het bedrijf zit om de hoek van het pand waar in 2015 Charlie Hebdo in zat, de beelden van de gebroeders Kouachi die toen vanaf een dak gemaakt zijn kwamen van medewerkers van datzelfde bedrijf.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Mag ik even kwijt......

...dat ik me soms over het gedrag van mijn landgenoten schaam als zij langs de kust met hun camper met 40 door en 60 zone (met 20 door een 30 zone gaat ook) sluipen alsof zij hun rijbewijs pas sinds gisteren hebben en iedereen moet achteraan schuiven. :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik zou het het niet waard vinden eigenlijk. Elk land kent mensen die te langzaam rijden, camperbezitters zijn bovendien ouder, en oudere chauffeurs zijn waarschijnlijker om langzamer te rijden. Je daarvoor schamen zou ik erg nutteloos vinden, ik zou mij eerder irriteren. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Ik hoop in deze momenten altijd dat jullie daardoor niet op het rijgedrag van alle Duitsers concluderen. ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Duitsers kunnen alleen hard rijden op de Autobahn, voor de rest rijden ze niet door
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: vr 25 sep 2020, 21:32 Mag ik even kwijt......

...dat ik me soms over het gedrag van mijn landgenoten schaam als zij langs de kust met hun camper met 40 door en 60 zone (met 20 door een 30 zone gaat ook) sluipen alsof zij hun rijbewijs pas sinds gisteren hebben en iedereen moet achteraan schuiven. :roll:
Ach, in de bergen achter een caravan met een geel kenteken aankachelen is ook geen pretje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Op basis van mijn eigen waarnemingen (Utrecht) zijn Duitse toeristen gemiddeld genomen net zulke kneuzen in de auto als Nederlandse toeristen. Geen zorgen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

1:1 dus ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Vergeet ook niet dat een camper een groter en zwaarder voertuig is, waardoor chauffeurs zeker de eerste keer er toch wat voorzichtiger mee rijden. Een kleine fout heeft immers grotere gevolgen dan bij een auto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

nvdw schreef: vr 25 sep 2020, 21:52 Op basis van mijn eigen waarnemingen (Utrecht) zijn Duitse toeristen gemiddeld genomen net zulke kneuzen in de auto als Nederlandse toeristen. Geen zorgen ;)
Buiten de auto ook trouwens.
Sorry, inkoppertje. 8-)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef: vr 25 sep 2020, 22:06 Vergeet ook niet dat een camper een groter en zwaarder voertuig is, waardoor chauffeurs zeker de eerste keer er toch wat voorzichtiger mee rijden.
Wat meer meespeelt is dat deze mensen hun nogal magere rijtalenten normaal gesproken in zo’n klein Koreaans konijnenhok etaleren. Van rijden in een opgeblazen bestelbus van zes meter lang en 2,3 meter breed wordt dat meestal niet beter.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Proef ik hier een licht dédain voor de bestuurders van Koreaanse konijnenhokken?

:mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Ik heb een geïnternaliseerd lijstje auto’s dat alle alarmbellen doet afgaan als ik er eentje in het verkeer tegenkom en daar zitten zeker een paar Koreaanse exemplaren bij. De Hyundai Atos is standaard DEFCON 5, net als de Opel Agila trouwens (niet Koreaans maar qua talent achter het stuur met stip de spirituele opvolger van de GAK-Daf).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten