Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 5956 rijdt met SGM3 ipv FLIRT3 en heeft erg veel moeite met de dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Matt5154 »

Trein 1868 eindigt te Gv. Weet niet wrm. 1879 begint daar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De reisinfo meldt een wisselstoring als reden voor die rit. 2179 / 2168 gaat ook keren op spoor 7 in Gvc.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In het werkzaamhedenoverzicht stond vanavond alleen Hoofddorp-Schiphol-Hilversum, maar de 3300 reed ook vanavond na half acht tussen Hoofddorp en Leiden. De 3378 bespaarde mij van Leiden naar Zaandam één overstap, al reed hij wel met een SNG. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Er is geen ruimte in Hfd om in de avonduren ook de 3300 te laten keren.

Werkzaamheden, waardoor Hfdo buitendienst is:
3100 en 3500 rijdt van/naar Hfd en keren op elkaar op spoor 2.
4300 en 5800 keren afzonderlijk op spoor 3.
1600/11600 is opgeheven: 500/600 rijden naar Amfs, 11700 naar Es.
5700 is ingekort tot Asdz
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ja, maar het was wel opvallend dat er weer eens geen gevolgen voor het aangrenzend traject werden aangegeven. Overigens vraag ik mij af of de melding 'geen extra reistijd' dan wel klopt. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

MetroRET schreef: zo 27 sep 2020, 08:41 Er is geen ruimte in Hfd om in de avonduren ook de 3300 te laten keren.

Werkzaamheden, waardoor Hfdo buitendienst is:
3100 en 3500 rijdt van/naar Hfd en keren op elkaar op spoor 2.
4300 en 5800 keren afzonderlijk op spoor 3.
1600/11600 is opgeheven: 500/600 rijden naar Amfs, 11700 naar Es.
5700 is ingekort tot Asdz
Wat ik dan weer wat minder snap is waarom de IC uit Groningen/Leeuwarden die normaal naar Amersfoort rijdt, wordt afgebogen naar Lelystad en daar na een lange stop doorrijdt als de IC naar Dordrecht. Dit creëert op papier wellicht een 3e/4e reismogelijkheid naar Amsterdam Zuid/Schiphol/Den Haag/Rotterdam, maar ik denk dat maar weinig mensen daar gebruik van zullen maken, aangezien 3 minuten daarvoor een snellere verbinding gaat...

Tegelijk rijdt er een los sprintertje Zwolle - Wezep - 't Harde, waarom niet gewoon die IC doorrijden naar Wezep en 't Harde? Dan bespaar je die sprinter uit en rijdt je op Zwolle - Lelystad niet nutteloos 2 IC's achter elkaar.

Andere mogelijkheid is natuurlijk die IC extra te laten stoppen op Kampen Zuid en Dronten, zodat je de sprinter kan inkorten tot Lelystad. Echter zorgt dat dan natuurlijk wel voor extra wijzigingen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ben persoonlijk meer voorstander van de 2600 te verlengen in zulke situaties, die is dan niet alleen net zo snel als de reguliere IC, maar ook wordt hiermee niet het halve materieelbestand van zowel ICM, DDZ als VIRM naar de andere kant van het land gestuurd.

Tevens kan hiermee de kerende 2600 een "indirecte" rechtstreekse verbinding met Amersfoort behouden worden, aangezien deze keert op de 1500 (op zichzelf indien 140 rijdt).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Dan zou het inderdaad nog een toegevoegde waarde kunnen zijn, want dan heb je een overstap minder vanaf Zwolle/Noorden.

Het beste zou denk ik in deze situatie geweest zijn als de IC's Groningen/Leeuwarden die normaal naar Amersfoort rijden dan vastgemaakt worden aan de IC Zwolle-Roosendaal (nu Zwolle-'s-Hertogenbosch), aangezien dat het omreisadvies is en het dus een overstap zou wegnemen. Helaas kan dat niet omdat de trein naar Enschede in de weg zit.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Werkzaamheden lopen uit door tegenslag. :evil:
Tussen Amersfoort Vathorst en Putten rijden tot zeker morgenmiddag bussen in plaats van treinen. De vernieuwing van vier wissels in Nijkerk kost meer tijd dan gepland. Dat is het gevolg van tegenvallers zoals defect materieel op een moeilijk bereikbare locatie met als gevolg logistieke beperkingen. (..)
https://www.prorail.nl/nieuws/uitloop-w ... en-nijkerk
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Trein 2444 staat met VIRM-12 ingepland tot Lelystad, maar er wordt vooralsnog niet gerept over een vervallen stop op Almere Buiten of het aftrappen van het achterste stel op Almere Centrum. Almere Buiten is toch nog niet geschikt voor 12 bakken VIRM?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wievank »

Klopt, op Almb past maximaal 10 bakken VIRM. Maar misschien is het nog wat vroeg om al voor Rtd om te gaan roepen dat er over 1,5 uur mogelijk niet op Almb gestopt gaat worden (deze trein staat daar pas om 15:54 gepland).
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Tsja, het zesje dat vanaf Rotterdam mee zou gaan is uiteindelijk niet toegevoegd, dus de 2444 is met zes bakken verder gereden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Gefilmde discussie boa's met jongeman op Arnhem Centraal zorgt voor commotie op social media

Bericht door Mr-W »

ARNHEM - Een 20-jarige man uit Arnhem is maandag aangehouden op station Arnhem Centraal. De Arnhemmer kreeg een hoog oplopende discussie met medewerkers van de NS. Volgens toezichthouders op het station verzette de man zich toen ze informeerden naar zijn vervoersbewijs
https://www.gelderlander.nl/arnhem/gefi ... ~a8b5c578/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De conducteur in de 548 riep net om dat eten en drinken niet meer is toegestaan bij de NS omdat je dan je mondkapje niet op hebt :roll:
Laatst gewijzigd door PHS op wo 30 sep 2020, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ah, de eigen fantasieregeltjes van de damesheren kondoekoes beginnen dus alweer? Of heeft NS dit ook daadwerkelijk aangepast? :roll:
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Nagevraagd bij NS_online, dit is kennelijk sinds dinsdag het dringende advies van het RIVM. Oftewel: een advies, (nog) geen regel. Maar zo worden reizigers wel de trein uit gejaagd zeg, de rit van Groningen naar Rotterdam Centraal duurt dik 2,5 uur, en dan zou je nog niet eens een slokje water mogen drinken :(
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Niet NS, maar de Rijksoverheid:
Niet eten of drinken in ov
U drinkt of eet niet in het openbaar vervoer want u heeft een mondkapje op. Eten en drinken kan wel op de perrons of bij de haltes, want daar is een mondkapje niet verplicht.
Wel een regel dus, op dringend advies van het RIVM.

In ander nieuws: ik had net zowaar controle, bij Arriva in de RS12. :shock:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

PHS schreef: wo 30 sep 2020, 14:24 De conducteur in de 548 riep net om dat eten en drinken niet meer is toegestaan bij de NS omdat je dan je mondkapje niet op hebt :roll:
Op de ns-website staat nog steeds dat het mag maar dat je moet proberen het te beperken.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

umbusko schreef:Niet NS, maar de Rijksoverheid:
Niet eten of drinken in ov
U drinkt of eet niet in het openbaar vervoer want u heeft een mondkapje op. Eten en drinken kan wel op de perrons of bij de haltes, want daar is een mondkapje niet verplicht.
Wel een regel dus, op dringend advies van het RIVM.

In ander nieuws: ik had net zowaar controle, bij Arriva in de RS12. :shock:
Nee, het niet mogen eten en drinken is net als het dragen van een mondkapje in winkels een dringend advies: je wordt geadviseerd het niet te doen, maar het mag dus (nog) wel. Je kunt geen boete krijgen of de trein uitgezet worden als je wel eet of drinkt bij de NS.

Mijn universiteit komt overigens net ook met het dringende advies mondkapjes te dragen in de gebouwen. Al wordt dat waarschijnlijk ingehaald door een verplichting, aangezien er nu een kamermeerderheid is voor verplichte mondkapjes in publieke binnenruimtes (al is onduidelijk of dat dan ook geldt voor universiteiten, aangezien dat formeel geen publieke ruimte is).


Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het is half tien 's ochtends, op het drukste station van de hoofdstad. Waar is iedereen? :shock:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In de trein?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Mijn ICE naar Amsterdam was voor nog geen 20% gevuld, in mijn rijtuig op de aansluiting richting Vlissingen tel ik vier mensen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik ken dat. Ik maak wel eens wandelingen tussen Baarn en Soest en kom wel eens langs het spoor. En dan zie ik treinen voorbijkomen waar ook bijna niemand zit. Zowel sprinters als intercity's.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Uit de trein vanaf Hardenberg kwam genoeg volk uitlopen anders...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten