De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ja precies wat Daniel zegt. Je moet het jezelf ook niet te complex maken net zoals de overgang van dag- naar nachtritten. Het is gewoon een indicatie om aan te geven welke overstap het belangrijkste is niets meer niets minder. Je hoeft echt niet overal op aan te sluiten. 8-)
"Er is geen mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CBvVB voor het eisen van strafpunten tegen andere vervoerders." Hoe moet men dit interpreteren?
Als je in het bezwaar strafpunten tegen een andere vervoerder eist dan zal ik kijken of er echt sprake is van vals spel hetgeen ik nog niet vaak heb langs zien komen. Je kan daarna niet in beroep gaan bij het CBvVB om er over te stemmen. Strafpunten eisen tegen een andere vervoerder heeft een erg negatieve bijsmaak en wil ik alleen gebruiken als er vals wordt gespeeld of als de verplichte eisen worden genegeerd.
De reizigerscomfortscore per bus is wel geinig in een tramconcessie
Het kan zijn dat er nog op enkele plaatsen bus ipv tram staat aangezien ik het heb gekopieerd van de busconcessie. :P
Gelden mijn strafpunten/kosten voor het maken van beroep in Tremabergen voor de eerstvolgende concessie (Sint Gallius Bus) óf de eerstvolgende concessie waar ik zelf aan mee bied? (Dat zou Sint Gallius Tram óf de regionale buisconcessie ten noorden van Sint Gallius zijn waarschijnlijk: Voor mij is bus té complex door de combinatie van de grootte én de ook hier genoemde lastigheid met de overstapverdeling.)
De eerstvolgende concessie staat in het PvE als ik het goed heb, dus Sint Gallius Bus.
In de bedieningseisen valt het op dat er voor de haltes ten zuiden van het station een Bedieningseis geld (muv. van het zuider ziekenhuis), dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling immers er in de concessie Tremabergen Tram werd benoemd dat de trams vanuit Sint Gallius zullen eindigen bij het station.
Er zijn reizigers, maar er is geen bedieningseis. Of heb ik ergens een zin over het hoofd gezien?
DrechtBlub schreef: vr 25 sep 2020, 16:06 Wij pleiten als de provincie dit mogelijk acht voor een breder assortiment aan trams (met bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om wat kleinere trams aan te schaffen (zonder verschil in de DRU factor, maar wél in de aanschafprijs).
Heeft iemand nog wat suggesties voor trammaterieel. Ik ben daar niet zo in thuis eerlijk gezegd. 8-)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Er staat nu nog in het PvE dat trams op een busstation mogen bufferen, volgens mij hebben we dan een ontsporing :P
En er geldt een buffertijd voor de trams terwijl die er in de concessie Tremabergen-tram niet was. Opnemen van de dienstregeling van BleuBuzz in de dienstregeling van lijn 1 gaat trouwens ook lastig worden als je nu de rijtijden van de kaart hanteert aangezien daar in Tremabergen vastgestelde rijtijden voor waren die afweken van de kaart.

BleuBuzz zou het ook op prijs stellen als er rekening gehouden wordt met de aansluitingen op SSG die wij hebben aangeboden in Tremabergen-tram, net als met de afstemming van de dienstregeling op het samenlooptraject. Dat zou bijvoorbeeld een belangrijke aansluiting op Tremabergen CS kunnen zijn.

En owja, volgens de aanbestedingsgids moet je het aantal elektrische DRU opgeven. Da's dus altijd 100% of wilde je nog paardentrams toevoegen? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht Klokbekers Dagblad 25 September

De vervoerders DriveGreen en TraveLink hebben beide aangegeven interesse te hebben in een samenwerking tussen beide bedrijven in de regio Heelwoud-Kanalendijk. De gedeputeerde T.K.P. Kolk van de GKP spreekt van een enorme sprong voorwaarts door het stadsvervoer van beide steden in elkaar te integreren. Het vervoersplan dient nog te worden uitgewerkt, maar doordat de gedeputeerde extra budget heeft vrijgemaakt voor ZE-materieel en meer DRU beschikbaar stelt, kunnen inwoners in de regio rekenen op hogere frequentie, comfortabeler materieel en misschien zelfs nieuwe verbindingen. Ook in de concessie Zilverduinen wil de gedeputeerde investeren. Hier zijn de gesprekken over de voorwaarden met DAB nog in volle gang. We hopen er op korte termijn samen uit komen om een verbetering voor de reiziger te realiseren, aldus de gedeputeerde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: De mini aanbesteding

Bericht door jossevb »

Nog een misschien iets wat late vraag voor de Concessie Sint Gallius Bus:
Wat zijn de rijtijden van de snelweg tussen Industrieterein Oost en Tremabergen Zuidwijk. Op beide kaarten zijn hier geen tijden weergegeven en 2 minuten voor deze afstand lijkt wat weinig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef: vr 25 sep 2020, 08:09
ArrivaBas schreef: do 24 sep 2020, 12:36 Landsbusdiensten
De provincie wil overigens wel even kwijt dat landsbusdiensten telkens zijn een mening uit maar nog nooit daadwerkelijk een bieding heeft ingediend. Wij vragen ons dan ook af of het bedrijf gaat meebieden.
ArrivaBas schreef: vr 25 sep 2020, 08:50 Landsbusdiensten heeft gewerkt aan biedingen op Zilverduinen en Klokbekerstad, maar deze niet op tijd af kunnen krijgen en daarom nimmer ingediend. De directie richt nu zijn pijlen op het streeknet ten noorden van Sint Gallius.
Juist ... ja ... dus ik bij niet de enige.

De directie van de firma NesseGog roep de overheden hierbij op de vervoerder meer tijd te gunnen om een goede bieding te kunnen indienen bij toekomstige aan te besteden concessies.

En roept tevens op om meer tijd te gunnen tot het stellen van vragen (of meer basisinformatie te verstrekken).
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

regenmaker schreef: vr 25 sep 2020, 16:56 Heeft iemand nog wat suggesties voor trammaterieel. Ik ben daar niet zo in thuis eerlijk gezegd. 8-)
Bedankt voor alle reacties (over de bedienings-eis: Ik was kippig).

Ik wil trouwens vragen of de 2 minuten regel bij het CS misschien opgeheven kan worden (en mogelijk bij de Generaal ook): De meeste van dit soort haltes hebben in het écht meer dan 2 platformen voor trams en je kan aardig in de knoop komen met eventuele extra wachttijd en de mogelijke hoge frequenties bij het CS als je dat niet doet.

Voor Trammaterieel ga ik er vanuit dat je nu allemaal standaardlengtes heb:

Bombardier Flexity Outlook (5 modules)
CAF Urbos 100 (5 modules)
Siemens Avenio (4 modules)

Ik ga er vanuit dat de lengte van de platforms om en nabij de lengte van een 5 module-tram zullen zijn en dat langere trams niet wenselijk zijn:
Ik denk niet dat alle lengtes van deze modellen die mogelijk zijn toevoegen veel zin heeft (Dat zijn er een hele hoop voor de meeste types), maar wellicht waar beschikbaar zal een korte variant toevoegen wel handig zijn.

Voor de CAF Urbos 100 stel ik voor de 3 module variant toe te voegen én voor de Avenio de 2 Module Variant. De Flexity Outlook heeft geen korte variant voor zo ver ik kan vinden: Siemens levert ook de Avenio-M trouwens met een layout die meer traditioneel is ipv. de haagse layout met wielen onder het midden van de bakken, maar het is niet zo nuttig om die ook toe te voegen.

Bombardier heeft trouwens ook nog andere trams dan de outlook, zoals de Flexity Swift: Deze heeft lange bakken zoals je ook bij de randstadrail trams ziet in den haag. Ik denk ook hier niet dat dit veel extra zal toevoegen, máár de swift heeft ook een 2-module variant: Wellicht zou je die kunnen toevoegen om van bombardier dan ook een kleine tram te geven.

Verder kan ik de volgende nieuwe suggesties maken:
  • Alstom Citadis (standaard: 5 Modules, komt ook in verschillende andere configuraties maar ook hier is een korte 3-baks variant van, deze kan je oa. in Avignon vinden.)
  • Hitachi (voormalig Ansaldo-Breda :roll: ) Sirio (Standaard: 5 modules, komt ook in 3 en 7 modules, dus ook hier kan je een korte van toevoegen.)
  • Stadler (Hier heb je keuze Tussen de Tango (2 (één lange en één korte), 3 lange en 6 lange delen), TramLink en Variobahn (Beiden 3, 5 óf 7 delen) en CityLink (3 Lange modules))
  • PESA Jazz (tweerichting 5 module), Swing (éénrichting 5 module) én twist (3 lange modules)
  • Skoda (Hier heb je keuzen tussen Forcity (plus) (3, 5, 7 en 9, enige grote verschil tussen standaard en plus zijn de assen/bogeys), Forcity Smart (Lange delen: 1, 2, 3 of 4) en Forcity Alfa (2-5 lange delen met assen onder de bakovergangen)).
  • Solaris Tramino (Komt in 3 lange delen of 3, 5 óf 7 baks standaardlayout)
(Is het ironisch om specifiek te vragen om die eendelige Forcity Smart gewoon voor de lol? :lol: )

Ik hoop dat dit wat helpt.
Ik blub in het Drecht.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: De mini aanbesteding

Bericht door umbusko »

Ik houd me verder niet met dit spel bezig, maar mag een enthousiastelingenlijn met een Tatra T3 ook? 8-)
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Persbericht DAB:

Hallo passagiers,

Wij zijn tot een akkoord gekomen met de provincie voor de voorwaarden van de aanpassing van de dienstverlening in Zilverduinen en het verduurzamen van de busvloot met een aandeel aan nieuwe elektrische bussen. DAB zal zorgen voor een verbeterde dienstverlening met bredere bedieningsperiodes voor bepaalde locaties in de concessie, en aangepaste lijnvoeringen waarmee de concessie weer groei van het aantal reizigers aan zal kunnen: De bussen zitten inmiddels écht vol. Tevens komen er minimaal 14 Gloednieuwe Elektrische bussen bij.

Wij houden u op de hoogte.

Met Vriendelijke Groet,
Drechtblub, Directeur van DAB.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef: vr 25 sep 2020, 21:49 Juist ... ja ... dus ik bij niet de enige.

De directie van de firma NesseGog roep de overheden hierbij op de vervoerder meer tijd te gunnen om een goede bieding te kunnen indienen bij toekomstige aan te besteden concessies.

En roept tevens op om meer tijd te gunnen tot het stellen van vragen (of meer basisinformatie te verstrekken).
Wij vragen ons af wat Landsbusdiensten en NesseGog dan wel een fatsoenlijke looptijd voor de offerte- en vragenperiode vinden? En wat voor'n extra basisinformatie wordt bedoeld? Daarnaast kan de provincie altijd kijken of de looptijd tijdens het aanbesteedproces kan worden verlengd, maar dan moeten wij wel signalen van de inschrijvende vervoerders ontvangen in plaats van achteraf melden dat de tijd te kort was. Wij zien graag iets specifiekere antwoorden tegemoet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Ik kan me niet herinneren dat NesseGog überhaupt ooit een vraag heeft gesteld, laat staan dat ze een poging hebben gedaan mee te doen met de ruimste aanbesteding qua tijd (Tremabergen Tram).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Sterker nog de concessie Tremabergen Tram hebben wij los opgezet op verzoek van NesseGog en Meltramway maar beide vervoerders hebben nooit een bod ingediend... :|
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Per concessie schrijven soms tot wel 7 vervoerders in, voor hun is er blijkbaar wel genoeg tijd om een bod te maken. Na een paar avonden flink doorwerken heb ik het grootste deel van mijn bod meestal al af.
Laatst gewijzigd door Lijn65 op vr 25 sep 2020, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Precies...
Ik doe er zelf doorgaans wel meerdere weken over (maar die hebben we ook steeds), maar dat komt meer omdat ik er doorgaans maar een uurtje of twee per avond de tijd voor heb om op de bieding te puzzelen.
En oefening baart kunst: Sint Gallius ga ik nu al een stuk sneller doorheen bijvoorbeeld, mede door de extra vrijheden die die concessie kent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe bewerken jullie die kaarten?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik gebruik zelf Paint.NET maar dat kost heel veel tijd en raad ik je niet aan.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik vind het altijd wel leuk hoe DPDelft zijn lijnennetkaarten maakt. Gewoon uitprinten en met stift de lijnen tekenen en vervolgens inscannen of een foto maken. 8-)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef: za 26 sep 2020, 01:06 Hoe bewerken jullie die kaarten?
Ik ben begonnen met lijntjes trekken in Photoshop, maar bij de laatste paar concessies overgeschakeld naar Inkscape waar ik dan de concessiekaart in importeer. Dat maakt het mogelijk om vrij vlot een nette kaart te tekenen als je het eenmaal in de vingers hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik maak de achtergrond met paint.net (landschap). Vervolgens doe ik de laag erboven: haltes, namen, symbolen etc. in inkscape, zodat ik het makkelijk kan aanpassen als er fouten inzitten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

De planning heeft een grote update gehad.
jossevb schreef: vr 25 sep 2020, 19:01 Nog een misschien iets wat late vraag voor de Concessie Sint Gallius Bus:
Wat zijn de rijtijden van de snelweg tussen Industrieterein Oost en Tremabergen Zuidwijk. Op beide kaarten zijn hier geen tijden weergegeven en 2 minuten voor deze afstand lijkt wat weinig.
De provincialeweg en de snelweg tussen Tremabergen en Sint Gallius hebben nu ook tijden erbij gekregen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

:?: Sjenglines wil graag transparant te werk gaan, daarom publiceren wij ons schrijven inzake de ingestelde beroepen openbaar.

Beroep Bleubuzz 1
Sjenglines is het eens met Bluebuzz dat er een meerwaarde is aan een bus, ook al is er geen aansluiting op een bus die niet rijdt wegens een niet varende boot. Op het eiland zelf is ook een reizigersvraag.

Beroep Bleubuzz 2
Er wordt hier € 20.000,- gevraagd aan de provincie. dat is alles. Dan vindt Sjenglines dat 8 punten vragen voor dit kleine bedrag en het kleine aantal reizigers wel erg veel. Zodoende is sjenglines het ermee eens dat de volledige 8 punten toekennen onevenredig is. Wij vinden 1 á 2 punten meer in lijn liggen. Ons is enkel gevraagd of wij het eens zijn om 8 punten toe te kennen voor dit zwak punt. Hierin zijn wij van mening dat wij hierin Bleubuzz geen gelijk geven in hun beroep.

Beroep PVB 2a
Dat PVB ritten in de dienstregeling rijdt die bedoeld zijn als MAT ritten, daar hoeft wat ons betreft geen discussie over te gaan. In de ochtend en in de avond vinden volgens PVB geen enkele MAT ritten plaats, terwijl in de dienstregeling ritten staan benoemd die 0 reizigers vervoeren. Vervoerders mogen conform het PvE 50 strafpunten eisen indien dit voor de reizigers een verlies van DRU oplevert. Met een DRU van 239,7 kan Sjenglines niet de conclusie trekken dat dit geen DRU verlies betreft, die ergens anders ingezet had kunnen worden. Sjenglines is het dus een met de toekenning van de strafpunten. Wij zijn zelfs van mening dat de provincie de scorelijsten had mogen aanpassen naar een reëel MATritten score. Enkel de ochtend en avondritten in het laagseizoen van lijn 1 zijn al 430 verstopte MAT rit minuten. Dit had bij de Materieelsscore bij diverse vervoerders een andere uitslag gegeven. Wij geven PVB in hun beroep geen gelijk.

Beroep PVB 2b
Ondanks dat DriveGreen het minder opzichtig en een behoorlijk minder aantal keren doet vindt Sjenglines dat ook hier sprake is van MATritten die weggestopt zitten in de dienstregeling. Dit is dus hetzelfde verhaal als bij 2a. Sjenglies geeft PVB dus ook hier geen gelijk.

Dit maakt dat Sjenglines enkel in beroep 1 van Bleubuzz de vervoerder haar gelijk geeft.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

regenmaker schreef: vr 25 sep 2020, 22:58
KM46 schreef: vr 25 sep 2020, 21:49 Juist ... ja ... dus ik bij niet de enige.

De directie van de firma NesseGog roep de overheden hierbij op de vervoerder meer tijd te gunnen om een goede bieding te kunnen indienen bij toekomstige aan te besteden concessies.

En roept tevens op om meer tijd te gunnen tot het stellen van vragen (of meer basisinformatie te verstrekken).
Wij vragen ons af wat Landsbusdiensten en NesseGog dan wel een fatsoenlijke looptijd voor de offerte- en vragenperiode vinden? En wat voor'n extra basisinformatie wordt bedoeld? Daarnaast kan de provincie altijd kijken of de looptijd tijdens het aanbesteedproces kan worden verlengd, maar dan moeten wij wel signalen van de inschrijvende vervoerders ontvangen in plaats van achteraf melden dat de tijd te kort was. Wij zien graag iets specifiekere antwoorden tegemoet.
In dat geval geeft Sjenglines nu haar signaal af. De aanbesteding van Sint Gallius Bus hebben wij ondertussen voor 1/3 gereed. Hieraan hebben wij tot op heden ieder weekend enkele uren aan gewerkt. Wij zijn tot op heden benieuwd of wij een volledig PvA kunnen indienen voor deze concessie. Het wordt krap.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik wacht even af tot we daadwerkelijk de einddatum van de concessie naderen dan kijken we verder hoever iedereen is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef: za 26 sep 2020, 07:49 Ik vind het altijd wel leuk hoe DPDelft zijn lijnennetkaarten maakt. Gewoon uitprinten en met stift de lijnen tekenen en vervolgens inscannen of een foto maken. 8-)
Dank :lol: Ik doe mijn best er op 8-)

Persbericht
DriveGreen heeft de afgelopen dagen het conflict tussen de Provincie en het aanbestedingsbureau wel gevolgd, maar zich bewust niet gemengd in de discussie. De directie is blij dat beide partijen nader tot elkaar zijn gekomen en vertrouwen hebben in de toekomst. De vervoerskundigen van DriveGreen gaan samen met de collega's van Travelink een vervoersplan ontwikkelen voor het gebied rondom Heelwoud en Kanalendijk. Daarnaast wordt gewerkt aan een bod voor het stadsvervoer van Sint Gallius.
De procedure bij het CBvVB voor de concessie Eiland-OV1 is op de voet gevolgd. Met name het punt van wegstoppen matritten in de dienstregeling is voor DriveGreen een interessant punt. De vervoerskundigen hebben bewuste keuzes gemaakt om ook de vroege ritten aan te bieden ondanks waarschijnlijk geringe belangstelling voor deze ritten. Voor een aantal reizigers heeft deze bus juist wel toegevoegde waarde en ook in andere regio's is het gebruik van deze "opstartritten" heel normaal. Bovendien is in deze concessie de garage op zo'n locatie (centrum grootste dorp) dat het ook een logisch begin/eindpunt van ritten is, doorrijden of vertrekken van de veerhaven is onnodig als daar geen boot vaart. Wanneer alle vervoerders zich tegen deze enkele ritten (want het gaat om een zeer beperkt aantal ritten) dan worden hiermee onnodige kosten gemaakt voor vervoerders en hebben vroege en late reizigers minder reismogelijkheden. DriveGreen vindt in deze situatie de toegevoegde ritten dus WEL een toevoeging hebben, wanneer de garage bijvoorbeeld in een klein dorpje staan (zoals bij Eiland-OV2) zijn deze ritten GEEN toevoeging.
De directie is blij met de steun van PVB en zou ook graag zien dat bij de opdrachtgevers de tekst duidelijker in het PvE komt te staan waarbij deze ritten expliciet wel worden toegestaan in de concessie maar onzinnige ritten bestraft blijven.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef: do 24 sep 2020, 19:26 Editie 24 september 2020 Klokbekers dagblad

..... Tevens wordt het bestuur van de vervoerder PVB per direct vervangen en wordt 51% van de aandelen in de verkoop gezet, zodat de provincie geen schijn van belangenverstrengeling meer kan wekken. De provincie hoopt dat vervoerders op het aanbod ingaan. Uit uitgelekte documenten bleek dat er een angstcultuur heerste bij PVB. Zo werden werknemers fors onder druk gezet en zelfs gepest. De provincie wil de aandelen voor maandag 28 september verkopen aan belangstellende vervoerders. ......
De directie van DriveGreen wil graag met de Provincie aan tafel over de overname van de aandelen en de mogelijkheid om beide vervoersbedrijven elkaar te laten versterken.

Nog een vraag aan zowel de Provincie als het Aanbestedingsbureau:
Wat geldt als ondergrens voor een Belbus? >1 reiziger betekend voor DriveGreen dat de bus altijd moet rijden, maar het Aanbestedingsbureau definieert dat anders. Kan daar duidelijkheid over gegeven worden?
aanbestedingsbureau schreef: Aanbestedingsbureau DAB en adviesbureau Connected ondervinden dit bezwaar grotendeels gegrond. Wij rekenen géén strafpunten voor ritten 2051 op lijn 1 op zaterdag en zondag: 1,5 reiziger is laag genoeg dat de ritten met regelmaat niet gebeld zullen worden maar zullen wél strafpunten rekenen voor alle andere ritten. Er is circa 0,15-0,25 DRU bespaart per rit door TraveLink. Wij hebben gekozen om daar nog een beperkte straf bovenop de leggen, maar omdat het misbruik op een beperkt aantal ritten plaats vind en niet systematisch over het bod, geven wij 5 strafpunten (0,33 per rit per week waar misbruik op gemaakt wordt).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Voor ons heeft een belbusrit alleen zin als het aantal reizigers <1 per uur zoals in de concessie Calariusdam, anders ie het beter om met een 8-persooonsbusje een reguliere dienst te rijden. Dit is de visie van de provincies Sint Gallius en Klokbekerstad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten