Hey allen,
Ik weet niet 100% zeker of ik het hier kan vragen, maar:
Welke trajecten zijn op het oog voor de nieuwe ICNG en in welke mogelijke samenstellingen?
ICNG
Re: ICNG
Voor de binnenlandse dienst zijn 30 achtdelige en 49 vijfdelige bicourante stellen besteld. In eerste instantie gaan ze naar de treindiensten die nu met TRAXX en ICR worden gereden:
- 900 Amsterdam Centraal - Breda
- 1000 Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal
- 1100 Den Haag Centraal - Eindhoven
Voor de 9200 Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid zijn 20 achtdelige tricourante stellen besteld.
Met ingang van de dienstregeling 2023 worden de treindiensten met ICNG op de HSL afgebogen van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Zuid, uiteindelijk krijg je zes ritten per uur op de noordtak van de HSL waarvan nu wordt verwacht dat het de volgende diensten zijn (allen 1x/uur):
Breda - Schiphol - Groningen
Breda - Schiphol - Leeuwarden
Lelystad - Schiphol - Brussel-Zuid
Lelystad - Schiphol - Rotterdam Centraal
Amersfoort - Schiphol - Rotterdam Centraal (2x/uur)
Met deze inzet heb je ongeveer dubbel zoveel stellen als omlopen, dus er is ruimte voor inzet van treinen met twee stellen en/of aanvullende diensten, zoals doortrekking van de 1100 naar Heerlen/Aachen (vereist wel een Duitslandpakket) of 1x/uur naar Enschede. Ook elders op het spoorwegnet kan ICNG treinen die met ICM rijden vervangen.
- 900 Amsterdam Centraal - Breda
- 1000 Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal
- 1100 Den Haag Centraal - Eindhoven
Voor de 9200 Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid zijn 20 achtdelige tricourante stellen besteld.
Met ingang van de dienstregeling 2023 worden de treindiensten met ICNG op de HSL afgebogen van Amsterdam Centraal naar Amsterdam Zuid, uiteindelijk krijg je zes ritten per uur op de noordtak van de HSL waarvan nu wordt verwacht dat het de volgende diensten zijn (allen 1x/uur):
Breda - Schiphol - Groningen
Breda - Schiphol - Leeuwarden
Lelystad - Schiphol - Brussel-Zuid
Lelystad - Schiphol - Rotterdam Centraal
Amersfoort - Schiphol - Rotterdam Centraal (2x/uur)
Met deze inzet heb je ongeveer dubbel zoveel stellen als omlopen, dus er is ruimte voor inzet van treinen met twee stellen en/of aanvullende diensten, zoals doortrekking van de 1100 naar Heerlen/Aachen (vereist wel een Duitslandpakket) of 1x/uur naar Enschede. Ook elders op het spoorwegnet kan ICNG treinen die met ICM rijden vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ICNG
Meer iets voor het vragentopic denk ik
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: ICNG
Ik ben maar een eenvoudig persoon. Ik zie een vraag en dus geef ik antwoord. Dat maakt mij gelukkig. Ik heb verder niet gekeken waar dit topic stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten