Treinen voller door achterstand onderhoud

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Liever dat dan ICK/ICL dat de keringen en de rijtijden niet haalt, en veel te weinig capaciteit biedt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Geert »

playertwo schreef:
Geert schreef:John Krijgsman (woordvoerder NS) vertelt net op Radio 1 dat reserve-materieel wordt opgelapt om in te zetten. Zou men de terzijde gestelde Plan V's weer in gaan zetten?
Heeft de beste man toch mijn post gelezen over de inzet van ICK en ICL :mrgreen:
Mat'64 dat aan de kant staat is niet zo'n handige qua inzet op veel IC-diensten. Ik zie het al gaan 10 bakken mat'64 in de s500 :twisted:
En waarom zou NS geen Mat'64 reactiveren? Kan makkelijk de rijtijden halen van de IC's, en was tot niet zo heel lang geleden niet eens ongebruikelijk (3700 Zl - Nm in 2007, late s1900 'en)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

Volgens meldingen op Somda reed er vandaag al het nodige Mat'64 in de s1900 :wink:

@playertwo: dat zou wel 'n gaaf gezicht zijn ja. Heb zelf overigens al eens een omgeleide s500 van Gvc naar Ut via de Blijdorpboog zien rijden met 12 bakken Mat'64 (V+T+T+V) :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

Wubbo schreef:Liever dat dan ICK/ICL dat de keringen en de rijtijden niet haalt, en veel te weinig capaciteit biedt.
ICK en ICL kan prima terug in de s1900 kwijt bijvoorbeeld. Enige wat je dan weer moet doen, is lang keren op Vl en Gvc, of rijden met een extra loc achterop. De +5 in de spits op Bd die dan helaas onvermijdelijk is kan je voor lief nemen. Die is er bij Ehv al weer uitgereden. Voor de s13600 geldt dat de vertraging er bij Tb en eventueel Ht er wel uit is gereden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Lang keren in Vl is killing voor de huidige perronopstelling. Daarnaast speel je dan ICRm vrij, dat je vervolgens nergens kwijt kan. De enige kandidaat daarvoor is de s3500, maar dat betekent lang keren op Hoofddorp Opstel en daar heb je daar de capaciteit helemaal niet voor. Nog afgezien van het feit dat we dan een blik HCs open moeten trekken (1x VIRM-VI mag met 1 HC, 10 bakken ICR moet met 2). Nee, dan zie ik toch echt meer in Mat '64, als het dan echt moet voor IC-comfort door dat in te zetten in de s4900/s5700/s5000 en de DDARren daaruit in de s3400 te stoppen, waar dan VIRM uit komt. Maar wat mij betreft gaan we gewoon de s2800 integraal met Mat '64 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

@Playertwo: De s1900 heeft in drgl 2010 weer een korte stop in Ddr gekregen i.p.v. een haltering, dat zou al aardig moeten schelen in de vertraging :wink:

@Wubbo: kan je met dat ICRm niet gaan pendelen tussen Rtd en Ut (en e.v.t. Gvc Ut, maar dan moet je wel op de Rtd-pendel gaan keren i.p.v. op de s8800). Speel je daar weer een hoop ICM vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:@Wubbo: kan je met dat ICRm niet gaan pendelen tussen Rtd en Ut (en e.v.t. Gvc Ut, maar dan moet je wel op de Rtd-pendel gaan keren i.p.v. op de s8800). Speel je daar weer een hoop ICM vrij.
Daar is het probleem met de HC's nog steeds niet opgelost...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Plus dat je je keringen van 4 minuten niet gaat halen in Utrecht, dus moet je daar lang gaan keren.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

Wubbo schreef:Lang keren in Vl is killing voor de huidige perronopstelling. Daarnaast speel je dan ICRm vrij, dat je vervolgens nergens kwijt kan.
Op Venlo liggen een aantal reiningsperrons. Kan je dus prima de trein daar laten keren. Zelfde verhaal voor bijv. Nijmegen als je in de 3000 of 3100 ICR zou stoppen. Kost je helaas een extra setje, maar is bovendien prima voor de vertraging eruit te krijgen bij de kering.
Wubbo schreef:Tevens kan je dus dat maakt dan De enige kandidaat daarvoor is de s3500, maar dat betekent lang keren op Hoofddorp Opstel en daar heb je daar de capaciteit helemaal niet voor.
Dat langere keren prima op Hoofddorp. De 140/240 kan je integraal naar Asd sturen in plaats van Schiphol, en daar is je benodigde capaciteit om gewoon een normale kering te kunnen uitvoeren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

de s3000 en s3100 kunnen niet met ICRm door de kering in Arnhem, die in Nijmegen is wel te doen. De reinigingsperrons van Venlo worden nu verlengd om op een normale manier de ICRm-composities kwijt te kunnen, ik weet niet of dat al gereed is.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Raymond »

Ze keren er in Venlo al wel in ieder geval dus blijkbaar is het af genoeg voor 10 bakken ICRm + loc. Maar 11 bakken ICK + 2 locs is een ander verhaal en gaat dus niet lukken.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

ICK zal het sowieso niet worden i.v.m revisietermijnen enz. ICL juich ik van harte toe, de dagelijkse forenzen waarschijnlijk wat minder :) .
Pommes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daantje »

Ik heb niet te klagen. Heb gisteren en vandaag tussen Rotterdam en Delft al de hele tijd DDAR in plaats van Plan V in de s5000 en s5100.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door MdJ »

Morgen wordt er nog meer gesneden in de treindienst:
s12500 : Niet tussen Zwolle-Rotterdam
s12700 : Niet tussen Zwolle-Rotterdam
s21700 : Niet tussen Utrecht-Rotterdam
s20500 : Niet tussen Utrecht-Rotterdam
s2800 : WEL tussen Utrecht-Rotterdam, NIET tussen Utrecht-Amersfoort (-Deventer)
s2000 : Niet tussen Den Haag-Utrecht
(s20800 : losse pendel, niet combineren.)

Wat wel rijdt: 1700 in zijn geheel naar Den Haag, pendel naar Rtd wordt de 2800.
Bij twijfel: gebruik beton.
P.Niem
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 14:46

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door P.Niem »

Tussen Amersfoort en Utrecht wordt het elke dag slechter. Ooit reden er 6 IC's per uur nu nog maar 2. Sinds de nieuwe dienstregeling (vanaf 13-12) heeft de 2800-serie nog maar 3 dagen gereden. Toen kwam zwarte donderdag en de kerstvakantie
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Mark »

NS.nl schreef:NS werkt met man en macht om treinen uit de reservevloot inzetbaar te maken.
Volgens mij zit er nog weinig beweging in alle E-locs, ICK, ICL en mat'64 dat nu strategische reserve is... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Justin »

Daantje schreef:Ik heb niet te klagen. Heb gisteren en vandaag tussen Rotterdam en Delft al de hele tijd DDAR in plaats van Plan V in de s5000 en s5100.
Hmm, dat wordt morgen maar per s5000 naar Utrecht vanuit Zwijndrecht dus :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

Als ik jou was zou ik lekker de 388 vanaf Dordt nemen Justin, die is ondanks alle treinproblemen nog niet uitzonderlijk drukker. Nouja, ze hebben er één regelmatige klant bij op 't moment: ik :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Ik heb niet te klagen. Heb gisteren en vandaag tussen Rotterdam en Delft al de hele tijd DDAR in plaats van Plan V in de s5000 en s5100.
Gisteren had ik wel 3x Plan V op de terugweg in de s5100, maar vandaag (zelfde trein) was het opeens DD-AR. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

Mark schreef:
NS.nl schreef:NS werkt met man en macht om treinen uit de reservevloot inzetbaar te maken.
Volgens mij zit er nog weinig beweging in alle E-locs, ICK, ICL en mat'64 dat nu strategische reserve is... ;)
Het lijkt te gaan om (tot nu toe) 10 stellen DM'90 die een paar weken geleden aan de kant zijn gezet, namelijk 3427-3433, 3436 en 3443+3444(ex ZAP). De laatste stonden vanaf 13-12 terzijde op Zpge mét de welbekende gele stickers die er nu ongetwijfeld nog op zullen zitten. 3434, 3435 en 3445-3447 blijven nog terzijde, al gaan er geruchten dat de 3446 en 3447 weer naar Veolia gaan...
Pommes.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

En vanmorgen zijn er 14 ICL rijtuigen de grens over geschopt om in Duitsland wat beurten te krijgen zodat het (tijdelijk) in de s1900 kan worden ingezet. Verder rijdt stel m3445 nu ook bij NSR.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op vr 08 jan 2010, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 'm' t.b.v. mouse-over
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Caspar »

Ik zie al dagen lang alleen maar de aanpassingen door het materieel gebrek op de argos-borden staan. In Alkmaar werd er bijvoorbeeld niet getoond dat er geen treinverkeer was tussen Den Helder en Anna Paulowna door een defecte brug, wat mijns inziens nuttigere info is dan dat er tussen Rotterdam en Amersfoort minder treinen rijden als je op station Alkmaar staat. :roll:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

Maik schreef:En vanmorgen zijn er 14 ICL rijtuigen de grens over geschopt om in Duitsland wat beurten te krijgen zodat het (tijdelijk) in de s1900 kan worden ingezet. Verder rijdt stel m3445 nu ook bij NSR.
Beter laat dan nooit, maar 14 bakken ga je niet langs het perron krijg in Tb en Bd krijgen, zonder dat mensen naar voren mogen lopen. 11-12 is de max, dus 2 op reserve wellicht?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

Ze zullen inderdaad niet met 14 bakken in de s1900 gaan rijden. Of er nog meer die kant op gaan weet ik niet, dat zullen de spots t.z.t wel gaan uitwijzen.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Suus »

Ik zou 14 delen door 2, die dingen komen vast in een trek-duw opstelling terecht, en die wil je ook langs het perron hebben :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten