De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DPDelft schreef: za 26 sep 2020, 12:40 Nog een vraag aan zowel de Provincie als het Aanbestedingsbureau:
Wat geldt als ondergrens voor een Belbus? >1 reiziger betekend voor DriveGreen dat de bus altijd moet rijden, maar het Aanbestedingsbureau definieert dat anders. Kan daar duidelijkheid over gegeven worden?
aanbestedingsbureau schreef: Aanbestedingsbureau DAB en adviesbureau Connected ondervinden dit bezwaar grotendeels gegrond. Wij rekenen géén strafpunten voor ritten 2051 op lijn 1 op zaterdag en zondag: 1,5 reiziger is laag genoeg dat de ritten met regelmaat niet gebeld zullen worden maar zullen wél strafpunten rekenen voor alle andere ritten. Er is circa 0,15-0,25 DRU bespaart per rit door TraveLink. Wij hebben gekozen om daar nog een beperkte straf bovenop de leggen, maar omdat het misbruik op een beperkt aantal ritten plaats vind en niet systematisch over het bod, geven wij 5 strafpunten (0,33 per rit per week waar misbruik op gemaakt wordt).
Natuurlijk kan dat: Wij hebben hier in het verleden al antwoord op gegeven maar dat is door het dataputje van het forum gegaan toen het forum er uit is geklapt dus het is eigenlijk wel goed dat ik dit nog een keer in het topic heb staan: In de concessies van aanbestedingsbureau DAB zijn de reizigersaantallen in onze tabellen zijn een grove indicatie op het maximale aantal reizigers per uur wat in een tijdsvak verwacht kan worden. Dit is dan ook de minimaal nodige capaciteit, máár tegelijkertijd garandeert dat dus niet per se dat als het gemiddelde boven de 1 reiziger zit er dus altijd reizigers zijn. Wij hanteren dan ook wat beperkte speling voor wanneer we een te hoge gemiddelde bezetting als misbruik wordt gezien als logisch resultaat hiervan: Helemaal wanneer er reizigersstromen zijn met minder dan 1 reiziger per rit die gecombineerd worden en wanneer er dus geen garantie is dat de reiziger er dus ook altijd zou zijn op een per reizigersstroom-basis.

Het punt waar strafpunten gegeven kunnen worden is dus ook niet helemaal een solide grens: Dat hangt ook een beetje van de opbouw van reizigersstromen af. Al vind ik 1,5 aan de hoge kant voor een belbus is het mij hier in deze specifieke situatie niet overduidelijk dat er misbruik is gemaakt. Dat is mij bij de andere ritten wél duidelijk.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Sorry, maar deze toelichting kan ik echt niet volgen. Het kan in jouw concessies dus zo zijn dat je veel moeite doet om reizigersstromen te combineren tot iets rendabels, waarna de bus vervolgens alsnog leeg rijdt?

En als het grove schattingen zijn, waarom dan al die extra tabellen voor verbindingen met 0,2 reizigers die het maken van een dienstregeling alleen maar knap lastig maken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Oei ik zie dat ik nu wel heel erg de plank heb misgeslagen over de uitleg. Laat ik dat nog een keer proberen:

De aantallen in de tabellen is het hoogste aantal wat binnen één uur verwacht wordt in het tijdsvak: en dus de minimale capaciteit die moet worden geboden in dat tijdsvak om alle reizigers mee te nemen.

Door dit zo te zien voorkom ik dat ik strafpunten zou moeten uitdelen als men bijvoorbeeld een 8personenbusje gebruikt voor een rit met 7 reizigers: Als de tabellen een puur gemiddelde kan zijn zou je regelmatig capaciteitstekort hebben.

Dit betekend in-turn alleen wél dat als je 1,5 reiziger per rit op je belbus hebt er geen garantie is dat die altijd gebeld zal worden: Helemaal als je kleinere stromen combineert om tot die 1,5 reiziger te komen die niet per se altijd op het zelfde uur een reiziger zullen genereren.

Waarom de extra tabellen? Omdat ik geen betere manier had bedacht toen om ook daadwerkelijk reizigersaantallen te indiceren naar bijzondere locaties. In EilandOV-3 ga ik hier inmiddels anders/(beter?) mee om: Het commentaar dat dit niet handig is heb ik meegenomen.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Persbericht EilandOV-1

Hallo Deelnemers en passagiers.

Het beroep bij het CBvVB op EilandOV-1 is afgerond: Alle bedrijven hebben gestemd circa 45 uur voor de deadline en de uitslag is hierdoor vervroegd binnen.

Hier is de uitslag van het beroep in één plaatje:
Afbeelding

BleuBuzz heeft gelijk gekregen in hun beroep voor de strafpunt voor lange reistijden.
Alle andere beroepen hebben geen 51% van de stemmen weten te behalen en zijn hiermee ongegrond verklaard.

De effecten van dit resultaat zijn als volgt:
  • Er wordt één strafpunt van BleuBuzz weggehaald en er worden geen strafpunten voor proceskosten gegeven immers BleuBuzz gelijk heeft gekregen in hun beroep.
  • Het PVB heeft met een goede uitleg géén gelijk gekregen in hun beroep en zal 10 strafpunten krijgen in EilandOV-3 voor de proceskosten conform het PvE.
  • Sjenglines is de definitieve winnaar van de concessie EilandOV-1 en wint op het absoluut kleinst mogelijke nippertje van BleuBuzz: Het verschil is slechts 0,035 punten.
Hier is de volledige uitslag:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Tevens een technische mededeling:
Vanwege problemen met mijn dropbox account zal voorlopig de folders van het EilandOV in dropbox niet ge-update worden: Gebruik aub. in de tussentijd google drive. als men zelf wél dropbox wil gebruiken is het mogelijk om via dropbox publieke bestanden van anderen uit google drive te importeren naar dropbox. Excuses voor het ongemak.

Wij feliciteren Sjenglines met het binnenslepen van de concessie EilandOV-1 en kijken uit naar een productieve samenwerking vanaf de ingangsdatum van de concessie op 11 Oktober.
Tevens accepteren wij het zwakke punt voorstel van Sjenglines: Aan Sjenglines is gevraagd om ons een dienstregeling te sturen waar deze verandering in opgenomen is zodat wij kunnen zorgen dat er een officieel busboekje en lijnennetkaart zal zijn voor de concessie.

Met Vriendelijke Groet,
DrechtBlub, Directeur van Aanbestedingsbureau DAB.
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

De directie van DriveGreen betreurt de uitkomst van CBvVB wat betreft het wegstoppen van MAT-ritten. Tegelijkertijd is er vreugde over het feit dat, zelfs met 2 strafpunten voor deze "weggestopte MAT-ritten", DriveGreen de hoogste score heeft behaald van alle vervoerders. DriveGreen wenst Sjenglines succes met het uitvoeren van deze concessie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Persbericht BleuBuzz
BleuBuzz feliciteert SjengLines met de nipte winst van zijn eerste concessie en wenst hen veel succes toe met het uitvoeren van het OV op Haringe.
Wel adviseert BleuBuzz tegelijk het aanbestedingsbureau om bij toekomstige concessies een andere puntentelling te hanteren, waardoor de verschillen tussen de deelnemende vervoerders wat duidelijker zichtbaar zijn. Immers zijn die nu wel heel klein: zou er net als de provincie doet afgerond worden dan zouden er nu twee vervoerders gelijk geëindigd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Persbericht Provincie Klokbekerstad

De gedeputeerde T. Kolk feliciteert Sjenglines met het binnenhalen van hun eerste concessie. Wij zullen zorgen dat de statistieken up-to-date worden gemaakt. Daarnaast heeft de gedeputeerde de onderhandelingen gestart voor de gedeeltelijke verkoop van PVB aan DriveGreen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Wat zijn de lopende aanbestedingen en deadlines?

Ik heb een idee voor Sint-Gallius Bus qua omlooen, maar heb een oplaadvraag: mag de 5 uur rijden en 30 minuten laden ook als 2,5 uur rijden, 15 minuten laden, 2,5 uur rijden, 15 minuten laden?
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op za 26 sep 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Staan in de beginpost.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

En het antwoord op de vraag over opladen staat gewoon in het PvE.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

Sorry Daniel :oops: , ik had het niet helemaal duidelijk.

Andere vraag: Het DRU-limiet is gewogen of ongewogen?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

De DRU limiet is gewogen.
Ik blub in het Drecht.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

DrechtBlub schreef: za 26 sep 2020, 15:53 Wij feliciteren Sjenglines met het binnenslepen van de concessie EilandOV-1 en kijken uit naar een productieve samenwerking vanaf de ingangsdatum van de concessie op 11 Oktober.
Tevens accepteren wij het zwakke punt voorstel van Sjenglines: Aan Sjenglines is gevraagd om ons een dienstregeling te sturen waar deze verandering in opgenomen is zodat wij kunnen zorgen dat er een officieel busboekje en lijnennetkaart zal zijn voor de concessie.
Sjenglines is blij verheugd om voor het eerst ergens een concessie te winnen. Wij gaan ervoor zorgen dar het busvervoer in de Gemeente Haringe in de komende periode prima verzorgd is. Wij bieden de bewoners een snelle lijn richting alle afvaarten van de voet- & autoveren. Daarnaast rijden voldoende bussen rond om toeristen naar alle bezienswaardigheden te brengen.

Wij zullen de komende dagen onze dienstregeling aanpassen conform het door ons ingediende verbeterpunt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef: za 26 sep 2020, 08:59 Ik maak de achtergrond met paint.net (landschap). Vervolgens doe ik de laag erboven: haltes, namen, symbolen etc. in inkscape, zodat ik het makkelijk kan aanpassen als er fouten inzitten.
Even een vraagje hierover: Die symbolen ... zitten deze standaard in inkscape ?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Nee, helaas niet.

Voor de liefhebber staat ook de conceptversie van PvE concessie Stadwijk online.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Kan ik die lagen ook terughalen in Inkshape?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Hoe bedoel je?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Is er dan een mogelijkheid om die symbolen te importeren?

En waar kan ik deze vinden?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

regenmaker schreef: zo 27 sep 2020, 11:50 Hoe bedoel je?
Als ik jouw kaart in Inkshape open zie ik het als één laag.
Is er een optie om de gemaakte lagen weer te geven? Zodat ik een lijnnetkaart kan maken zonder alle haltenamen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Dat kan alleen als je het .svg bestand hebt en niet het .png bestand.
KM46 schreef: zo 27 sep 2020, 11:52 Is er dan een mogelijkheid om die symbolen te importeren?

En waar kan ik deze vinden?
Ik haal ze gewoon van google afbeeldingen. Gooi vervolgens ze in paint.net en dan met de toverstaf selecteer je alleen het zwarte gedeelte dan kopieer ik ze naar Inkscape.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Het .svg bestand staat niet in de map, komt deze nog wel online?
Ik wilde nu een keer zonder viltstiften een lijnnetkaart maken :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De mini aanbesteding

Bericht door ODRAIL »

Hier nog iemand die van plan is om een lijnenkaart / concessie uit te tekenen. Er zit al een klein plannetje in mijn hoofd.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De mini aanbesteding

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef: zo 27 sep 2020, 11:42 Nee, helaas niet.

Voor de liefhebber staat ook de conceptversie van PvE concessie Stadwijk online.
Mooie concessie, echter:
1. De rijtijd tussen Zandstrand N20/Wandelpark en Zandstrand Centrum is 1 minuut voor die lengte?
2. De rijtijd tussen Frianders N20 / Kruispunt en N20 / Okker Bos is 1 minuut voor die lengte?
3. Het gebruik van 15m materieel kan niet worden gerealiseerd?

Over Sint-Gallius,

Moet je alles in beide richtingen aanbieden of is in een richting ook afdoende?
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

CamilleKreemers schreef: ma 28 sep 2020, 03:21
Mooie concessie, echter:
1. De rijtijd tussen Zandstrand N20/Wandelpark en Zandstrand Centrum is 1 minuut voor die lengte?
2. De rijtijd tussen Frianders N20 / Kruispunt en N20 / Okker Bos is 1 minuut voor die lengte?
De rijtijd geldt tussen twee kruispunten of kruisingen. Als er haltes halverwege een wegdeel liggen, dan moet je de rijtijd zelf verdelen. Tussen Frianders, N20/Kruispunt en Frianders, N20/Okker Bos zal ik zelf waarschijnlijk 3 minuten rekenen en tussen Frianders, N20/Okker Bos en Averingen, Busstation 5 minuten. Op diezelfde wijze moet je de rijtijd tussen Zanddam Centrum en Stadswijk aan Zee, N20/Driesprong verdelen.
CamilleKreemers schreef: ma 28 sep 2020, 03:21 Over Sint-Gallius,

Moet je alles in beide richtingen aanbieden of is in een richting ook afdoende?
Over het algemeen willen reizigers die van A naar B reizen ook weer een keer terug naar A. Daarnaast heb je op de meeste verbindingen in beide richtingen een vervoersvraag. Je mag verder wel ringlijnen aanbieden, tenzij anders aangegeven.
Basislijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door regenmaker »

Ik moet wel nog een keer naar de rijtijden van de concessie Stadwijk kijken, dus ik zou er nog niet aan beginnen. Ze zijn nog aan de hoge kant heb ik het gevoel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten