Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

7% overweegt zeggen ze, ik denk dat veel kiezers nog tussen veel partijen zitten te overwegen
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Vandaag een aardig stuk in Trouw over de Belgische regeringsvorming.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

jelmerrr schreef: ma 28 sep 2020, 09:36 7% overweegt zeggen ze, ik denk dat veel kiezers nog tussen veel partijen zitten te overwegen
Ja, maar ik vraag mij af hoe De Hond überhaupt al op zeven procent komt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ja, Richard de Mos wordt lijsttrekker van Code Oranje.

Afbeelding
Bron: https://twitter.com/code__oranje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

VIRM schreef: ma 28 sep 2020, 11:56
jelmerrr schreef: ma 28 sep 2020, 09:36 7% overweegt zeggen ze, ik denk dat veel kiezers nog tussen veel partijen zitten te overwegen
Ja, maar ik vraag mij af hoe De Hond überhaupt al op zeven procent komt.
Waarschijnlijk door een heel suggestieve vraagstelling en wat spelen met de statistieken, ik heb gezien eerdere ervaringen met De Hond wel de indruk dat 'ie daar niet vies van is. De peiling in het pamflet gebruikt al erg soepele bewoordingen ("of er ruimte is" is iets anders dan daadwerkelijk kans maken op een zetel) en noemt vrij vage populistische standpunten waar je nauwelijks tegen kunt zijn ("niet de extremen op zoek[en]" etc.) waardoor je vrij makkelijk 46% ja-antwoorden hebt. We weten ook niet wat de andere opties waren; als extreem voorbeeld zou de keuze kunnen zijn geweest tussen 'ja' en 'absoluut ammenooit van m'n leven niet getverdemme', dan heb je ook gelijk veel meer ja-stemmers dan bij een gebalanceerde 'ja'-'nee'-'misschien'.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10581
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

VIRM schreef: ma 28 sep 2020, 11:56Ja, maar ik vraag mij af hoe De Hond überhaupt al op zeven procent komt.
De Hond heeft een mouw waaraan hij nogal eens wil schudden, hoewel hij ook regelmatig zijn nogal stevig uitgevallen duim bevochtigd. En mochten uit geen van beiden het gewenste resultaat komen, dan is Code Oranje er waarschijnlijk ook niet vies van De Honds data zodanig op te kloppen dat het eigenlijk een wonder mag heten dat de teller bij 7% is blijven steken :mrgreen:

Ik wens ze overigens van harte een fors deel van de stemmen van PVV en FvD toe.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: ma 28 sep 2020, 12:22 Ja, Richard de Mos wordt lijsttrekker van Code Oranje.

Afbeelding
Bron: https://twitter.com/code__oranje
Ik ben heel erg benieuwd of ze nu een niche hebben gevonden. Al moet ik zeggen dat ik qua referenda en burgerjury's toch mezelf afvraag of zoiets wel the way to go is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Volgens mij is dit gewoon weer een gevalletje Henk/Femke en vervolgens Henk/Otten: wij trekken beiden weinig stemmers, dus gaan wij maar samenwerken om misschien toch nog ergens een zeteltje binnen te harken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het nogal dubieus dat je als partij voor een lijsttrekker kiest die een hoofdverdachte is in een nog lopend strafrechtelijk onderzoek.
Uiteraard, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo, maar toch. Waarom zou je als partij zo'n risico willen nemen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Kennelijk is De Mos wat Code Oranje zocht qua persoon en standpunten? https://denhaagfm.nl/2020/09/28/richard ... kiezingen/

Er wordt nog nagedacht over de positie van Plasman als advocaat van De Mos in de corruptiezaak. Lijkt mij toch niet heel moeilijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In België zijn woensdagavond de partijcongressen van de formerende politieke partijen. Dat houdt in dat er uiterlijk woensdagochtend een coalitieakkoord moet zijn. Op dit moment is de begroting nog niet af en de beoogd premier ook nog steeds niet bekend. Ze maken het spannend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Ronaldussen schreef: di 29 sep 2020, 08:20 Ik vind het nogal dubieus dat je als partij voor een lijsttrekker kiest die een hoofdverdachte is in een nog lopend strafrechtelijk onderzoek.
Uiteraard, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo, maar toch. Waarom zou je als partij zo'n risico willen nemen?
Aan de andere kant heeft geen partij een schoon blad op dat vlak.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Is dat zo?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De hoop is groot, maar het grootste probleem is nu nog het begrotingstekort, dat voor de deadline nog even opgelost moet worden. Vanuit MR-kant kwam echter het bericht dat zij de deadline misschien nog wat op willen schuiven, dus het wordt steeds rooskleuriger (*klopt af*).

Verder rommelt het in Catalonië, nadat het Spaanse hof de premier van Catalonië uit het ambt gezet heeft voor het laten hijsen van een 'politiek gekleurde' vlag, met de tekst llibertat presos polítics (vrijheid voor politieke gevangenen). Er dreigen verkiezingen, terwijl het donderdag drie jaar geleden is dat in Catalonië een onafhankelijkheidsreferendum plaatsvond. (VRT)

En het Britse Channel 4 News (dat recentelijk een International Emmy won voor de verslaggeving van de onrust in Hong Kong) bracht gisteren naar buiten dat de Trump-Campagne in 2016 veelal Afro-Amerikaanse mogelijke Clinton-stemmers verleidt heeft om niet te stemmen, met behulp van de data van Cambridge Analytica. Het item is het zeker waard om te kijken:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5650
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef: di 29 sep 2020, 08:20 (..). Waarom zou je als partij zo'n risico willen nemen?
Tja, heeft de partij voor de Mos gekozen.. of koos de Mos voor de partij?

De Mos zal toch de kost moeten verdienen.. en als hij de kamer in kan komen, is dat voor de komende jaren weer geregeld.

Krijgt hij nu wachtgeld vanuit de wethouders regeling, ondanks de verdachtmakingen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Om 6:30 is bekend geworden dat de partijen een inhoudelijk akkoord hebben bereikt voor een federale regering in België. Dit gebeurde na een van de langste vergaderingen ooit, deze begon gisterenochtend om 9:00. Nu gaan de onderhandelingen verder met het verdelen van de regeringsposten.

Later vanochtend gaan de formateurs naar de koning, vanmiddag is er dan een persconferentie, vanavond wordt over het akkoord gestemd op partijcongressen, morgenochtend legt de regering dan de eed af bij de koning en morgenmiddag is de regeringsverklaring in het parlement.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Hoe doen ze dat in de politiek, die gigantische marathonvergaderingen en een nachtje doorhalen? Goede koffie?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef: di 29 sep 2020, 22:02
Ronaldussen schreef: di 29 sep 2020, 08:20 (..). Waarom zou je als partij zo'n risico willen nemen?
Tja, heeft de partij voor de Mos gekozen.. of koos de Mos voor de partij?

De Mos zal toch de kost moeten verdienen.. en als hij de kamer in kan komen, is dat voor de komende jaren weer geregeld.

Krijgt hij nu wachtgeld vanuit de wethouders regeling, ondanks de verdachtmakingen?
Als partij heb je altijd het laatste woord, dus de partij heeft voor De Mos gekozen. Helaas krijg je als politicus ook wachtgeld wanneer je zelf opstapt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Alexander de Croo van OpenVLD wordt morgen de nieuwe premier van België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Dan zullen de Walen wel een andere heel vette vis krijgen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

De regering is nog niet eens geïnstalleerd en Theo Francken (NVA) roeptoetert nu al dat de regering democratisch illegitiem zou zijn vanwege geen meerderheid in Vlaanderen. Hij is de laatste deelname van de NVA aan een federale regering nu al wel heel makkelijk vergeten, daarin zat maar één Franstalige partij, nu zitten er vier Vlaamse partijen in en is het ineens niet goed.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten