Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Bij RAI kun je ook overstappen op een trein naar Schiphol en de wachttijd die je bespaart, raak je mogelijk weer kwijt in het Amsterdamse verkeer. ;) Maar een verbinding richting de Zuidas is sowieso wel een goed idee.
Zou lijn 320 trouwens veel trager worden als die in Naarden via de route van lijn 202 zou rijden? Ik denk dat je daarmee namelijk wel meer reizigers kan trekken.
Zou lijn 320 trouwens veel trager worden als die in Naarden via de route van lijn 202 zou rijden? Ik denk dat je daarmee namelijk wel meer reizigers kan trekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Bij de RAI zou je dan weer een keervoorziening voor de bus moeten creëren want die is er nu niet. Verder heb je dan alsnog een extra overstap voor reizigers verder dan Schiphol (Leiden, Den Haag). Ik weet niet hoe er naar Zuid gereden gaat worden, maar een route via het VUmc lijkt mij niet verkeerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Precies, en dat compliceert de dienstregeling alleen maar meer. Nu heb je twee lijnen die op precies dezelfde route rijden.Meltrain schreef:Ik vermoed dat het lijnnummer 6 gebruikt wordt voor de korte ritten tot Kortenhoef en het lijnnummer 106 voor de doorgaande ritten naar Nederhorst den Berg en Weesp.sirvinniei schreef:En 106 naar 6Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
Ik had het inderdaad vooral over frequenties. 1x per uur is erg onaantrekkelijk op korte afstanden.Ten opzichte van de huidige situatie zijn er geen verslechteringen in het lijnennet (maar misschien wel qua frequenties). Volgens mij heeft Transdev ook een iets andere definitie van Servicenet dan Arriva.sirvinniei schreef: Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
Wat betreft de servicelijn: hij krijgt een omslachtige route en er wordt "gewacht voor het instappen". Eigenlijk dus WMO vervoer op OV budget. De voormalige OV-reizigers, die een snelle route zoeken, zullen afhaken en omdat het budget niet veranderd zal er als eerste in deze lijnen gesneden worden. In Doetinchem is daardoor de stadsdienst in de loop van de tijd gedegradeerd van een volledig net dat de hele dag 2x per uur rijdt naar een belbus die alleen in de spits rijdt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik vind het juist wel handig als lijnen die verschillende eindpunten hebben, een verschillend lijnnummer hebben. Dat maakt het in mijn ogen juist duidelijker.
Daarnaast was me niet helemaal duidelijk of lijn 106 nog wel het stukje in Kortenhoef aandoet, of direct rechtsaf naar 's-Graveland gaat. Zeker als dat laatste het geval is, is het handig om de ritten naar Kortenhoef een ander lijnnummer te geven dan de ritten naar Weesp.
Lijn 2 is in het zuiden van Hilversum wel trager dan de huidige lijn 104, maar in het noorden van Hilversum behoudt de bus zijn huidige route en komt er zelfs een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis bij!
Lijn 3 lijkt vanaf het ziekenhuis naar het station ook een snellere route te krijgen.
Daarnaast was me niet helemaal duidelijk of lijn 106 nog wel het stukje in Kortenhoef aandoet, of direct rechtsaf naar 's-Graveland gaat. Zeker als dat laatste het geval is, is het handig om de ritten naar Kortenhoef een ander lijnnummer te geven dan de ritten naar Weesp.
Lijn 2 is in het zuiden van Hilversum wel trager dan de huidige lijn 104, maar in het noorden van Hilversum behoudt de bus zijn huidige route en komt er zelfs een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis bij!
Lijn 3 lijkt vanaf het ziekenhuis naar het station ook een snellere route te krijgen.
In theorie is dat niet nodig omdat de bus de trambaan kan gebruiken en de bus gelijk door kan rijden. In de praktijk zal de chauffeur op zijn eindpunt waarschijnlijk wel pauze hebben, dus is mijn voorstel niet goed uitvoerbaar.Milco schreef:Bij de RAI zou je dan weer een keervoorziening voor de bus moeten creëren want die is er nu niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
@Meltrain Daarentegen krijgt Zuid wél weer, net als voorheen, een betere bediening. Servicenet of niet, het gaat om hoe veel straten er profijt van hebben. Het stuk waar lijn 2 in Zuid gaat rijden is een stuk met veel straten en woningen en wordt sinds lijn 104 via de Kerkbrink rijdt niet meer bediend.
En w.b.t. RAI: je hebt gelijk dat de 321 via de trambaan kan keren, maar vergeet niet dat óók de 321 volledig elektrisch wordt, dus je zult alsnog een stelplaats met laadpalen moeten aanleggen bij RAI.
En w.b.t. RAI: je hebt gelijk dat de 321 via de trambaan kan keren, maar vergeet niet dat óók de 321 volledig elektrisch wordt, dus je zult alsnog een stelplaats met laadpalen moeten aanleggen bij RAI.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Mooi vervoerplan. Heldere lijnvoering. Dat vooral naar verbindingen naar Amsterdam en Utrecht gekeken wordt, is logisch. Daar zit de potentiële groei. Ook de 106 naar Weesp is logisch gezien de goede aansluitingen in Weesp.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ben benieuwd hoelang lijn 5 het gaat volhouden in deze vorm. Grotendeels langs het spoor, heeft eigenlijk alleen toegevoegde waarde voor Hilversumse Meent...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Opvallend dat de lijn naar de Uithof/ Science Park niet hanteert bij de carpoolplaats in Blaricum. Anders zouden de mensen uit Almere er ook nog iets aan hebben met een overstap uit de 356, of de mensen uit Zeewolde die dan met de auto naar de carpoolplaats kunnen rijden. Maar ja, andere vervoerder he. De vroegere lijn naar de Uithof halteerde daar wel.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Wat wellicht meespeelt is dat het ziekenhuis in Hilversum de hoofdlocatie gaat worden de locatie in Blaricum meer een polikliniek. In de nabije toekomst zullen er veel meer patiënten, bezoekers en medewerkers naar de locatie Hilversum reizen in plaats van naar Blaricum.Meltrain schreef: Een ander nadeel vind ik het opheffen van lijn 107, vooral omdat een deel van Bussum daarmee zijn busverbinding naar het Tergooi Ziekenhuis verliest.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Bovendien was de bezettingsgraad van lijn 107 vóór de crisis al belachelijk laag, en op zondag zelfs bijna niet-bestaand, dus Bussumers gebruikten de lijn toch al nauwelijks.
Ben het overigens helemaal met je eens dat de bus naar De Uithof op Carpoolplaats zou moeten stoppen, net als lijn 150 toentertijd.
Ben het overigens helemaal met je eens dat de bus naar De Uithof op Carpoolplaats zou moeten stoppen, net als lijn 150 toentertijd.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 106 rijdt ook via Kortenhoef Veenstaete, dus komt op één rit twee maal over de Kerklaan.Meltrain schreef:Daarnaast was me niet helemaal duidelijk of lijn 106 nog wel het stukje in Kortenhoef aandoet, of direct rechtsaf naar 's-Graveland gaat.
Lijn 5 vervangt lijn 107 binnen Hilversum en binnen Bussum en zorgt daarnaast voor een veel snellere verbinding tussen de Hilversumse Meent en Hilversum.MdJ schreef:Ben benieuwd hoelang lijn 5 het gaat volhouden in deze vorm. Grotendeels langs het spoor, heeft eigenlijk alleen toegevoegde waarde voor Hilversumse Meent...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het valt mij trouwens wel op dat er ook laadlocsgies komen (en dus mogelijk ook bussen gestald gaan worden) in Diemen aan de.Verrijn Stuartweg 52.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Volgens Google Maps zit Oostenrijk daar. Misschien dat dat de nieuwe onderaannemer gaat worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Klopt het trouwens dat er in het eerder gelinkte plan niet wordt gerept over de nachtbus (N32) of zie ik nu iets over het hoofd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
In het vervoersplan wat intern te vinden is wordt deze wel nog genoemd:
Nieuwe halte R-net lijn 320 en nachtlijn N32 (Eemnes)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De stalling in Hilversum blijft voorlopig aan de Larenseweg volgens dit artikel (helaas achter betaalmuur). Ze gaan het terrein verbouwen zodat er elektrische bussen geladen kunnen worden.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Gelukkig wel, ja :)
Overigens: dit is uitzonderlijk genoeg een gratis artikel. Ik kan het in elk geval volledig lezen zonder abonnee te zijn. Misschiet dat het op de site wat beperkt is, maar in de app in ieder geval niet.
Overigens: dit is uitzonderlijk genoeg een gratis artikel. Ik kan het in elk geval volledig lezen zonder abonnee te zijn. Misschiet dat het op de site wat beperkt is, maar in de app in ieder geval niet.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het laatste woord is er blijkbaar toch nog niet over gezegd: https://www.gooieneembode.nl/extra/1872 ... -aan-de-ge
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Onbegrijpelijk dat Transdev daar wil blijven zitten. Nu al een onhandige locatie, helemaal als binnenkort de kleine spoorbomen dicht gaan voor gemotoriseerd vervoer.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ja die wordt nu nog gebruikt met MAT-ritten. Als die gaat sluiten is het een flink stuk omrijden naar het station.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
TreinenFreak schreef: ↑wo 30 sep 2020, 15:36 Onbegrijpelijk dat Transdev daar wil blijven zitten. Nu al een onhandige locatie, helemaal als binnenkort de kleine spoorbomen dicht gaan voor gemotoriseerd vervoer.
Ik vind het niet onhandig - ik vind het een mooie, praktische locatie die ook nog mooi uit het zicht ligt. Bovendien is het nog het grootste overblijfsel uit de Gooische Stoomtramtijd. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat er sprake is/was van sloop...
Trouwens, aardig wat chauffeurs rijden al MAT-ritten rijden via de Beatrixtunnel, dus die vermijden de Kleine Spoorbomen al.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Als ik via google maps op de Swammerdamstraat kijk, roept de uitstraling van de stalling bij mij meer associaties op met een stukje Berlijnse historie dan met de historie van de Gooische Stoomtram.
En een wijk met smalle eenrichtings-woonstraten lijkt mij nou niet echt de optimale lokatie voor bussen?
En een wijk met smalle eenrichtings-woonstraten lijkt mij nou niet echt de optimale lokatie voor bussen?
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gooische_Stoomtram
"Het pand is nu eigendom van Connexxion dat tevens een deel van de voormalige remise nog als busstalling in gebruik heeft."
Dus niks Berlijnse historie, alleen Gooische Stoomtram-historie Je moet het niet alleen van bovenaf bekijken maar ook als je daar staat - dat geeft een heel andere indruk.
En welk eenrichtingsverkeer doel je op? Het pand ligt aan de Larenseweg en dat is gewoon tweerichtingsverkeer voor een aardig deel. En zoals ik al zei zijn er ook chauffeurs die MAT-ritten via de andere kant rijden, dus langs Seinhorst, over de Jan van der Heijdenstraat, de Kleine Drift op en door de Beatrixtunnel, of via de Kleine Drift, en al die straten zijn eveneens tweerichtingsverkeer.
En allemaal breed genoeg voor bussen. De smalle stukken zijn vooral te vinden in en rond het centrum en in Zuid (m.u.v. Kerkelanden), niet in Noord en Oost waar de MAT-ritten van/naar de stalling rijden. Ja, wat zijstraatjes en zo, maar de bussen rijden niet door die zijstraatjes.
Ik vind het een prettige locatie en dat mag ik vinden, net zoals jij een andere mening daarover mag hebben Maar zoals ik al zei maakt het wel uit of je het op een kaart bekijkt of in het echt meemaakt.
Edit: Bovendien snap ik niet helemaal wat er dan "optimaal" aan een nieuwe stalling zou zijn, want volgens het plan zou die bij Huizen komen, dus voor MAT-ritten is Hilversum dan ineens een stuk verder weg, ook als de HOV-baan opengaat. En Hilversum Station blijft ook in het 2050-plan van de gemeente het beginpunt van de meeste lijnen, dus de bussen moeten daar hoe dan ook naartoe worden gebracht, en dan is Huizen gewoon niet praktisch. Een nieuwe stalling in Hilversum is natuurlijk een ander verhaal, maar dat plan ligt niet op tafel - daar is zelfs totaal geen sprake van.
"Het pand is nu eigendom van Connexxion dat tevens een deel van de voormalige remise nog als busstalling in gebruik heeft."
Dus niks Berlijnse historie, alleen Gooische Stoomtram-historie Je moet het niet alleen van bovenaf bekijken maar ook als je daar staat - dat geeft een heel andere indruk.
En welk eenrichtingsverkeer doel je op? Het pand ligt aan de Larenseweg en dat is gewoon tweerichtingsverkeer voor een aardig deel. En zoals ik al zei zijn er ook chauffeurs die MAT-ritten via de andere kant rijden, dus langs Seinhorst, over de Jan van der Heijdenstraat, de Kleine Drift op en door de Beatrixtunnel, of via de Kleine Drift, en al die straten zijn eveneens tweerichtingsverkeer.
En allemaal breed genoeg voor bussen. De smalle stukken zijn vooral te vinden in en rond het centrum en in Zuid (m.u.v. Kerkelanden), niet in Noord en Oost waar de MAT-ritten van/naar de stalling rijden. Ja, wat zijstraatjes en zo, maar de bussen rijden niet door die zijstraatjes.
Ik vind het een prettige locatie en dat mag ik vinden, net zoals jij een andere mening daarover mag hebben Maar zoals ik al zei maakt het wel uit of je het op een kaart bekijkt of in het echt meemaakt.
Edit: Bovendien snap ik niet helemaal wat er dan "optimaal" aan een nieuwe stalling zou zijn, want volgens het plan zou die bij Huizen komen, dus voor MAT-ritten is Hilversum dan ineens een stuk verder weg, ook als de HOV-baan opengaat. En Hilversum Station blijft ook in het 2050-plan van de gemeente het beginpunt van de meeste lijnen, dus de bussen moeten daar hoe dan ook naartoe worden gebracht, en dan is Huizen gewoon niet praktisch. Een nieuwe stalling in Hilversum is natuurlijk een ander verhaal, maar dat plan ligt niet op tafel - daar is zelfs totaal geen sprake van.
Laatst gewijzigd door Vistaus op do 01 okt 2020, 15:40, 9 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik heb er maar kort gereden dus misschien heb ik het mis, maar je zit wel degelijk met het eenrichtingsverkeer. Ook in de stalling zelf is het eenrichtingsverkeer. De ingang is op de Larenseweg ter hoogte van het Zuivelpad en de uitang aan de stationskant. Dus als je de stalling verlaat moet je wel rechtsaf richting de kleine spoorbomen.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Nee hoor, je kunt ook linksaf bij het verlaten en dan via de Kleine Drift of Eemnesserweg, wat dus sommige chauffeurs ook doen, zeker nu het daar bij het Oosterspoorplein breder is geworden na de recentste wegwerkzaamheden.
De stalling zelf is inderdaad wel eenrichtingsverkeer - daar heb je gelijk in.
Bovendien snap ik niet helemaal wat het voordeel van een nieuwe stalling zou zijn, want volgens het plan zou die bij Huizen komen, dus voor MAT-ritten is Hilversum dan ineens een stuk verder weg, ook als de HOV-baan opengaat. En Hilversum Station blijft ook in het 2050-plan van de gemeente het beginpunt van de meeste lijnen, dus de bussen moeten daar hoe dan ook naartoe worden gebracht, en dan is Huizen gewoon niet praktisch. Een nieuwe stalling in Hilversum is natuurlijk een ander verhaal, maar dat plan ligt niet op tafel - daar is zelfs totaal géén sprake van.
De stalling zelf is inderdaad wel eenrichtingsverkeer - daar heb je gelijk in.
Bovendien snap ik niet helemaal wat het voordeel van een nieuwe stalling zou zijn, want volgens het plan zou die bij Huizen komen, dus voor MAT-ritten is Hilversum dan ineens een stuk verder weg, ook als de HOV-baan opengaat. En Hilversum Station blijft ook in het 2050-plan van de gemeente het beginpunt van de meeste lijnen, dus de bussen moeten daar hoe dan ook naartoe worden gebracht, en dan is Huizen gewoon niet praktisch. Een nieuwe stalling in Hilversum is natuurlijk een ander verhaal, maar dat plan ligt niet op tafel - daar is zelfs totaal géén sprake van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten