Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

en-es schreef: wo 30 sep 2020, 20:15 Ik krijg de bonus-aanbiedingen altijd per mail elke zondag. Zo weet ik precies wat er te koop is.
Dat krijg ik ook, maar ik wist gisteren niet dat ik vandaag naar deze supermarkt zou gaan, eigenlijk had ik vrij vandaag. En om dan speciaal uit te gaan zoeken of ik korting heb, als ik niet verwacht langs een Ap te komen, is naar mijn idee wat overdreven. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ze staan ook in de app die je in de winkel kan gebruiken om boodschappen te scannen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Voor het niveau aan boodschappen dat ik nu had (brood, Utregs bier en Sinas voor tijdens het wachten op de bus) ga ik niet de moeite doen om te scannen met een app, ik was binnen drie minuten weer buiten. En zo vaak kom ik ook niet bij de Ap, mijn 'lokale' super is de Jumbo, dus daar heb ik de app van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef: wo 30 sep 2020, 20:16 Ik zet persoonlijke aanbiedingen specifiek op mijn boodschappenlijstje, anders gaat het ook fout. Vandaag Milka, koffiecups, druiven en skyr gekocht met persoonlijke aanbieding bij de LIdl.

Ik ben wel een beetje bang dat mijn Lidl winkelwagentjes desinfecteert met chloor :shock: er stond één of ander soort wasbak ding bij de winkelwagentjes en er hing een chloorlucht, waar ik zelf echt niet tegen kan. Het ging nu goed maar ik hoop niet dat ik een karretje krijg wat daarmee schoongemaakt is.
Nu ben ik nieuwsgierig wat er in zit :mrgreen:

Maar over het deurbeleid: karretjes is overal verplicht. Of er ook iemand bij staat, is afhankelijk het filiaal en drukte. Bij ons hoeft er alleen op zaterdag tussen 9 en 12 iemand buiten staan maar bij de vorige buitendienst had ik op hoogtepunt 50 van 88 mensen binnen ongeveer, dus het aantal mensen halen we hier niet. Als het een drukker filiaal is, staat er ook op meer tijdstippen iemand buiten (wij zijn de rustigste winkel in de buurt). De karretjes worden niet ontsmet omdat je dus niet altijd iemand buiten hebt staan en als je ze wel gaat ontsmetten gaan mensen ze zelf niet meer ontsmetten als er niemand buiten staat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Oh vanaf morgen zijn mijn collega's en ik verplicht een mondkapje op te doen.
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Vanmiddag bij de Aldi in Baarn geweest. Geen deurbeleid. Wel drie klanten gezien met mondmaskers op. Dat is meer dan in voorgaande keren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik zag bij mijn Jumbo wel een briefje bij de ingang 'door de nieuwe regelgeving is een mandje of wagen verplicht', maar dat lijkt mij niet helemaal te kloppen. Ze waren wel een soort balie aan het knutselen naast de ingangstourniquet, dus misschien dat ze er wel standaard een poppetje gaan neerzetten. Van het voorjaar stond er een beveiliger..
Buiten was iemand druk bezig nieuwe handvatten op de winkelwagens te timmeren. Zo kan het ook, de gebruikte gooi je weg en je zet er een nieuwe op, heel hygiënisch :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Terug van weggeweest: het ouderenuurtje! Nu verplicht door de overheid, en mijn lokale Jumbo (die een goed deel van de omzet haalt uit de studentenbuurt ernaast) heeft daar overduidelijk zin in: de beide ouderenuren zijn achter elkaar gepland, van 07:00 tot 09:00. Voortaan dus een uur eerder open, maar de klanten die voor school of werk nog langs de super willen hebben pech.
Afbeelding

Ook zijn sinds vandaag de winkelmandjes weer verdwenen, die zijn in totaal drie weken weer in de winkel geweest.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Alsof een supermarkt dit kan handhaven.
In onze winkel hebben we tijdens dat ouderenuurtje ook geen mensen tegengehouden, je kunt moeilijk om iemands medisch dossier vragen.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 03 okt 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Hoe gaan ze precies controleren of je "kwetsbaar" bent inderdaad :lol:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Wat is de leeftijdsgrens voor ouderen? Hoe oud moet je zijn om naar binnen te mogen tijdens dat uurtje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De leeftijdsgrens is vastgelegd op 70 jaar. Maar ook mensen jonger dan 70 die tot een risicogroep behoren mogen naar binnen. Al lees ik wel veel klachten van die laatste groep dat de ouderen wel massaal tijdens het ouderenuurtje boodschappen doen maar dan geen mondkapje dragen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Leuk zo'n speciaal ouderenuurtje. Maar kan dit uurtje niet iets later op de dag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Nee.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Z2N schreef: za 03 okt 2020, 13:32 Terug van weggeweest: het ouderenuurtje! Nu verplicht door de overheid, en mijn lokale Jumbo (die een goed deel van de omzet haalt uit de studentenbuurt ernaast) heeft daar overduidelijk zin in: de beide ouderenuren zijn achter elkaar gepland, van 07:00 tot 09:00. Voortaan dus een uur eerder open, maar de klanten die voor school of werk nog langs de super willen hebben pech.
AH blijkt diezelfde tijden te hanteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de Jumbo verschilt het tweede uur per winkel. Mijn plaatselijke Jumbo heeft het tweede uur nog niet gecommuniceerd, maar ik vermoed dat het gaat vallen in één van de donker- of lichtgroene uren op de druktemeter naast de ingang. Dat zou op werkdagen zelfs nog tussen 21:00 en 22:00 kunnen zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Bij onze Lidl was het van 9 tot 11. Ik ging altijd na elf uur maar als het niet alleen voor ouderen is, kan ik ook om half elf gaan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ Dan heeft het de betreffende Lidl het tenminste een beetje fatsoenlijk begrepen, vind ik.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Aldi gaat vrijwel landelijk één uur eerder open, maar er liggen dan nog geen vers afgebakte broodjes in de winkel. De eerste zijn er tegen 07:15, de laatste tegen 08:00 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

De Plus hier gaat doordeweeks ook een uur eerder open zag ik net en heeft net als Z2N's Jumbo beide ouderenuurtjes achter elkaar gepland: van 7.00 tot 9.00 uur. Niet dat 'ie nou in een omgeving met erg veel ouderen staat trouwens, dus ze hebben waarschijnlijk gewoon de rustigste momenten gekozen.

Verder zijn dus alle winkelwagentjes weer van het slot i.v.m. de winkelwagenplicht, waarbij ook de horeca-afdeling er weer vol mee staat. D'r staat nog niemand de toegang te reguleren en wagentjes schoon te maken overigens, net hing er alleen een briefje bij de uitgang "gelieve uw winkelwagen links, rechts of buiten terug te plaatsen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Mijn Jumbo heeft het uurtje ook van 7 tot 9, alleen op werkdagen. Mandjes mogen nog en er staat weer iemand ze te desinfecteren, waarvoor er een kleine balie naast de zelfscanuitgifteterminal is gebouwd.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Net terug van de lokale appie. Heel veel mensen met mondmaskers op. Meer dan ik de laatste 7 maanden heb gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij mijn plaatselijke Dirk is het tweede ouderenuurtje van... 19:00 tot 20:00 :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Prima toch?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Tenzij de super daarna nog een uur open is lijkt me dat allesbehalve ideaal: voldoende mensen die niet eerder dan 19:00 in de supermarkt kunnen staan na werk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten