Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gelukkig kwam de sint toch al meer dan twee weken voor vijf december naar Nederland, dus dan is de quarantaineperiode sowieso voorbij.
PHS schreef: ma 05 okt 2020, 18:05 Ik hoop voor je dat je Duitsland binnenkomt. Je behoort er veertien dagen in quarantaine te gaan en je te laten testen óf een recente negatieve test te overleggen. Ik weet niet of de BuPo je plan waardeert mocht je controle krijgen in Emmerich.
Transitverkeer is toegestaan, mits je zo snel mogelijk het land verlaat (Auswertiges Amt).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

De reis is over ruim 2 maanden, dan kunnen de regels weer heel anders zijn.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Z2N schreef: ma 05 okt 2020, 18:21 Transitverkeer is toegestaan, mits je zo snel mogelijk het land verlaat (Auswertiges Amt).
Dan moet je natuurlijk wel een ticket/hotelboeking/aannemelijk reisplan hebben. Aangezien je in Rosenheim eigenlijk alleen naar Oostenrijk kan, waar je zonder negatieve coronatest momenteel niet binnenkomt als Nederlander, is het maar de vraag of Ferdinand de vlieger van transitverkeer aannemelijk kunt maken. Dus ik hoop voor hem dat regels tegen die tijd anders zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat hoop ik ook voor hem, het aantal plekken waar je als Nederlander naartoe kunt in het buitenland zónder Coronatest én zonder quarantaineverzoek na terugkeer is natuurlijk wel erg beperkt momenteel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

PHS schreef: ma 05 okt 2020, 19:08
Z2N schreef: ma 05 okt 2020, 18:21 Transitverkeer is toegestaan, mits je zo snel mogelijk het land verlaat (Auswertiges Amt).
Dan moet je natuurlijk wel een ticket/hotelboeking/aannemelijk reisplan hebben. Aangezien je in Rosenheim eigenlijk alleen naar Oostenrijk kan, waar je zonder negatieve coronatest momenteel niet binnenkomt als Nederlander, is het maar de vraag of Ferdinand de vlieger van transitverkeer aannemelijk kunt maken. Dus ik hoop voor hem dat regels tegen die tijd anders zijn.
Is dat zo? Voor Oostenrijk is de laatste weken behalve code oranje voor Innsbruck en Wien niets gewijzigd naar mijn weten - en ik kom er net vandaan en heb het dacht ik toch redelijk in de gaten gehouden :P Als er niets wijzigt zou het dus moeten kunnen, maar twee maanden is op dat gebied heel erg lang :P
Mijn Flickr account.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Oei, ik vergis mij met Zwitserland. Ook bergen, dus bijna goed :P
Z2N schreef: ma 05 okt 2020, 19:23 Dat hoop ik ook voor hem, het aantal plekken waar je als Nederlander naartoe kunt in het buitenland zónder Coronatest én zonder quarantaineverzoek na terugkeer is natuurlijk wel erg beperkt momenteel.
Valt wel mee eigenlijk. Het lastige is dat België, Duitsland en Frankrijk, toch de meest voor de hand liggende landen voor een korte trip ons niet blieven dan wel dat je bij terugkeer in quarantaine mag. Maar daarbuiten zijn er nog genoeg landen die je (deels) kunt bezoeken, zoals Italië, Polen, Portugal en Zweden.

Ik overweeg om naar het laatste land binnenkort een reisje te boeken als de situatie in Nederland weer een beetje terug naar normaal gaat. Mooie spoorlijnen om te bereizen daar, zeker 's winters, en (nu nog) geen mondkapjes in het OV :)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik heb vanaf volgende week vakantie, ik heb het heel lang aangekeken maar wil er toch wel graag een weekje tussenuit. Ik twijfel tussen Polen en Noord-Frankrijk (Givet).
Voordeel van Givet is dat ik dan de Railpass van de NMBS die ik nog heb liggen deels kan opmaken, Polen is daardoor voor mij een stukje duurder.

Nog goedbedoelde adviezen, los van: blijf thuis en begraaf je drie weken lang op de bank?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Charleville-Mézières is best mooi, evenals het gefortificeerde kasteel van Sedan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: ma 05 okt 2020, 19:48Ik overweeg om naar het laatste land binnenkort een reisje te boeken als de situatie in Nederland weer een beetje terug naar normaal gaat. Mooie spoorlijnen om te bereizen daar, zeker 's winters, en (nu nog) geen mondkapjes in het OV :)
Inderdaad een schitterend land, wil ik ook nog wel wat treinreisjes door maken (evenals Noorwegen), maar bij terugkomst uit Zweden moet je toch ook in quarantaine? Of is dat inmiddels weer versoepeld?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Sinds 1 september geen quarantaine meer bij thuiskomst uit Sverige ;)
Spoiler: show
En Zweden is dus ook één van de redenen waarom ik best kritisch ben op mensen die steeds naar Duitsland wijzen, want in Zweden zijn ook weinig besmettingen zonder de strenge Duitse regels. Maar dat gezeik is meer iets voor een ander topic :mrgreen:
Noorwegen kom je momenteel niet in zonder bij aankomst in quarantaine te gaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Tom024 schreef: ma 05 okt 2020, 19:54 Nog goedbedoelde adviezen,
Polen bevalt mij de laatste tijd vrij goed :trein: Al moet ik zeggen dat ik niet al teveel in treinen heb gezeten aldaar :mrgreen:

Maar rond Poznan (uurtje of 3 vanaf Berlijn, binnen één dag te doen vanaf NL heb je de Koleja Parkowa van Maltanka en kun je railfietsen. Ook rreed er tot voor kort nog een (reguliere) stoomtrein van Poznan naar Wolsztyn, De laatste reguliere stoomtrein van Europa. Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat de status daarvan is op het moment. Al hoorde ik in Poznan recent wel nog stoomfluiten ;)
los van: blijf thuis en begraaf je drie weken lang op de bank?
DOE DAT VOORAL NIET!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: ma 05 okt 2020, 21:22 Sinds 1 september geen quarantaine meer bij thuiskomst uit Sverige ;)
Spoiler: show
En Zweden is dus ook één van de redenen waarom ik best kritisch ben op mensen die steeds naar Duitsland wijzen, want in Zweden zijn ook weinig besmettingen zonder de strenge Duitse regels. Maar dat gezeik is meer iets voor een ander topic :mrgreen:
Noorwegen kom je momenteel niet in zonder bij aankomst in quarantaine te gaan.
Ok. Even gemist van Zweden. Noorwegen wist ik. Is alleen in de zomer (helaas pas na onze oorspronkelijk geplande vakantie :cry: ) even open geweest voor Nederlanders.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

PHS schreef: ma 05 okt 2020, 18:05 Ik hoop voor je dat je Duitsland binnenkomt. Je behoort er veertien dagen in quarantaine te gaan en je te laten testen óf een recente negatieve test te overleggen. Ik weet niet of de BuPo je plan waardeert mocht je controle krijgen in Emmerich.
Voor zover ik lees is een verblijf van maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen gewoon toegestaan: https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf

Of is mijn Duits toch slechter dan ik dacht en staat er iets anders?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ferdinand schreef: ma 05 okt 2020, 17:18 Ik heb zojuist een kaartje gekocht voor de NightJet naar Rosenheim in Bayern op 19 december bij NS International :trein: . Het verschil tussen zitten (30 euro) en liggen (120 euro) was me toch net iets te groot en dus heb ik voor een zitplek gekozen. Ik las dat je ook maar met drie personen in een coupé zit, dus dat is prima.

wel raar dat het me nu niet meer lukt om een kaartje te kopen bij NS International.
Dat kwam omdat men vanmiddag bezig was met een test. Daardoor heb je geluk gehad dat je op het juiste moment in het boekingssysteem gekeken hebt.
dennistd schreef: di 06 okt 2020, 00:50
PHS schreef: ma 05 okt 2020, 18:05 Ik hoop voor je dat je Duitsland binnenkomt. Je behoort er veertien dagen in quarantaine te gaan en je te laten testen óf een recente negatieve test te overleggen. Ik weet niet of de BuPo je plan waardeert mocht je controle krijgen in Emmerich.
Voor zover ik lees is een verblijf van maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen gewoon toegestaan: https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf

Of is mijn Duits toch slechter dan ik dacht en staat er iets anders?
Als ik het lees begrijp ik ook dat minder dan 24 uur is toegestaan. In Rheinland- Pfalfz geldt dit ook. Voor Niedersachsen niet, voor Hessen kon ik het niet direct vinden hoe of wat. Op doorreis mag in elk geval wel in alle deelstaten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

dennistd schreef: di 06 okt 2020, 00:50
PHS schreef: ma 05 okt 2020, 18:05 Ik hoop voor je dat je Duitsland binnenkomt. Je behoort er veertien dagen in quarantaine te gaan en je te laten testen óf een recente negatieve test te overleggen. Ik weet niet of de BuPo je plan waardeert mocht je controle krijgen in Emmerich.
Voor zover ik lees is een verblijf van maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen gewoon toegestaan: https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf

Of is mijn Duits toch slechter dan ik dacht en staat er iets anders?
Nee, maar vreemd genoeg berichtte de NOS (toch een betrouwbare bron) gisteren dat je ook niet meer even de grens over mag om te tanken of boodschappen te doen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Wat later ook door de NOS is gecorrigeerd. ;) In Hilversum hebben ze nooit zo'n goed idee wat er speelt bezuiden Utrecht he. ;)
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: di 06 okt 2020, 08:38
dennistd schreef: di 06 okt 2020, 00:50
PHS schreef: ma 05 okt 2020, 18:05 Ik hoop voor je dat je Duitsland binnenkomt. Je behoort er veertien dagen in quarantaine te gaan en je te laten testen óf een recente negatieve test te overleggen. Ik weet niet of de BuPo je plan waardeert mocht je controle krijgen in Emmerich.
Voor zover ik lees is een verblijf van maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen gewoon toegestaan: https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf

Of is mijn Duits toch slechter dan ik dacht en staat er iets anders?
Nee, maar vreemd genoeg berichtte de NOS (toch een betrouwbare bron) gisteren dat je ook niet meer even de grens over mag om te tanken of boodschappen te doen.
Inmiddels is het duidelijk. Je mag naar NRW, Nedersaksen en Rheinland afreizen zonder je te moeten melden. Enige voorwaarde is dat je binnen 24 uur na het betreden van Duitsland, Duitsland weer verlaten hebt.

https://www.destentor.nl/enschede/tanke ... ~aa392ab6/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nu maar hopen dat dat over 2,5 week nog steeds zo is :trein:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Precies, dat soort adviezen is leuk maar in de toekomst heb je er wellicht niks aan. Wie weet is er straks een totale lockdown. :trein:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Van kruidnoten in juli ben ik al geen fan, maar daar valt nog te verdedigen dat die dingen gewoon echt lekker zijn. Maar Hoofddorp gaat wat mij betreft echt een stap te ver, daar wordt nu al geadverteerd met kerstbomen. In Oktober. Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Je kan ook al oliebollen kopen/eten bij de gebakskramen en dat is niet op de kermis.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik begreep laatst ergens dat dat is zodat ze nog een beetje van het verneukte kermisseizoen goed kunnen maken.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Z2N schreef: wo 07 okt 2020, 14:51 Van kruidnoten in juli ben ik al geen fan, maar daar valt nog te verdedigen dat die dingen gewoon echt lekker zijn. Maar Hoofddorp gaat wat mij betreft echt een stap te ver, daar wordt nu al geadverteerd met kerstbomen. In Oktober. Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg.
Bij de Intratuin hadden ze de kerstspullen ook weer in het assortiment :(
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Heb eigenlijk wel zin in een stukje paasstol, wat jullie?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In de koeling van de Albert Heijn stond gisteren ook al de kerstkoffie van de Starbucks. Toen kreeg ik zin in een warme Speculaas Latte
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten