Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een avondklok zou me niet goed uitkomen gezien mijn ploegendiensten.
Aking

Bericht door Aking »

Sjah, Befehl ist befehl en alles für Corona enzo :roll:
en-es

Bericht door en-es »

Okee, dan hoop ik op een uitzondering. En anders moet mijn werkgever mijn werktijden maar aanpassen.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: ma 05 okt 2020, 18:54 Sjah, Befehl ist befehl en alles für Corona enzo :roll:
Jawohl! :!: ;)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het ministerie van Justitie en Veiligheid waarschuwt voor een nepbericht dat rondgaat op sociale media en onder andere rept over een verbod op sportwedstrijden en een avondklok in de grote steden. Bron: https://nos.nl/l/2351029#UPDATE-container-48084227

Wat wel klopt is dat supermarkten in Utrecht voortaan om 22:00 gaan sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

En de parken, dus het komt toch nog aardig in de buurt :|
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Suus schreef: ma 05 okt 2020, 19:04 Het ministerie van Justitie en Veiligheid waarschuwt voor een nepbericht dat rondgaat op sociale media en onder andere rept over een verbod op sportwedstrijden en een avondklok in de grote steden. Bron: https://nos.nl/l/2351029#UPDATE-container-48084227

Heel verbaasd ben ik niet hoor: het ACC is geen 'ding', en 6 oktober is morgen dus vond ik het al knap dat de conclusies vooraf al vast stonden. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Z2N schreef: ma 05 okt 2020, 19:15het ACC is geen 'ding',
In het bericht stond ook een bron: het zogeheten ACC, de ambtelijke crisiscommissie die het voorportaal is voor de politiek bij coronakwesties en het kabinet adviseert. De voorzitter van dat overleg - waarin topambtenaren van alle departementen zitten - is de secretaris-generaal van het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Het is niet helder of er actief uit het overleg van topambtenaren gelekt is naar derden. Er kan ook sprake zijn geweest van per ongeluk verkeerd verspreide informatie of zelfs van een hack, waardoor de betrokkene er niet eens weet van had dat het bericht uitlekte.

Aldus Het Parool ;)
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dan alsnog: het ACC bepaalt niet, het is de politieke tegenhanger van het OMT, en adviseert alleen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik las net op RTL dat met een week wel de gevolgen van de huidige maatregelen zichtbaar moeten worden, anders komen er wel degelijk nog strengere maatregelen. En de cijfers stijgen nu alleen maar.

Ik merk op het werk ook dat het een stuk rustiger is. Veel afzeggingen en 'gelukkig' geen groepen meer. Men weet van de max van 4 personen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Jef400

Bericht door Jef400 »

Laten we eerst nog even die week afwachten. Ze zeiden ook dat de effecten dan pas merkbaar zouden zijn. En we eerst rond de 5.000 besmettingen per dag zouden zitten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Da's ook logisch natuurlijk dat je de effecten niet gelijk merkt, je hebt immers ook nog te maken met een incubatietijd (en daarnaast ook vertraging in het testen de laatste tijd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De komende dagen komt er heel veel extra testcapaciteit bij en ik vermoed dat een deel van de huidige groei daar ook vandaan komt. De GGD Rotterdam-Rijnmond bijvoorbeeld verwacht deze week 25% meer capaciteit te hebben dan vorige week. Het gevolg zal zijn dat meer mensen met klachten getest kunnen worden en meer besmettingen zichtbaar worden terwijl die voorheen verborgen bleven.

Maar de situatie in de ziekenhuizen is lijdend en daar gaat het nog helemaal niet goed. Zolang die situatie zo blijkt of nog erger wordt verwacht ik volgende week wel strengere maatregelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Daar moeten we dus de komende week van afwachten. Kijk, de effecten van wat er gebeurt is kun je nu nog niet meten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking

Bericht door Aking »

Overigens een mooi stukje theater bij de Utregse GGD vanmiddag.

Volgens de kwis op de site moest ik een afspraak thuis maken, dus dan bellen we daarvoor op. Vervolgens werd ik teruggebeld door een mevrouw die mij vertelde dat men "in de ochtend of de middag kwam en dit pas een half uur van tevoren wist"
Toen ik vervolgens vertelde alleen in de middag te kunnen was het antwoord "dat kan niet meneer"
"Nou prima, dan houdt het op en laat ik me niet testen" :roll:

"JA NEE DAT HEB IK NIET GEZEGD HOOR!!! HOEZO KUNT U NIET IN DE MIDDAG DAN ZET IK DAT ER BIJ!!!"

:lol:
Hainje

Bericht door Hainje »

Vet handig ook, een half uur van tevoren weten of je terecht kan en dan 45 minuten reistijd hebben. :roll:
Aking

Bericht door Aking »

Ze komen dus thuis langs ;)
Hainje

Bericht door Hainje »

Zo zo, luxe hoor.
Aking

Bericht door Aking »

Sja, ik mocht niet met 't OV komen, en ga geen uur lopen :lol:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De Nederlandse Corona-Melder applicatie gaat zaterdag eindelijk landelijk werken. Nu was dat alleen in specifieke delen van Oost-Nederland.
Littlebusdriver

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef: ma 05 okt 2020, 22:18 Overigens een mooi stukje theater bij de Utregse GGD vanmiddag.

Volgens de kwis op de site moest ik een afspraak thuis maken, dus dan bellen we daarvoor op. Vervolgens werd ik teruggebeld door een mevrouw die mij vertelde dat men "in de ochtend of de middag kwam en dit pas een half uur van tevoren wist"
Toen ik vervolgens vertelde alleen in de middag te kunnen was het antwoord "dat kan niet meneer"
"Nou prima, dan houdt het op en laat ik me niet testen" :roll:

"JA NEE DAT HEB IK NIET GEZEGD HOOR!!! HOEZO KUNT U NIET IN DE MIDDAG DAN ZET IK DAT ER BIJ!!!"

:lol:
Als je klachten hebt en in thuisisolatie zit in afwachting van de test kun je toch de hele dag?
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Dan heb je inderdaad alle tijd ja ;) .

Of ... ze moeten om 07:30 uur langs willen komen :S .
Aking

Bericht door Aking »

Littlebusdriver schreef: di 06 okt 2020, 17:30Als je klachten hebt en in thuisisolatie zit in afwachting van de test kun je toch de hele dag?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik slaap ook nog af en toe (en nog wel wat meer dan af en toe ook)
en-es

Bericht door en-es »

Je ligt tot 12.00 in je bed ja?
Aking

Bericht door Aking »

Dat komt voor ja, mijn energieniveau is niet meer wat het geweest is sinds ik aan de medicatie zit, dus nachten van 10 uur zijn geen uitzondering. En aangezien ik meestal rond 1-2 in mn nest lig kom je dan al snel rond een uurtje of 12 uit.
Plaats reactie