OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ibodejoode »

In de NS spoordeelwinkel zijn eigenlijk altijd wel dagretours te krijgen voor 19 Euro of 2x enkele reis voor 24 Euro (+ koffie o.i.d.). Zoveel duurder is dat niet vergeleken met voorgaande acties bij AH, Hema of Kruidvat. Helaas zijn het geen dagkaarten, maar bij een wat langere reis toch zeer voordelig. Ik maak er geregeld gebruik van.
Don
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 mei 2019, 13:54

Kruidvat treinkaartjes

Bericht door Don »

Volgens http://www.goedkooptreinkaartje.com is de Kruidvat treinkaartactie verlengd t/m zondag 8 maart! Wil je dus nog goedkope treinkaartjes inslaan....? :D *trein*
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kruidvat treinkaartjes

Bericht door en-es »

Ben je nou je eigen website aan het promoten? En dat de aktie verlengd is verbaast me niks. Het zijn geen dagkaarten en daardoor is het voor veel mensen niet meer zo aantrekkelijk.
Don
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 mei 2019, 13:54

Re: Kruidvat treinkaartjes

Bericht door Don »

Nee hoor.. zag het in hun Facebookbericht voorbij komen. Heb het nog niet gecheckt bij Kruidvat zelf.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 04 mar 2020, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren. Daarnaast samengevoegd met bestaand topic
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Michael »

Heb even gekeken op de website van kruidvat en ze zijn inderdaad nog tot 8 maart te koop.

https://www.kruidvat.nl/trein-dagretour ... /p/4687089
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Nu dat men weer naar Duitsland mag:

Op je verjaardag kun je dit jaar gratis reizen in het VRR-Gebied
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Helaas heb ik maandag een mondeling online tentamen en later op de avond nog bezoek. Anders had ik het nog wel gedaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

*blaast stof weg*

NS komt weer met 'goedkope' treinkaartjes: een dagretour voor € 25 of twee enkeltjes € 29. Reizen tijdens de ochtend- en middagspits is niet toegestaan en je moet je reis aanmelden bij Trein Veilig.

Daarmee zijn deze kaartjes liefst 31% duurder dan de vorige actie pre-corona :shock:

https://www.treinreiziger.nl/ns-seizoen ... tjes-e-29/
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Tja, zo krijg je de trein niet vol. Of is dat juist de bedoeling. NS zit wat dat betreft in een duidelijk spagaat.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ZO6176 »

Waardeloos
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Z2N »

Treinkaartjes weggeven tegen stuntprijzen zit er helaas niet meer in, want zelfs al zou je kaartjes spotgoedkoop maken zullen er minder mensen bereid zijn om tijdens de tweede golf met het OV te reizen, zeker in het recreatieve verkeer. Met een kaartje als dit biedt je mensen die daadwerkelijk moeten reizen de mogelijkheid om dat redelijk betaalbaar te doen, maar het is niet de bedoeling om veel meer (recreatief) verkeer in de treinen te krijgen, we moeten nou eenmaal weer meer thuiswerken, en feestjes en drukke plekken vermijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Ik betaal momenteel geloof ik 31 euro voor mijn WeekendVrij 1e klas, en dan heb ik dus 12 dagretours of nog een sloot meer enkele reizen. Dan vind ik 25 euro voor één retourtje toch wel heel zwaar aan de prijs :|
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Mikos »

Je moet dan ook rekenen vanuit de vol tarief-klant: Bijvoorbeeld een retour Zwolle-Amsterdam in de 2e klas kost dan geen 39,40 maar slechts 25 euro. Een retour Groningen-Den Haag geen 54, maar slechts 25 euro. Dat is volgens mij nog steeds een heel aardige aanbieding.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Mikos schreef: di 06 okt 2020, 18:20 Je moet dan ook rekenen vanuit de vol tarief-klant
Dat zit niet in mijn systeem, maar voor Rijke tattas is het nog wel redelijk ja. Al vraag ik me af of die überhaupt op zoek gaan naar aanbiedingen, of gewoon (de baas laten) betalen...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Mikos »

Op die afstanden is het zelfs voor jou interessant als je doordeweeks 40% korting hebt met je Weekend Vrij; voor een retour Utrecht-Maastricht betaal je dan geen 30,48 maar die 25 euro. Is toch weer leuk meegenomen!
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

Mikos schreef:Je moet dan ook rekenen vanuit de vol tarief-klant: Bijvoorbeeld een retour Zwolle-Amsterdam in de 2e klas kost dan geen 39,40 maar slechts 25 euro. Een retour Groningen-Den Haag geen 54, maar slechts 25 euro. Dat is volgens mij nog steeds een heel aardige aanbieding.
Klopt, alleen zijn deze kaartjes niet echt handig voor lange afstanden als Groningen - Den Haag omdat je niet in de middagspits mag reizen. Dan kom je 's middags laat aan en 's avonds pas laat thuis.


Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Milco »

Dat valt best mee. Na 9:00 is het eerste vertrek uit Groningen 9:18 waarmee je om 11:57 aankomt in Den Haag. Na de avondspits gaat daar om 18:33 de eerste trein terug naar Groningen, die daar om 21:13 uur arriveert. Dat noem ik niet bepaald " 's avonds laat" en je hebt toch nog 6,5 uur om door Den Haag te banjeren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door VIRM »

ZO6176 schreef: di 06 okt 2020, 16:52Waardeloos
Want?
Beul van de blindegeleidelijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ZO6176 »

Teveel moeite voor een dagje. Wanneer ik met mijn gezin een dagje weg ga dan wil ik niet van tijd afhankelijk zijn.
Je moet dan in de ochtend om tijdstip x aanwezig zijn. En in de avond terug. Soms weet je niet hoe de dag verloopt. Tevens vind ik ze stevig aan de prijs.
Nu is parkeren ook niet goedkoop. Maar als je met gezin gaat dan is 2x 25 en 2x 7,50 voor 12+ best wel veel.
Ik vond het juist prettig als het ongedwongen kon.
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Tja maar in deze corona-tijden kan dat niet meer. Ik had liever gezien dat NS dit soort aanbiedingen helemaal niet verkoopt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ZO6176 »

Maar wat ik niet snap is dat je je reis moet aanmelden. Als ik nu naar het station ga en trek een kaartje uit de automaat of check gewoon in is er niks aangemeld aan. Dus ik zie het verschil niet zo.
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Dat is gewoon een maatregel voor de bühne.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Mikos »

Niet zo zeer voor de bühne, maar voor de data. E-tickets worden niet meegenomen in de tellingen van het OV-Chipkaartsysteem, er worden prognoses gemaakt van treinbezetting op basis van de OV-Chipkaarttransacties. E-tickets vallen daar niet onder, omdat de code op je E-ticket enkel een sleutel is voor de poortjes en omdat je E-tickets niet in hoeft en in kunt checken bij de paaltjes. Daardoor missen de gegevens van de E-tickets in de cijfers en wordt daar een standaard berekening op losgelaten.

Door je reis aan te laten melden (die je onderweg ook gewoon aan kunt passen bij wijziging van de plannen) worden de bezettingscijfers een stuk betrouwbaarder en kunnen treinen in de toekomst nog beter op de juiste lengte worden gebracht. Het heeft dus zeker wel een doel.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Ja maar bezettingscijfers kun je toch ook afleiden uit de controledata van de conducteur?

Als die zou controleren....
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Mikos »

Wordt inderdaad gecombineerd, maar ook dan heb je nooit 100% dekking. Over de controle heb ik een mooie column geschreven, die sneer mag je bij je houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten