Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op dit moment wordt er sowieso nog handmatig gereden (GoA1) op alle lijnen dus dat zit er niet in nog.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ook op de Noord/Zuidlijn? Ik dacht dat die als enige wel GoA2 deed.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nope. Alles is gewoon nog GoA1. Dat merk je ook bij de verschillende manieren van optrekken en binnenkomen op stations.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De metro's op de M52 lijken altijd zo netjes op hetzelfde punt te stoppen. Ook aan het lange perron van Centraal Station.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat is een vereiste die de treinbeveiliging verlangt. Niet op de goede plek halteren betekent dat de deuren niet vrij kunnen worden gegeven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is dat al ter voorbereiding op perrondeuren?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Niet perse. Maar cbtc-beveiligingen vereisen dat volgens mij standaard. Als je niet goed gehalteerd staat, kunnen er bijv deuren buiten het perron vallen.
Verkeerde zijde openen is dan bijv ook onmogelijk.
Verkeerde zijde openen is dan bijv ook onmogelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Momenteel is de wit/blauwe CAF aan het buiten spelen in Osdorp.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Heeft hij dan heel hard 'BUUT VRIJ!' geroepen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is dat een eenrichtingstram of een tweerichtingstram?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Alle 15G's zijn tweerichtingstrams. Een eenrichtingsvariant is als optie meegenomen maar voor zover ik weet (nog) niet besteld.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nummering loopt ook gewoon door, de eerste wit/blauwe is de 3026. Foto oa op https://over.gvb.nl/nieuwe-15g-trams/
Net als bij de e-bussen is de blauwe streep boven de ramen vervallen.
Ik vraag me wel af wat het in/uitstapregime wordt en waar de conducteur verblijft
Net als bij de e-bussen is de blauwe streep boven de ramen vervallen.
Ik vraag me wel af wat het in/uitstapregime wordt en waar de conducteur verblijft
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die missende blauwe lijn bovenin was mij ook al opgevallen, het zou kunnen dat die er nog op komt. Hebben ze in Den Haag ook met de Avenio gedaan: de rode streep bovenin is later pas aangebracht. Vind zonder beter staan en sluit mooi aan op de elektrische bussen inderdaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vandaag naar het Nederlands Transportmuseum in Nieuw Vennep geweest. Daar staat onder andere een opgeknapte Zilvermeeuw. Toch wel nostalgisch, en opvallend dat de bankjes gewoon beter zitten dan de huidige M5' of gereviseerde CAF'jes.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bilnostalgie?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die oude bankjes hadden wel een nadeel..bij warm weer kreeg je continue een zweetnaad
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En je gleed constant van die stoel, mede door het schokkerige optrekken (de metrostellen trokken niet synchroon op).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Omdat het tweerichtingstrams zijn is er geen ruimte voor een conducteur. Dat betekent dus een open instapregime.robert1955 schreef: ↑vr 09 okt 2020, 12:16Ik vraag me wel af wat het in/uitstapregime wordt en waar de conducteur verblijft
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bron: Vervoerplan 2021
In eerdere documenten stond dat GVB bezig is met een "Servicebalie light" voor de 15G.
Ik weet niet meer waar ik het voorbij zag komen, maar iemand wist te vertellen dat de conducteur in de achterste bestuurderscabine komt te zitten. Instappen gebeurt dan via de kopbakken met uitzondering van rolstoelgebruikers of mensen met een buggy. Vergelijkbaar met hoe het in de bus gaat. Met de 11G/Combino is die constructie niet mogelijk: als de deur van de kopbak A vanaf de halte benaderbaar is, zit de deur van kopbak B aan de blinde zijde bij die trams. De 15G heeft kopbakken met een deur aan beiden zijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die iemand was ik waarschijnlijk. Mijn bron is de onvolprezen "GVB Amsterdam Vandaag de dag" Facebookgroep.
Wat er van klopt en hoe het er dan uit ziet moeten we altijd afwachten, maar het verhaal klinkt logisch.
Wat er van klopt en hoe het er dan uit ziet moeten we altijd afwachten, maar het verhaal klinkt logisch.
足元にご注意下さい
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Haha kan best!
Klinkt inderdaad aannemelijk en yup zien vanzelf wat het wordt.
Weet iemand trouwens wat het instapregime bij de gekoppelde trams van lijn 26 is? Ik had al begrepen dat de conducteur in de tweede tram zit en de eerste tram alleen een bestuurder heeft. Slechts twee instapdeuren op een tram van bijna 60 meter lang is nogal schraal. Is dat het ook daadwerkelijk?
Klinkt inderdaad aannemelijk en yup zien vanzelf wat het wordt.
Weet iemand trouwens wat het instapregime bij de gekoppelde trams van lijn 26 is? Ik had al begrepen dat de conducteur in de tweede tram zit en de eerste tram alleen een bestuurder heeft. Slechts twee instapdeuren op een tram van bijna 60 meter lang is nogal schraal. Is dat het ook daadwerkelijk?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het is ook mogelijk dat reizigers bij alle deuren kunnen instappen, in combinatie met een lopende conducteur.n-evo schreef: ↑ma 12 okt 2020, 15:16 Ik weet niet meer waar ik het voorbij zag komen, maar iemand wist te vertellen dat de conducteur in de achterste bestuurderscabine komt te zitten. Instappen gebeurt dan via de kopbakken met uitzondering van rolstoelgebruikers of mensen met een buggy. Vergelijkbaar met hoe het in de bus gaat. Met de 11G/Combino is die constructie niet mogelijk: als de deur van de kopbak A vanaf de halte benaderbaar is, zit de deur van kopbak B aan de blinde zijde bij die trams. De 15G heeft kopbakken met een deur aan beiden zijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het zou me erg verbazen als ze voor die optie kiezen, maar wie weet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is dat een suggestie? Een lopende conducteur is wel heel erg Rotterdams.Meltrain schreef: ↑di 13 okt 2020, 12:29Het is ook mogelijk dat reizigers bij alle deuren kunnen instappen, in combinatie met een lopende conducteur.n-evo schreef: ↑ma 12 okt 2020, 15:16 Ik weet niet meer waar ik het voorbij zag komen, maar iemand wist te vertellen dat de conducteur in de achterste bestuurderscabine komt te zitten. Instappen gebeurt dan via de kopbakken met uitzondering van rolstoelgebruikers of mensen met een buggy. Vergelijkbaar met hoe het in de bus gaat. Met de 11G/Combino is die constructie niet mogelijk: als de deur van de kopbak A vanaf de halte benaderbaar is, zit de deur van kopbak B aan de blinde zijde bij die trams. De 15G heeft kopbakken met een deur aan beiden zijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lopende conducteurs schijnt binnen de cao van het GVB niet eens te mogen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten