Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zat vanochtend voor het eerst sinds vorige week maandag in een trein en vermoed dat ik de oudste reiziger was, bijna alleen nog maar scholieren en MBO-studenten in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Een bericht verwijderd wegens dubbelpost.
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MichOV »

Ik weet niet of ik hier in het juiste topic voor zit maar gistermiddag rond 14.30 zag ik op Arnhem Centraal de splinternieuwe NS Coradia Stream staan op spoor 10 dacht ik zo even vanuit de verte te zien. Veel NS medewerkers maakten een foto van deze nieuwe trein.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: vr 16 okt 2020, 23:50 Ik moet morgen naar Nijmegen en ik twijfel nog of ik via Echt-Roermond-Swalmen zal gaan (met twee treinvervangende bussen; wat waarschijnlijk het makkelijkst is) of via Heerlen-Herzogenrath-Mönchengladbach-Venlo (geen bus, wel een uur langer).
Nou, ik heb het geprobeerd hoor, maar de trein naar Aachen kwam niet opdagen. Nu na 25 minuten op het perron in Landgraaf dus toch maar onderweg naar die vermaledijde bussen. :roll: De trein naar Aken zag ik nog in Heerlen, waar hij net met +32 vertrok. #kudtarriva
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ter compensatie: privébus van Sittard naar Roermond. :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

umbusko schreef: za 17 okt 2020, 20:22 #kudtarrivaNS :evil:
FTFY :trein:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat ook natuurlijk. In Roermond stonden al die bussen nutteloos tijd af te wachten in plaats van dat ze verdeeld waren in ritten Std-Wt, Std-Rm en Rm-Wt. In ieder geval nu 's avonds reed er om de 5 minuten een bus Std-Rm-Wt die dan nog een minuut of 10 in Rm ging stilstaan ook. Ik had een Kupers-Arriva-touringcar met chipkaartlezers, die dus op mij en de chauffeur na leeg was omdat ik uit Heerlen kwam. #kudtNS :evil:

De bus naar Swalmen telde 8 passagiers.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond was ik ongeveer twintig minuten lang op Amsterdam Centraal. Opvallend was dat er naast de omroepen over mondkapjes, werkzaamheden en de verstoring op de HSL niks werd omgeroepen over het rookverbod. Lijkt mij dat het handig is dit wel te doen, aangezien mensen misschien nu minder vaak met de trein reizen?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Prioriteiten stellen jong! Als Tuffy en Co. heul de dag maar rond lopen te tetteren luistert er niemand meer naar die ongein natuurlijk :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

VIRM schreef: za 17 okt 2020, 23:59 Gisteravond was ik ongeveer twintig minuten lang op Amsterdam Centraal. Opvallend was dat er naast de omroepen over mondkapjes, werkzaamheden en de verstoring op de HSL niks werd omgeroepen over het rookverbod. Lijkt mij dat het handig is dit wel te doen, aangezien mensen misschien nu minder vaak met de trein reizen?
Dat gebeurt ook al, vorige week is de omroep daarover zelfs opnieuw opgenomen, nu met een omroeper die goed Engels spreekt. Ik kan me alleen voorstellen dat bij een overdaad aan omroepen besloten wordt om die omroep achterwege te laten, de verstoringen moeten natuurlijk nog wel opvallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dat zeggick :roll:
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door CX1000 »

Onderweg naar mijn werk (waarbij thuiswerken niet mogelijk is) merk ik gelijk dat de NS weer minder treinen in zet. Die ene trein die wel rijdt zit overvol. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van het minder treinen rijden? (het was ook maar één SLT4 die werd ingezet)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Die bovenleiding bij Naarden-Bussum moet wel flink naar zijn grootje zijn geholpen, of niet? Begin van de middag werd nog gezegd dat er tot 20u vanavond geen treinen zouden rijden, nu is het al tot vannacht 5 u.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

CX1000 schreef: ma 19 okt 2020, 08:00 Onderweg naar mijn werk (waarbij thuiswerken niet mogelijk is) merk ik gelijk dat de NS weer minder treinen in zet. Die ene trein die wel rijdt zit overvol. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van het minder treinen rijden? (het was ook maar één SLT4 die werd ingezet)
En de treinen die rijden rijden niet op maximale lengte, want dat is natuurlijk weer te moeilijk :S ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ardan schreef: ma 19 okt 2020, 21:31 Die bovenleiding bij Naarden-Bussum moet wel flink naar zijn grootje zijn geholpen, of niet? Begin van de middag werd nog gezegd dat er tot 20u vanavond geen treinen zouden rijden, nu is het al tot vannacht 5 u.
Een vrachtwagen had zijn kraan niet goed naar beneden gedaan en heeft de bovenleiding gesloopt. Door het getrek aan de kabels zijn ook een aantal van die dingen waarmee de draden aan een portaal bevestigd zijn kromgetrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Hier wat foto's en een filmpje. Prognose is inmiddels dinsdag 09.00 uur.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Zo, dat filmpje is wel heel ehm. Flitsend :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Suus schreef: ma 19 okt 2020, 21:45... van die dingen waarmee de draden aan een portaal bevestigd zijn
Uitleggers :ugeek:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Nerd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik ben in ieder geval van mening dat ie dat wel wat uitgebreider had kunnen uitleggen :roll:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

maar met een langere uitleg wordt het te laag :roll:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

Z2N schreef: zo 18 okt 2020, 01:55
VIRM schreef: za 17 okt 2020, 23:59 Gisteravond was ik ongeveer twintig minuten lang op Amsterdam Centraal. Opvallend was dat er naast de omroepen over mondkapjes, werkzaamheden en de verstoring op de HSL niks werd omgeroepen over het rookverbod. Lijkt mij dat het handig is dit wel te doen, aangezien mensen misschien nu minder vaak met de trein reizen?
Dat gebeurt ook al, vorige week is de omroep daarover zelfs opnieuw opgenomen, nu met een omroeper die goed Engels spreekt. Ik kan me alleen voorstellen dat bij een overdaad aan omroepen besloten wordt om die omroep achterwege te laten, de verstoringen moeten natuurlijk nog wel opvallen.
Hoe wil je roken met een mondkapje op, zonder deze te beschadigen ? :lol:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

2 mondkapjes op doen... een voor de bovenlip en een voor de onderlip 8-) :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Overigens mogen machinisten/conducteurs wel roken want die hebben geen tijd om even station uit te lopen kreeg ik te horen :trein:
JuJ4
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 01:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JuJ4 »

Een nieuwe ICNG heeft een ernstig ongeluk gehad in Dreileben in Duitsland.
Deze was onderweg naar Nederland met een loc, die compleet ontspoort is en op zijn dak lag.
Het ongeluk was al gebeurd op 16 oktober, maar heb er verder niks op deze site over kunnen vinden.
Het gekke is, is dat de trein zwart is. Iemand enig idee waarom dit is?
Bron:
https://www.youtube.com/watch?v=rhmm90hkUw8
Laatst gewijzigd door JuJ4 op wo 21 okt 2020, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten