Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Met het creëren van ophef ben ik in ieder geval al bezig, dus dan is er nog hoop :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Binnenkort PHS als Voxpop in Nieuwsuur? :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Wil ik best doen. Maar naar Nieuwsuur kijken niet zo veel mensen, dus doe maar het NOS Achtuurjournaal :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Nog eisen stellen ook :shock:
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Gebruikersnaam »

Vannacht trof een schoonmaker in een trein op opstelterrein Köln Deutzerfeld een bompakketje aan: Bild
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

PHS schreef: za 03 okt 2020, 16:13 Wil ik best doen. Maar naar Nieuwsuur kijken niet zo veel mensen, dus doe maar het NOS Achtuurjournaal :P
Kom je in Nieuwsuur heb je een niet te onderschatten bereik.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Je moet gewoon hoog inzetten, anders zit je straks bij MAX Koffietijd ;)
En het was zeker niet serieus bedoeld, maar als ik bij Nieuwsuur een vurig pleidooi zou mogen houden voor internationale treinverkeer en het belang van goede bescherming van de rechten van reizigers, dan zou ik dat zeker doen. Alleen heb ik daar niet de juiste connecties voor denk ik zo :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Een ingezonden brief in één van de regionale kranten kan ook door de GPD opgepakt worden. En dan heb je veel geschreven media te pakken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Het enorme noodweer dat de valleien boven Nice geraakt heeft (op veel plekken meer dan een jaarhoeveelheid aan regen op enkele uren, zie hier voor wat voor/na-plaatjes) zorgt ook voor spoors nieuws: de ligne des merveilles is zwaar beschadigd geraakt. Meerdere bruggen zijn weggeslagen door het grote volume aan water (zie SNCF-twitterfeed).

Maar niet alles is kapot, en Breil-sur-Roya is momenteel zelfs uitsluitend per spoor of helikopter bereikbaar. De SNCF heeft gisteren en vandaag speciale treinen ingelegd met noodvoorraden aan water, omdat zowel de stroomtoevoer als het drinkbaar water niet beschikbaar zijn in Breil (klik). Vanaf morgen, en tot nader orde, geldt er een speciale dienstregeling, waarbij reizen tussen Nice en Breil sur Roya gratis is. De lijn tussen Breil sur Roya en Tende (Italiaanse grens) blijft zeker tot het einde van dit dienstregelingsjaar dicht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Jay20 »

Ik heb enorm geluk gehad, ik was in Nice en vetrok op 2 oktober met de Thello naar Milaan toen het begon te regenen daar. Verder kwam er trouwens geen Italiaanse politie in de trein om te controleren. Wellicht dat het andersom wel gebeurd. De locwissel duurde inderdaad bijna 30 minuten.

Echter was ik 2 dagen eerder met de TER al op en neer gegaan naar Ventimiglia en op dat station was van een onaangename sfeer weinig te merken. In Menton Garavan kwam de de Franse politie wel steekproefgewijs controleren en 1 illegaal iemand werd uit de trein gehaald.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

ICE11 schreef: do 06 feb 2020, 17:39 Door werkzaamheden rijden de IC-treinen tussen Liége en Eupen tijdens de paasvakantie via Visé en Montzen, dus een lijn waar men normaal alleen goederentreinen ziet:
Dit ging destijds niet door, maar van 31 oktober t/m 15 november wel. Jammer alleen dat voor het plezier naar België gaan er waarschijnlijk niet in zit.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

DB en SBB willen het aantal verbindingen tussen Duitsland en Zwitserland verhogen. Er wordt o.a. over een ECE Hamburg-Lugano gesproken.
http://lok-report.de/news/europa/item/20811
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Dan kan je straks in Hamburg van een Zwitserse op een Deense trein overstappen zonder in een "echte" Duitse trein gezeten te hebben. Zijn Zwitserse treinstellen eigenlijk al eerder zo noordelijk geweest?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Was dat ding Zwitsers, dan?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Zeker niet. Dit was een treinstel van de Deutsche Bundesbahn. Je had vroeger wel die SBB/NS treinstellen die in Amsterdam kwamen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: zo 18 okt 2020, 11:14 DB en SBB willen het aantal verbindingen tussen Duitsland en Zwitserland verhogen. Er wordt o.a. over een ECE Hamburg-Lugano gesproken.
http://lok-report.de/news/europa/item/20811
Ik vraag me wel waarom volgens Lok-Report met inzet van de ICE4 nieuwe verbindingen tussen NRW en Zwitserland komen? Er is toch alleen maar een verandering van de materieelinzet?
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

gpvos schreef: di 20 okt 2020, 00:50 Dan kan je straks in Hamburg van een Zwitserse op een Deense trein overstappen zonder in een "echte" Duitse trein gezeten te hebben. Zijn Zwitserse treinstellen eigenlijk al eerder zo noordelijk geweest?
Dat kan nu ook al: de EC 6, 7, 8 en 9 rijden met Zwitserse rijtuigen tussen Hamburg en Zwitserland. Vanaf/tot Basel echter een Duitse locomotief ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Jef400 »

Tsjechische rijtuigen komen ook richting Kiel uit dus ja. Dingen gebeuren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Getrokken door een Tsjechische locomotief over het gehele traject? Ik denk dat de hele trein bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

In tegenstelling tot de EC 6/7/8/9 rijden de EC-treinen van/naar Tsjechië in Duitsland met Tsjechische Vectrons.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Zo te zien een geheel Tsjechische trein met alleen Tsjechisch materiaal.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Sommige treinen met één enkel DB-rijtuig, EC 172/173 rijdt met MAV-rijtuigen Budapest - Hamburg.

Voor de liefhebber:http://www.grahnert.de/fernbahn/reihung/r202-100.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Bij de Eurocity’s tussen Hamburg en Tsjechië is de CD onderaannemer van DB Fernverkehr. Er is volgens mij zelfs een binnenlands IC-treinpaar in Duitsland dat met CD-materieel wordt gereden, daarvan moet ik even de nummers zoeken. Bij de Eurocity’s van Hamburg naar Zwitserland is constructie anders.

Edit: IC 2070 van Berlijn naar Hamburg rijdt met CD-rijtuigen. De trein de andere richting op weet ik niet zo snel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

IC 2071. ;) (Beide overigens met een DB-loc.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten