Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de info. Ik zie nu inderdaad dat de afstand tussen cabine en eerste raam een stuk korter is bij de WINK.
Echter, op de zij-aanzichten van de WINK lijkt de stroomafnemer toch op een bak voor de reizigers te zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Op foto's is ook duidelijk te zien dat de stroomafnemer niet op de tussenbak zit.
Ook de aandrijving zit gewoon in de kopdraaistellen, niet zoals een gtw in de tussenbak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dat van de stroomafnemer had ik dan verkeerd gezien op een impressie.

Het klopt dat bij de WINK de draaistellen onder de uiteindes van de trein gemotoriseerd zijn, maar bij een FLIRT zit tussen de cabine van de machinist en het reizigerscompartiment een relatief grote ruimte voor alle elektrische installaties. Die installaties zijn bij de WINK naar de motorbak verhuisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Als ik een dagretour koop via de Spoordeelwinkel naar bijvoorbeeld Maastricht, dan is het de bedoeling dat je het traject volgt dat uit de reisplanner komt. Dat begrijp ik. Alleen, mag ik dan wel een trein eerder of later nemen die niet uit het reisadvies van NS.nl komt?

Stel, ik plan een reis van Maastricht naar Almere Centrum in de avonduren, zeg vrijdag 13 november. Ik krijg enkel als optie de IC van Maastricht naar Amsterdam en dan de Sprinter naar Almere. Moet ik dan ook daadwerkelijk dit advies opvolgen, of mag ik ervoor kiezen om in Maastricht alvast een Arriva-stoptrein eerder naar Sittard of Roermond te pakken (omdat ik bijvoorbeeld geen zin heb om lang in Maastricht te wachten tot de IC vertrekt), en mag ik in Amsterdam kiezen om de Sprinter te laten gaan en met de IC naar Almere te reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Lijkt me wel. Er is toch geen treinbinding?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Bij de kaartjes die je koopt in de Spoordeelwinkel moet je op dit moment je reis registeren bij de Trein Veilig Service van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Op die manier. Ik neem aan dat je die registratie kan wijzigen als je van gedachte verandert? Of is eenmaal vast altijd vast?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Nee die registratie kan je kort van tevoren nog aanpassen, zelfs als je al onderweg bent volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... richt.html

Hier lees ik echter niets over het registreren van je reis. Hoe zit dat dan precies?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ook op de NS-website zie ik daar niks van terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Dat kun je hier doen: https://registreer-je-reis.ns.nl/index2.html

Heeft mij ook even kwartiertje zoekwerk gekost. Uiteindelijk een link gevonden op de pagina fiets mee in de trein.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ja, dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk: waar staat dat het aanmelden verplicht is in combinatie met een retour naar bijvoorbeeld Maastricht uit de Spoordeelwinkel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een kwartier nodig hebt om zoiets te vinden..........................
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Milco schreef: ma 19 okt 2020, 07:54 Ja, dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk: waar staat dat het aanmelden verplicht is in combinatie met een retour naar bijvoorbeeld Maastricht uit de Spoordeelwinkel?
Staat er toch?
Het Dagretour Dal gebruik je in combinatie met een via Trein Veilig Service aangemelde reis. Onder de afbeelding lees je hier meer over.
Registreer je reis
Om inzicht te krijgen in de verwachte drukte, en om een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis te garanderen, registreer je voor vertrek jouw reis. Dit doe je door in te loggen in de Trein Veilig Service. Hier heb je een NS-account voor nodig. Heb je geen NS-account? Maak deze dan eenvoudig aan. Je hebt hier alleen je e-mailadres en een zelf in te stellen wachtwoord voor nodig. Na het aanmaken moet je eenmalig je e-mailadres bevestigen om in te kunnen loggen. Het registreren van je reis kan vanaf twee dagen voor vertrek.
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... actie.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Dat is het Herfstretour, maar volgens mij had ik het over een retour naar Maastricht, genaamd “Rondvaart Maastricht”...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

He, daar staat het niet. Maar het is natuurlijk wel slim om het te doen ;)

Op antwoord van je originele vraag: Ik denk trouwens dat je met het ticket niet de Arriva-trein tussen Roermond en Maastricht mag maar wel met de sprinter van Amsterdam naar Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Zijn er ooit plannen geweest om een extra perronspoor aan te leggen aan spoor 11 in Zwolle, spoor 5 in Deventer en spoor 4 in Zutphen?

Ik probeer mij al een tijdje te verdiepen in de dienstregeling op de IJssellijn, omdat ik daar momenteel veel gebruik van maak en mij afvraag of het met behoud van de knopen mogelijk zou zijn om extra treinen in te leggen dan wel de bestaande intercity's te versnellen. 2x/u een slome intercity is een nogal magere dienstregeling, en de bediening is al tientallen jaren vrijwel hetzelfde (zij het vroeger 1x/u een sneltrein met stops in Wijhe en Olst, en 1x/u non-stop). Mijn conclusie tot zover is dat niet het enkelspoor tussen Deventer en Olst het probleem is, maar het gebrek aan perroncapaciteit, vandaar mijn vraag.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

In Zwolle spoor 11 zit je met her busstation waardoor daar niet zo veel ruimte meer is volgens mij.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

In Deventer zou het oude zakspoor weer uitgegraven kunnen worden. Daar keerden tot 1935 de treinen naar Ommen.
Ik doe ook maar wat
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Ik heb gehoord via iemand die voor DB Cargo rijdt dat ProRail wel graag een vierde perronspoor op Deventer wil, en dat het andere inhaalspoor tussen de bestaande perrons in dan ook zou moeten verdwijnen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Goh. Ik zou denken dat een perron langs spoor (30)5 in Deventer niet op grote problemen zou moeten stuiten, afgezien van het opofferen van kopspoor (30)6. Middenspoor (30)2 wordt daardoor niet in zijn voortbestaan bedreigd. De mogelijkheid het nieuwe perronspoor als inhaalspoor te gebruiken neemt uiteraard wel af.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Maar jij hep d'r niet voor gestudeert :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Het hangt er ook erg vanaf of het hier gaat over het weghalen van spoor 2 of het weghalen van spoor 1 en het perron doortrekken tot aan spoor 2. Spoor 2 heeft als voordeel dat je dan niet eerst heel Deventer GE over moet voordat je eens op snelheid kan komen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Er ontbreekt daar vanaf spoor 1 slechts één overloopwisseltje. Dat lijkt me een stuk makkelijker in te bouwen :lol:
Maar, ik ga het eens klokken. Hoeveel tijd het scheelt als je vanaf spoor 3 gaat of vanaf spoor 1 waarbij je inderdaad heel Dvge moet overschommelen.
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Inbouwen in de tijd dat ProRail wissels en dergelijke saneert?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten