Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ja, een parlementaire democratie. Dat betekent dat het parlement besluiten mag nemen en de regering mag controleren. Dat betekent dus ook dat de "virusgekkies" precies 0,0% zeggenschap op het beleid hebben, in elk geval minstens tot de komende verkiezingen.

Maar ik vraag me nog steeds af wat de Westlandsche Stoomtramweg Maatschappij precies zou willen doen?
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 18 okt 2020, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Schitterend systeem.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Nou ja Noord Korea heeft anders nog een zeer presentabele 0 ziektegevallen gehad...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een zeer gesloten land met erbinnen weinig reisbewegingen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En ze hebben daar geen vleermuizen of nertsen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Er zijn er een paar wakker geworden trouwens :roll:


Ggz: mentale gezondheid in gevaar door corona,
jongeren kunnen ‘door ijs zakken’


De Nederlandse ggz maakt zich grote zorgen over de gevolgen van de coronacrisis voor de geestelijke gezondheid van de Nederlandse bevolking. Over de mentale gezondheid van kinderen en jongeren zijn de grootste zorgen. "De problemen die we zien zijn acuut en moeten aangepakt worden om groepen die nu al door het ijs dreigen te zakken te helpen", zegt voorzitter Jacobine Geel van de Nederlandse ggz.

De branchevereniging voor geestelijke gezondheidszorg roept op tot een gezamenlijke aanpak met onder anderen huisartsen, het wijkteam, woningbouwcorporaties en politie. Dat is volgens de ggz essentieel om de gevolgen van de pandemie voor de geestelijke gezondheid op te vangen.

Hele artikel bij onze bedreigde vrienden :trein:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Goh. :roll:

Het vele thuiszitten helpt wel met de enorme drankvoorraad hier.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: zo 18 okt 2020, 20:56 Er zijn er een paar wakker geworden trouwens :roll:


Ggz: mentale gezondheid in gevaar door corona,
jongeren kunnen ‘door ijs zakken’


De Nederlandse ggz maakt zich grote zorgen over de gevolgen van de coronacrisis voor de geestelijke gezondheid van de Nederlandse bevolking. Over de mentale gezondheid van kinderen en jongeren zijn de grootste zorgen. "De problemen die we zien zijn acuut en moeten aangepakt worden om groepen die nu al door het ijs dreigen te zakken te helpen", zegt voorzitter Jacobine Geel van de Nederlandse ggz.

De branchevereniging voor geestelijke gezondheidszorg roept op tot een gezamenlijke aanpak met onder anderen huisartsen, het wijkteam, woningbouwcorporaties en politie. Dat is volgens de ggz essentieel om de gevolgen van de pandemie voor de geestelijke gezondheid op te vangen.

Hele artikel bij onze bedreigde vrienden :trein:
Dit geldt niet alleen voor jongeren hoor. Maar iedereen in ons land.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik wou al zeggen. En wat willen ze er aan doen. Praten met politie, huisartsen, wijkteams en woningbouwcorporaties? Waarover?
En geloof me, de schadelijke gevolgen van deze pandemie gaat straks door iedereen gemerkt worden. Zowel bij jong als oud.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb voor het eerst in, ik geloof ongeveer 10 jaar, weer een doorverwijzing. En dan heb ik de boel flink op stelten moeten zetten om niet nog 64 dagen op de wachtlijst te staan.
Een bekende van mij heeft een suïcidepoging gedaan en heeft op de IC gelegen, en die kan over ongeveer 90 dagen terecht :lol: :trein: :lol:

Maar dat boeit allemaal niks want CORONA!!!1!!EEN!1!1! en MONDKAPJES!!!1!!EEN!1!1! en ANDERHALVE METER!!!1!!EEN!1!1! en BLIJF THUIS!!!1!!EEN!1!1! :roll:

Zolang maar niet blijkt dat je óók nog Corona had als je voor de trein bent gesprongen, dan beginnen de problemen namelijk :mrgreen:
KM46 schreef: zo 18 okt 2020, 21:03 Dit geldt niet alleen voor jongeren hoor. Maar iedereen in ons land.
Weer even (begrijpend) lezen beste man:
Over de mentale gezondheid van kinderen en jongeren zijn de grootste zorgen.
Er staat dan ook nergens dat het alléén over jongeren gaat ;)
Jongeren hebben meestal bijvoorbeeld niet heel veel te doen met
het wijkteam, woningbouwcorporaties
Die ook in het artikel, en zelfs mijn post, benoemd worden :trein:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Mwah, dat de GGZ compleet naar de tering is is niet echt iets nieuws toch? :')

Iemand die ik laatst sprak heeft vorige maand een verwijzing gekeken voor de transgenderpoli in Amsterdam. De wachtlijst is 700+ dagen. Ik zou erom lachen als het niet zo triest was.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Chrysa schreef: zo 18 okt 2020, 21:33 Mwah, dat de GGZ compleet naar de tering is is niet echt iets nieuws toch? :')
Dat is al minimaal een jaartje of 20 inderdaad :trein:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Wat denken jullie? Zullen de huidige maatregelen kunnen voorkomen dat het kabinet wellicht op 27 oktober een lockdown afkondigd? Ik zie namelijk wel de laatste dagen het aantal besmettingen (tov de vorige dag) een stuk minder worden dan vorige week. Of zal dat toeval zijn? En wellicht is dit een voorbode voor een daling in het aantal besmettingen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Laten we hopen van wel. Op een totale lockdown zit niet te wachten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Voor uw en onze veiligheid ga ik nu niet nadenken over een eventuele lockdown over een week. Wie dan leeft wie dan beeft enzo :trein:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Maar ... we kunnen er nu als voor zorgen dat er over anderhalve week geen extra maatregelen nodig zijn. Het zal wel zo zijn dat de huidige maatregelen verlengt kunnen worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef: zo 18 okt 2020, 22:24 Wat denken jullie? Zullen de huidige maatregelen kunnen voorkomen dat het kabinet wellicht op 27 oktober een lockdown afkondigd? Ik zie namelijk wel de laatste dagen het aantal besmettingen (tov de vorige dag) een stuk minder worden dan vorige week. Of zal dat toeval zijn? En wellicht is dit een voorbode voor een daling in het aantal besmettingen?
De logische trend bij werkende maatregelen lijkt inderdaad dat eerst de stijging afvlakt en daarna het aantal nieuwe besmettingen per dag weliswaar nog hoog blijft maar wel steeds minder wordt (dus een daling t.o.v. de vorige dag)

@KM46: Nee dat kunnen we niet, dat hadden we een paar weken geleden al moeten doen. Iets met incubatietijden enzo ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

KM46 schreef: zo 18 okt 2020, 22:32 Maar ... we kunnen er nu als voor zorgen dat er over anderhalve week geen extra maatregelen nodig zijn.
Als jij dat dan ff regelt! Ik heb namelijk geen kudt te vertellen in Duh haag :trein:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik ben niet meer buiten geweest behalve voor boodschappen. Misschien binnenkort toch maar weer eens het land ontvluchten als het zo doorgaat hier. :trein:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik had afgelopen nacht een (legaal, voor de jankerts) feest op de planning staan. Maar daar ik niet de kans wilde lopen om mijn mederavers te besmetten ben ik toch maar in NL gebleven :cry:



Overigens is het niet alleen maar kommer en kwel hier in den lande, ik zat vanmiddag, zonder mondkapje in de trein en dat liep zowaar met een lach af :trein: (waar ik mij de vorige keer aldus de dienstdoende Mikos dan maar "per ambulance moest laten vervoeren" :roll: )

Ik zat (alleen én met het raam open) in de eerste klas toen de Mikos van dienst langsliep en mij mededeelde dat ik mijn mondkapje op moest zetten, daarop gebeurde het volgende:
Aking: "Wegens medische redenen is het voor mij lastig om een mondkapje te dragen"
Mikos: "Ja en?"
A: "En dus is het wegens medische redenen lastig "
M: "Dan ga ik even bellen" *loopt weg en gaat tegen de reling staan en pakt zijn telefoon*
A: "Dat mag u uiteraard, maar als het u interesseert wil ik u graag dit overhandigen" (want die had ik uiteraard 10 keer uitgeprint samen met deze omdat ik deze situatie, uiteraard, aan zag komen*
M: *komt teruggelopen naar het raam, pakt de papieren aan en bekijkt ze* "fijn dat ze ons dat dan ook vertellen, maar dan is het goed"
A: "ja dat lijkt de laatste tijd niet alleen bij NS een probleem te zijn, volgens mij gaat dat op meer plekken mis"
M: * loopt lachend weg"*

Kijk, zo kan het dus ook! :trein: :trein: :trein:

En even later gebaarde V&S nog vanaf de andere kant dat ik mijn mondkapje op moest zetten, toen ik ook hun door het andere raampje aangaf dat dat om medische redenen lastig was, was het ook daar in orde.

Fijn dat ik dus weer normaal met de trein kan, nu hopen dat het goede nieuws snel intern wordt gedeeld :trein:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vraag mij ook wel eens af hoe deze crisis eruit had gezien als deze twintig jaar geleden was opgetreden, toen het internet nog niet zo'n onderdeel van het dagelijks leven uitmaakte als tegenwoordig.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat veel mensen psychische klachten hebben, zeker nu het ook nog eens later licht en vroeger donker wordt en het dus niet zo fijn is om naar buiten te gaan als bij de lockdown van maart tot en met mei. En de lockdown maakt het voor veel mensen op dit forum hier moeilijk hun favoriete activiteiten te blijven doen. Dat is inderdaad heel vervelend, ik heb er zelf ook last van, maar probeer dan vooral iets te zoeken wat je wel kan doen.

Lees een boek, lekker onder een dekentje op de bank met een filmpje van een open haard erbij.

Maak een wandeling, danwel in de buurt danwel in het bos of de duinen. Het stikt op het internet van de wandelroutes voor dichtbij huis of wat verder weg. Wil je buiten wat te doen hebben, ga Pokémon vangen met de Pokémon Go app. Neem naar het bos een veldgids of een app mee, dan kan je deze weken wellicht nog wat paddestoelen plukken die je thuis in een gerecht kan verwerken. Slecht weer en toch naar buiten? Haal een regenpak in een sportwinkel, ik heb zelf een purno-de-purno-achtig paars regenpak van de Decathlon :mrgreen:

En over koken gesproken, de herfst is een ideale tijd om allemaal heerlijke eenpansgerechten te maken waar je wel enige uren mee bezig bent, zoals rendang, snert of goulash. Pluspunt: je huis ruikt na afloop vaak heerlijk en je hebt meteen voor meerdere dagen eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Nou ligt het probleem ook veel dieper als in het structureel missen van contacten, zorgen over inkomen en werkruimte en verregaande gebrek aan ontspanningsmogelijkheden. Ook het consequent veroordelen helpt ook niet mee. We zullen we samen uit moeten komen. Wat mij wel opvalt is dat de mensen die zeggen dat het wel mee valt (voor de duidelijkheid dat doe jij in deze niet Suus) zelf een stabiel inkomen, met doorlopende sociale contacten hebben en zich geen zorgen hoeven te maken over hun toekomstperspectief. Dat vind ik eigenlijk de meest ergerlijke mensen in deze crisis. De veroordelende mensen die geen oog voor schaduwzijden hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: ma 19 okt 2020, 09:21 Ik vraag mij ook wel eens af hoe deze crisis eruit had gezien als deze twintig jaar geleden was opgetreden, toen het internet nog niet zo'n onderdeel van het dagelijks leven uitmaakte als tegenwoordig.
Zeker zouden de mensen iets minder opgewonden zijn en beter tussen geloofwaardige en niet-geloofwardige nieuws onderscheiden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik vind het pittig omdat ik chronisch ziek ben, extra voorzichtig moet zijn, net alleen woon maar wel altijd al veel behoefte heb aan sociaal contact. Wat het voor mij wel een stuk makkelijker maakt denk ik is dat ik in de zorg werk, een vast contract heb en me geen zorgen maak over mijn baan of inkomen. Ik mag gewoon naar mijn werk, heb collega's om me heen, structuur en een dagritme maar ook behoorlijk veel stress omdat het echt heel druk is op werk.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik zie vooral bij mensen om me heen die net opleiding klaar hebben of er mee bezig zijn: er worden bijna geen mensen of stagiaires meer aangenomen. Dus je hebt een hele grote onzekerheid zeker in sommige sectoren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten