Korte vragen
Re: Korte vragen
Bedankt voor de info. Ik zie nu inderdaad dat de afstand tussen cabine en eerste raam een stuk korter is bij de WINK.
Echter, op de zij-aanzichten van de WINK lijkt de stroomafnemer toch op een bak voor de reizigers te zitten.
Echter, op de zij-aanzichten van de WINK lijkt de stroomafnemer toch op een bak voor de reizigers te zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Op foto's is ook duidelijk te zien dat de stroomafnemer niet op de tussenbak zit.
Ook de aandrijving zit gewoon in de kopdraaistellen, niet zoals een gtw in de tussenbak.
Ook de aandrijving zit gewoon in de kopdraaistellen, niet zoals een gtw in de tussenbak.
Re: Korte vragen
Dat van de stroomafnemer had ik dan verkeerd gezien op een impressie.
Het klopt dat bij de WINK de draaistellen onder de uiteindes van de trein gemotoriseerd zijn, maar bij een FLIRT zit tussen de cabine van de machinist en het reizigerscompartiment een relatief grote ruimte voor alle elektrische installaties. Die installaties zijn bij de WINK naar de motorbak verhuisd.
Het klopt dat bij de WINK de draaistellen onder de uiteindes van de trein gemotoriseerd zijn, maar bij een FLIRT zit tussen de cabine van de machinist en het reizigerscompartiment een relatief grote ruimte voor alle elektrische installaties. Die installaties zijn bij de WINK naar de motorbak verhuisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als ik een dagretour koop via de Spoordeelwinkel naar bijvoorbeeld Maastricht, dan is het de bedoeling dat je het traject volgt dat uit de reisplanner komt. Dat begrijp ik. Alleen, mag ik dan wel een trein eerder of later nemen die niet uit het reisadvies van NS.nl komt?
Stel, ik plan een reis van Maastricht naar Almere Centrum in de avonduren, zeg vrijdag 13 november. Ik krijg enkel als optie de IC van Maastricht naar Amsterdam en dan de Sprinter naar Almere. Moet ik dan ook daadwerkelijk dit advies opvolgen, of mag ik ervoor kiezen om in Maastricht alvast een Arriva-stoptrein eerder naar Sittard of Roermond te pakken (omdat ik bijvoorbeeld geen zin heb om lang in Maastricht te wachten tot de IC vertrekt), en mag ik in Amsterdam kiezen om de Sprinter te laten gaan en met de IC naar Almere te reizen?
Stel, ik plan een reis van Maastricht naar Almere Centrum in de avonduren, zeg vrijdag 13 november. Ik krijg enkel als optie de IC van Maastricht naar Amsterdam en dan de Sprinter naar Almere. Moet ik dan ook daadwerkelijk dit advies opvolgen, of mag ik ervoor kiezen om in Maastricht alvast een Arriva-stoptrein eerder naar Sittard of Roermond te pakken (omdat ik bijvoorbeeld geen zin heb om lang in Maastricht te wachten tot de IC vertrekt), en mag ik in Amsterdam kiezen om de Sprinter te laten gaan en met de IC naar Almere te reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Lijkt me wel. Er is toch geen treinbinding?
Re: Korte vragen
Bij de kaartjes die je koopt in de Spoordeelwinkel moet je op dit moment je reis registeren bij de Trein Veilig Service van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Op die manier. Ik neem aan dat je die registratie kan wijzigen als je van gedachte verandert? Of is eenmaal vast altijd vast?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee die registratie kan je kort van tevoren nog aanpassen, zelfs als je al onderweg bent volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... richt.html
Hier lees ik echter niets over het registreren van je reis. Hoe zit dat dan precies?
Hier lees ik echter niets over het registreren van je reis. Hoe zit dat dan precies?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ook op de NS-website zie ik daar niks van terug.
Re: Korte vragen
Dat kun je hier doen: https://registreer-je-reis.ns.nl/index2.html
Heeft mij ook even kwartiertje zoekwerk gekost. Uiteindelijk een link gevonden op de pagina fiets mee in de trein.
Heeft mij ook even kwartiertje zoekwerk gekost. Uiteindelijk een link gevonden op de pagina fiets mee in de trein.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, dat begrijp ik, maar mijn vraag is eigenlijk: waar staat dat het aanmelden verplicht is in combinatie met een retour naar bijvoorbeeld Maastricht uit de Spoordeelwinkel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een kwartier nodig hebt om zoiets te vinden..........................
Re: Korte vragen
Staat er toch?
Het Dagretour Dal gebruik je in combinatie met een via Trein Veilig Service aangemelde reis. Onder de afbeelding lees je hier meer over.
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... actie.htmlRegistreer je reis
Om inzicht te krijgen in de verwachte drukte, en om een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis te garanderen, registreer je voor vertrek jouw reis. Dit doe je door in te loggen in de Trein Veilig Service. Hier heb je een NS-account voor nodig. Heb je geen NS-account? Maak deze dan eenvoudig aan. Je hebt hier alleen je e-mailadres en een zelf in te stellen wachtwoord voor nodig. Na het aanmaken moet je eenmalig je e-mailadres bevestigen om in te kunnen loggen. Het registreren van je reis kan vanaf twee dagen voor vertrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dat is het Herfstretour, maar volgens mij had ik het over een retour naar Maastricht, genaamd “Rondvaart Maastricht”...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
He, daar staat het niet. Maar het is natuurlijk wel slim om het te doen
Op antwoord van je originele vraag: Ik denk trouwens dat je met het ticket niet de Arriva-trein tussen Roermond en Maastricht mag maar wel met de sprinter van Amsterdam naar Almere.
Op antwoord van je originele vraag: Ik denk trouwens dat je met het ticket niet de Arriva-trein tussen Roermond en Maastricht mag maar wel met de sprinter van Amsterdam naar Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zijn er ooit plannen geweest om een extra perronspoor aan te leggen aan spoor 11 in Zwolle, spoor 5 in Deventer en spoor 4 in Zutphen?
Ik probeer mij al een tijdje te verdiepen in de dienstregeling op de IJssellijn, omdat ik daar momenteel veel gebruik van maak en mij afvraag of het met behoud van de knopen mogelijk zou zijn om extra treinen in te leggen dan wel de bestaande intercity's te versnellen. 2x/u een slome intercity is een nogal magere dienstregeling, en de bediening is al tientallen jaren vrijwel hetzelfde (zij het vroeger 1x/u een sneltrein met stops in Wijhe en Olst, en 1x/u non-stop). Mijn conclusie tot zover is dat niet het enkelspoor tussen Deventer en Olst het probleem is, maar het gebrek aan perroncapaciteit, vandaar mijn vraag.
Ik probeer mij al een tijdje te verdiepen in de dienstregeling op de IJssellijn, omdat ik daar momenteel veel gebruik van maak en mij afvraag of het met behoud van de knopen mogelijk zou zijn om extra treinen in te leggen dan wel de bestaande intercity's te versnellen. 2x/u een slome intercity is een nogal magere dienstregeling, en de bediening is al tientallen jaren vrijwel hetzelfde (zij het vroeger 1x/u een sneltrein met stops in Wijhe en Olst, en 1x/u non-stop). Mijn conclusie tot zover is dat niet het enkelspoor tussen Deventer en Olst het probleem is, maar het gebrek aan perroncapaciteit, vandaar mijn vraag.
Re: Korte vragen
In Zwolle spoor 11 zit je met her busstation waardoor daar niet zo veel ruimte meer is volgens mij.
Re: Korte vragen
In Deventer zou het oude zakspoor weer uitgegraven kunnen worden. Daar keerden tot 1935 de treinen naar Ommen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Ik heb gehoord via iemand die voor DB Cargo rijdt dat ProRail wel graag een vierde perronspoor op Deventer wil, en dat het andere inhaalspoor tussen de bestaande perrons in dan ook zou moeten verdwijnen.
Re: Korte vragen
Goh. Ik zou denken dat een perron langs spoor (30)5 in Deventer niet op grote problemen zou moeten stuiten, afgezien van het opofferen van kopspoor (30)6. Middenspoor (30)2 wordt daardoor niet in zijn voortbestaan bedreigd. De mogelijkheid het nieuwe perronspoor als inhaalspoor te gebruiken neemt uiteraard wel af.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Maar jij hep d'r niet voor gestudeert
Re: Korte vragen
Het hangt er ook erg vanaf of het hier gaat over het weghalen van spoor 2 of het weghalen van spoor 1 en het perron doortrekken tot aan spoor 2. Spoor 2 heeft als voordeel dat je dan niet eerst heel Deventer GE over moet voordat je eens op snelheid kan komen.
Re: Korte vragen
Er ontbreekt daar vanaf spoor 1 slechts één overloopwisseltje. Dat lijkt me een stuk makkelijker in te bouwen
Maar, ik ga het eens klokken. Hoeveel tijd het scheelt als je vanaf spoor 3 gaat of vanaf spoor 1 waarbij je inderdaad heel Dvge moet overschommelen.
Maar, ik ga het eens klokken. Hoeveel tijd het scheelt als je vanaf spoor 3 gaat of vanaf spoor 1 waarbij je inderdaad heel Dvge moet overschommelen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Inbouwen in de tijd dat ProRail wissels en dergelijke saneert?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten