Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Nou, bij de midi bussen is de 'ombouwer' intussen volledig NL eigendom. De vergaarde kennis etc. / materialen etc. zal nog wel flink oosters zijn/bklijven, lijkt mij én de basis van de bus is Duits (MAN ZE TGM busje).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Je kunt wel punten toekennen voor lokale werkgelegenheid bijvoorbeeld, zolang het niet specifiek op 1 leverancier richt. Dus een Chinese leverancier die alles in Nederland bouwt kan altijd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat was te verwachten; dat een verliezende partij zich miskend voelt is gewoon onderdeel van het hele aanbestedingscircus. Ik zou me pas hebben verbaasd als VDL had geroepen dat de Chinezen terecht hadden gewonnen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het laatste nieuws omtrent concessie IJssel-Vecht:
De provinciale fracties van PvdA en GroenLinks in Overijssel willen opheldering over de stand van zaken rondom de noodconcessie in de regio IJssel-Vecht. De partijen maken zich zorgen over de kwaliteit van de busverbindingen. Ze wijzen erop dat de noodconcessie op 13 december van start gaat, maar nog altijd niet duidelijk is hoe de dienstregeling er uit gaat zien.
Zie onderstaande link voor meer info:
https://www.ovpro.nl/bus/2020/10/21/pro ... sel-vecht/
De provinciale fracties van PvdA en GroenLinks in Overijssel willen opheldering over de stand van zaken rondom de noodconcessie in de regio IJssel-Vecht. De partijen maken zich zorgen over de kwaliteit van de busverbindingen. Ze wijzen erop dat de noodconcessie op 13 december van start gaat, maar nog altijd niet duidelijk is hoe de dienstregeling er uit gaat zien.
Zie onderstaande link voor meer info:
https://www.ovpro.nl/bus/2020/10/21/pro ... sel-vecht/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ze worden op hun wenken bediend (als ze nog even kunnen wachten): gisteren is er een nieuwbericht verschenen op de website van RRReis https://www.rrreis.nl/een-nieuwe-inrich ... ember-2020.
Vanaf 15 november staat de dienstregeling online. Opvallend dat er nog altijd gesproken wordt van de frequentieverhogingen, zoals elke 5 minuten een bus op C3 in de spits en elk half uur een bus op de 108. We zullen het over drie weken wel zien...
Vanaf 15 november staat de dienstregeling online. Opvallend dat er nog altijd gesproken wordt van de frequentieverhogingen, zoals elke 5 minuten een bus op C3 in de spits en elk half uur een bus op de 108. We zullen het over drie weken wel zien...
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Voor zover ik het in het vervoerplan zag valt dit reuze meeDaarnaast rijden er fors meer bussen tussen Apeldoorn en Zwolle.
o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het kan altijd nog erger.... Ze hadden het ook RRReserveerRRReis kunnen noemen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Maak er dan RRReserveeRRReis van.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Als ze consequent waren geweest met die rare R'en was het RRReseRRRveeRRRRRReis geweest. Het kon dus erger
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En als Keolis dan concessie Waterbus Rotterdam-Drechtsteden zou winnen kunnen ze meteen doorgaan met veeRRReis
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Nietszeggende namen vooral ja...
@SuperGhost: consequent zijn ze niet, immers is er ook niet een concessie RRRijn-Waal op de markt gezet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Of BeRRRkel-Dinkel
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
EeRRRlijk gezegd vind ik reserveerRRReis net iets minder slecht dan vraagRRReis. Bij reserveerRRReis is tenminste duidelijk dat je de rit moet reserveren, bij vraagRRReis is onduidelijk wat bedoeld wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
vraagRRReis rijdt alleen als er vraag naar is. Zo moeilijk is dat toch niet om uit te leggen en te onthouden? Of denk ik er nu te specialistisch over na?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De gemiddelde persoon gaat ervan uit dat een bus überhaupt alleen rijdt als er vraag naar is, "want anders is het zonde van onze belastingcenten".
Dat je expliciet om de bus moet vragen (en hoe dan?) is uit de naam niet af te leiden. Bij reserveerRRReis ("O, ik moet voor de bus reserveren?") is dat in mijn ogen duidelijker.
Dat je expliciet om de bus moet vragen (en hoe dan?) is uit de naam niet af te leiden. Bij reserveerRRReis ("O, ik moet voor de bus reserveren?") is dat in mijn ogen duidelijker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wat was er mis met de naam belbus?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Alles moest natuurlijk op RRReis eindigen. Daarnaast is het woord 'belbus' eigenlijk al achterhaald. Want als je hem ook online kan boeken slaat het nergens op om belbus te gebruiken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat is zooooooo 2000
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Op station Zwolle zijn de laadpalen inmiddels geplaatst. Daarnaast zijn er in Gelderland op verschillende plekken al nieuwe palen voor de halte borden zichtbaar. Wel jammer dat het oude model qua borden weer terugkomt, vond de huidige variant in Gelderland vele malen mooier en overzichtelijker.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zou dat kostengerelateerde keuze zijn dat men heeft gekozen voor het oude model borden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Bevinden de laadpalen zich bij de haltes of op een buffer?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 10 gasten