Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Volgens mij oud nieuws dat al in een ander topic aan de orde is geweest.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Dat de trein zwart is komt omdat de trein nog in de juiste kleuren zal worden gestickerd/gespoten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bijna de gehele treindienst van Schiedam Centrum naar de Willemsspoortunnel wordt op Rotterdam Centraal op spoor 2 afgehandeld. Alleen de 2216 die moet splitsen lijkt voorlopig de uitzondering te zijn.

Er worden wel wat rare keuzes gemaakt. De 2214 van 7:51 naar Vlissingen die in principe om 7:51 ook klaar was om te vertrekken moest wachten op de 914 van 7:51 naar Breda, die op vertrektijd nog niet eens gearriveerd was...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Om 15:43 kwam ik op het station van Zevenbergen. Ik zag in de verte nog de sprinter naar Roosendaal wegrijden, geen probleem voor de sprinter van 15:49 naar Dordrecht.

Na een paar minuten hoor ik de overwegen rinkelen. Ik kijk nog eens naar links en rechts en zie in de verte nog steeds de sprinter naar Roosendaal staan. En nu kwam er een goederentrein vlak achter te staan. En de sprinter naar Dordrecht kwam ook niet opdagen. Eerst flitste de gedachte dat er een aanrijding was door mijn hoofd, maar de spoorbrug blijkt beschadigd.

Ik ben maar in een streekbus naar Breda gestapt, voor het eerst in meer dan een half jaar via de voordeur. Wel erg lullig voor de mensen die in de sprinter naar Roosendaal zitten, want door die goederentrein kan die trein ook niet meer terug naar Zevenbergen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Nog een mazzel dat die goederentrein dan niet zo op het spoor stond dat de overweg dicht bleef...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

De IC naar Enschede komt aan in Amersfoort. De mensen binnen drukken op de knop om de deur te openen, maar er gebeurt niets. Ik druk op de buitenkant op de knop, geen resultaat. Ik kijk naar links en zie geen enkele deur opengaan en hoor alleen het tikken van het mechaniek elke keer als er binnen op de knop wordt gedrukt.

Rechts van mij is intussen de machinist uit de cabine gekomen. Die ziet wat er gebeurt en rent verschrikt weer naar binnen. Die was helemaal vergeten de deuren vrij te geven :lol:
Ik doe ook maar wat
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Oeps... Trein trekt koppeling uit de andere: https://facebook.com/regio15/posts/4883688841672041
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Matt5154 »

Het betreft SGM 2948. Die gaat wss na onderzoek gelijk naar de Dijksgracht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bijzonder, maar ik ben niet helemaal verbaasd als ik zag hoe hard het koppelen bij SGM soms gaat om twee stellen samen te laten werken. Dan gaat er wel eens iets stuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

OVspotter070 schreef: vr 30 okt 2020, 15:49 Het betreft SGM 2948. Die gaat wss na onderzoek gelijk naar de Dijksgracht.
En het stel dat niet mee wilde rijden, waardoor de koppeling afbrak, is de 2943.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond vertrok de 3078 met +6 uit Utrecht Centraal, en het was dus de vraag of de overstap op Amsterdam Amstel op de 4078 behouden zou blijven. De NS reisplanner stuurde een pushbericht tussen Utrecht en Amsterdam. OP Amstel was de 4078 volgens de app en NS Vertrekborden al vertrokken, en een andere reiziger gaf op Amsterdam Centraal aan dat er aan de andere kant van het perron geen trein stond (de HC riep helemaal niks om over deze aansluiting, best wel slecht eigenlijk). Volgens de reisplanner zou ik de 4000 van een halfuur later kunnen nemen, maar ik ben met de 3078 verder gegaan naar Sloterdijk, en met de Sloterdijk Marathon overgestapt op de 3383. Vertraging was uiteindelijk +14.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

De winterversiering op de stations wordt op dit moment weer uit de kast getrokken *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Waar? Ik wil sfeerlampjes zien!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Utca030 Hbf waren ze vanmiddag het winkelblok al aan het behangen, dus ver hoef je niet te reizen ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Feest! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nee nee, FISSA! *O* :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Op Damsko020 Hbf zijn ze in de Cuypershal met een hoogwerker de lichtsnoeren in de bogen aan het hangen (elk snoer is netjes opgerold aan de verbindingslat gehangen vorig jaar, kunnen we thuis nog wat van leren kinders #kerstlampjes) en is er weer verlamping op de nokken van de daken aangebracht.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: zo 01 nov 2020, 00:17 Eerder vanavond vertrok de 3078 met +6 uit Utrecht Centraal, en het was dus de vraag of de overstap op Amsterdam Amstel op de 4078 behouden zou blijven. De NS reisplanner stuurde een pushbericht tussen Utrecht en Amsterdam. OP Amstel was de 4078 volgens de app en NS Vertrekborden al vertrokken, en een andere reiziger gaf op Amsterdam Centraal aan dat er aan de andere kant van het perron geen trein stond (de HC riep helemaal niks om over deze aansluiting, best wel slecht eigenlijk). Volgens de reisplanner zou ik de 4000 van een halfuur later kunnen nemen, maar ik ben met de 3078 verder gegaan naar Sloterdijk, en met de Sloterdijk Marathon overgestapt op de 3383. Vertraging was uiteindelijk +14.
Waar moest je heen dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Zaandam lijkt me. De 3000 reed die dag vanwege werkzaamheden immers via Haarlem naar Den Helder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Mensen melden op Twitter dat Utrecht Centraal op het moment wordt ontruimd door agenten met semi-automatische wapens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Een 'incident met man in trein'. Daar zal vast wat meer aan de hand zijn dan het niet dragen van een mondkapje -0-
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Teletekst: "Volgens de politie heeft iemand in een trein iets verdachts of zorgelijks geroepen.Wat daarmee bedoeld wordt is niet duidelijk."
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Een bommelding, aldus de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En volgens de Twitters heeft iemand "Allah akbar" geroepen en een pakketje van zich af gegooid.

Ik zal eens even kijken wat de situatie ter plekke is :Y
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

PHS schreef: di 03 nov 2020, 19:40 Een bommelding, aldus de NS.
En even later zegt de NS dat dat niet klopt. Er zijn twee mensen aangehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten