Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
In de praktijk maakt dat nou niet echt verschil, ik denk dat mensen naar een dingend advies ongeveer net zo goed zullen luisteren als een regel waarvan men de overtreding niet kan bestraffen.
Re: Concessie Regio Utrecht
Dus wel. Het is juridisch het verschil tussen het niet mogen en het smeken het niet te doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Regio Utrecht
Daarom houdt iedereen in dit land zich natuurlijk ook zo mooi aan de maximumsnelheid en ligt er nergens zwerfafval.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik kwam zojuist een statenbrief tegen over het vervolg van de bestaande OV concessie in Utrecht: https://www.stateninformatie.provincie- ... verder.pdf
Ik weet dat ik dit ook al in het Provincie Utrecht topic heb geplaatst maar zo kan de discussie over beide concessies gescheiden gevoerd worden.
Ik weet dat ik dit ook al in het Provincie Utrecht topic heb geplaatst maar zo kan de discussie over beide concessies gescheiden gevoerd worden.
Re: Concessie Regio Utrecht
rijden er vandaag helemaal geen Amba's rond (4400-4531)?
Ik zie op ovzoeker en via busposities geen enkele rijden.
Ik zie op ovzoeker en via busposities geen enkele rijden.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ben er genoeg tegengekomen vandaag...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Regio Utrecht
De twee die vanmorgen op 34 reden volgens busposities reden verdwenen op dezelfde tijd van de radar. Ik denk dat daar een probleem mee is.
Re: Concessie Regio Utrecht
Via onderstaande link zijn de concept vervoersplan, thans, de presentatie er van te vinden.
https://www.stateninformatie.provincie- ... ober/13:30
Opvallend is dat Syntus de lijnen 33, 43, 58, 59 rijdt en U-OV daar lijn 56 voor terug krijgt. Wat ik begrijp rijdt U-OV ook mee op de 200-lijnen vanaf het Science Park. Veel dingen duidelijk, maar ook genoeg onduidelijk. Wat is jullie mening?
https://www.stateninformatie.provincie- ... ober/13:30
Opvallend is dat Syntus de lijnen 33, 43, 58, 59 rijdt en U-OV daar lijn 56 voor terug krijgt. Wat ik begrijp rijdt U-OV ook mee op de 200-lijnen vanaf het Science Park. Veel dingen duidelijk, maar ook genoeg onduidelijk. Wat is jullie mening?
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Die lijnwissels vinden plaats vanuit het oogpunt van efficiëntie: Syntus krijgt zo meer lijnen rond Hilversum en U-OV alles op de route van Zeist naar Amersfoort en in Wijk bij Duurstede.
Verder komt er dus HOV van Amersfoort Centraal naar het Science Park dat idd door Syntus en U-OV samen gereden wordt. De 33 die dus naar Syntus gaat werd gekoppeld aan een lijn uit Amersfoort, maar ben even vergeten welke dat ook alweer was.
Verder komt er dus HOV van Amersfoort Centraal naar het Science Park dat idd door Syntus en U-OV samen gereden wordt. De 33 die dus naar Syntus gaat werd gekoppeld aan een lijn uit Amersfoort, maar ben even vergeten welke dat ook alweer was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
De 80 rijdt voortaan in de spits nog maar 2x/uur en rijdt voortaan altijd door Leusden. Dat is wel een forse aderlating voor reizigers uit Scherpenzeel en Renswoude: in de sits gehalveerd en zeker 5 minuten langzamer (en een minder comfortabeler route met meer bochten en hobbels).
Daarnaast verliezen Scherpenzeel en Renswoude ook nog eens de 298 (die tot Woudenberg wordt ingekort).
Daarnaast verliezen Scherpenzeel en Renswoude ook nog eens de 298 (die tot Woudenberg wordt ingekort).
Re: Concessie Regio Utrecht
Nieuwe lijn 202, volgens het vervoerplanDaniel schreef: ↑ma 26 okt 2020, 16:19 Die lijnwissels vinden plaats vanuit het oogpunt van efficiëntie: Syntus krijgt zo meer lijnen rond Hilversum en U-OV alles op de route van Zeist naar Amersfoort en in Wijk bij Duurstede.
Verder komt er dus HOV van Amersfoort Centraal naar het Science Park dat idd door Syntus en U-OV samen gereden wordt. De 33 die dus naar Syntus gaat werd gekoppeld aan een lijn uit Amersfoort, maar ben even vergeten welke dat ook alweer was.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
Op de stadslijnen 3, 7 en 8 wordt voortaan de 'voorzomerdienstregeling' gereden en een stukje verderop staat dat er geen wijzingen in Utrecht Stad zijn voor de lijnen 3, 7 en 8. En wat houdt de 'voorzomerdienstregeling' precies in?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
@Roeland: Verbaasd me niet eerlijk gezegd: de kwartiersverdichtingsritten op de X80 waren altijd al maar zeer matig bezet. Een enkele in de spitsrichting was met de volle hoeveelheid forensen nog zinvol, maar ook dan waren het voornamelijk veel reizigers tot Woudenberg die alternatieven behouden.
Voor Scherpenzeel/Renswoude is de halfuursdienst in aansluiting op de trein bij De Klomp vooral belangrijk, de kwartiersverdichting daar had pré-Corona al amper reizigers (6 passagiers op de rit tussen twee bussen met volle gangpaden in heb ik weleens gehad).
In relatie tot de frequenties is de wisseling van 80 (via Leusden) en 82 (via Arnhemseweg) ook logisch. Er zijn in de daluren amper reizigers vanaf de haltes aan de Arnhemseweg, maar altijd wel reizigers op de route door Leusden. Ligt dus voor de hand om de frequentste lijn door Leusden te laten rijden.
Die route is inderdaad langzamer, maar aan de andere kant heeft de X80 nu erg veel buffer in de rijtijden om de piekdrukte op te vangen. Die piekdrukte is er nu veel minder, dus staat de bus nu heel veel tijd af te wachten om vervolgens alsnog te vroeg op De Klomp te arriveren. Zeker in de spits zou het dus best kunnen dat de langzamer route qua reistijd gecompenseerd wordt doordat er minder extra rijtijd nodig is.
En heel de dag 80 is uiteraard ook consistenter dan in de spits X80 en het dal 80, met ook nog een "X82" erbij in het dal .
Voor de 298 is het nog heel wat dat die blijft rijden, daar was namelijk sprake van dreigende opheffing. Erg veel reizigers trok die namelijk sowieso al niet: veel reizigers Scherpenzeel - Utrecht kozen ook pré-Corona al voor de verbinding via De Klomp met de trein. Die was immers niet alleen frequenter, maar stopte ook veel dichterbij de reizigers (halte Barneveldsestraat ligt echt heel erg buitenaf). Met een beetje goede aansluitingen in Woudenberg, die zijn er nu nog niet, zou het zomaar kunnen dat die verbinding voor meer mensen aantrekkelijk wordt.
Al met al valt het me nog erg mee wat er bij Syntus verandert, bij U-OV wordt veel meer geschrapt.
Voor Scherpenzeel/Renswoude is de halfuursdienst in aansluiting op de trein bij De Klomp vooral belangrijk, de kwartiersverdichting daar had pré-Corona al amper reizigers (6 passagiers op de rit tussen twee bussen met volle gangpaden in heb ik weleens gehad).
In relatie tot de frequenties is de wisseling van 80 (via Leusden) en 82 (via Arnhemseweg) ook logisch. Er zijn in de daluren amper reizigers vanaf de haltes aan de Arnhemseweg, maar altijd wel reizigers op de route door Leusden. Ligt dus voor de hand om de frequentste lijn door Leusden te laten rijden.
Die route is inderdaad langzamer, maar aan de andere kant heeft de X80 nu erg veel buffer in de rijtijden om de piekdrukte op te vangen. Die piekdrukte is er nu veel minder, dus staat de bus nu heel veel tijd af te wachten om vervolgens alsnog te vroeg op De Klomp te arriveren. Zeker in de spits zou het dus best kunnen dat de langzamer route qua reistijd gecompenseerd wordt doordat er minder extra rijtijd nodig is.
En heel de dag 80 is uiteraard ook consistenter dan in de spits X80 en het dal 80, met ook nog een "X82" erbij in het dal .
Voor de 298 is het nog heel wat dat die blijft rijden, daar was namelijk sprake van dreigende opheffing. Erg veel reizigers trok die namelijk sowieso al niet: veel reizigers Scherpenzeel - Utrecht kozen ook pré-Corona al voor de verbinding via De Klomp met de trein. Die was immers niet alleen frequenter, maar stopte ook veel dichterbij de reizigers (halte Barneveldsestraat ligt echt heel erg buitenaf). Met een beetje goede aansluitingen in Woudenberg, die zijn er nu nog niet, zou het zomaar kunnen dat die verbinding voor meer mensen aantrekkelijk wordt.
Al met al valt het me nog erg mee wat er bij Syntus verandert, bij U-OV wordt veel meer geschrapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Regio Utrecht
De wissel lijkt me logisch maar toch: de 56 lijkt me een redelijk rendabele lijn, en Syntus krijgt een paar dunne lijntjes als 58, 59 en 43 voor terug.busvader schreef: ↑ma 26 okt 2020, 15:59 Via onderstaande link zijn de concept vervoersplan, thans, de presentatie er van te vinden.
https://www.stateninformatie.provincie- ... ober/13:30
Opvallend is dat Syntus de lijnen 33, 43, 58, 59 rijdt en U-OV daar lijn 56 voor terug krijgt. Wat ik begrijp rijdt U-OV ook mee op de 200-lijnen vanaf het Science Park. Veel dingen duidelijk, maar ook genoeg onduidelijk. Wat is jullie mening?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Regio Utrecht
En de 33. Die gaat naar Vianen, en laat Pouw daar nou net een vestiging hebben.
Re: Concessie Regio Utrecht
Bij Qbuzz wordt met name in het weekend een hoop geschrapt. Ook een aantal lijnen die juist recent steeds vaker zijn gaan rijden, zoals 48.
De wijzigingen op de as Utrecht - Zeist - Amersfoort vind ik wel logisch.
De wijzigingen op de as Utrecht - Zeist - Amersfoort vind ik wel logisch.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Regio Utrecht
Waarom zou je werk uitbesteden als je zelf chauffeurs over hebt door bezuinigingen op andere lijnen? Ik denk dat (in elk geval een deel van) deze ritten gewoon door eigen bussen gereden gaan worden.Littlebusdriver schreef: ↑ma 26 okt 2020, 19:30 En de 33. Die gaat naar Vianen, en laat Pouw daar nou net een vestiging hebben.
Re: Concessie Regio Utrecht
Heb mij er altijd al over verbaasd dat lijn 58 en 59 in het BRU pakket zaten, terwijl het meer een provincie lijn is.sirvinniei schreef: ↑ma 26 okt 2020, 18:54 De wissel lijkt me logisch maar toch: de 56 lijkt me een redelijk rendabele lijn, en Syntus krijgt een paar dunne lijntjes als 58, 59 en 43 voor terug.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Dat komt omdat Maartensdijk en Hollandsche Rading beide onder gemeente De Bilt vallen die deel van het BRU uitmaakte. De wissel is dus nu mede mogelijk doordat het BRU niet meer bestaat en alles onder verantwoordelijkheid van de provincie valt.
Voor de opstart vanuit Vianen is het natuurlijk wel handig dat Pouw daar zit, terwijl je vanuit Amersfoort dan weer makkelijk vanuit een Syntus-vestiging kunt opstarten.dennistd schreef: ↑di 27 okt 2020, 00:34Waarom zou je werk uitbesteden als je zelf chauffeurs over hebt door bezuinigingen op andere lijnen? Ik denk dat (in elk geval een deel van) deze ritten gewoon door eigen bussen gereden gaan worden.Littlebusdriver schreef: ↑ma 26 okt 2020, 19:30 En de 33. Die gaat naar Vianen, en laat Pouw daar nou net een vestiging hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Even een hele andere vraag: lijn 59 rijdt in Hilversum als enige nog via het Oostereind in plaats van via het Arenapark. Heeft dit een specifieke reden of is het puur nog ‘iets van vroeger’ wat nooit gewijzigd is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Regio Utrecht
op Facebook zag ik een foto van de 4808. Via busposities gevonden dat deze vandaag op lijn 8 heeft gereden.
(kenteken: 97-BPT-1)
(kenteken: 97-BPT-1)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Heeft de bus echt op lijn 8 gereden of is hij in de garage even aangemeld geweest als lijn 8 om te testen bijvoorbeeld? Volgens Busposities heeft de bus op lijn 8 maar enkele minuten een signaal afgegeven, wat er niet op lijkt dst er een rit mee is gereden...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Regio Utrecht
Volgens busposities is de bus alleen live geweest tussen 13:39 en 13:41 op lijn 8, rit 1085. In de OVinfo app staat dat die rit helemaal gereden is, met een live positie van een bus. Mogelijk is de 4808 alleen even live geweest om te kijken als test.
Volgens mij moeten de chauffeurs nog een matinstructie krijgen en zullen we de bus pas over een paar weken op de dienst zien.
Ik zie het nu pas, maar blijkbaar hebben Milco en ik een bericht gepost, een paar seconde na elkaar waardoor ik geen melding kreeg dat er een bericht voor mij geplaatst was terwijl ik aan het typen was. Ik reageerde op het bericht van Jelmer.
Volgens mij moeten de chauffeurs nog een matinstructie krijgen en zullen we de bus pas over een paar weken op de dienst zien.
Ik zie het nu pas, maar blijkbaar hebben Milco en ik een bericht gepost, een paar seconde na elkaar waardoor ik geen melding kreeg dat er een bericht voor mij geplaatst was terwijl ik aan het typen was. Ik reageerde op het bericht van Jelmer.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op wo 28 okt 2020, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Staan er überhaupt al laadpalen op de eindpunten van de lijnen waarop die dingen moeten gaan rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
https://www.ad.nl/utrecht/nieuwegein-mo ... ET57OHwR1o
Pas eind januari 2021, misschien eerder, misschien later, gaat de regiotram weer rijden naar Nieuwegein Zuid en pas in februari weer naar IJsselstei . 30 mei stopte de exploitatie van het niet-Utrechtdeel, dat is dan 35 tot 39 weken zonder tram.
In de zomer van 2021 gaat de tram er in Nieuwegein overigens ook (weer) voor (minstens) vijf weken uit.
https://www.gelderlander.nl/utrecht/ver ... gle.com%2F
Pas eind januari 2021, misschien eerder, misschien later, gaat de regiotram weer rijden naar Nieuwegein Zuid en pas in februari weer naar IJsselstei . 30 mei stopte de exploitatie van het niet-Utrechtdeel, dat is dan 35 tot 39 weken zonder tram.
In de zomer van 2021 gaat de tram er in Nieuwegein overigens ook (weer) voor (minstens) vijf weken uit.
https://www.gelderlander.nl/utrecht/ver ... gle.com%2F
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 87 gasten