Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Dat is wel de kers op de taart. Thanks maat. 8-)
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jonge, da moet Carolien zijn natuurlijk! -0-

Bij GTST gaat t toch ook om Arnie en Ludo en niet om Lisa Boray :roll:
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Hainje schreef: zo 01 nov 2020, 16:46 Menig pandemie duurde uiteindelijk toch wel een jaar of vijf meen ik mij te herinneren.
De pandemie overgewicht duurt al veel langer en zal ook nog veel langer duren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef: zo 01 nov 2020, 22:00 Dat is wel de kers op de taart. Thanks maat. 8-)
Graag gedaan hoor :s .

Het is alleen wel jammer dat Aking zich er weer onnodig mee moest bemoeien :s .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zo is de leven kerel: Jammer! *O*

Wen er maar aan ;) :pos:
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Littlebusdriver schreef: zo 01 nov 2020, 22:24
Hainje schreef: zo 01 nov 2020, 16:46 Menig pandemie duurde uiteindelijk toch wel een jaar of vijf meen ik mij te herinneren.
De pandemie overgewicht duurt al veel langer en zal ook nog veel langer duren.
Maar die is dan weer niet besmettelijk
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Niet?

Dus kinderen van dikke tokkies eten niet ook vaker bij de McDrek? :')
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het is niet als ik naast jou zit dat jij kort daarna 10 kilo aankomt of zo. Dat bedoelde ik meer met besmettelijk ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: zo 01 nov 2020, 16:40 Volgens de Duitse viroloog Christian Drosten zullen we de beperkingen en negatieve gevolgen van de pandemie minstens tot aan volgend jaar zomer houden.
Sommige uitspraken van Mvr. Merkels meest geliefde deskundige zou ik niet te serieus nemen. Als hij in dit land te beslissen zou hebben (was dat nou correct Nederlands?) hadden wij sinds maart een doorgaande lockdown.....
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Zet je schrap: er komen mogelijk meer maatregelen. Het kabinet overweegt bioscopen, theaters, bibliotheken en musea voor twee weken te sluiten. Het aantal mensen dat samen op straat mag zijn gaat mogelijk van vier naar twee. En reizen tijdens de kerstvakantie wordt zoveel mogelijk ontmoedigd. Morgen tijdens een persconferentie zal meer duidelijk worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd zou ik eerder de sportscholen sluiten. Veelal slechte ventilatie en mensen stoten daar enorme hoeveelheden vocht uit in de vorm van zweet en hard ademhalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: zo 01 nov 2020, 17:42 5 jaar van beperkingen in de sociale contacten, niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht :')
Laten we hopen dat zodra er meer bekend is over de werking van de vaccinaties in de praktijk, er ook meer bekend wordt over he tal dan niet opheffen van beperkingen.
Ronaldussen schreef: zo 01 nov 2020, 21:00
wouter15 schreef: zo 01 nov 2020, 19:25
Prachtig natuurlijk dat er een dalende trend te zien is. Maar ik wel opvallend vind is dat de daling die er nu is wel erg hard gaat. IK had wel verwacht dat de daling wat langzamer zou zijn. Of zou het aantal lager kunnen zijn vanwege het weekend en dus morgen weer hoger kunnen liggen?
In het journaal werd ook gemeld dat het gebruikelijk is dat in het weekend de cijfers wat lager liggen. Tijdens de eerste golf was dat ook zo en had je op dinsdag weer een piek in de cijfers, omdat dan er een kleine inhaalslag werd gemaakt in het doorgeven van de gevallen van het weekend.
Daarom zeggen de weekcijfers meer dan dagcijfers.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

KM46 schreef: zo 01 nov 2020, 22:31 Het is alleen wel jammer dat Aking zich er weer onnodig mee moest bemoeien :s .
Ik zal 'm zo wel even een kalmeringspilletje toedienen, wordt hij vanzelf rustig. :twisted:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

_O-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: ma 02 nov 2020, 08:59 Eerlijk gezegd zou ik eerder de sportscholen sluiten. Veelal slechte ventilatie en mensen stoten daar enorme hoeveelheden vocht uit in de vorm van zweet en hard ademhalen.
Om die redenen zou ik het wel sluiten maar ik als zorgmedewerker vind het behoorlijk pittig nog steeds eigenlijk en sporten is één van de weinige manieren waarbij ik echt kan ontspannen
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Wat jij hebt met sporten heb ik met lezen. Ik ben sowieso een veellezer, nu met al dat binnenzitten alleen maar meer. De boekenkast is de afgelopen maanden weer aardig gevuld, maar de bibliotheek bezoek ik ook regelmatig. Tijdens de eerste lockdown mistte ik dat uitje op den duur echt.

Ik snap dat het nodig is om maatregelen te nemen, maar in de bibliotheek is het makkelijk om 1,5m afstand te houden, 15m gaat soms ook nog wel. ;)

Oh en komende zaterdag had ik een bezoekje aan het Henny Huisman Museum gepland. -0-
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... RTL Nieuws geeft aan dat er mogelijk ook nog (buiten de landelijke maatregelen) nog regionale maatregelen bovenop komen in bepaalde regio's. Ben benieuwd aan welke maatregelen er word gedacht + in welke regio's ze dan eventueel gaan gelden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Tom024 schreef: ma 02 nov 2020, 19:05 Oh en komende zaterdag had ik een bezoekje aan het Henny Huisman Museum gepland. -0-
Het bestaat nog ook :shock: :X _O- _O- _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Maar geen Intercity die er voor stopt helaas :(
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bibliotheek open houden voor uitlenen van boeken moet kunnen lijkt me. Ik hoop het voor je, Tom.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanwege de situatie in Duitsland gaat het reisadvies vanmiddag om 12:00 naar oranje. Na een bezoek aan Duitsland is het dringende verzoek 10 dagen in thuisquarantaine te gaan. Voor kort grensverkeer is er nog geen regeling getroffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: ma 02 nov 2020, 08:11
en-es schreef: zo 01 nov 2020, 16:40 Volgens de Duitse viroloog Christian Drosten zullen we de beperkingen en negatieve gevolgen van de pandemie minstens tot aan volgend jaar zomer houden.
Sommige uitspraken van Mvr. Merkels meest geliefde deskundige zou ik niet te serieus nemen.
Ik vind het niet onrealistisch om te denken dat er tot en met de zomer beperkingen blijven. De mate van beperkingen zal (hopelijk :X ) steeds minder worden, maar enkele beperkingen (1,5 meter afstand houden?) zullen wel langere tijd blijven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: ma 02 nov 2020, 21:19 Bibliotheek open houden voor uitlenen van boeken moet kunnen lijkt me. Ik hoop het voor je, Tom.
En anders is er nog een online bibliotheek :idea: .
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Of luisterboeken! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Luisterboeken ... dat is toch voor visueel beperkten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 68 gasten