Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Geen treinverkeer naar Utrecht, in Deventer gaat er zo een extra ICE naar Amsterdam. Die komt natuurlijk omgeleid vanaf Arnhem. De IC naar Den Haag wordt gek genoeg ingekort tot Apeldoorn ipv Amersfoort.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ondertussen is de boel hier weer open, al rijdt 90% van de treinen nog niet. Alleen treinen die hier beginnen lijken weer te rijden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Wellicht dat Amersfoort niet meer genoeg capaciteit had om die te ontvangen? Je moet dan immers én de IC uit Groningen/Leeuwarden én de sprinter uit Zwolle én de Valleilijn én de IC uit Amsterdam én ook nog sporen vrij houden voor de IC Schothorst<->Schiphol én dus ook nog die ICE. Wellicht dat daarbij ook nog een eerder kerende trein nog niet bij het station weg kon. Je zit daarbij ook nog met personeel dat op de juiste plaats moet komen of nieuwe roosters moet krijgen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef: di 03 nov 2020, 14:45
VIRM schreef: zo 01 nov 2020, 00:17 Eerder vanavond vertrok de 3078 met +6 uit Utrecht Centraal, en het was dus de vraag of de overstap op Amsterdam Amstel op de 4078 behouden zou blijven. De NS reisplanner stuurde een pushbericht tussen Utrecht en Amsterdam. OP Amstel was de 4078 volgens de app en NS Vertrekborden al vertrokken, en een andere reiziger gaf op Amsterdam Centraal aan dat er aan de andere kant van het perron geen trein stond (de HC riep helemaal niks om over deze aansluiting, best wel slecht eigenlijk). Volgens de reisplanner zou ik de 4000 van een halfuur later kunnen nemen, maar ik ben met de 3078 verder gegaan naar Sloterdijk, en met de Sloterdijk Marathon overgestapt op de 3383. Vertraging was uiteindelijk +14.
Waar moest je heen dan?
SuperGhost schreef: di 03 nov 2020, 15:18 Zaandam lijkt me. De 3000 reed die dag vanwege werkzaamheden immers via Haarlem naar Den Helder.
Zaandam inderdaad.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Oké, ik wist niet dat de 3000 zondag niet via Zaandam reed, dus ik vond het al zo raar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Was enkel afgelopen weekend wegens werkzaamheden tussen Zaandam en Uitgeest. Hierbij werd de 3000 omgeleid met stops te Haarlem en Uitgeest.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

De NOS meldt dat de NS vanaf maandag minder treinen laat rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In Leeuwarden ging het niet helemaal goed vandaag, een SNG kwam op een spoor zonder bovenleiding uit en werd gered door een GTW: https://twitter.com/88remon/status/1324 ... 14/photo/1
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De 1100 in zuidelijke richting staat in Rotterdam zo'n 6 minuten stil en in noordwlijke richting staat hij 14 minuten stil in Dordrecht; omdat er vanwege het plaatsen van windschermen op de Hollands Diepbrug via de conventionele route wordt gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat vind ik niet eens het meest boeiende: om de boel passend te krijgen zijn er 1100'en die stoppen in Rotterdam Zuid (1137) en (speciaal voor Meltrain) in Rotterdam Lombardijen (1130). :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Knappe kop als je in één minuut van Rotterdam Lombardijen naar Rotterdam Centraal kan rijden. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Heerlijke reisinformatie weer ja, heel accuraat. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In 11 minuten van Dordrecht naar Rotterdam Centraal rijden is ook al knap trouwens, een reguliere IC doet er al 11 minuten over om op Rotterdam Blaak te komen. (En in een oude dienstregeling waarin hier nog non-stop gereden werd was de rijtijd Dordrecht - Rotterdam Centraal ook al 14 minuten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Waarom zijn de 1700 en 11600 dit weekend eigenlijk omgedraaid? Er zijn geen werkzaamheden dit iets belemmeren volgens mij.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Amersfoort Schothorst is niet bereikbaar. De IC’s Amersfoort - Schiphol stoppen daarom extra in Baarn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die extra stop in Baarn heeft amper invloed op de dienstregeling. Weliswaar is de trein vanaf Schiphol daardoor later in Amersfoort, maar de overstap naar Enschede zou ook dan mogelijk blijven.
De werkelijke reden zal zijn dat de treinen die normaal naar Schothorst rijden kennelijk via de Bokkeduinen worden omgerangeerd (komen aan op 2 en vertrekken van 6 namelijk) en dat gaat simpelweg alleen conflictvrij bij aankomst als die treinen uit Utrecht komen. Immers kan je vanuit Hilversum via de dive-under alleen op spoor 1 komen, wil je naar spoor 2 dan conflicteert dat met de Sprinter naar Utrecht.

De extra stop in Baarn voor de IC vanaf Schiphol zit er trouwens in dat de Sprinter uit Amsterdam normaal op de symmetrietijd in Amersfoort is en dus met zichzelf zou conflicteren bij een kering. Daarom keert deze Sprinter in Baarn op spoor 1.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 500/600 keert op de 1700/11700 v.v.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat maakt echter voor de conflicten geen verschil: een trein uit Schiphol zou prima op eentje naar Utrecht kunnen keren als dat qua dienstregeling zou passen, echter levert dat zoals ik in m'n vorige bericht ook schreef juist een conflict bij aankomst op. Vanuit Schiphol binnenkomen om .20/.50 op spoor 2 zou immers niet passen omdat je dan dwars door de Sprinter naar Utrecht heen moet die om .19/.49 vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op het voor reizigers afgesloten perron van spoor 3 en 4 van Rotterdam Blaak is voor de spoorbouwers tussen de lift en de trap naar de metro een kleine pantry gebouwd met een groot koffiezetapparaat. Ernaast staan wat picknicktafels/bankjes om even te kunnen pauzeren. Het is dat het een treinstation in een tunnel is, het geheel heeft wel wat huiselijks.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Weer eens wat anders dan die eeuwige bouwkeet. :lol:
🍉
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mdk »

Mijn trein naar Leeuwarden heeft bij het verlaten van station Zwolle zojuist "het verkeerde spoor gepakt" aldus de conductrice. De enige optie was terug het station in, een klein kwartiertje later zijn we weer onderweg.

Dit is wel voor het eerst dat ik met één trein twee keer hetzelfde station aandoe :s
Bij twijfel altijd klagen
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jay20 »

Dat heb ik zovaak als ik een nachttrein neem in Centraal Europa. Je komt station binnen je gaat eruit en er weer in om gerangeerd te worden aan een andere trein. ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Er zijn nog wel meer opties: als je de RB20 van Aachen naar Stolberg-Altstadt pakt kom je 2x door Stolberg Hbf bijvoorbeeld. (En als je al op Stolberg Hbf instapt en de hele lus via Alsdorf, Herzogenrath en Aachen uitzit zelfs drie keer. :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Soms leveren werkzaamheden toch wel aparte treinen op. Door werkzaamheden bij Apeldoorn rijdt de 3600 nu Deventer-Roosendaal en rijdt de 701700 Zwolle-Enschede via Deventer, met afwijkende symmetrie om 10 en 40 in Olst. De Pimpel rijdt nu ook om via Zwolle, stopt niet in Lelystad en Almere, maar wel in... Olst :') en dan alleen richting Amsterdam.
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Daarbij valt het mij op dat de 7000 in zijn geheel niet rijdt en dat er daardoor snelbussen Apeldoorn-Deventer rijden en stopbussen Apeldoorn-Almelo. Naar Apeldoorn Osseveld rijden dan weer aparte bussen vanaf Apeldoorn...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten