Je hebt overigens ook nog een creditcard nodig om in die app iets te kunnen doen.
Dat terzijde, ik rijd ongeveer 5 dagen per week langs de fietsen bij de halte Jules Verneweg/Bosschweg Tilburg. Hier staan acht van die fietsen gestald. Sinds het moment van plaatsing, is er zover ik het heb kunnen constateren, niet één fiets daarvan gebruikt. Het is mij ook een wonder dat ze nog niet gesloopt of iets dergelijks zijn.
Daarnaast moet er ook eens aandacht komen voor de effecten van dit soort "projecten".
Op het korte termijn is het allemaal leuk en aardig, hoewel het aantal leenvoertuigen (fietsen/scooters/steps en dergelijke), momenteel de pan uit rijzen, wordt dit gezien als een "aanvulling" op het huidige openbaar vervoeraanbod.
Op het langere termijn zijn dit soort projecten helemaal geen aanvulling. Sterker nog, het is zelfs een slinkse aangelegenheid om het huidige systeem nog verder weg te krijgen.
Maar goed, wat wil je als je in een tijdsbestek van nog geen 14 jaar je budget met 85 % omlaag gooit.
Op het moment dat er begonnen werd met die achterlijke "concessies" was het budget: €200.000.000 per concessie.
Brabant heeft er 3, dus €600.000.000. Inmiddels is het budget voor de drie concessies €90.000.000, of te wel €30.000.000 per concessie.
Nu weet ik vrij zeker dat er reacties komen als: "Ja maar, de markt was toen anders"/"Het ging toen beter met de economie en nu niet......" bla bla bla.
Het punt is, het openbaar vervoer staat op het punt te verdwijnen en niemand doet iets.
("Ik denk niet dat ze het openbaar vervoer zomaar kunnen laten verdwijnen........)ja en elites en oligarchen zijn niet bezig om de mensheid uit te roeien!!!!