OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het was niet fout: de sprinters reden niet meer tussen Kampen Zuid en Zwolle, de IC reed daar echter nog wel. Reisde je tussen Kampen Zuid en Zwolle, kon je terugsteken via Lelystad Centrum (Rijden de Treinen).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

En hier zie je weer het nadeel dat het spoor verknipt is, hier had toch gewoon als advies opstappen op station Kampen gegeven moeten worden?

Overigens: kon de IC dan niet beter extra kunnen stoppen op Kampen Zuid?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dat hangt af van waar de defecte trein stond lijkt me.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

SuperGhost schreef: do 29 okt 2020, 21:58 En hier zie je weer het nadeel dat het spoor verknipt is, hier had toch gewoon als advies opstappen op station Kampen gegeven moeten worden?
Op zich wel, maar dat was dan ofwel 50 minuten lopen geweest ofwel extra betalen voor de bus.
(Toen ik in 2018 bezig was om alle stations af te strepen, had ik mijn fiets bij me en heb ik tussen die twee stations gefietst.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Te Amersfoort Centraal werd spoor 7, waar de IC naar Schiphol aangekondigd stond, bezet gehouden door een af te rangeren treinstel. De IC naar Schiphol kwam zodoende op spoor 6 binnen, echter met de Sprinter naar Utrecht op de TBPs.
Met +5 werd uiteindelijk vertrokken, na minuten verwarring bij reizigers en personeel, terwijl de trein die dus inmiddels van spoor 6 wegreed doodleuk nog op spoor 7 op de borden stond :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Volgens de HC van de 2250 gingen we vandaag stoppen in Den Haag Laan van NOORD Oost Indie. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gothic-Writer »

Den Haag Laan van Noord Oost Indië🤔
Technisch gezien klopt het wel, als je wat komma's toevoegt.

Den Haag, Laan van Noord (ligt aan de noordkant van Den Haag), Oost Indië.

Voeg het woord "nieuw" nog toe.
Den Haag, Laan van Noord, Nieuw Oost Indië 😜
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Hij dacht zeker ook dat het sprinterstation iets verderop station Den Haag Mariakaakje was? :X

Maar op zich nog een begrijpelijke vergissing. N wordt meestal als afkorting voor noord gebruikt, voor nieuw wordt meestal Nw. gebruikt (de w met kleine letter, anders is het noordwest)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Je hoort bij Laan van NOI van alles:

Laan van Nederlands Oost India
Laan van Noord West Indië.
Laan van EN-O-IE
Laan van Nooi
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Hoor je d'r ook wel eens Grou-Irnsum?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef: wo 11 nov 2020, 21:15 Je hoort bij Laan van NOI van alles:

Laan van Nederlands Oost India
Laan van Noord West Indië.
Laan van EN-O-IE
Laan van Nooi
Tijd voor een nieuwe naam dan? :X
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Daar was ooit wel een plan voor (het zou Den Haag Beatrixkwartier moeten worden) maar volgens mij is dat van tafel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat lijkt me ondertussen ook geen logische naam meer: Beatrixkwartier is al in gebruik voor de RandstadRail halte in de "netkous" en zo'n doublure qua naam is gezien het om opeenvolgende haltes gaat niet handig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Het plan is van een jaar of 5 geleden, toen bestond de tramhalte ook al. Volgens mij zou die dan ook een andere naam moeten krijgen, maar ik weet niet meer wat dat was.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Bezuidenhout? Aan de andere kant: ik wil de dagelijkse reizigers op dat traject hun omroepbingo niet ontzeggen, zo lang er nog treinen rijden waar het personeel nog zelf moet roepen!

Dat die Laan van NOI aan de Voorburgse kant ‘Laan van Nieuw Oosteinde’ heet zal trouwens ook wel eens voor een verkeerd bezorgd pakket of verdwaalde visite zorgen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Pakketten gaan op postcode toch? En ik neem aan dat die verschillen :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Als voormalig postbode kan ik je verzekeren dat er op straat niet meer op de postcode wordt gelet.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Arriva heeft het ook al niet zo op namen van de koninklijke familie, heb ik ontdekt. Ik kwam bij het nalopen van de wijzigingen voor de wiki in Grathem de halte Magrietstraat tegen zonder r, en in Roermond de halte Prins Bernardstraat zonder h, terwijl de straatnaam toch echt wel een h heeft. :p Van die gevallen waar de straatnaam als haltenaam gebruikt wordt, maar fout gespeld wordt, zijn er nog wel meer.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef: wo 11 nov 2020, 22:17 Beatrixkwartier is al in gebruik voor de RandstadRail halte in de "netkous"
En Netkous is al in gebruik voor het fietsviaduct over de A15 bij Barendrecht. (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: wo 11 nov 2020, 22:17 en zo'n doublure qua naam is gezien het om opeenvolgende haltes gaat niet handig.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn: lijn 1011 heeft ook 4 opeenvolgende haltes met dezelfde naam. (A)
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Vanochtend wat avonturen beleefd met de 6623. Gepland in Ht op spoor 7a, maar onderweg vanuit Ah +10 aan de broek gekregen. Twee keer wordt de vertraging omgeroepen, ondertussen check ik de app en blijkt dat 'ie is gewijzigd naar spoor 7 (waar de omroep dus niet over had gerept). In de praktijk komt 'ie binnen op het uiteinde van 7b waardoor de meute het halve perron af moet lopen en zich collectief in het achterste stel propt. Zo ga je die vertraging natuurlijk nóóit inlopen :N

Vervolgens worden we in Tb vastgehouden om zowel de 3623 als de 1922 (die in Bd nota bene 7 minuten gepland stilstaat en bulkt van de rijtijdspeling tot Ddr) langs te laten, en loopt onze vertraging op tot +15. Een snelle omroep in de 6623 dat reizigers richting Breda en Dordrecht beter konden overstappen op één van de passerende treinen, kon er ook niet vanaf -0-

Achteraf blijkt dat de vertraging van Ah tot Bd magisch is verdwenen uit de NS-app, alleen vanaf Bd staat er eerlijk +18 in (en opheffing van Ddr tot Zwd). Eventuele GTBV'tjes door gemiste aansluitingen worden dus ook problematisch.

Maar er is altijd een lichtpuntje: doordat ik in Ht een sprintje trok naar het voorste stel had ik zeeën van ruimte en heerlijke rust 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef: wo 11 nov 2020, 23:24
Daniel schreef: wo 11 nov 2020, 22:17 Beatrixkwartier is al in gebruik voor de RandstadRail halte in de "netkous"
En Netkous is al in gebruik voor het fietsviaduct over de A15 bij Barendrecht. (A)
Nou dan noemen we die 'panty' (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

NS meldt “mogelijke uitloop” van de werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht, met een update om 21:30.

Ondertussen heeft ProRail in de regionale media al medegedeeld dat het werk waarschijnlijk tot in de loop van de ochtend gaat duren door problemen met kabels en het stabiel leggen van de sporen...

(https://www.rijnmond.nl/nieuws/201166/M ... wijndrecht)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De volgorde van de informatie in de automatische omroepen over storingen is aangepast. Na “Beste reizigers” volgt nu eerst het type storing, dan de consequentie en vervolgens pas de trajecten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd op Amsterdam Centraal in het Nederlands en Engels omgeroepen dat IC Berlijn 149 geen catering aan boord had. En de Duitstalige omroep dan?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten