Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Hadden de Citeas dat niet al tijden in Emmen? Gisteren wel voor het eerst een Citea (7027) met kleuren rond zien rijden in Groningen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
De citea's in Emmen hadden op lijn 1 en 2 wittig met zwarte cijfers, lijn 3 en 4 hadden helemaal geen kleur
Grt. Stefan
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Interesting, op 16 juli heb ik in Emmen een Citea op 2 zien rijden met rood/bruin met witte cijfers:
Misschien hebben ze met verschillende kleuren rondgereden?
Misschien hebben ze met verschillende kleuren rondgereden?
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik heb op Facebook meerdere fotos gezien dat ook in Groningen steeds meer lijnen 3, 4 en 5 met kleurtjes rondrijden.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
En ook sommige Citea's in Groningen hebben nu de -juiste- kleuren. Lijn 18 is trouwens nu ook voorzien, van een soort lichtgele kleur.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Op één lijn 3 na waren alle bussen die een kleurtje moesten hebben ervan voorzien. Werd tijd ook
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Coronacrisis ook merkbaar in OV: bezuinigingen op busvervoer
Door de gevolgen van de coronacrisis gaat er bezuinigd worden op het openbare busvervoer in Drenthe en Groningen. Alle gemeenteraden en Provinciale Staten van Drenthe en Groningen werden van de plannen op de hoogte gebracht, al is het OV-bureau Groningen Drenthe huiverig om meteen grote ingrepen te doen. Ze vrezen daarmee dat het OV-netwerk onnodig wordt afgebroken.
Geschreven door
Serge Vinkenvleugel Serge Vinkenvleugel
Beter nu iets minder hard bezuinigen en na een half jaar bijsturen, dan fors ingrijpen en aan het eind van 2021 geld overhouden, is de redenatie van het OV-bureau. Gedeputeerde Cees Bijl is het daarmee eens, al beseft hij dat het risico voor zowel Drenthe als Groningen toeneemt. Beide provincies financieren het openbaar vervoer namelijk deels.
Lees meer
----------------------
Voor de provincie Drenthe staan de volgende maatregelen al aangekondigd:
- Frequentieverlaging op Qliner 300 en 309
- Frequentieverlaging op Qlink 5
- Frequentieverlaging stadsdienst Emmen
- Samenvoegen van Qlink 12 en lijn 26, waarbij haltes in Klazienaveen geschrapt zullen worden
- Versnellen van de busverbinding Schoonebeek - Emmen en Assen - Emmen
- Frequentieverhoging op lijn 22 en 27
- Nieuwe buslijn 72 Winschoten - Emmen als samenvoeging van spitsritten van lijn 14, 42 en 73.
- Opheffen lijn 48
- Splitsen van lijn 51 in de trajecten Groningen - Onnen en Assen - Annen
- Terugkeer van lijn 86.
Door de gevolgen van de coronacrisis gaat er bezuinigd worden op het openbare busvervoer in Drenthe en Groningen. Alle gemeenteraden en Provinciale Staten van Drenthe en Groningen werden van de plannen op de hoogte gebracht, al is het OV-bureau Groningen Drenthe huiverig om meteen grote ingrepen te doen. Ze vrezen daarmee dat het OV-netwerk onnodig wordt afgebroken.
Geschreven door
Serge Vinkenvleugel Serge Vinkenvleugel
Beter nu iets minder hard bezuinigen en na een half jaar bijsturen, dan fors ingrijpen en aan het eind van 2021 geld overhouden, is de redenatie van het OV-bureau. Gedeputeerde Cees Bijl is het daarmee eens, al beseft hij dat het risico voor zowel Drenthe als Groningen toeneemt. Beide provincies financieren het openbaar vervoer namelijk deels.
Lees meer
----------------------
Voor de provincie Drenthe staan de volgende maatregelen al aangekondigd:
- Frequentieverlaging op Qliner 300 en 309
- Frequentieverlaging op Qlink 5
- Frequentieverlaging stadsdienst Emmen
- Samenvoegen van Qlink 12 en lijn 26, waarbij haltes in Klazienaveen geschrapt zullen worden
- Versnellen van de busverbinding Schoonebeek - Emmen en Assen - Emmen
- Frequentieverhoging op lijn 22 en 27
- Nieuwe buslijn 72 Winschoten - Emmen als samenvoeging van spitsritten van lijn 14, 42 en 73.
- Opheffen lijn 48
- Splitsen van lijn 51 in de trajecten Groningen - Onnen en Assen - Annen
- Terugkeer van lijn 86.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
https://www.ovbureau.nl/actueel/2020/geoptimaliseerde/
Hier staat het document met alle wijzigingen per januari(ps., stadslijn 1 in Assen rijdt ook met groen )
Hier staat het document met alle wijzigingen per januari(ps., stadslijn 1 in Assen rijdt ook met groen )
Grt. Stefan
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Lijn 20 neemt het traject tussen Steenwijk en Meppel over van lijn 40 waarmee dit traject definitief onder de verantwoordelijkheid van het OV-bureau komt te vallen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik moet zeggen dat ik de stadsdienst Groningen best goed vind klinken.
De tactiek van Het OV-bureau mogen ze wel op meer plekken toepassen binnen het land.
De tactiek van Het OV-bureau mogen ze wel op meer plekken toepassen binnen het land.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Wel jammer zijn die hoge lijnnummers die in het veengebied moeten gaan rijden, de nummers in de 90-serie hebben sowiso nooit in die provincie gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Toch ook wel weer leuk; iets nieuws in het veengebied. Maar vooral fijn dat de bediening redelijk op peil blijft en niet 1 op 1 wordt teruggebracht naar hoeveel reizigers er in de bus zitten.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Vroeger waren dat de buurtbusjes. Maar het consumentenplatform wil geen dubbele lijnnummers in GD meer, dus dan blijft er weinig over.
Wat betreft veel reizigers maakt dat toch niet uit, die willen gewoon in Emmen kunnen komen met de bus.
Wat betreft veel reizigers maakt dat toch niet uit, die willen gewoon in Emmen kunnen komen met de bus.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Hoe zit het dan met de lijn 1 in Assen en lijn 1 in Groningen, komt daar nog een wijziging? Of denkt het consumentenplatform dat reizigers niet in verwarring raken wanneer het om een stadsbus lijn 1 of Qlink lijn 1 gaat
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Vergeet de Emmense lijn 1 niet he
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Nee, lijkt mij dat ze daar inderdaad onderscheid maken. Je kon in de streeksituatie wel krijgen dat je in één logische rit hetzelfde lijnnummer twee keer tegen kon komen. Zoals vroeger bijvoorbeeld lijn 22 in zowel Groningen als Assen, daardoor had je aan beide uiteinden van lijn 50 een lijn 22 om maar eens iets aan te geven.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Dat heb je og steeds.
Lijn 50 komt lijn 1 in Assen en Groningen tegen.
Lijn 21 hetzelfde maar dan Emmen en Assen
Qliner 300 heeft dat ook in Groningen en Emmen.
Je verklaring is dan beetje gebroken.
Lijn 50 komt lijn 1 in Assen en Groningen tegen.
Lijn 21 hetzelfde maar dan Emmen en Assen
Qliner 300 heeft dat ook in Groningen en Emmen.
Je verklaring is dan beetje gebroken.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Uiteraard, ik bedoel maar aan te geven dat er wat verschil in stadsdienst en streekdienst zit. Ik denk dat een ieder weet dat als er P+R Reitdiep op een bus staat hij je niet naar Emmerhout zal gaan brengen. Er staat tenslotte ook 'stad' op de meeste bussen, maar lage cijfers voor stadsdiensten zijn over het algemeen in het hele land wel ingeburgerd. Bij streeklijnen lijkt me dat voor mensen die niet zo bekend zijn in een regio wat moeilijker.
Moet natuurlijk wel gezegd worden dat lijnnummer 22 ook stadsdienst deed in Groningen, maar toch dat is een wat hoger getal. Ik denk dat ze het hier hebben over cijfers boven de 10.
Moet natuurlijk wel gezegd worden dat lijnnummer 22 ook stadsdienst deed in Groningen, maar toch dat is een wat hoger getal. Ik denk dat ze het hier hebben over cijfers boven de 10.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Is er al bekend wat de frequenties van de (nieuwe) stadslijnen 8, 9 en 19 gaan worden in met name de avonden, zaterdagen, zondagen en vakanties?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Veel meer dan de halfuursdienst op zondag voor lijn 9 naar De Punt heb ik nog niet voorbij zien komen
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik verwacht halfuursdiensten, maar wellicht niet de hele route. beetje zoals nu geboden wordt, maar dan anders gekoppeld.gebruiker77 schreef: ↑vr 13 nov 2020, 19:19 Is er al bekend wat de frequenties van de (nieuwe) stadslijnen 8, 9 en 19 gaan worden in met name de avonden, zaterdagen, zondagen en vakanties?
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Richting Eelde wordt op alle dagen van de week tot 20:00 elk half uur gereden, daarna elk uur. Lijn 8 en 19 rijden tot ongeveer 23:00 uur elk half uur en daarna elk uur.
Basislijn
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Dat is een ruime bediening. Het gezamenlijke traject van lijn 9/19 Paddepoel - De Wijert wordt in de avonduren dan als 00/15/30 patroon geboden?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Is er nog een interim dienstregeling voor de periode vanaf 13 december - 2 januari gepland?
Doordat de treinen vanuit Groningen later vertrekken richting Zuidhorn sluit lijn 39 niet meer aan.
Doordat de treinen vanuit Groningen later vertrekken richting Zuidhorn sluit lijn 39 niet meer aan.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
En uit ervaring zal waarschijnlijk de 39 niet kunnen veranderen door de best lange rijtijd. Ik verwacht dat de 39 op de sneltrein gaat aansluiten van 12 over naar Groningen en 48 uit Groningen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten