Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
3015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt?KM46 schreef: ↑za 17 okt 2020, 19:39Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.
https://www.facebook.com/Railmagazinenl
Edit: Facebook geeft me gelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Was het niet een rit van Polen (Alstom Konstal) naar Duitsland (Alstom Salzgitter)?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als je op de link klikt, zie je inderdaad dat KM46 slechts een tikfout heeft gemaakt.Meltrain schreef: ↑za 17 okt 2020, 19:533015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt?KM46 schreef: ↑za 17 okt 2020, 19:39Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.
https://www.facebook.com/Railmagazinenl
Edit: Facebook geeft me gelijk.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.Suus schreef: ↑za 17 okt 2020, 20:52Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb inderdaad een tikfout gemaakt (kan gebeuren).
Heb inmiddels de tikfout in het oorspronkelijke bericht hersteld .
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 18 okt 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige geneste quote verwijderd
Reden: overbodige geneste quote verwijderd
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zelfs als het een trein onderweg naar Nederland was geweest was het een geval voor de verzekering van Alstom. NS heeft de betrokken stellen nog niet overgenomen en dan blijft Alstom verantwoordelijk. Vanaf het moment dat NS de stellen over heeft genomen zouden de schades wel op de rekening van NS komen te staan.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Inmiddels is op de onderstaande site een fotoreportage te vinden over de herstelwerkzaamheden in Duitsland en is er meer zichtbaar wat de schade is:
https://eisenbahn-kurier.de/startbeitra ... -magdeburg
https://eisenbahn-kurier.de/startbeitra ... -magdeburg
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En ook een YouTube-video over het spoorongeluk met de ICNG:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Interesse video om te zien. Oorzaak zou een remprobleem zijn?
In de video rept men enkel over de 3105 met schade. De 3109 zou geen of nauwelijks schade hebben. Aan de 3105 zullen ze, zeker met bak 1 en 2 meer San genoeg te doen hebben.KM46 schreef: ↑za 17 okt 2020, 19:39Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3105 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.
https://www.facebook.com/Railmagazinenl
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De laatste tijd heeft er in de 7300/7400 al erg veel SLT gereden, voor de 7000 verwacht ik SNG maar ik zou het met zekerheid niet durven zeggen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wellicht dat de 7000 met hetzelfde materieel gaat rijden als de 7600, zodat materieel uitgewisseld kan worden?
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG in de 7600? Dat is nieuw voor me. Ik had eerder SLT verwacht aangezien dat al sporadisch in deze serie heeft gereden.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zie in Deventer en Zutphen regelmatig LM SNG staan, ik denk dat ze in deze regio wel weg- en materieelbekendheid ermee aan het opbouwen zijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die staan daar al sinds de introductie van SNG in 2018, omdat Zutphen één van de opleidingsplekken is en vanuit daar worden er dan ook opleidingsritten gereden. Materieelbekendheid is gewoon landelijk voor SNG (dus voor alle machinisten).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De ICNG die vorige maand in Sachsen-Anhalt ontspoorde bij een overbrengingsrit zou afgelopen nacht teruggesleept worden naar Braunschweig/Salzgitter. Helaas ging dat niet helemaal goed. Het treinstel ontspoorde bij Helmstedt en heeft daarna over een afstand van vier kilometers van één spoor alle dwarsliggers gesloopt. De trein kwam tot stilstand in station Frellstedt, waar nu vanwege de ligging van de perrons geen treinen kunnen stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Twee keer ontsporen in twee maanden?
Is er wat mis met de ICNG?
Is er wat mis met de ICNG?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zeer waarschijnlijk met SNG.
Ik weet niet wat in dit geval de oorzaak was, maar de vorige keer lag de oorzaak overduidelijk niet bij de ICNG.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En na dat akkefietje lijkt het me een veilige aanname dat er met dat stel inderdaad wel zo het één en ander mis is
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op Twitter circuleert momenteel een plaatje rond van een VIRM kopbak in een andere kleurstelling dan gebruikelijk (nieuwe NS huisstijl)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten