Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Cookie »

10 januari as. mag je zonder toeslag in de Fyra:

"InterCity Amsterdam-Antwerpen-Brussel rijdt alleen tussen Rotterdam C en Brussel Zuid/Midi en stopt niet in Amsterdam C, Schiphol en Den Haag HS. Tussen Amsterdam C en Rotterdam C rijdt Fyra extra zonder toeslag." (http://ns.nl/werktrajecten/index.form?t ... rusz_10jan)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

Reden zijn extra werkzaamheden bij Delft Aansluiting, waar een wissel zo slecht schijnt te zijn dat het acuut vervangen moet worden. Geen treinverkeer Delft - Den Haag HS, in Delft keren s5100 en s2200, in Rotterdam keert s1900 (kort), s9200 en s2100 (alleen van/naar Vlissingen). In Den Haag HS keert de s5100 en een in kwartierdienst daarmee liggende pendel Den Haag Centraal - Den Haag HS, s2200 keert in Den Haag Centraal. s2100 zou boven Rotterdam geheel worden opgeheven, ik weet niet of dat nog actueel is. Daarnaast rijdt Fyra dus 1x per uur in een gewijzigde dienstregeling ten opzichte van het normale patroon zodat in Rotterdam aansluiting bestaat op de s9200.

Hopen dat NSR zo slim is om die dag wel alle treinen Rotterdam Centraal - Gouda en Den Haag Centraal - Gouda te rijden, anders wordt het behoorlijk druk in de busjes...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door reisthijs »

Het was natuurlijk wel vele mooier geweest als de Benelux voor een keertje over de HSL zou rijden tussen Asd en Rtd. Want eigenlijk is het wel een maffe situatie dat je dan in Rotterdam moet overstappen tussen twee kerende treinseries die met hetzelfde materieel rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Justin »

Nu je het zegt ja inderdaad...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Reiziger Delft »

De Fyra setjes zijn toch aangepast op sommige punten om over de HSL te mogen rijden? Dan kan je dus geen doorgaande dienst bieden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Hispeed perikelen

Bericht door MdJ »

Dan zou je wat meer stammen moeten aanpassen. Maar het probleem was nu juist dat de groene TRAXX-locs niet over de HSL mogen en de rode TRAXX-locs niet naar Belgie mochten. Of het moet een keer aangepast zijn, maar ik geloof van niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Daniel »

Ik heb diverse keren rode Traxxen in de s9200 gezien (afgelopen weekend nog) dus dat die niet naar België mogen zal het probleem niet zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

^^ Er is nog steeds onvoldoende materieel dat zowel in België, als in Nederland op de HSL-zuid is toegelaten voor een doorgaande dienst... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Reiziger Ddrs schreef:Ik heb diverse keren rode Traxxen in de s9200 gezien (afgelopen weekend nog) dus dat die niet naar België mogen zal het probleem niet zijn...
Rode Traxxen heb ik van de zomer ook al meermalen gezien in Ht (toen er ook werkzaamheden waren, en de Benelux daar dus eindigde), dus die zullen dan ook wel België in mogen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

Die kwamen ook in België, maar nu de AmRo-pendel rijdt zijn er geen rode Traxx-en meer beschikbaar voor de dienst naar België door problemen met de beveiligingssystemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Wat ik ook niet snap is dat er elke avond een lege Fyra-stam met 2 rode Traxx-en over de Oude Lijn richting Amsterdam gaat. Tenminste dat moet wel, want hij zal vast niet naar Ldd gaan. Hij zit verder geen andere treinen in de weg, maar geen idee waarom dat niet via de HSL kan. Ik ben hem nu 3x tegengekomen, elke keer rond 22:45 net voor of na Dt.
Vallend blad maakt rails glad.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Zal wel iets met kosten en geluidsoverlast te maken hebben. Een treinpad over de HSL zal waarschijnlijk duurder zijn dan over het klassieke net, en op die manier hoeft Prorail de LM-ritten niet bij de geluidsbelasting op te tellen, en kan men binnen de gebruikersvergunning blijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

Waarom zouden er überhaupt diensten van de HSL eindigen in Rotterdam als ze worden opgesteld in de Watergraafsmeer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Zal wel schelen in de cateringkosten. Overig treinpersoneel moet toch weer mee terug...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

Leeg mat is altijd goedkoper dan een reizigerstrein: je betaalt namelijk ook voor een stationnement op een station. Daarnaast bestaat er een toeslag voor de HSL. Zie ook de Netverklaring 2010, met name hoofdstuk 6.3.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hispeed perikelen

Bericht door M57 »

ICE ligt alweer een aantal dagen in puin: dit weekend binnenlands materieel dat van en naar Emmerich pendelt. Vanaf morgen een nooddienst met treinen niet verder dan Düsseldorf. Tickets van dit weekend worden gelukkig weer zonder mitsen en maaren gerestitueerd.

Meer info op nshispeed.nl
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Deze keer is het niet de schuld van NS (Hispeed), maar van de Duitsers die het rond kerst overigens zelf heel goed wisten maar er nu een puinhoop van hebben gemaakt :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Ronds 15:00 uur vanmiddag kwam er een Thalys PBKA richting Parijs met reizigers aan boord door Ddr. Problemen op het zuidelijke deel van de HSL-Zuid?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

Vandaar dus weer die gigantische vertragingen, die van half 10 op Schiphol richting Asd had +73.
(maar ach, welke rit heeft er nou niet met vertragingen gereden? :wink: )
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Op het loket van Schiphol zijn met ingang van 2010 alleen nog maar treinen te boeken die vanuit Nederland vertrekken, met uitzondering van Eurostar en TGV vanaf Brussel zuid. :neg: De balie medewerkster zei letterlijk: het is ons opgelegd dat we die kaartjes niet meer mogen verkopen.
Voor een reservering van een andere buitenlandse trein kan je enkel nog terecht op Amsterdam centraal, Utrecht en Rotterdam centraal. Goed ga ik naar Amsterdam centraal, krijg je te horen: 'We zijn een commercieel bedrijf, op een reservering van een verbinding van Italië naar München verdienen we geen cent... Ik zal kijken of ik hem snel kan vinden, want voor dit soort kaartjes mogen we geen moeite meer doen, dat duurt te lang. Gelukkig was ik gewapend met treinnummer en data voor de balie, dus was het in 20 seconde gevonden. Maar pff hee, wat een verschraling weer.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Hmm, dat wordt nog leuk. Voor een tripje eind april moet ik ongeveer vier of vijf nachttreinen reserveren, benieuwd of dat gaat lukken...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door tsov »

Je hebt een connectie in Köln ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Gelukkig wel :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door webguy »

En de verhalen van de Treinreiswinkel zijn ook niet super :P Dat is toch de enige andere DB agent toch? Het wordt tijd dat iemand eens een bedrijfje start om goed trein tickets online te bestellen... Boel bureacratie, maar je kan geloof ik ook veel doen :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten