Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Is de quarantaine in Nederland niet nog steeds een dringend advies? Of heb ik iets gemist en hebben ze die in een wet gefietst?

(los van het feit dat men de quarantaine nu in bijzondere gevallen ook al per geval kan verplichten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aking schreef: do 19 nov 2020, 12:30Welke landen in Europa laten wel kaaskoppen toe trouwens?
Je mag naar Zwitserland :Y

Alleen inwoners van landen waar de coronasituatie beduidend erger is dan in Zwitserland mogen niet naar Zwitserland. Omdat het in Zwitserland volledig uit de klauwen escaleert zijn daardoor alleen Andorranen, Luxemburgers, Montenegrijnen, Tsjechen, Nederoostenrijkers, Salzburgers en Frans-Polynezen niet welkom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus Zwitserland en het grensgebied van Duitsland.
Verder nog? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Caribisch Nederland, maar daar hebben we wel een strenge avondklok (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ligt dat in Europa tegenwoordig? :shock:

En gaan er dan ook treinen heen toevallig? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Aking: Het dringende advies van onze overheid is: Gebruik je gezonde verstand - blijf thuis - blijf gezond. En hou je vooral aan de coronaregels / corona adviezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nou, ik zou toch niet op gezond verstand vertrouwen. Dat tijdschrift staat vol met de grootste onzin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4495
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

KM46: ik denk niet dat Aking zich daar wat van aantrekt. 8-)
Laatst gewijzigd door en-es op do 19 nov 2020, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Toen ik bij de overheid een dringend verzoek op het gezonde verstand deed kon ik ook de tering (of corona zo u wilt) krijgen, dus sjah :')
KM46 schreef: do 19 nov 2020, 13:40 @Aking: Het dringende advies van onze overheid is: Gebruik je gezonde verstand - blijf thuis - blijf gezond. En hou je vooral aan de coronaregels / corona adviezen.
Ik weet hoe Google werkt ja :Y

En gezond ben ik, met dank aan de overheid, al jaren niet meer *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: do 19 nov 2020, 13:45 KM46: ik denk niet dat Aking zich daar wat van aantrekt. 8-)
Helaas niet nee :s :( .
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Aking schreef: do 19 nov 2020, 13:20 Dus Zwitserland en het grensgebied van Duitsland.
Verder nog? *O*
België ook toch? Als je minder dan 48 uur blijft en niet per vliegtuig of boot komt hoef je het Belgische formulier niet in te vullen, maar let wel op de avondklok. Als je alleen op stations overstapt en daar verder niet buiten komt, hoef je volgens het Nederlandse advies niet in quarantaine. (Al is dat niet voor plezierreisjes bedoeld. :') ) Je "overtreedt" dan alleen het Nederlandse advies om geen niet-essentiële reis te maken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: do 19 nov 2020, 13:46 En gezond ben ik, met dank aan de overheid, al jaren niet meer
Dit vraagt dan wel om een nadere verklaring.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Oh? Leg uit *O*
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Wanneer is de bedoeling dat er dan gegeten wordt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Niet. Goed voor de lijn nog ook *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik voorspel een woedende kappersvereniging. Hoe kan een kapper nou je bakkebaarden knippen, als er een mondkapje om je oren gehaakt zit? :roll: En ik vind het ook volstrekt belachelijk dat kerken en andere gebedshuizen niet dezelfde regels krijgen als scholen, restaurants, etc.: mondkapje op terwijl je je beweegt, mondkapje af op je vaste zitplaats.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik voorspel sowieso heel veel gezeur en willekeur de komende tijd... :roll:
Uitzonderingen

De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt.
:X -0-
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik denk dat je er goed aan doet om je huisarts (of wie daar anders het beste een professioneel oordeel over kan vellen) een officieel document te laten fabriceren met een krabbel en een stempel. Veel succes met discussiëren anders. Jij hoeft niemand medische details te geven, maar boa's kunnen soms net zo flexibel zijn als een loden deur.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Umbusko: Precies dat ja.

Je moet je gewoon aan de regels houden. Maar ja als Aking dat niet wil.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

umbusko schreef: do 19 nov 2020, 16:54 Ik denk dat je er goed aan doet om je huisarts (of wie daar anders het beste een professioneel oordeel over kan vellen) een officieel document te laten fabriceren met een krabbel en een stempel. Veel succes met discussiëren anders. Jij hoeft niemand medische details te geven, maar boa's kunnen soms net zo flexibel zijn als een loden deur.
Een huisarts mag die verklaring niet afgeven. :')

Het probleem is, dat er geen officiële/eenduidige verklaring is. Waardoor mijn behandelend arts niet weet wat en hoe hij precies op moet stellen. Maar ze zijn er mee bezig.

Maar zelfs al heb ik die, dan nog kan een BOA/agent straks dus doodleuk zeggen "ik vind het niet aannemelijk dus zoek het maar uit" :|

En dat laatst is mij, helaas, bekend. Waarbij ik de komende tijd op dit punt twijfel aan de (on)partijdigheid van NS Boa's, want handhaven die de wet, of de huisregels van de tent waarvoor ze werken en die in strijd met de wet- en regelgeving lijkt... Een BOA mag dus sowieso de politie er bij halen vanaf nu.

Al moet ik wel zeggen dat ik nu anderhalve dag mondkaploos reis, en ik pas één keer een opmerking heb gehad (in de bus) waarbij het na een "ik kan hem not dragen om medische redenen" ook oké was (al zei de chauffeur wel "eigenlijk mag het niet dus eigen risico)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

umbusko schreef: do 19 nov 2020, 16:45 Ik voorspel een woedende kappersvereniging. Hoe kan een kapper nou je bakkebaarden knippen, als er een mondkapje om je oren gehaakt zit? :roll: En ik vind het ook volstrekt belachelijk dat kerken en andere gebedshuizen niet dezelfde regels krijgen als scholen, restaurants, etc.: mondkapje op terwijl je je beweegt, mondkapje af op je vaste zitplaats.
Mijn kapper gebruikte een haakje achter mijn nek waar het kapje aan vastgezet wordt. Het is al iets makkelijker knippen rondom de oren, maar het kapje wordt er wel afzakkerig van.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: do 19 nov 2020, 16:45Ik voorspel een woedende kappersvereniging. Hoe kan een kapper nou je bakkebaarden knippen, als er een mondkapje om je oren gehaakt zit? :roll:
Mijn kapper heeft al maanden een mondkapjesplicht (en ik lange bakkebaarden) en dat gaat prima: grootste deel van de knipbeurt het mondkapje op en even los aan één kant als de bakkebaarden geknipt worden.
Volgens zeggen werden er in het begin nog wel eens per ongeluk elastiekjes doorgeknipt, maar tegenwoordig gaat dat vrijwel altijd goed.
PHS schreef: do 19 nov 2020, 16:29 Per 1 december mondkapjesplicht op het station. Er staat alleen niet bij of het ook bij bus- en tramhaltes e.d. geldt, maar dat zal ongetwijfeld in de regeling staan.
Het dringende advies wat de voorloper was had het al specifiek over openbare binnenruimtes, wat stationshallen, perrontunnels en dergelijke sowieso al zijn. Bus- en tramhaltes zijn dat over het algemeen niet en het is dus ook wel af te vragen of stations met niet overkapte perrons ook onder de plicht gaan vallen.
In een persconferentie werd het ooit benoemd als overal waar je de hemel niet boven je kunt zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Aking schreef: do 19 nov 2020, 17:08 Een huisarts mag die verklaring niet afgeven. :')

Het probleem is, dat er geen officiële/eenduidige verklaring is. Waardoor mijn behandelend arts niet weet wat en hoe hij precies op moet stellen. Maar ze zijn er mee bezig.

Maar zelfs al heb ik die, dan nog kan een BOA/agent straks dus doodleuk zeggen "ik vind het niet aannemelijk dus zoek het maar uit" :|
Dat kan die BOA wel zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat een rechter daar ook in meegaat. Misschien ligt dat anders als je helemaal geen document hebt. Maar daar kunnen de juristen op dit forum vast iets zinnigs over zeggen. ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Bus- en tramhaltes maken wat mij betreft ook deel uit van het openbaar vervoer. Het zijn voorzieningen om veilig in en uit te kunnen stappen. Dus waarom zou daar dat geen mondkapjesplicht kunnen gelden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten