Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Suus schreef: vr 20 nov 2020, 14:34
marvinkok schreef:En over 100% groene stroom.
Die hangen ook op de stations zonder bovenleiding waar alleen gedieseld wordt _O-
Op die posters staat een sterretje dat het alleen van toepassing is op elektrische treinen van alle spoorvervoerders in Nederland.
Ook de 15kV voor Eurobahn in Venlo? Kan me voorstellen dat die rechtstreeks uit Duitsland betrokken wordt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Denk dat dat ook vanuit Nederland gaat, aangezien een deel van het rangeerterrein ook 15kv is, of een bovenleiding heeft waar de spanningen van beide landen op kunnen staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

dennistd schreef: za 21 nov 2020, 00:19 Ook de 15kV voor Eurobahn in Venlo? Kan me voorstellen dat die rechtstreeks uit Duitsland betrokken wordt.
Gezien het feit dat Duitsland in 2019 voor 42,1% op duurzame wijze in zijn stroombehoefte voorziet, is er niet echt een reden aan te nemen dat de stroom van over de grens persé fossiel zou moeten zijn. Die Bahn claimt dat momenteel 61% van de door haar verbruikte stroom duurzaam opgewekt wordt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Eén van de omlopen op de 2800 vandaag, die dit weekend wel rijdt vanwege de werkzaamheden tussen Schiedam en Den Haag, was met een losse ICM-III wat krap bemeten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Was gepland ICM6, is bij de 2863 verlengd tot ICM7.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: vr 20 nov 2020, 12:06
ArrivaBas schreef: vr 20 nov 2020, 10:35 Op Dordrecht Zuid hebben ze de reclameborden gevuld met weetjes over het station. Ze zijn er alleen een paar vergeten. :p
Niet alleen daar trouwens, maar op alle stations.
Doet mij denken aan het stationsweetjestopic, dat ergens in een archief op dit forum stof ligt te verzamelen.
ArrivaBas schreef: vr 20 nov 2020, 17:09 Volgens mij heb ik de pianoposter gespot op station Tilburg Reeshof. Daar mag Tessa overigens ook wel waarschuwen voor een hoogteverschil tussen trein en perron... :roll:
Het luik van Mikos heeft toch een deurtje? Misschien kun je dat gebruiken om het hoogteverschil te overbruggen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Die zit potdicht op het moment, maar zodra het luik weer opent is dat mijn eerste melding. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vanwege een seinstoring bij Baarn is de 1600 opgeheven tussen Deventer en Hilversum, da's best een erg enthousiaste uitsnijding...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ondanks die verstoring reed de 140 toch gewoon door naar Hilversum en Amsterdam volgens de omroep. Maar ze hebben hem toch maar opgeheven om hem op de tegentrein te laten keren in Amf :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Door de werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam reden er dit weekend elk half uur vanaf Leiden Centraal twee IC's naar Den Haag Centraal toe (vanaf 8b en 9b). De eerste vertrekt één minuut eerder en rijdt non-stop en de tweede vertrekt één minuut later en stopt ook nog op Laan van NOI. Opvallend vond ik dat reizigers in Leiden Centraal vanuit de 3700 een sprintje trokken naar de 2100, voor die twee minuten vroegere aankomsttijd. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk reizigers die dachten dat de 3700 gewoon richting Dordt zou gaan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Voor het eerst sinds begin maart weer eens in de trein gezeten. Voor een afspraak moest ik naar Amersfoort. Heen om 14.21 uit Baarn en terug om 17.02 uit Amersfoort. Ik moet zeggen dat het me reuze meeviel. Had alleen de heenreis aangemeld. Zat plek in beide richtingen.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Ik begrijp het nut van zo'n aanmeldsysteem natuurlijk, maar de uitvoering is nog niet helemaal geweldig. In de app word je doodleuk doorgestuurd naar de site, en al die e-mails bij het aanmelden/wijzigen/vertrektijd bereiken/annuleren zijn wat mij betreft eerder een reden om niet aan te melden dan wel. Als al die notificaties en aanmeldingen nou gewoon via de NS-app zouden gaan zou het al een stuk soepeler lopen, maar ik neem aan dat ze daar nog mee aan de slag zijn.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Als je in de app een reis plant kan je daarna direct alle gegevens van je gekozen reis naar de aanmelddienst sturen. Alleen nog even het vinkje voor e-mails uitzetten en op opslaan drukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Je vergeet één tussenstap: inloggen bij Mijn NS, wat (althans voor mij) altijd moet, ook al heb je het vijf minuten geleden nog gedaan. Zelfs eens meegemaakt dat ik 2x op rij moest inloggen: 1x om het overzichtsscherm van de aanmeldservice te zien, en 1x om daadwerkelijk de reis te registreren. :')

Voor mij is dat de grootste drempel voor de aanmeldservice, dat constante inloggen.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Voor mij is het grootste probleem dat het niet met een zakelijk account werkt. Ik reis op een NS-businesscard en die kun je niet aan een consumenten-account koppelen.

Daarnaast, als je een reis via 'Trajecten' plant werkt de aanmeldknop niet.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Heel pijnlijk dit;

Om 15:55 was ik klaar bij de uni en ik loop naar Kralingse Zoom. Ik zie vervolgens de bus bij HES naar de metro rijden en die mis ik dus net, balen. In 9292 zie ik dat metro B van 16:02 die (heel krap) aansluiting geeft op de IC richting Utrecht 2 minuten vertraagd is. Nog net te halen dus.
Het is 16:00, t.h.v. HES en ik begin keihard te rennen naar de metro. Ik loop t station binnen met het idee dat ie al vertrokken is, maar nee als ik de trap afloop staat ie er nog. Ik ben nog net niet op het perron en dan hoor ik al tudumtuduu en mis ik hem dus op een seconde.

Een heel dure seconde want die metro zou hoewel die vertraagd was om 16:14 aankomen bij Alexander waar de licht vertraagde IC naar Utrecht van eveneens 16:14 zou vertrekken. Ik denk wel dat ik die overstap had gehaald en dit maakt het wel zuur.

Omdat de #kudtns maar één keer per halfuur rijdt tegenwoordig (maar wel doodleuk enorm lange treinen inzet) levert het me een halfuur extra reistijd op...

Niet dat ik nou zo veel nuttigs zou kunnen doen in een halfuur, maar toch; het gaat om het idee.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Wees blij dat je fysiek onderwijs krijgt op de universiteit, ik ben al een maand niet meer op de universiteit geweest. De meeste studenten hebben alleen online onderwijs. In tijden van corona mag je je verwachtingen best wat bijstellen, ook wat de NS betreft -0-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik was afgelopen vrijdag voor het laatst op de hogeschool, en de voorlaatste keer was precies een maand daarvoor. :')

Maar om on-topic te blijven: Vrijdag werd mijn al vertraagde Sprinter naar huis vertraagd door een spoedreparatie aan een overweg ten westen van Gilze-Rijen. We mochten tijdens de werkzaamheden langzaam (±10 km/h) passeren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gkw1969 »

Ferdinand schreef: di 24 nov 2020, 17:04 Heel pijnlijk dit;

Om 15:55 was ik klaar bij de uni en ik loop naar Kralingse Zoom. Ik zie vervolgens de bus bij HES naar de metro rijden en die mis ik dus net, balen. In 9292 zie ik dat metro B van 16:02 die (heel krap) aansluiting geeft op de IC richting Utrecht 2 minuten vertraagd is. Nog net te halen dus.
Het is 16:00, t.h.v. HES en ik begin keihard te rennen naar de metro. Ik loop t station binnen met het idee dat ie al vertrokken is, maar nee als ik de trap afloop staat ie er nog. Ik ben nog net niet op het perron en dan hoor ik al tudumtuduu en mis ik hem dus op een seconde.

Een heel dure seconde want die metro zou hoewel die vertraagd was om 16:14 aankomen bij Alexander waar de licht vertraagde IC naar Utrecht van eveneens 16:14 zou vertrekken. Ik denk wel dat ik die overstap had gehaald en dit maakt het wel zuur.

Omdat de #kudtns maar één keer per halfuur rijdt tegenwoordig (maar wel doodleuk enorm lange treinen inzet) levert het me een halfuur extra reistijd op...

Niet dat ik nou zo veel nuttigs zou kunnen doen in een halfuur, maar toch; het gaat om het idee.
En deze situatie laat nu wel duidelijk zien dat reserveren in het OV geen optie is. 1 gemiste aansluiting en je reserveringen kloppen niet meer.
When you're tired of London, you're tired of life
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag een retourtje Hardenberg gedaan en precies toen ik daar de trein uitstapte was er een wisselstoring opgetreden tussen Ommen en Coevorden. Mooie plek om te blauwbekken :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Ja ... ach ... zo ik ooit een keertje gestrand tussen Doetinchem en Winterswijk. Ben toen uiteindelijk met een taxi in Arnhem gekomen :s .
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Etienne schreef: wo 25 nov 2020, 19:03 Vanmiddag een retourtje Hardenberg gedaan en precies toen ik daar de trein uitstapte was er een wisselstoring opgetreden tussen Ommen en Coevorden. Mooie plek om te blauwbekken :N
Dat moet je toch even uitleggen. Heb je bewust een retourtje Hardenberg gedaan en desondanks staan blauwbekken vlak na aankomst? Of was het plan anders, maar heb je er noodgedwongen een retourtje Hardenberg van gemaakt?

Ik heb ooit noodgedwongen een half uur daar doorgebracht, omdat ik moest wachten op de uurdienst naar Almelo (en eerder een half uur vertraging had opgelopen en me niet gerealiseerd had dat ik later met een uurdienst te maken zou krijgen). Toen heb ik even een retourtje naar de lokale Plus gedaan en even het gemeentehuis uitgelachen omdat het zo lelijk was.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Op mijn fotolijst van bussen in Midden-Overijssel ontbraken er precies 2 die achter elkaar zaten op lijn 30 (Hoogeveen - Hardenberg), dus in plaats van een half uurtje in Hardenberg, werd het 5 kwartier wachten in Hardenberg, omdat 3 treinen na elkaar uitvielen richting Zwolle. ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Vandaag wordt er geknutseld bij Amersfoort, waardoor de IC-treinen naar Twente een kwartier gedraaid zijn richting Utrecht. Normaal gesproken draait de 2000 dan mee, maar die rijdt door de Tweede Golf nu niet. Tussen Utrecht en Amersfoort rijden de IC-treinen dan ook in een prachtige 27/3-verhouding. De sprinter komt tegelijkertijd met de IC's aan in Utrecht, dus dat biedt ook al geen soelaas.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten