Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Tja, 'dicht' was ook maar beperkt voor de bieb's. Afhalen kon gewoon. Dus evengoed bewegingen.

Mensen blijven gewoon zoveel mogelijk hun 'ding' doen, steeds meer, nu het allemaal langer duurt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef: zo 22 nov 2020, 15:53Hoezo? Die zijn pas een paar dagen weer open, kan je dus nog niks van zeggen of dat wel of niet goed werkte..
..maar sinds ze open zijn stagneert de daling... :mrgreen:

WSM zal het wellicht ironisch bedoeld hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Je kunt beter de Action sluiten ipv de bibliotheek.
🍉
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik was er een keer in het filiaal in Soest. Er stond een behoorlijke rij voor de ingang en eenmaal binnen zag ik waarom. Er liepen hele gezinnen rond.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Stond er een wachtrij voor de Action of de bibliotheek?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 16:17 Je kunt beter de Action sluiten ipv de bibliotheek.
Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Iets niet sluiten vanwege inkomstenderving gaat niet helemaal op he? Kijk maar naar de horeca.
Alternatief is solowinkelen handhaven.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

KM46 schreef: zo 22 nov 2020, 16:37 Stond er een wachtrij voor de Action of de bibliotheek?
Action.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het fenomeen Action heb ik sowieso nooit zo goed begrepen, maar wellicht ben ik zo’n verwaande links-liberale hipster. Dat weet ik niet zo goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Tja, spullen kopen voor de laagste prijs en ze vervolgens thuis nooit te gebruiken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 16:17 Je kunt beter de Action sluiten ipv de bibliotheek.
FTFY.

Er is echt al meer dan genoeg overbodige meuk op dees' aard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: zo 22 nov 2020, 17:14 Het fenomeen Action heb ik sowieso nooit zo goed begrepen, maar wellicht ben ik zo’n verwaande links-liberale hipster. Dat weet ik niet zo goed.
Een groot deel van demense heeft geen geld meer voor fatsoenlijk spul, en koopt derhalve liever elk half jaar een kudtschroevendraaier/laadkabel/watdanoock voor een euro dan een keer per 5 jaar een goeie voor een tientje. En van die overige 9 euro kun je dan weer mooie "love" "home" "live" "life" prutsels kopen *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: zo 22 nov 2020, 17:08
KM46 schreef: zo 22 nov 2020, 16:37 Stond er een wachtrij voor de Action of de bibliotheek?
Action.
Dank. De bibliotheek waar ik lid van ben (Waddinxveen) heeft het beleid dat er 30 mensen in de bibliotheek aanwezig mogen zijn (personeel uitgezonderd). De mensen die door bibliotheek naar de muziekschool gaan (die in de bibliotheek gevestigd zit) zijn hiervan uitgezonderd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoe zit het dan met de mensen die vanuit de muziekschool gelijk een bibliotheekbezoekje doen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daar wordt een uitzondering voor gemaakt. Je bent immers al geregistreerd dat je in het gebouw aanwezig bent.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: vr 20 nov 2020, 22:19 Een rechter in Münster heeft de quarantaineplicht van NRW voor reizigers uit het buitenland vandaag in de prullenbak gesmeten omdat sommige landen waarvoor die verplichting gold lagere infectiecijfers hebben dan NRW :')
Het was niet "een rechter" maar een rechter van de hoogste rechtbank van NRW, dus verweer gaat allen maar nog via het hoogste Duitse rechtbank, de Bundesgerichtshof! ;)
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Suus schreef: zo 22 nov 2020, 17:14 Het fenomeen Action heb ik sowieso nooit zo goed begrepen, maar wellicht ben ik zo’n verwaande links-liberale hipster. Dat weet ik niet zo goed.
Ik koop er mijn schuursponsjes, dweilen, vaatdoeken en andere schoonmaak spullen. Vooral schuursponsjes vond gooi ik graag snel weg.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef: zo 22 nov 2020, 17:14 Het fenomeen Action heb ik sowieso nooit zo goed begrepen, maar wellicht ben ik zo’n verwaande links-liberale hipster. Dat weet ik niet zo goed.
Action begon ooit eens als een winkel waar restpartijen werden verkocht. De directeur beweert dat ze daar nu te groot voor zijn.
Zie ook dit interview: https://managementscope.nl/magazine/art ... urzaamheid
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

ICE11 schreef: zo 22 nov 2020, 19:24
Suus schreef: vr 20 nov 2020, 22:19 Een rechter in Münster heeft de quarantaineplicht van NRW voor reizigers uit het buitenland vandaag in de prullenbak gesmeten omdat sommige landen waarvoor die verplichting gold lagere infectiecijfers hebben dan NRW :')
Het was niet "een rechter" maar een rechter van de hoogste rechtbank van NRW, dus verweer gaat allen maar nog via het hoogste Duitse rechtbank, de Bundesgerichtshof! ;)
Ik vroeg net overigens aan de Polizei hoe het zat met de inreisverklaring, daar ik als Transit- of kortbezoekreiziger in Duitsland geen adres heb, maar volgens de beste man geldt die verplichting (ook) niet voor Holländer...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Herr Polizist heeft gelijk, citaat van de website van het Bundesministerium der Gesundheit:

"Gibt es Ausnahmen von der Pflicht, eine digitale Einreiseanmeldung auszufüllen?

Ja. Folgende Personengruppen sind von dieser Pflicht ausgenommen:

- Personen, die lediglich durch ein Risikogebiet durchgereist sind und dort kein Zwischenaufenthalt hatten,

- Personen, die nur zur Durchreise in die Bundesrepublik Deutschland einreisen,

- Personen, die sich im Rahmen des Grenzverkehrs mit Nachbarstaaten weniger als 24 Stunden in einem Risikogebiet aufgehalten haben oder für bis zu 24 Stunden in die Bundesrepublik Deutschland einreisen,

- Personen, die beruflich bedingt in die Bundesrepublik Deutschland einreisen, um grenzüberschreitend Personen, Waren oder Güter auf der Straße, der Schiene, per Schiff oder per Flugzeug zu transportieren."


https://www.bundesgesundheitsministeriu ... q-dea.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zou het geen Frau Polizistin geweest zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Niet in mijn geval (A)
Aking schreef: zo 22 nov 2020, 20:14volgens de beste man
Overigens roept men in de ICE en de IC Berlijn om dat "het invullen verplicht is", en de train manager kwam zelfs nog langs om te vragen of ik hem ingevuld had.
Toen ik vermeldde dat ik slechts kort naar Duitsland ging en derhalve geen Duits adres in kon vullen kreeg ik te horen dat problemen met de politie voor mijn rekening waren.

Nu werd ik dus wel aangesproken door de politie, maar dat ging over het mondkapje, dus am Ende war nichts los *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als alleen Duitse adressen mogelijk zijn, dan moet je simpelweg Willy-Brandt-Straße 1 in 10557 Berlin intoetsen, dat is het kantooradres van Mvr. Merkel! :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
ICE11 schreef: zo 22 nov 2020, 21:53 Als alleen Duitse adressen mogelijk zijn, dan moet je simpelweg Willy-Brandt-Straße 1 in 10557 Berlin intoetsen, dat is het kantooradres van Mvr. Merkel! :X
:D :lol:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

ICE11 schreef: zo 22 nov 2020, 21:53 Als alleen Duitse adressen mogelijk zijn, dan moet je simpelweg Willy-Brandt-Straße 1 in 10557 Berlin intoetsen, dat is het kantooradres van Mvr. Merkel! :X
Als de politie mij dat opdraagt wil ik dat best doen, maar ik ga niet uit mezelf valsheid in geschrifte plegen op een, naar ik verwacht officieel, document :')
Ik gok namelijk dat dat ook in Duitsland strafbaar is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten