Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 21:56
WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
Bron? Naar ik weet zijn er alleen enkele ketens gewest die zélf besloten de deuren enkele weken gesloten te houden, maar is dat nooit opgedragen door het kabinet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De helft van de Zeeman of de Wibra of wat was het dicht! Je kon wel strings kopen maar geen boxers!

DISKRIMINAASIE!!! Enzo -0-
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: zo 22 nov 2020, 22:03 Als de politie mij dat opdraagt wil ik dat best doen, maar ik ga niet uit mezelf valsheid in geschrifte plegen op een, naar ik verwacht officieel, document :')
Ik gok namelijk dat dat ook in Duitsland strafbaar is.
Je doet geen Suusje? -0- .
Dat pleit voor je :pos: .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Niet zo duidelijk aantoonbaar op officiële documenten in ieder geval *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef: zo 22 nov 2020, 22:20
Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 21:56
WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
Bron? Naar ik weet zijn er alleen enkele ketens gewest die zélf besloten de deuren enkele weken gesloten te houden, maar is dat nooit opgedragen door het kabinet.
Het was niet opgedragen dat klopt. Maar het was wel geadviseerd (door het kabinet).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En een advies is tegenwoordig hetzelfde als een sommatie? :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Nee ... de winkeliers waren daar vrij in binnen de regels van de gedeeltelijke lockdown die van 15 maart tot 11 mei was.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik had net zowaar een NSR-conducteur die, toen ik aangaf om medische redenen geen mondkapje te kunnen dragen, enkel vroeg óf ik een verklaring bij me had, en niet naar die verklaring vroeg. :shock:

Het wordt nog eens wat met slands spoorwegen! *O* *O* *O*

Edit: en óók nog V&S door de trein die er geen woord over zeiden :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef: zo 22 nov 2020, 22:20
Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 21:56
WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
Bron? Naar ik weet zijn er alleen enkele ketens gewest die zélf besloten de deuren enkele weken gesloten te houden, maar is dat nooit opgedragen door het kabinet.
*herpaderp* ur right
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Aking schreef: zo 22 nov 2020, 23:07 Ik had net zowaar een NSR-conducteur die, toen ik aangaf om medische redenen geen mondkapje te kunnen dragen, enkel vroeg óf ik een verklaring bij me had, en niet naar die verklaring vroeg. :shock:

Het wordt nog eens wat met slands spoorwegen! *O* *O* *O*

Edit: en óók nog V&S door de trein die er geen woord over zeiden :shock:
Waarna V&S in Den Bosch vervolgens bijna het raam er uit beukte om mij, vanaf het perron duidelijk te maken dat ik een mondkapje moest dragen, en als dat niet kon om medische redenen "kon ik niet per trein reizen" -0-
Gelukkig was de HC (die dus al langs was geweest) al bezig met de vertrekprocedure en had geen zin in vertraging en gedoe, dus de deuren bleven dicht :mrgreen:

Wil ik positief zijn over die #kudtns, en dan wordt het me weer niet gegund :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef: zo 22 nov 2020, 22:48
Ronaldussen schreef: zo 22 nov 2020, 22:20
Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 21:56
WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
Bron? Naar ik weet zijn er alleen enkele ketens gewest die zélf besloten de deuren enkele weken gesloten te houden, maar is dat nooit opgedragen door het kabinet.
Het was niet opgedragen dat klopt. Maar het was wel geadviseerd (door het kabinet).
Bron?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens mij heeft het kabinet in maart/april geen winkels zoals action of blokker opgedragen te sluiten. Niet dwingend in ieder geval.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef: ma 23 nov 2020, 02:40
Aking schreef: zo 22 nov 2020, 23:07 Ik had net zowaar een NSR-conducteur die, toen ik aangaf om medische redenen geen mondkapje te kunnen dragen, enkel vroeg óf ik een verklaring bij me had, en niet naar die verklaring vroeg. :shock:

Het wordt nog eens wat met slands spoorwegen! *O* *O* *O*

Edit: en óók nog V&S door de trein die er geen woord over zeiden :shock:
Waarna V&S in Den Bosch vervolgens bijna het raam er uit beukte om mij, vanaf het perron duidelijk te maken dat ik een mondkapje moest dragen, en als dat niet kon om medische redenen "kon ik niet per trein reizen" -0-
Gelukkig was de HC (die dus al langs was geweest) al bezig met de vertrekprocedure en had geen zin in vertraging en gedoe, dus de deuren bleven dicht :mrgreen:

Wil ik positief zijn over die #kudtns, en dan wordt het me weer niet gegund :')
Jij maakt wel een hoop noodzakelijke reizen zeg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens mij moet iedereen zelf beslissen wat voor hem noodzakelijk is en wat niet. :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik wil net zeggen. Daarnaast is het enkel afgeraden niet noodzakelijke reizen te maken. Buiten het feit dat ik niet weet wat Aking heeft gedaan. Persoonlijk kan ik ook veel quotes vertellen omdat ik afgelopen week noodzakelijkerwijs in zowel Amsterdam als Rotterdam moest zijn. Dan kan ik ook gaan pijpzeiken over bellende dames van in de 50 in de coupé en zo. Maar als we ons gewoon netjes gedragen en elkaar wat ruimte geven komen we vanzelf hier weer door heen.

Er is ook positief nieuws:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b80885ce/

Het schijnt dat ook een derde vaccin werkt. Met een vierde vlakbij. Straks goedkeuren en grootschalig inspuiten zoals ze in Engeland, Duitsland en Spanje gaan doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Aking schreef: ma 23 nov 2020, 02:40 Waarna V&S in Den Bosch vervolgens bijna het raam er uit beukte om mij, vanaf het perron duidelijk te maken dat ik een mondkapje moest dragen, en als dat niet kon om medische redenen "kon ik niet per trein reizen" -0-
Misschien is het tijd om naast de eerste en tweede klas ook de niet-mondkapjes klas in te voeren? :trein:
Daar kunnen dan reizigers zitten die (met een goede reden) geen mondkapje kunnen dragen, zodat de aerosolen in elk geval binnen dat deel blijven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Als alle vier de middelen goed blijken te werken en (tegelijkertijd!) grootschalig ingespoten kunnen worden, heb ik goede hoop voor een zo goed als normale zomer. :pos:
Het verbaast me wel dat het vaccin van AstraZeneca en Oxford University een significant lagere effectiviteit heeft. De WHO was juist het meest positief over dat middel. Het kabinet zou er echter voor kunnen kiezen het Oxford-vaccin niet te gebruiken in de kwetsbare groepen. Op het punt van vaccinatie kunnen we dan voortvarender te werk gaan dan het RIVM de afgelopen weken voorspiegelde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Jef400 schreef: ma 23 nov 2020, 10:53 Het schijnt dat ook een derde vaccin werkt. Met een vierde vlakbij. Straks goedkeuren en grootschalig inspuiten zoals ze in Engeland, Duitsland en Spanje gaan doen.
Maar zonder mij. Over langdurige bijwerkingen van de nieuwe vaccin is er helemaal niets bekend. Hier bij ons wil men zelfs een nieuwe app creeren om bijwerkingen te kunnen melden. Menselijke proefkonijnen in grote schaal dus. Wij hadden het in Duitsland rond 50 jaar geleden al, dat een medicijn - "Contergan" - in het begin geroemd werd en de later verschijnende bijwerkingen waren absoluut vreselijk.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Vaccin tegen Mexicaanse griep idemdito.
Mensen lekker ingespoten en daarna aan de narcolepsie.
Nee, mijn portie mag ook naar iemand anders :pos: .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Coronavirus

Bericht door Reiziger Delft »

Wat zijn jullie ideeën dan om uit deze crisis te komen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Als ik WSM's tegenstrijdige berichten zo lees is zijn oplossing gewoon lekker door blijven jengelen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef: ma 23 nov 2020, 08:18
KM46 schreef: zo 22 nov 2020, 22:48
Ronaldussen schreef: zo 22 nov 2020, 22:20
Hainje schreef: zo 22 nov 2020, 21:56
WSM schreef: zo 22 nov 2020, 16:45 Dat gaat ten koste van de inkomsten van de Action en is dus geen optie. Een bibliotheek is geen bedrijf en kan dus zonder problemen gesloten worden.
In maart/april is de detailhandel ook gesommeerd de deuren te sluiten, dus het argument van de inkomsten gaat naar mijn mening niet op.
Bron? Naar ik weet zijn er alleen enkele ketens gewest die zélf besloten de deuren enkele weken gesloten te houden, maar is dat nooit opgedragen door het kabinet.
Het was niet opgedragen dat klopt. Maar het was wel geadviseerd (door het kabinet).
Bron?
Diverse persconventies afgelopen voorjaar van het kabinet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: ma 23 nov 2020, 10:59 Het verbaast me wel dat het vaccin van AstraZeneca en Oxford University een significant lagere effectiviteit heeft. De WHO was juist het meest positief over dat middel.
Er wordt in de media inderdaad heel sterk op die 70% ingegaan, maar las in artikelen hierover ook één zinnetje dat bij eerst een halve dosis en dan later een volledige de effectiviteit stijgt naar 90%.
Dan zit je dus vergelijkbaar aan de andere kandidaten, waarbij sowieso twee inentingen nodig zijn.

Het Oxford-vaccin is dus vooral veelbelovend omdat het ook met maar één vaccinatie ook al behoorlijk effectief is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Ik laat me wel vaccineren. Omdat ik vind dat het vaccin wel goed is getest. Corona is een afgeleide van virussen als Sars en Mers waar al veel langer vaccins voor bestaand. Deze zijn dus al langer getest en dit vaccin hoeft dus maar iets aangepast te worden. Normaliter duurt het testen van een nieuw vaccin lang. Dit vaccin is dus niet nieuw, maar aangepast. Normaliter is er weinig geld en zijn er weinig vrijwilligers om de test te ondergaan. Tijdens deze coronapandemie speelt geld geen rol, dus zijn er meer dan voldoende middelen om het vaccin te testen en produceren. Ook zijn er meer dan genoeg vrijwilligers, dat is lang niet altijd zo en daardoor kost het testen van een vaccin normaal meer tijd.

De softenonaffaire waar ICE11 over post; dit was een medicijn tegen klachten en geen vaccin. Dat is iets anders. En dit was 50 jaar geleden, toen waren onderzoeken en testen lastiger. De mexicaansegriepvaccinatie waar naar wordt gerefereerd; er waren meerdere middelen van meerdere fabrikanten. Van een specifieke fabrikant zijn er inderdaad bijwerkingen gemeld. Van de
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten