Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Op Twitter houdt Chris Aalberts een lijstje bij wie er nog voor Baudet is en wie niet. Dat zijn nog 4 van de 10 kandidaten op de lijst voor de Tweede Kamer (incl Baudet zelf) en verder nog her en der wat losse bestuurders.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Volgens Baudet is hij niet uit het partijbestuur gestapt, en zit hij er dus nog in. Wel vindt hij dat de twee andere bestuursleden die het niet met hem eens zijn moeten opstappen, want tegenspraak kan betekenen dat hij niet al zijn plannen kan uitvoeren.

Deze soap is voorlopig niet ten einde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

T.B. heeft een collage op zijn Twitter-account geplaatst dat moet tegenspreken dat hij een antisemitische gedachtengoed heeft...

Afbeelding

Bron: https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 49/photo/1
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Op dit moment kan het toch alleen maar bergaf voor FvD? Afhankelijk van wie je gelooft is de (oud-)partijleider antisemitisch, of liegt een heel groot deel van de partijprominenten over de ideeën van de leider over Joden. Beide ideeën staan mij als kiezer niet echt. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Het is ook helemaal niet relevant voor wat dan ook of Thierry Baudet zelf fascistisch en/of antisemitisch gedachtegoed aanhangt. Het zou me niks verbazen als het niet zo was. Wat hij wel doet is direct en indirect optreden als ‘enabler’ voor mensen voor wie dat wel geldt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef: vr 27 nov 2020, 18:51 Op dit moment kan het toch alleen maar bergaf voor FvD? Afhankelijk van wie je gelooft is de (oud-)partijleider antisemitisch, of liegt een heel groot deel van de partijprominenten over de ideeën van de leider over Joden. Beide ideeën staan mij als kiezer niet echt. (A)
Terwijl je bij de laatste verkiezingen een trouw FvD stemmer was :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dus kiezers van FvD kunnen leven met grootschalig liegen én antisemitisme (omdat niet vast staat welk verhaal zeker is)? Dat verklaart wel waarom ik nooit FvD gestemd heb... :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef: vr 27 nov 2020, 20:36Dus kiezers van FvD kunnen leven met grootschalig liegen én antisemitisme
Dat was volgens mij al een tijdje vrij duidelijk, maar nu de geest uit de fles is roept iedereen natuurlijk dat dat helegaar niet de bedoeling was, en dat ze erg teleurgesteld zijn dat hun favoriete demagoog nu opeens een ordinaire volksmenner blijkt te zijn.
Z2N schreef: vr 27 nov 2020, 20:36Dat verklaart wel waarom ik nooit FvD gestemd heb... :mrgreen:
Goh.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Leesvoor voor dit weekend. Geenstijl is hun straatje aan het schoonvegen, maar daar lag behoorlijk wat vuil: https://www.geenstijl.nl/5156539/het-on ... igenissen/

Dit praat wat mij betreft alleen niet goed dat Geenstijl Baudet een tijd lang heeft gefaciliteerd totdat ze hem eerder dit jaar de rug toekeerden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Volgens mij is het definitieve afscheid door GeenStijl pas begin dit jaar gekomen, toen Baudet zich heel erg vreemd gedroeg tijdens een tv-programma. Er was natuurlijk wel sceptisch geschreven over het nep-rapport over Otten, maar om nu te zeggen dat er in en rondom Baudet veel is gedaan met de waarschuwingen van hem, neuh. Onder meer met het nep-rapport over Otten is er behoorlijk veel zand in de ogen van mensen gestrooid dat er met Baudet iets mis was. Er zijn na die tijd maar voor de ontploffing van afgelopen week toch al wel hints geweest dat er wat radicale elementen zoals antisemitisme en racisme in en rondom Baudet zaten maar vaak zijn door veel mensen genegeerd omdat het losse flodders waren zonder structurele onderbouwing en daardoor steeds weer makkelijk terzijde gelegd kon worden.

Nu ben ik niet meteen een overtuigd aanhanger van het spreekwoord "waar rook is, is vuur", omdat er gewoon teveel naïeve mensen zijn. Bij een man die een doctorstitel draagt en dus in staat zou moeten zijn om met een vaste gedachtelijn te kunnen denken moeten extremistische uitspraken wel een heel groot uitroepteken oproepen. Dat is bij een aantal mensen wel gebeurd, maar de mensen die in staat waren er iets over te doen wilden het niet of hadden dezelfde extreme ideeën als Baudet. Ik denk veel mensen inclusief GeenStijl dat element langdurig over het hoofd hebben gezien. En de mensen die het wel zagen zaten te diep in FvD en konden niets zeggen of werden door FvD vrij succesvol weggezet als leugenaars, oplichters of mensen die een persoonlijke vete met Baudet hadden en zijn vervolgend belaagd door zijn aanhangers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Uit het artikel:
Dat het bijeen brengen en openbaren van alle informatie anderhalf jaar duurde, betekent niet dat Thierry Baudet bepaalde opvattingen niet al langer koesterde. Een belangrijk probleem is echter geweest dat zijn critici en veel media te snel en te stevig beweringen gingen doen over het vermeende gedachtengoed van Baudet, op basis van onsamenhangende anekdotes en losse uitspraken maar zonder echte harde bewijzen of bronnenkennis van binnenuit.
Samengevat: je mag Baudet pas een antisemiet noemen als zelfs voor ons niet meer te ontkennen is dat hij dat inderdaad is. Eerder was hij dat weliswaar ook, maar toen hielden we maar al te graag onze oren dicht om niet te hoeven luisteren naar wie dat zeiden, en blaften we zo hard mogelijk met Baudet mee.

Ik vraag me af of ik opgelucht zou moeten zijn dat Baudet zelfs bij de stijllozen van zijn voetstuk is gevallen bij deze stortvloed aan hypocrisie en zelfrechtvaardiging.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ik vraag me af of ik opgelucht zou moeten zijn dat Baudet zelfs bij de stijllozen van zijn voetstuk is gevallen bij deze stortvloed aan hypocrisie en zelfrechtvaardiging.
Zouden FvD-kiezers zich hier echt door laten afschrikken, ja?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Een aanzienlijk deel is dit jaar al wel weggejaagd door het samenspannen met coronawappies en volgens Maurice de Hond is deze week nog eens meer dan 50% van de nog aanwezige potentiële stemmers weggejaagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: za 28 nov 2020, 13:23 Leesvoor voor dit weekend. Geenstijl is hun straatje aan het schoonvegen, maar daar lag behoorlijk wat vuil: https://www.geenstijl.nl/5156539/het-on ... igenissen/

Dit praat wat mij betreft alleen niet goed dat Geenstijl Baudet een tijd lang heeft gefaciliteerd totdat ze hem eerder dit jaar de rug toekeerden.
Is het niet andersom zo? GeenStijl bestond als forum al veel langer. Het is (ik heb het even opgezocht) in 2003 opgericht. Het is begonnen als reactie op de censuur-cultuur rondom de uitwassen van de multiculturele samenleving. Daarna zie je dat ze zich ook politiek zijn gaan manifesteren: eerst met het Oekraïne-referendum en daarna met Thierry Baudet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Baudet en het Oekraïne-referendum zijn niet los van elkaar te zien, die twee waren feitelijk één.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Tom024 schreef: za 28 nov 2020, 14:09
Ik vraag me af of ik opgelucht zou moeten zijn dat Baudet zelfs bij de stijllozen van zijn voetstuk is gevallen bij deze stortvloed aan hypocrisie en zelfrechtvaardiging.
Zouden FvD-kiezers zich hier echt door laten afschrikken, ja?
Ik denk dat je alleen dat "Nazi"kamp overhoud. Vraag me hardop af of dat überhaupt 3 zetels van het electoraat zijn. Best kans dat ze helemaal uit de tweede kamer verdwijnen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Rector Magnificus van de Universiteit Leiden gaat actie ondernemen met betrekking tot Paul Cliteur :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: za 28 nov 2020, 14:15 Een aanzienlijk deel is dit jaar al wel weggejaagd door het samenspannen met coronawappies en volgens Maurice de Hond is deze week nog eens meer dan 50% van de nog aanwezige potentiële stemmers weggejaagd.
Het duurt nog lang tot het maart is, en het menselijk geheugen is selectief. Ik hoop het met je, maar zou er niet te hard van uitgaan dat dat ook daadwerkelijk zo blijft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De aanhang is natuurlijk niet verdampt, maar wel versnipperd. Dat is mogelijk winst voor die andere one-trick-partij, maar waarschijnlijk moet er (na Fortuyn, Wilders en Baudet) eerst weer een nieuwe Grote Leider opstaan om het morrende volk achter het vaandel van de volgende dubieus-rechtse partij te krijgen. Want al lijkt de druk op dit moment een beetje van de ketel te zijn, ik ben voor de langere termijn ook niet erg optimistisch over het indalen van enig gezond verstand bij een bepaalde hoek van onze samenleving.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Er is natuurlijk ook weinig keuze als je conservatief bent. Volgens mij is nu alleen de SGP nog over; als de PVV en de FvD afvallen wegens te veel buitenlanderhaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De optie je hersens te gebruiken en op minder extremistische partijen te stemmen is bij een deel van het electoraat inderdaad niet erg populair, maar het blijft natuurlijk ook een optie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

trolly schreef: zo 29 nov 2020, 08:14 De optie je hersens te gebruiken en op minder extremistische partijen te stemmen is bij een deel van het electoraat inderdaad niet erg populair, maar het blijft natuurlijk ook een optie.
En welke partijen zou je die mensen willen aanraden dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 201 gasten