Er is een landelijke afspraak dat dit jaar de bussen pas op 3 januari wijzigen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op deze tijdelijke regel.
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
ik lees op de Wiki dat de lijnen 372 en 377 met Citea's worden geëxploiteerd in plaats van met Volvo's. Waarom is dat?
Rijden de Volvo's dan alleen nog op de lijnen 350, 370 en 371? Er zijn 24 Volvo's, dus betekent dat dat er een aantal "over" zijn?
Rijden de Volvo's dan alleen nog op de lijnen 350, 370 en 371? Er zijn 24 Volvo's, dus betekent dat dat er een aantal "over" zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er rijden ook Volvo’s op lijn 83
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Sinds drgl 2020 zijn de Volvo's inderdaad van de 372 en 377 naar de 83 verhuisd. Tot zover het concept Limburgliner. Waarom men die lijnen niet hernoemd heeft, weet ik ook niet. Bij ingang drgl 2018 zijn wel nog de 364 hernoemd in 64 en de 77 in 377.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De 372 en 377 worden bewust niet hernoemd omdat men eind 2021 het gebied Weert-Venlo-Roermond wilt gaan aanpakken qua lijnennet.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weer een nieuwe herstructurering, leuk. Dan nog hadden die lijnen twee jaar 72 en 77 kunnen heten natuurlijk. Dat men het nu halverwege die twee jaar niet meer verandert kan ik nog wel begrijpen.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Pas halverwege dit jaar is de evaluatie geweest van het LimburgNet en daar vielen ook de Limburgliner lijnen onder
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De nieuwe dienstregelingboekjes staan op de website. Klik
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ook de lijnennetkaarten zag ik. Paar kleine wijzigingen die me opvielen:
* Halte Frontensingel / Maagdendries wordt hernoemd naar Statensingel
* Halte Groene Loper wordt hernoemd naar Voltastraat
Verder staan er ook (nog steeds) wat foutjes op:
* Halte Kemenadeplein lijkt slechts in één richting te worden aangedaan
* Twee haltes op de Meerssenerweg missen een "s"
* Halte Frontensingel / Maagdendries wordt hernoemd naar Statensingel
* Halte Groene Loper wordt hernoemd naar Voltastraat
Verder staan er ook (nog steeds) wat foutjes op:
* Halte Kemenadeplein lijkt slechts in één richting te worden aangedaan
* Twee haltes op de Meerssenerweg missen een "s"
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Kleine wijzigingen die eerst niet gemeld werden:
- Uurdienst en 2-uurdienst op resp. zaterdag en zondag van lijn SB3. Ook 's avonds een uur langer door.
- Lijn 39 heeft 2 ritten met grote bus doordeweeks
- Lijn 795 gaat weer in de daluren rijden
- Lijn 89 gaat ook in de daluren met klein materieel rijden
- Uurdienst en 2-uurdienst op resp. zaterdag en zondag van lijn SB3. Ook 's avonds een uur langer door.
- Lijn 39 heeft 2 ritten met grote bus doordeweeks
- Lijn 795 gaat weer in de daluren rijden
- Lijn 89 gaat ook in de daluren met klein materieel rijden
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Roermond is de halte Jagerstraat niet opgenomen in de dienstregeling van lijn 63 (Roermond → Sint Odiliënberg → Posterholt → Herkenbosch → Roermond), maar wel in die van de 663 (Herkenbosch → Roermond). Ik neem aan dat dit een foutje is en dat de 63 er wel stopt?
Nog wat niet vermelde haltenamen:
- Weert, Ziekenhuis wordt Sint Jans Gasthuis.
- Baexem, Kennedystraat wordt Kerkstraat.
- Belfeld, Beatrixstraat wordt Beatrixlaan (dit was dus al 4 jaar fout ).
- Roermond, Wilheminasingel wordt Outlet Center/Stadskantoor.
Lijn 64 (Roermond - Heinsberg) krijgt in Duitsland een nieuwe halte Karken Grenze.
Nog wat niet vermelde haltenamen:
- Weert, Ziekenhuis wordt Sint Jans Gasthuis.
- Baexem, Kennedystraat wordt Kerkstraat.
- Belfeld, Beatrixstraat wordt Beatrixlaan (dit was dus al 4 jaar fout ).
- Roermond, Wilheminasingel wordt Outlet Center/Stadskantoor.
Lijn 64 (Roermond - Heinsberg) krijgt in Duitsland een nieuwe halte Karken Grenze.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Karken, Grenze is al sinds begin juli in gebruik
De andere haltenamen zouden per 13 december omgenoemd worden maar is per ongeluk al doorgevoerd bij de update voor de dienstregeling na de herstvakantie.
Wat betreft de Jagerstraat ga ik dit intern doorgeven, wellicht kan men het nog meenemen in de data voor 13 december.
De andere haltenamen zouden per 13 december omgenoemd worden maar is per ongeluk al doorgevoerd bij de update voor de dienstregeling na de herstvakantie.
Wat betreft de Jagerstraat ga ik dit intern doorgeven, wellicht kan men het nog meenemen in de data voor 13 december.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Heb je daar toevallig ook precieze data bij? Dan kan ik het goed op de wiki zetten. Anders plaats ik een aanvraag om het uit te zoeken op de overlegpagina van regenmaker.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De halte Heistraat/Hofstraat (lijn 25/26) wordt door de reisinfo aangedaan als Kerkrade, de halte ligt echter in Landgraaf. Ook de nieuwe lijn 5 geeft dit verkeerd aan volgens OVinfo.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De halte ligt in de zone 6615 (Kerkrade) in plaats van 6617 (Landgraaf), dat zal er wel mee te maken hebben.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nog een niet vermelde wijziging: Lijn 799 Veulen Brugpas - Geijsteren Kerk gaat in Oostrum richting Geijsteren via de Valkenkampstraat en de Witte Vrouwenstraat rijden, zodat de halte Oostrum Kerk alleen nog richting Venray bediend wordt. 12 minuten extra reistijd dus voor reizigers naar Oostrum Kerk, die mee op en neer moeten naar Geijsteren (theoretisch dan, want het is een belbus). Wat daar het praktisch nut van is, weet ik niet.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik heb wederom een niet vermelde wijziging in de aanbieding: lijn 88 (Venray - Lottum - Venlo) gaat in Grubbenvorst stoppen bij de nieuwe halte Raaieind. Bij de verlengde lijn 89 (die de spitsritten tussen Lottum en Venlo overneemt) staat deze halte wel opgenomen in de haltelijst in het busboekje, maar staat de halte niet in de dienstregeling!
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zet alles wat je tegenkomt maar op een privebericht, dan geef ik het intern door
Het wordt sowieso pas na 13 december dat er een update komt, maar het komt goed
Het wordt sowieso pas na 13 december dat er een update komt, maar het komt goed
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Heel fijn! Ik zal alles wat ik tegenkom in één keer sturen zodra ik klaar ben met het bijwerken van de wiki.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
^^^ dan zet men het in de ijskast voor de komende jaren.. dan wordt het over 10 jaar wederom duurder..
Dat het kabelwerk te laag begroot is.. de arbeidsmigranten die dat werk doen zijn toch niet zo duur??
Dat het kabelwerk te laag begroot is.. de arbeidsmigranten die dat werk doen zijn toch niet zo duur??
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als je er in de toekomst met waterstoftreinen gaat rijden, heb je toch geen bovenleiding meer nodig?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Omdat de techniek van gisteren vandaag functioneert, en die van morgen morgen overmorgen begin volgende week waarschijnlijk over veertien dagen volgende maand zeker vóór eind volgend jaar voorlopig nog even niet?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Omdat de technologie van morgen in dit geval ook over twee weken duurder en minder efficiënt is..
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een waterstoftrein is feitelijk een elektrische trein die een kleine energiecentrale aan boord heeft. Dan is, en dat blijkt ook steeds uit onderzoeken, het efficiënter is om de trein de stroom direct van elders te laten betrekken. Dat kan met volledige elektrificatie of met een BEMU die een batterij aan boord heeft om langere afstanden zonder bovenleiding te rijden.Roeland schreef:Als je er in de toekomst met waterstoftreinen gaat rijden, heb je toch geen bovenleiding meer nodig?
Waarom zoveel geld steken in de technologie van gisteren, i.p.v. in de technologie van morgen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten