Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jef400 »

Jammer dat ik het fysiek niet aan kan. Anders had ik het best een leuke job gevonden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Ik heb voor de grap het Besluit Spoorwegpersoneel er eens op nagelezen, en blijkbaar mag je als stabiele en goed ingeregelde diabeet gewoon treindienstleider worden, dat wist ik niet. Bij de luchtverkeersleiding ben ik bij voorbaat uitgesloten.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is er weer onomstotelijk bewijs geleverd dat een vierde perronspoor in Tilburg meer dan welkom is. :X
Iets na half twee vanmiddag heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg (uiteraard alle sterkte aan de betrokkenen). Zoals tegenwoordig gebruikelijk zijn ook de stations tussen Breda en Tilburg daar de dupe van, want de 6600 is er ook vandaag weer tot aan Breda uitgeknikkerd gedurende de storing, terwijl de intercity's wel reden. Businzet voor Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen kwam pas na anderhalf uur op gang.
Daarbovenop volgde iets na drieën een chaos, omdat de evacuatietrein precies in Tilburg arriveerde op het moment dat de 1150 binnen had moeten rijden. Deze werd abrupt gespoorwijzigd naar spoor 1, om daarmee de 5249 in de weg te zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Wel bijzonder dat op zulke momenten dan niet de 200 verlengd wordt naar Breda.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De ICE verlengen naar Breda? :shock: (A)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik vermoed dat Meltrain de 5200 bedoelt (A)
En met hem ben ik het helemaal eens, het is al veel vaker geopperd als oplossing, maar de NS wil niet aan het wijzigen van treinseries die niet direct door de verstoring worden geraakt...
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Ik heb al meermaals bij NS gemeld waarom dan de 6600 niet gewoon in Tilburg kan keren,op spoor 3.Kreeg dan meestal een antwoord over geen ruimte,tijd( :s )moeilijk te regelen.
Mij lijkt dat een busdienst inhuren veel duurder is dan de 6600 gewoon op spoor 3 binnen te nemen,keren kan dan in 7 minuten
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Of gewoon het overgebleven deel van de 3600 als stopper laten rijden op in ieder geval Breda->Tilburg (ik weet namelijk niet of je dat op Tilburg->Breda ook redt met behoud van de overstap in Roosendaal)
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Nee, de overstap is in Roosendaal al vrij krap met 3 minuten... Al denk ik niet dat die overstap op dat soort momenten haalbaar zou zijn (want die trein zal vast wel vertraagd worden). Al staat de trein wel 5 minuten stil in Breda
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Die twijfel bij mij kwam dan inderdaad ook door die lange stop in Breda. Desnoods stop je ri. Roosendaal alleen in Reeshof en Gilze-Rijen, waarbij je reizigers voor Tilburg Uni->Reeshof/Gilze-Rijen via Tilburg laat terugsteken zonder extra kosten.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Maar in Breda zit je volgens mij nog met de overstap op de ICD en de IC Brussel... Daarnaast denk ik dat als je al 4 minuten van die tijd zou kunnen gebruiken, dat te krap is om op 3 stations met intercitymaterieel te stoppen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

SuperGhost schreef: wo 02 dec 2020, 23:50 Desnoods stop je ri. Roosendaal alleen in Reeshof en Gilze-Rijen, waarbij je reizigers voor Tilburg Uni->Reeshof/Gilze-Rijen via Tilburg laat terugsteken zonder extra kosten.
Ey maat, hoe ist nou? Da gaan we dus efkes nie doen he?! Dan laat die intercity maar gewoon lekker voorbij razen, de bus zal dan ongeveer net zo snel zijn.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is al het DDZ aan de kant gezet vanwege zaken rondom een onrustige loop. De meeste inzet wordt ondervangen door extra inzet van VIRM, maar in de 8800 vervangen tien bakken SLT een omloop met DDZ.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

De 1827 die normaal met 10 of 12 bakken DDZ rijdt, moet het nu doen met 4 bakken ICM...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: do 03 dec 2020, 08:22 Vandaag is al het DDZ aan de kant gezet vanwege zaken rondom een onrustige loop.
Vanwege wat?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Sommige treinen hebben de neiging zich als een vibrator te gedragen. Heeft nog lang geduurd voordat ze daar iets mee gingen doen, dat is niet een probleem dat vorige week ontstond :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Suus schreef: do 03 dec 2020, 10:00 Sommige treinen hebben de neiging zich als een vibrator te gedragen. Heeft nog lang geduurd voordat ze daar iets mee gingen doen, dat is niet een probleem dat vorige week ontstond :roll:
Dat viel mij wel eens eerder op tussen Den Haag Centraal en Schiphol in de DDZ en ICM. Maar waarom is het nu dan ineens een probleem?
Beul van de blindegeleidelijn
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Blijkbaar zou het zomaar kunnen dat die trillingen veroorzaakt wordt door iets ernstigs, of in ieder geval iets waarmee je geen 140 wilt rijden als het toevallig misgaat. Ze doen het dus maar even zonder totdat ze zeker weten wat het probleem is. Dat is iig waar het persbericht naar toe lijkt te gaan.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik ben op weg van Lochem naar Deventer. Net mijn laatste werkdag gehad voor ik mag genieten van anderhalve week vrij.
Voor het inrijden van Zutphen komen we tot stilstand. De machinist roept om dat een defecte trein behoorlijk overdwars door de wissels staat en het inrijden van station Zutphen onmogelijk maakt.
Om 21:50, na bijna een half uur gewacht te hebben, roept hij om dat de verkeersleiding geen enkele mogelijkheid ziet om Zutphen binnen te kunnen komen. Momenteel rijden we dus helemaal terug naar Lochem, waar we weer op de volgende trein terug moeten wachten, die bij aankomst in Zutphen hopelijk wel weer het station in kan gaan rijden.

Er kwamen vanavond ook al een paar erg late bestellingen binnen op het werk. Net alsof al mijn vaste gasten en mijn vaste forenzenrit mijn vakantie proberen tegen te houden _O-

Edit 22:30: we kwamen om 22:00 aan in Lochem. De machinist riep om dat er tien minuten later weer een trein naar Zutphen zou gaan. De AV gaf dat ook aan: 22:09 +3.
Ik was eigenwijs, dat kan helemaal niet! Want mijn trein moet nog helemaal naar Goor, en dan pas kan er een trein terug komen. Dat wordt dus sowieso 22:20, en de rest.
Dus ik loop mijn restaurant weer in, want ik was niet van plan in de kou te blijven wachten. Hoor ik om 22:10 ineens de overweg rinkelen. Huh, hoe kan die trein zo snel al hier zijn? Ik kon hem niet halen, want moet nog licht uit doen, deur weer dicht alles.
Ik was vergeten dat Markelo er nog halverwege tussen ligt... ook een kruisingsplaats net zoals Laren-Almen. Dus ik ga zo met de trein van 22:39 mee...
Ik doe ook maar wat
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

Markelo staat op de ProRail saneerlijst, dus je probleem wordt opgelost :trein:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Ja top... En ondertussen hebben we Markelo deze maand al vaker gebruikt om te kruisen dan ik me in de afgelopen 3 jaar kan heugen :N
Dan reken ik de opleidingsritten die we 3 jaar geleden deden even niet mee, dat waren extra lege ritten...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Z2N schreef: ma 30 nov 2020, 19:53
gkw1969 schreef: ma 30 nov 2020, 19:40 Het wil ook wel eens helpen om niet strak naar een opleiding te kijken maar naar ervaring in een gelijkwaardige functie. Maar het eerste waar ze naar kijken is de theoretische opleiding en dan vallen veel geschikte mensen al af.
Ik heb nou juist niet het idee dat de opleiding tot treinverkeersleider een groot probleem is. De opleiding is zwaar, en de meeste sollicitanten vallen af, maar misschien is dat voor de veiligheid van het treinverkeer wel beter: het vereist nou eenmaal enorm veel inzichtelijk vermogen, snel schakelen en een hoog niveau van vooruitdenken in verschillende scenario's. En een minimumvereiste opleiding op MBO-4 niveau is ook niet zo bijzonder, voor de luchtverkeersleiding heb je bijvoorbeeld minimaal VWO of een HBO-propedeuse nodig. Maar zoals PHS aanhaalt: mensen die op hoger niveau opgeleid worden kunnen meer verdienen op een andere positie.
Ik zit er eigenlijk over na te denken... Heb zelf vwo-diploma en een bijna afgeronde HBO-opleiding (tot docent natuurkunde). Zijn er hier toevallig ook treinverkeersleiders die mij via privebericht kunnen vertellen waar ik aan moet denken wat precies lastig zou zijn, wat ik zou moeten kunnen, of dat ik ergens al een testje ofzo kan doen. En waar ik evt. ook vragen aan kan stellen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dit had je bekeken?

Overigens snap ik wel dat het ze niet lukt om aan nieuw personeel te komen als ze geen vacatures hebben :') _O-
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ja, maar het waren nogal vaagheden die in dat eisenlijstje stonden. Was benieuwd over of iemand me wat meer kon vertellen en ook wat bijv. in die screening/tests zoal gevraagd kan worden. ;)

(p.s.: bij die vacatures moet je eerst een van die zoekbalkjes invullen voor je iets krijgt. Als ik bijv. als locatie Utrecht invul, krijg ik gewoon vacatures voor treinverkeersleider in Utrecht te zien. Handig om pas vacatures te laten zien nadat er pas iets is ingevuld is het zeker niet nee.)
Laatst gewijzigd door SuperGhost op vr 04 dec 2020, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten