Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het is immers sws al raar dat al die moeite wordt genomen voor deze noodconcessie om nu te gaan vernummeren terwijl het niet eens zeker is hoe de nieuwe aanbesteding over een tijdje zal gaan verlopen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Mwoa, gezien er toch een hoop veranderd is een paar vernummeringen nou niet echt boeiend...
De concessiegebonden nummering ging best goed tot er een hoop geschoven werd met materiaal. Destijds moest elke concessie ook apart in de boordcomputers geladen worden, dan is het hernummeren nog wel makkelijk door te voeren. Tegenwoordig kan elke bus elke concessie binnenhalen qua data, dus is het schuiven met materieel ook veel makkelijker
De concessiegebonden nummering ging best goed tot er een hoop geschoven werd met materiaal. Destijds moest elke concessie ook apart in de boordcomputers geladen worden, dan is het hernummeren nog wel makkelijk door te voeren. Tegenwoordig kan elke bus elke concessie binnenhalen qua data, dus is het schuiven met materieel ook veel makkelijker
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De komende dagen maar eens een laatste paar busritjes vanuit de Veluwe met de Amba's nemen als afscheid van de huidige concessie nu het nog kan en nu deze verdwijnen zullen er niet veel Amba's meer in NL te bewonderen zijn als in dienst zijnde bussen.
Ik kijk er vanaf 13 december wel naar uit hoe die BYD's qua comfort zitten en rijden.
Ik hoorde dat sommige chauffeurs zijn wel een beetje sceptisch zijn over de BYD's maar goed het is natuurlijk voor hun zelf ook wennen om zo'n elektrische bus te besturen.
Ik kijk er vanaf 13 december wel naar uit hoe die BYD's qua comfort zitten en rijden.
Ik hoorde dat sommige chauffeurs zijn wel een beetje sceptisch zijn over de BYD's maar goed het is natuurlijk voor hun zelf ook wennen om zo'n elektrische bus te besturen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
In Twente zijn er vanaf december nog genoeg te vinden
En ook op het treinvervangend vervoer van blauwnet zul je ze nog blijven zien
En ook op het treinvervangend vervoer van blauwnet zul je ze nog blijven zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En verder rijden ze nog in HWGO, Zuid-Holland Noord, Achterhoek-Rivierenland, Brabant, Zaanstreek, het Gooi, Friesland, Regio Utrecht en Limburg.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Aha dus er rijden in NL nog best veel Amba's in dienst als ik het goed begrijp, niet verwacht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Qua comfort zijn de BYD's best wel fijn. Erg fijne dikke stoelen en ook de beenruimte is meer dan voldoende. Met mijn 2 meter hou ik nog ruimte over. Ik kijk er wel naar uit, vind ze tot nu toe een waardige vervanging.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Heb je het over de gewone bussen of de comfortbussen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wij hebben ze bij Utrecht ook en ik vind het geweldig. Stukken beter dan de Setra's. Als ik concessiemanager was geweest hadden we gewoon 200 van die BYD's gehad, of VDL uiteraard, dat is ook goed spul. Maar die BYD zit en rijdt voor de chauffeur gewoon heerlijk. Ook mensen met rugklachten kunnen een goede en verantwoorde zithouding aannemen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Gisteren hebben er alleen normale RRReis bussen op de busstations gestaan. Die zitten inderdaad erg goed en hebben zelfs achterin voldoende beenruimte en bij elke zitplaats een goed zichtbare stopknop.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
RRReis?? Betekent dat soms dat alle buschauffeurs vanaf nu Kinderen voor Kinderen muziek hebben opstaan?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wat heeft dat hiermee te maken? Heb nog niet eerder meegemaakt dat een "RRReiziger" zich zo druk maakt om een radio voor de chauffeur.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Denk dat ie de typisch rollende/harde RRR bedoeld van kinderen voor kinderen.
Die pRaten altijd zo RaaR, of zingen eigenlijk
Die pRaten altijd zo RaaR, of zingen eigenlijk
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vanochtend in de 5147 gezeten richting Barneveld.. wat heerlijk kan het karakteristieke geluid van een Amba klinken als een chauffeur hem soms flink even op z'n staart trapt op wegen waar het kan. Dat is wel iets wat je als busliefhebber soms wel gaat missen nu ze uit de Veluwe gaan verdwijnen.
Zijn alle laadpalen voor de nieuwe concessie inmiddels gereed? Geloof het wel toch?
Zijn alle laadpalen voor de nieuwe concessie inmiddels gereed? Geloof het wel toch?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Op de stalling in Zwolle zouden ze nog niet zijn aangesloten op het elektriciteitsnet. Ze zijn hard bezig om dit te doen voor zondag, maar waarschijnlijk moeten ze eerst op (diesel) aggregraten draaien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.
Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....?
Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wacht, zou hier een fout van Excel niet opgevallen zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Toevallig is het wel de zesde halte van de lijn inderdaad, en Douwelerwetering de zevende. Ik ga nu kijken of op Biesboschlaan de A8 staat
Edit: JA HOOR
Biesboschlaan A8, Snipperling A9, en op het Runshoppingcentre ligt het bedrijvenpark aan de niet bestaande A11 en daar zijn de bordjes ook verwisseld. Die op de Douwelerwetering hangen nu wel goed trouwens.
Edit: JA HOOR
Biesboschlaan A8, Snipperling A9, en op het Runshoppingcentre ligt het bedrijvenpark aan de niet bestaande A11 en daar zijn de bordjes ook verwisseld. Die op de Douwelerwetering hangen nu wel goed trouwens.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Gaat inderdaad op diesel aggregaten draaien: https://www.treinreiziger.nl/elektrisch ... neratoren/regenmaker schreef: ↑di 08 dec 2020, 08:16 Op de stalling in Zwolle zouden ze nog niet zijn aangesloten op het elektriciteitsnet. Ze zijn hard bezig om dit te doen voor zondag, maar waarschijnlijk moeten ze eerst op (diesel) aggregraten draaien.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Foutje bedankt, wordt aangepast. Dank voor het oplettenArdan schreef: ↑di 08 dec 2020, 13:28Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.
Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....?
Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het is trouwens ook Daltoplein, dat klopt dus ook niet.Ardan schreef: ↑di 08 dec 2020, 13:28Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.
Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....?
Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Kwestie van goed kijken, maar er staat toch echt een a
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dan moet je naar de opticien voor een bril of lenzen, er staat Dalto.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De letter o heeft geen schreven, de letter a wel. Het vijfde teken heeft twee schreven, dus er staat Deltaplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten