Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
meltrain schreef:Ja, en dan ben je dus in overtreding... :N
Omdat Veolia de OVC nog niet heeft ingevoerd, ben je verplicht om een treinkaartje te hebben (behalve tijdens de gratis reizen periode).
Voor het gemaak ga ik er even van uit dat controleurs van Veolia dezelfde apparatuur hebben als de conducteurs van NS.
Do the math: Veolia heeft voor de ov-chipcontrole 20 apparaten besteld voor haar hele vervoersgebied.
meltrain schreef:Ja, en dan ben je dus in overtreding... :N
Omdat Veolia de OVC nog niet heeft ingevoerd, ben je verplicht om een treinkaartje te hebben (behalve tijdens de gratis reizen periode).
Voor het gemaak ga ik er even van uit dat controleurs van Veolia dezelfde apparatuur hebben als de conducteurs van NS.
Do the math: Veolia heeft voor de ov-chipcontrole 20 apparaten besteld voor haar hele vervoersgebied.
En ze hebben ook maar 20 stewards die zowel voor de bussen als treinen worden ingezet
Dat verklaard waarom ik zelde controllen heb en als ik controllen heb de gezichten altijd meteen herken.
Eentje in de categorie "weten we dat ook weer": de omroepstem van Arriva heet Loesje Tegenwoordig is als de chauffeur het volume van de halteafroep aanpast geen rinkelende telefoon meer te horen, maar "Dit is een test van Loesje"
Verder haalde de Arriva 6150 vanmorgen met gemak de 100 km/u op de A27 tussen Noordeloos en Lexmond. 't mag niet (die bussen hebben geen gordels), maar 't schiet wel lekker op :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanmorgen kwam ik twee ovallende bussen tegen in Maastricht:
- Lijn 68 (station-AZM) werd gereden met een Brabantse Amba (5142).
- Bij het station (perron G, volgens mij de vertrekhalte van lijn 51) stond een Volvo 7700 in blauw/witte uitvoering (die komt toch van stadsdienst Apeldoorn?).
Marc schreef:Vanmorgen kwam ik twee ovallende bussen tegen in Maastricht:
- Lijn 68 (station-AZM) werd gereden met een Brabantse Amba (5142).
- Bij het station (perron G, volgens mij de vertrekhalte van lijn 51) stond een Volvo 7700 in blauw/witte uitvoering (die komt toch van stadsdienst Apeldoorn?).
Niet noodzakelijk, maar als het goed is, zijn het de 255 of 256. Deze zijn nu van Besloten Vervoer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Vandaag in Doorn: lijn 56 (Wijk bij Duurstede - Amersfoort via Driebergen-Zeist) reed met een BRU-amba, in dit geval de 3276. Best geinig dat cijfer 56 op een gele bus. Eens een keer wat anders dan zo'n groene Provincie Utrecht Amba.
Vandaag een heerlijk rondje randstad gedaan met onderandere de zuidtangent en de randstadrail. En deze keer wel een bezoekje gebracht aan het zuidplein van Rotterdam :D
Hoelaat was je er? Misschien heb ik je nét gemist. Ik had in ieder geval de 174 naar Numansdorp van 14.48u vanaf Zuidplein. ;)
Overigens, ik heb vandaag zonder problemen gereisd met m'n studenten OV-chipkaart, ik kon gewoon in- en uitchecken zonder dat het me geld heeft gekost. Hulde!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Stefan schreef:Hoelaat was je er? Misschien heb ik je nét gemist. Ik had in ieder geval de 174 naar Numansdorp van 14.48u vanaf Zuidplein. ;)
Overigens, ik heb vandaag zonder problemen gereisd met m'n studenten OV-chipkaart, ik kon gewoon in- en uitchecken zonder dat het me geld heeft gekost. Hulde!
Haha later pas. Toen wij (--Stefan-- en ik) op het zuidplein waren begn het al te schemeren. En toen we eenmaal terug gingen met de metro was het ook echt donker.
Er rijdt minstens 1 solo BN'ertje in de 51 rond. Die lieten ze er zaterdag zelfs tot 's avonds laat in. Of er staat heel veel defect, of men is nog te beroerd om wat te schuiven met materieel zodat wat normaal spitsmat is in de normale dienst zit.
Vanavond 2 BN'etjes die niet zo graag een paar wilde spelen, bij tractiegeven was het tweede stel net iets later. Gevolg was dus een soort in de choppergeluiden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Solo BN'ers (of zelfs solo CAFjes) zijn echt aan de orde van de dag. Officieel mogen er dacht ik niet eens enkelstellen de tunnel in rijden, maar ik zie het echt ontzettend vaak. Ook zie ik dan regelmatig een dubbelstel er vlak achteraan rijden waar bijna geen hond in zit
Veiligheidsredenen. Als-ie stil komt te vallen in de tunnel kan-ie niet op de tractie van het andere stel meeliften om verder te rijden. Niet dat dat op de vrije baan ineens wel kan, maar het zal ook wel te maken hebben met de mogelijkheden tot evacuatie.
--Stefan-- schreef:Wij waren er rond uhmm.... *kijkt in z'n reisaantekeningen*
16.55
Liepen jullie dan rond 17:30 uur toevallig wat rond te kijken bij de RET Alliance 816 op het Zuidplein? Zoja, dan ben ik jullie nog voorbij gelopen vanaf de trappen van de metro.
Een klasgenoot had overigens vanmorgen de Arriva 6032 op lijn 172 van Oud Beijerland naar Rotterdam. Dat was nogal krapjes...