Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

En ik sta Deventer te terroriseren met mijn camera :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Wordt reserveerRRReis door Keolis zelf gereden?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Nee regio taxi bedrijf.

Overigens zit in nu in lijn 112 en die rijdt nu direct van Nunspeet naar Apeldoorn dus via Epe en dan de A50 op richting Apeldoorn. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Tja, waarom zou je de langzamere normale route nemen als er verder niet gereserveerd is?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Leuk gezicht in Ede; er staan momenteel een aantal oude bussen klaar om afgevoerd te worden op het tvv busstation. Oa. 5001, 5267, 5270 en een viertal MAN stadsbussen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Ik hoor de meeste chauffeurs in Apeldoorn praten over dat ze regelmatig stadsdiensten in Zwolle moeten gaan draaien net zoals ritten naar Dedemsvaart. Daar zien sommige wel tegen op. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

En in Zwolle hebben ze ineens lijn 43 erbij gekregen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat is er mis met het rijden van die lijnen als daarmee je werkpakket afwisselender wordt gemaakt?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Probleem is vooral dat Keolis er voor gekozen heeft om geen lijnverkenning te organiseren. Er zit routebegeleiding in de bussen, dus dat is voldoende vinden ze. Als chauffeur zit je dan toch minder prettig achter het stuur omdat je de omgeving en het straatbeeld nog nooit gezien hebt.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Karl »

"routbegeleiding" is een ander woord voor TomTom?
Het is een spectrum.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Ja, soortgelijk. Full-screen kaarten van Openstreetmap waarop een blauwe lijn de route laat zien en gele bolletjes de haltes vertegenwoordigen. Kennen we al van PU en Almere waar dat een jaartje terug is ingevoerd.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Ook ik heb voor de 1e keer met de nieuwe BYD gereisd. Er zijn weinig bussen die ik ken die zo confortabel zitten, in dat opzicht een grote vooruitgang. :Y
Met deze bussen hoor je ook weer als mensen die oordopjes in hebben de muziek hard aan hebben staan wat je niet erg merkte als je in die Amba's zat door het geluid van een gasgevende Amba. _O-

Zoals hier meermaals al verwoord, een einde van een tijdperk!! De afgelopen jaren met veel plezier met de Amba's gereisd. Met name de blauwe kleurstelling van de Amba's ga ik missen iets wat naar mijn gewoon in de omgeving hoort maar wellicht verandert er over 2 jaar wat aan die saaie witte kleurstelling wat. Met die logo's is niets mis mee. _O_
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Blijf dromen, deze witte kleurstelling zal alleen maar meer worden. Ook de concessies Berkel-Dinkel en Rijn-Waal gaan het krijgen. Bovendien zal er over 2 jaar qua materieel weinig veranderen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Zeg nooit nooit ovVeluwe. Met OV bedrijven weet je het maar nooit als het gaat om veranderingen of aanpassingen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

De provincie heeft deze huisstijl opgelegd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Wat regenmaker inderdaad zegt dit is gewoon een eis van de provincies die de provincies ook willen gaan toepassen in Berkel Dinkel en Rijn Waal. Daarnaast moeten de regionale treinen uiteindelijk ook in het RRReis jasje komen. Dat laatste zal in de komende vijf tot tien jaar gaan gebeuren. In 2025 zul je gaan zien dat alle Dieseltreinen over zijn op RRReis en het lijkt mij dat de Blauwnet treinen tegen die tijd dan ook omgaan om alles gelijk aan elkaar te hebben
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 13 dec 2020, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

De politieke macht vanuit de provincies ahh zo.. het zal eens niet. :N

Maar goed verder bevallen die BYD's prima, positief verrast. :pos:
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Nouja politieke macht.... Als consument doe je het zelf ook... Als jij online een blauwe telefoon koopt en je krijgt een rode met andere specificaties, dan houdt de verkoper zich niet aan de verkoopovereenkomst. Eigenlijk is dat wat o.a. ook in zo'n contract staat voor de bussen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1756
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door The Greyhound »

regenmaker schreef: zo 13 dec 2020, 18:46 De provincie heeft deze huisstijl opgelegd.
Wat vandaag op de eerste dag van de concessie al wel pijnlijk duidelijk werd is dat de witte kleur heel besmettelijk is.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

gkw1969 schreef: zo 13 dec 2020, 18:56 Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken
Misschien moet je in mijn voorbeeld even het woord telefoon vervangen door het woord schoenen. Bij nike kun je zelf je schoen pimpen bijvoorbeeld.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Gkw1969 schreef: zo 13 dec 2020, 18:56 Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken
Maar het publiek heeft dan wel weer voor deze naam gestemd. ;)

Ander feitje, het is Keolis al op de eerste dag niet gelukt om de comfortRRReisbussen op hun eigen lijnen te houden. :') :|
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

In dat filmpje hoor je vanaf 2 minuut 36 ook heel goed wat ik vandaag mee maakte toen ik het busstation van Deventer af liep


Eerst even kijken en luisteren en dan op de spoiler klikken:
Spoiler: show
dat de halte omroep ineens buiten de bus te horen is. Dus ik stond op het busstation in Deventer en zag lijn 1 vertrekken en hoorde ineens "Schouwburg/Centrum"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef: zo 13 dec 2020, 19:01Ander feitje, het is Keolis al op de eerste dag niet gelukt om de comfortRRReisbussen op hun eigen lijnen te houden. :') :|
Andersom ook niet trouwens... de foto mislukte jammerlijk maar in Apeldoorn kwam ik een normale witte BYD tegen op lijn C2.

Dingetje wat me ook wel opviel waren de bestemmingsdisplays: op een stadsdienst werkt het uitstekend om de bestemming groot en de via klein te hebben staan. Maar op streeklijnen levert dat ook bestemmingen op als "Station Ede-Wageningen" en daar is het dan weer minder handig. Dan zie je dus een bus met groot "Station" aan komen rijden terwijl die juist van het station vandaan rijdt (in Apeldoorn trof ik die situatie)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Viel mij ook op dat de gelede wagens geen letter kunnen weergeven op het bestemmingsscherm. Hierdoor stond er in plaats van C3 helemaal geen lijn op het scherm, alleen bestemming ''Wageningen Busstation''.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten