Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Er zouden een aantal blijven voor treinvervangend vervoer en reserve en mogelijk is dit er een van.

Ander vraagje: geldt op lijn 7 en 9 in Zwolle een algemeen open instapbeleid of worden enkel als er veel instappers zijn alle deuren geopend en wordt er verder bij de voordeur ingestapt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Lijn 7 en 9 kennen over het algemeen een open instap beleid, maar dit is wel afhankelijk van de drukte. Momenteel zul je dus vaker voorin moeten instappen. Dit zal vooral bij lijn 7 het geval zijn.

Bij lijn 9 is bij de Deltion Campus aangegeven waar de deuren van de bussen gaan uitkomen (met dranghekken)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom523 »

Lijn 45 schreef: wo 16 dec 2020, 15:39 Is het bekend welke bedrijven de scholierenlijnen naar Pieter Zandt (685 en 686), Van Lodenstein (674, 676 en 679) en Guido de Bres (620) rijden?
Wij ;)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Worden de Setra's al ingezet? Zo ja, welke lijnen?
En rijdt de rest met touringcars?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Het is weer raak qua info zeg, men krijgt het blijkbaar nog maar lastig voor elkaar om de ritten weer te geven bij ovzoeker en ovinfo.. alleen Connexxion en Breng lijken zichtbaar.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Het is niet alleen de reisinfo: het hele systeem met omlopen ligt er telkens uit waardoor er alleen 'op lijn' gereden kan worden. Dat is niets meer dan dat de boordcomputer weet waar de lijn langs gaat en zo haltes kan omroepen en paaltjes kan bedienen. Qua dienstregeling weet de bus dan helemaal niets.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Volgens Ovradar zit de 4031 momenteel op lijn 2 in Deventer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

@cassie127, gisteravond reed die bus als lijn 160. Het is één van die bussen die als reserve blijven en als treinvervangend vervoer.

De 4139 rijdt momenteel ook rond als zijnde 202 richting Epe via Vaassen eerder daarvoor als lijn 4 in Apeldoorn.
Laatst gewijzigd door MichOV op do 17 dec 2020, 17:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Op insta is een foto verschenen van een compleet witte Setra met Pouw logo's. Die zal dus op lijn 620 rijden lijkt mij.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

De 3256 en een 514x rijden ook nog.

En waar staat die foto van de Setra precies?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

MichOV schreef: do 17 dec 2020, 17:12 Het is één van die bussen die als reserve blijven en als treinvervangend vervoer.
Hoho, geen onzin posten, dat is namelijk niet zo...
Gepland zijn de 4109, 4111, 4115 en 4128. Deze worden hernummerd naar 7101-04 en staan momenteel in Sonnega.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

@marvinkok, ik plaats geen onzin ik dacht juist dit zo was dat is heel iets anders. Iedereen kan er wel eens naast zitten ook ik in dit geval dus.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Er zijn nog een paar extra Ambassadors naast die tvv bussen als reserve.
Lijn 45 schreef: do 17 dec 2020, 17:36 En waar staat die foto van de Setra precies?
https://www.instagram.com/p/CI51EGIHVOe ... ch32uerc3i
Is wel een prive account.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Plutona »

Zijn de flexstops eigenlijk nog in gebruik?
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Durashift »

ovVeluwe schreef: do 17 dec 2020, 19:01 Er zijn nog een paar extra Ambassadors naast die tvv bussen als reserve.
(..)
Ik zag er donderdagmiddag een bij het ziekenhuis in Ede staan, als lijn 2, blauwe Syntus kleurstelling.
Tha_Asix schreef: di 15 dec 2020, 11:12 (..)

Lijn 83 heb ik gisteren met een sneldienst logo zien rijden.
Ja, ik van de week ook. Oogt allemaal niet heel duidelijk, die display's in de BYD's, vind ik.

Kom ik een oude Citaro tegen: gewoon duidelijke kleur, helder lettertype én leesbaar van een afstand: lijn C3, Wageningen busstation.

Tref je een BYD: Witte kleur.. op elkaar gepropt en een hoop tekst op één scherm.. iets met Ede Wageningen.. en dan nog iets.. :?:

Achterop de bus is het lijnnummer nog het duidelijkst te zien.

Is daar nu écht niet over nagedacht bij de keuze voor de filmbakken?
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Etienne »

Toen ik na het wandelen aan kwam bij Otterlo Rotonde was de enige bus die uitgegrijsd was, lijn 108 naar Ede. Bleek dat de informatie pas buiten Apeldoorn werkte en hij met +12 reed.
Ook een gratis rit, omdat de Cico's niet werkten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MetroRET »

Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Het is allemaal nog wat rommelig ja, een soort van 'opstartproblemen' laat ik het daar maar op houden. :X
Het heeft allemaal even wat tijd nodig komt allemaal wel goed... :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

MetroRET schreef: za 19 dec 2020, 22:53 Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
De samenwerking klopt, maar lijn 83 behoort enkel tot de concessie Provincie Utrecht en daar wordt hij wel op de concessiepagina vermeld. Andersom staan lijn 5 en 85 dan weer enkel op de concessiepagina van IJssel-Vecht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MetroRET »

En lijn 43 dan, die staat op beide pagina's.

Op lijn 83 is overigens de meerderheid RRReis, grofweg 75-80%.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

43 hoort bij beide concessies. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Op lijn 83 is de meerderheid RRReis maar in één richting, de andere kant op rijdt er tegenwoordig meer Utrecht.
Verdeling is daar trouwens altijd al 66/34 op het totaalplaatje geweest: tweederde van de exploitatie door Gelderland (gezien de twee Gelderse lijnen) en dus eenderde Utrecht. Zo werd het mogelijk zonder concessies aan te passen.

De dienstregelingen bij Syntus zijn dit jaar sowieso een zooitje trouwens. In de lijnfolder Vallei van Syntus Utrecht staan bv. op zich logisch lijn 80, 280, 83, 87, 85 en 5. Daar is dus goed bedoeld ook de dienstregeling van de RRReis lijnen opgenomen, ware het niet dat ze bij lijn 5 de tabellen van de Amersfoortse lijn 5 hebben afgedrukt :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan Works
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Stefan Works »

regenmaker schreef: ma 14 dec 2020, 14:40 Lijnen 104 en 110 zijn echt verwarrend opgezet. Chauffeurs moeten de bus aan beide kanten keren, terwijl de chauffeurs overstappen. De een keerde hem over de parkeerplaats voor het station en de ander over het fietspad. Maar ik zag ook een rit van de 104 als BYD dus ben er niet achter of dit voor elke rit zo gaat. De volgende rit kwam namelijk uit de stalling Ede als mat en ging verder als de 104. Het busje vanaf lijn 110 ging mat naar Ede stalling.
De bedoeling is dat lijn 110 keert bij rotonde Thorbeckelaan. Daar komt ie ook langs bushalte Troelstralaan. Bij Keolis hebben we voorgesteld deze halte Troelstralaan komende dienstregelingwijziging op te nemen in de vaste route ipv dat ie er als matrit langs rijdt.

Ik zat afgelopen maandag in de eerste 2 ritten van 110 met beide wethouders :)

(Omgestickerde Utrecht Rosero bus)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Maar waarom niet gewoon op elkaar doorrijden, in plaats van van beide kanten keren en de chauffeurs laten overstappen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: zo 20 dec 2020, 09:34
MetroRET schreef: za 19 dec 2020, 22:53 Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
De samenwerking klopt, maar lijn 83 behoort enkel tot de concessie Provincie Utrecht en daar wordt hij wel op de concessiepagina vermeld. Andersom staan lijn 5 en 85 dan weer enkel op de concessiepagina van IJssel-Vecht.
In de Infoboxen van de lijnpagina's staan overigens wel beide concessies vermeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 77 gasten