Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Oh ik heb soortgelijke dingen tot nu toe alleen trein - bus gehad daar, maar ik ben dan ook vaker in Timişoara geweest als in Baguettistan :lol:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef: vr 18 dec 2020, 15:44 Een bus van Marcel Cars (FHL-629) dat ingezet wordt op lijn 450 (Tilburg - Turnhout). De Lijn doet aan inhuur? :shock:

Zojuist (18-12-2020 om 15:44u) gespot op station Tilburg.
Ik weet dat De Lijn afgelopen paar jaar (ik meen even uit mijn hoofd sinds 2019) bezig was met het herschrijven van contracten. Mogelijk wordt deze lijn tegenwoordig door Marcel Cars gereden. Dit kan ik echter niet terug vinden om te verifiëren. Maar B&C reed inderdaad daar voorheen op onder contractnummer 1100. Ik zag de keren dat ik in Tilburg kwam een aantal jaar geleden vaak zat een Volvo 7700A op deze lijn rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Ik zal van de week wel even naar het busstation rijden om te zien wat er achterop de reguliere bussen staat.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

In Augustus fotografeerde ik nog een bus die onder contractnummer 1110 (B&C) rijdt. Dit contract is volgens zone01.be nog niet verlopen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Michael 1988 schreef: do 24 dec 2020, 19:21
Hainje schreef: vr 18 dec 2020, 15:44 Een bus van Marcel Cars (FHL-629) dat ingezet wordt op lijn 450 (Tilburg - Turnhout). De Lijn doet aan inhuur? :shock:

Zojuist (18-12-2020 om 15:44u) gespot op station Tilburg.
Ik weet dat De Lijn afgelopen paar jaar (ik meen even uit mijn hoofd sinds 2019) bezig was met het herschrijven van contracten. Mogelijk wordt deze lijn tegenwoordig door Marcel Cars gereden. Dit kan ik echter niet terug vinden om te verifiëren. Maar B&C reed inderdaad daar voorheen op onder contractnummer 1100. Ik zag de keren dat ik in Tilburg kwam een aantal jaar geleden vaak zat een Volvo 7700A op deze lijn rijden.
Die Volvo 7700A heb ik dit jaar ook nog een aantal keer gezien,in de zomer voor het laatst
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het heeft er alle schijn van dat mijn vrienden van Wasteels in Budapest het coronagezeik niet hebben overleefd :cry:

Op de plek waar Wasteels zat, zit nu een "bureau voor groepsboekingen en relaties" of iets in die geest :cry: -0- :cry:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ik meende dat die al een jaar of twee geleden de pijp aan Maarten hebben gegeven? Ben je er recenter nog geweest dan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Van de zomer nog...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik heb eens op google gezocht maar ik vind niks over een sluiting. Misschien dat die groepsboekingen en relaties ook gewoon onder Wasteels vallen?

Overigens denk ik bij Wasteels vooral aan Franse ligrijtuigen die doorgaande verbindingen hadden met Spanje en Portugal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Www.wasteels.hu doet anders ook heel weinig meer.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

De Kreativ website. Jammer, maar in deze omstandigheden was er ook weinig werk voor ze.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Aking schreef: zo 27 dec 2020, 10:15 Van de zomer nog...
Ah, ik snap het al, was in de war met Wasteels in Belgrado.

Corona heeft ze wellicht het laatste zetje gegeven?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Daar heeft het inderdaad alle schijn van dus -0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En ik krijg net een mail, 31 augustus was de laatste dag :cry:
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Op 23 december was er in Fuldatal in Duitsland een bijzondere reden voor de verstoring van de treindienst: een rouwende zwaan. Eerder was een zwaan tegen de bovenleiding gevlogen, waarna de zwaan bij zijn overleden soortgenoot bleef. De brandweer moest in actie komen om de dode zwaan van de bovenleiding af te halen, en de rouwende zwaan van het spoor. Het is bekend dat zwanen dit soort rouwgedrag kunnen vertonen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Hainje schreef: do 24 dec 2020, 19:37 Ik zal van de week wel even naar het busstation rijden om te zien wat er achterop de reguliere bussen staat.
Nou er staat nog B&C op. Wel viel het mij op dat er tegenwoordig ook grootwagenparknummers worden toegepast op bussen van De Lijn (of toch bij de onderaannemers). Ik reed naast de Hansea 6664. Het was een gelede Volvo 7700. Contractnummer heb ik niet op kunnen letten, want ik was aan het autorijden.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dan zag je deze bus; volgens de gegevens hier contract 1110.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Oh ja, dat het contract met 1110 begint wist dan weer wel. Maar de overige nummers wist ik dan weer niet.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Meestal zijn de laatste twee cijfers van het interne nummer van Hansea gelijk aan de laatste twee cijfers van het nummer van het voertuig binnen het contract. De 6691 van Hansea is bijvoorbeeld nummer 111091 binnen het contract.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

RobertT schreef: do 24 dec 2020, 23:40
Michael 1988 schreef: do 24 dec 2020, 19:21
Hainje schreef: vr 18 dec 2020, 15:44 Een bus van Marcel Cars (FHL-629) dat ingezet wordt op lijn 450 (Tilburg - Turnhout). De Lijn doet aan inhuur? :shock:

Zojuist (18-12-2020 om 15:44u) gespot op station Tilburg.
Ik weet dat De Lijn afgelopen paar jaar (ik meen even uit mijn hoofd sinds 2019) bezig was met het herschrijven van contracten. Mogelijk wordt deze lijn tegenwoordig door Marcel Cars gereden. Dit kan ik echter niet terug vinden om te verifiëren. Maar B&C reed inderdaad daar voorheen op onder contractnummer 1100. Ik zag de keren dat ik in Tilburg kwam een aantal jaar geleden vaak zat een Volvo 7700A op deze lijn rijden.
Die Volvo 7700A heb ik dit jaar ook nog een aantal keer gezien,in de zomer voor het laatst
Niet alle contracten worden volgens mij tegelijk opnieuw aanbesteed. Maar zoals ik al zei kon ik het zo niet terug vinden.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Denk je een beetje snelle trein te hebben, zo'n ICE naar Hamburg, word je tussen Bremen en Hamburg-Harburg al twee keer ingehaald door een metronom-RB omdat wij met een slakkengang rijden en zelfs twee keer stoppen tussen niks en nergens.

Blijkbaar is het wel allemaal gepland, want we komen mooi op tijd aan in Hamburg en ik haal de Deense trein makkelijk. Uiteindelijk dus niks te zeuren, want voor de rest wel een fijne trein, maar kan dat echt niet iets sneller?
請勿靠近車門
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Tijdens het voorzichtig plannen van een reisje dit najaar zie ik dat station Lenartovce niet meer wordt bediend. -0- -0-

Dit is een station aan de grotendeels enkelsporige lijn Kosice - Zvolen, waar jarenlang één enkele trein stopte om te kruisen met de tegentrein. 'Normale' reizigers hebben er dus helemaal niets aan, want in de tegenrichting stopt er helemaal geen trein.
Vorig jaar stopten er zelfs twee treinen, maar dit jaar helemaal niets meer.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Leuk hoor, die Duitse parkeergarages.

Vanochtend even willen parkeren bij Düsseldorf Hbf, wat opzich prima ging. Toen ik iemand op de trein gezet had en wilde betalen bleek dat de automaat geen kaarten slikt, en ook biljetten waren tijdelijk niet mogelijk aldus een gelamineerd A4tje. Gelukkig had ik gisteren een product teruggebracht naar de Appie en dat geld contant teruggekregen, anders had ik toch wel een probleem. Duitsland... :')

Verder is het daar maar een vreemde bedoening, de eerste drie verdiepingen van de parkeergarage zijn voor respectievelijk vrouwen, gehandicapten en huurauto's. Segregatie leeft nog volop in Duitsland. *O*

Wanneer de situatie het toelaat toch maar eens terug voor de Frittenwerk in het station daar, dat zag er toch wel heel lekker uit.... Helaas waren ze nog niet open om 10 uur 's ochtends.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Anne »

Zijn de plaatsen voor alle drie de groepen te gebruiken of ieder z'n eigen verdieping? Want dan wordt het lastig voor die gehandicapte vrouw met een huurauto. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Als we onze zonen nu eens leerden dat nee gewoon nee betekent, dan had je die vrouwenparkeerplaats niet eens nodig. *O*
Dus helaas puur noodzakelijke segregatie. -0-
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten