Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door Milco »

Het jaar 2020 is bijna voorbij. Nog enkele dagen en we kunnen het jaar afsluiten en beginnen aan een nieuw jaar. 2020 was het jaar waarin Corona zijn intrede deed in de wereld. Een onbekende ziekte waaraan veel mensen lijden, hebben geleden en zelfs zijn overleden. Een ziekte waardoor het jaar 2020 anders werd dan andere jaren. Geen Koningsdag, geen Songfestival, geen Kerstmis en geen vuurwerk met oud en nieuw. Wat 2021 ons gaat brengen weten we niet exact, maar ik ben en blijf positief. :)

Om toch nog met enige positiviteit naar het jaar 2020 te kijken, heb ik zoals voorgaande jaren wederom een jaaroverzicht gemaakt. Voor 2020 bestaat deze uit 82 foto’s, veelal van het openbaar vervoer. Ik neem jullie mee door het hele jaar, inclusief alle reizen die ik toch nog heb kunnen maken, deels met het openbaar vervoer, maar ook deels met de auto. Ik hoop dat jullie zullen genieten van het jaaroverzicht van het bijzondere jaar en ik wil tegen iedereen zeggen: blijf positief voor het nieuwe jaar. Veel kijkplezier! :)

Januari
Op 5 januari was het vrij somber weer. Toch had ik geen zin om binnen te zitten en zodoende besloot ik even naar Amsterdam te gaan. Op de Willem de Zwijgerlaan trof ik een van de toen nog vele MAN Lion’s City CNG’s die vanuit Haarlem actief waren. Iets wat nu verleden tijd is, want deze bussen zijn inmiddels vervangen door elektrische Ebusco’s:
Afbeelding

Op 21 januari was het relatief mooi weer en had ik met mijn werk geregeld dat ik deze dag zou ruilen met de daaropvolgende woensdag, die ik normaal vrij zou hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Zo trof ik deze dag in Zaandam een van de elektrische VDL MidCity’s aan, voertuigen die enkele maanden later niet meer zouden rijden vanwege de coronapandemie:
Afbeelding

Later deze middag was ik in Oostzaan te vinden en eindelijk kon ik daar een foto maken van een bus van het Randstadnet op dit zeer smalle weggetje:
Afbeelding

Op zondag 26 januari toog ik richting Amersfoort, want daar waren op dat moment vrijwel alle elektrische bussen van Syntus Utrecht actief. Bij bushalte Kwekersweg trof ik een van de twee oudere exemplaren aan:
Afbeelding

Februari
Op zaterdagavond 15 februari mocht ik mee met de testritten van Arriva met de automatische trein: Automatic Train Operation. Hierbij reden we twee retourritten tussen Groningen en Buitenpost met een trein die zelfstandig reed. Bijzonder! Al in de ochtend van 15 februari ging ik naar het noorden des lands. Nadat ik eerst foto’s had gemaakt in Groningen, ging ik tussendoor even naar Roden om alvast in te checken in het hotel aldaar. Tijdens het wachten op de bus terug naar Groningen kon mooi een van de Franse Heuliez’en op de foto:
Afbeelding

Hierbij had ik trouwens geluk: er reden nog diverse Citaro’s rond op het Q-link zoals deze die ik aantrof bij de Peizerweg:
Afbeelding

Een week later stonden de bussen in Utrecht voor een nieuw avontuur.

Maart
Op 4 maart was het lekker weer en gezien mijn vrije dag besloot ik even naar Amstelveen te gaan. Aldaar trof ik een van de vijf Schipholnet-wagens die op het Randstadnet rijden. Daarbij trof ik ook nog eens buitenbeentje 9748, die het lijnnummer en de bestemming in kleur kan tonen:
Afbeelding

Later die middag was ik in Amsterdam bij het Haarlemmermeerstation alwaar deze Combinotram net vers uit de remise kwam:
Afbeelding

Drie dagen later ging ik overdag naar Den Haag en dat verliep anders dan normaal: door werkzaamheden reed er een intercity vanaf Schiphol via Amsterdam Zuid, Bijlmer ArenA en Gouda naar Den Haag. Een vrij ongebruikelijke route, maar wel leuk voor de verandering! In Kijkduin kon ik dan eindelijk eens een fatsoenlijke foto maken van een stads-gasploffer:
Afbeelding

In Scheveningen nam ik een kijkje bij het eindpunt van tramlijn 11, die ik nog mooi op de foto kon zetten:
Afbeelding

Op de 18e trok ik weer eens door mijn oude buurtje, de Indische Buurt. Hoewel ik er feitelijk nét niet heb gewoond: in de eerste 2,5 jaar van mijn leven woonde ik feitelijk op het Cruquiuseiland. Toch vind ik het nog altijd leuk om in Amsterdam-Oost te komen en zodoende maakte ik een foto van een restaurant op het Javaplein wat vroeger daadwerkelijk een badhuis was. Van elektrische bussen was overigens nog geen spoor te bekennen:
Afbeelding

Later die middag trof ik bij het Amstelstation een van de Citaro’s die het GVB had overgenomen van Connexxion die op het moment van het maken van de foto bezig waren aan hun laatste ritjes: kort hierna gingen ze buiten dienst:
Afbeelding

Drie dagen later ging ik eens naar Leiden, om eens wat fatsoenlijke foto’s te maken van de elektrische bussen. Inmiddels hebben de bussen geen spiegels meer trouwens, maar camera’s:
Afbeelding

Vier dagen later ging ik weer eens door mijn eigen stadje fietsen en ik ging eens naar een locatie waar je niet snel foto’s zult maken van de bussen. Ik heb het over bedrijventerrein De Vaart alwaar buslijn 22 komt die ik aantrof op de Grote Vaartweg:
Afbeelding

Ook stak ik weer eens de Buitenring over om een SNG op de foto te zetten. Je weet wel, dat treintype dat er van buiten leuk uitziet, maar waar je al rugpijn krijgt voordat in een stoel gaat zitten:
Afbeelding

Ook fietste ik nog even door naar Nobelhorst alwaar lijn 25 wegens de coronamaatregelen met grote bussen werd uitgevoerd. Omdat keren in de rechts aanwezige keerlus niet lukt, reden de bussen vanaf de Sallandsekant via de Tussenring naar Nobelhorst:
Afbeelding

Op 28 maart was ik even in Amsterdam te vinden. Aldaar reed tram 19 door werkzaamheden niet door naar Diemen en om dat op te vangen werd pendelbus 79 in het leven geroepen:
Afbeelding

Ook was ik even in Amsterdam-Zuid te vinden, want aldaar reden gelede Citaro’s op lijn 346 naar Haarlem. Zo trof ik daar onder andere deze Connexxion 9225 aan:
Afbeelding

April
Op de vierde dag van de vierde maand fietste ik weer eens door Almere en kon ik eindelijk eens een fatsoenlijke foto maken van het pijlsymbool op lijn M1 om aan te geven of de bus links- of rechtsom door Almere Haven gaat rijden:
Afbeelding

Op woensdag 22 april was het prachtig weer. Mooi genoeg voor mijn vader en mij om onze Citroën Visa 11 RE weer eens uit de garage te halen voor een toertochtje. We kwamen deze dag onder meer in Bilthoven alwaar ik een Groningse Citaro aantrof die toen nog niet geel was:
Afbeelding

Eveneens uit Groningen afkomstig was deze gelede Citaro die van het Q-link naar het U-link is gegaan. In zijn nieuwe outfit trof ik de 3431 aan op De Dreef in Zeist:
Afbeelding

Drie dagen later mocht onze oude Visa weer aan het werk, want ik had nog meer leuke locaties opgezocht. Zo reed lijn 340 tussen Haarlem en Mijdrecht met gelede bussen, zowel elektrisch als diesel, om te zorgen dat de passagiers die er waren voldoende afstand konden houden. Zodoende trof ik deze gelede elektrische Citea aan in Uithoorn:
Afbeelding

Ook waren we in Vinkeveen te vinden, een plaats waar ik nog nooit foto’s had gemaakt. Daar kwam verandering in met deze Setra die ik als lijn 130 aantrof op de Herenweg:
Afbeelding

Mei
Op de zesde van mei fietste ik weer eens door Almere. Zo was ik weer eens in Almere Poort te vinden en bij de halte Homeruskwartier Midden kon lijn M4 mooi op de foto:
Afbeelding

Inmiddels hadden de elektrische bussen van het GVB hun intrede gedaan en zodoende was ik drie dagen later in onze hoofdstad te vinden. Op de Cruquiusweg in mijn oude buurtje trof ik een van deze bussen aan op lijn 22:
Afbeelding

Op 16 mei wilde mijn vader naar Nieuwegein om te kijken naar een nieuwe motor. Uiteindelijk werd het een Harley Davidson Sportster. Ik heb er verder weinig verstand van, maar hij is er tevreden mee. Ik ging in Nieuwegein echter op jacht naar de toen nog rijdende trams van het type SIG:
Afbeelding

Een dag later was ik in Haarlem te vinden en niet ver van Schalkwijk kun je daar leuke plaatjes maken van de CapaCity-bussen op lijn 300 van het Randstadnet:
Afbeelding

Drie dagen later was ik onder meer in Aalsmeer te vinden alwaar een nieuwe en uitstootvrije bus gefotografeerd kon worden naast onze Citroën Visa van 35 jaar oud:
Afbeelding

Ook was ik later die dag in Alphen aan den Rijn te vinden. Wat ik toen nog niet wist, was dat de tandemassers op lijn 470 later dat jaar niet meer zouden rijden vanwege het verminderde aantal reizigers:
Afbeelding

Op 23 mei las ik op Somda dat er een ICNG onderweg was naar Nederland en dat deze via Bad Bentheim de grens over zou gaan. Op weg naar Amsterdam zou je dan via Hilversum gaan, maar door werkzaamheden aldaar werd de trein via Almere vervoerd. Uiteraard was ik van de partij en zo stond ik in de avond op het perron de gloednieuwe trein af te wachten:
Afbeelding

Op de laatste dag van de maand mei trok ik door Utrecht, alwaar Qbuzz een drietal bussen uit Frankrijk had geïmporteerd voor centrumlijn 2. De elektrische Optares waren door de vele problemen buiten dienst gesteld en nieuw materieel was nog niet in de maak. Zodoende trof ik deze tijdelijke wagen aan op de Tolsteegbrug:
Afbeelding

Nabij stadion Galgenwaard maakte ik eens een fatsoenlijke foto van een Setra van Qbuzz in de definitieve kleurstelling van het U-link:
Afbeelding

Juni
Juni was de maand dat de mondkapjes hun intrede deden in het openbaar vervoer. Hoewel het aan het begin even wennen was voor iedereen, moet ik zeggen dat ik er nu minder last van heb. Gelukkig maar, toch? Op de zesde dag van de zesde maand, twee dagen voor mijn 25e verjaardag, ging ik naar Zwolle voor de treinvervangende bussen. Aldaar trof ik deze Integro van Arriva Touring aan die ik niet had verwacht tussen alle touringcars:
Afbeelding

Keolis reed met buslijn 879 naar Heino en Raalte met voormalig Connexxionbussen uit Almere en daar moest eens een ritje mee worden gemaakt. Leuk hoor om die herinneringen te zien! Op de Canadastraat in Heino kon ik de van oorsprong Connexxion 9154 op de foto zetten:
Afbeelding

Vier dagen later reisde ik weer eens naar Rotterdam. Er valt daar immers genoeg te beleven, zeker met de instroom van het nieuwe materieel! Op pendelbus 611 in Hoek van Holland trof ik echter nog een Citaro aan die inmiddels buiten dienst en zelfs geëxporteerd is:
Afbeelding

Later in de middag was ik bij de ZoRo-busbaan te vinden, want je kunt er leuke plaatjes schieten! Bij de halte Koegelwieckplantsoen komt deze nieuwe R-Netwagen langsgeslingerd op deze kronkelende busbaan:
Afbeelding

Twee dagen later was ik dan weer in de regio IJsselmond te vinden, op jacht naar de van oorsprong Connexxionbussen. Net buiten Kampen en wel op de Frieseweg in IJsselmuiden trof ik Citaro 9259 aan die vanuit Utrecht via Almere in IJsselmond is neergestreken:
Afbeelding

In Zwartsluis trof ik later in de middag deze Citea aan, buitenbeentje 5760 die nog tussen Hilversum en Amsterdam heeft gependeld:
Afbeelding

Drie dagen later was ik weer in onze hoofdstad en ondanks de zondagdienst kon ik bij station Sloterdijk een van de twee langere Citea’s op de foto zetten op lijn 382:
Afbeelding

Op 20 juni was ik weer in die hoek te vinden, maar ditmaal voor de elektrische bussen van 12 meter die aan het instromen waren bij het GVB. In Geuzenveld trof ik een van deze wagens aan op lijn 61:
Afbeelding

Op 28 juni was ik in Zeist te vinden. De U-linkwagens reden daar inmiddels op lijn 50 en ondanks de zondag rijdt het daar volop! Nabij Het Rond trof ik eerst nog een uit Groningen afkomstige gelede Citaro die inmiddels geel was geworden, als lijn 74 naar Nieuwegein:
Afbeelding

Bij station Driebergen-Zeist kon ik een foto maken van een Citea van Syntus in de kleuren van het U-link en ik moet eerlijk zeggen: het staat hem goed:
Afbeelding

Juli
Toen ik op vrijdag de derde van juli op mijn werk zat terwijl ik wist van de laatste inzet van het SIG die dag, begon ik te twijfelen: ik zou in de avond gaan sporten, maar met vroeg eten had ik tijd genoeg om dat te laten zitten en in plaats daarvan naar Utrecht te gaan. Uiteindelijk besloot ik inderdaad om nog even bij de trammetjes te gaan kijken. Speciaal voor deze laatste ritten had Qbuzz stickers op de voor- en achterkanten geplakt om stil te staan bij hun laatste ritten:
Afbeelding

Op woensdagochtend de 15e had ik extra gewerkt om zodoende de vrijdagmiddag vrij te zijn. De camera had ik al meegenomen naar het werk, want in Amsterdam reden vele pendelbussen in plaats van de metro. Zo kon ik op de Spaklerweg eens overdag een foto maken van een GVB-bus in dienst, op pendelbuslijn 73:
Afbeelding

In de avonduren was ik dan weer in de omgeving van de Wibautstraat te vinden. Nabij het Meester Visserplein stond de zon precies goed voor een foto van tramlijn 14 naar het Centraal Station:
Afbeelding

De maand juli stond in Almere in het teken van werkzaamheden aan de busbanen. Zo was op 18 juli de busbaan van lijn M7 door de Regenboog- en Eilandenbuurt afgesloten en zodoende trof ik deze lijn aan op zijn omleidingsroute in de Seizoenenbuurt:
Afbeelding

Om de wijken die geen lijn M7 hadden bereikbaar te houden, reed er een pendelbus die letterlijk door de wijken zelf reed en zodoende trof ik deze bus van Van Kooten aan op de Lanzarotestraat:
Afbeelding

Een week later waren er werkzaamheden aan de busbaan tussen de Filmwijk en de Danswijk. Omdat lijn M5 werd omgeleid, reden de streekbussen 322 en 323 door de Filmwijk ter vervanging. Om dit aan te vullen reed ook twee keer per uur pendelbus 805 door deze wijk:
Afbeelding

Op woensdag 29 juli was de IJsselbrug bij Zwolle afgesloten voor al het verkeer en dus ook voor de bussen. De bussen reden om via de snelweg en een op- en afrit voor calamiteiten, zodoende trof ik lijn 100 hier aan op de Oostersedijk in Hattem:
Afbeelding

Een dag later reisde ik bijna volledig met Arriva door Zuid-Holland en Noord-Brabant. Als dank voor het meedoen aan de ATO-testritten in februari had ik onder andere een dagkaart gekregen, geldig in alle bussen en treinen van Arriva! Zo was ik deze dag onder meer in Rotterdam te vinden en aldaar trof ik deze ex-Utrechtse Ambassador in nieuwe kleuren op lijn 91, de tijdelijke vervanger van de Parkshuttle:
Afbeelding

Ook was ik later die middag in Bergen op Zoom te vinden, alwaar deze Volvo net een rit als lijn 310 vanuit Rotterdam heeft gereden:
Afbeelding

Augustus
Op de vijfde dag van augustus reisde ik weer eens door Noord-Holland-Noord, een gebied waar ik eigenlijk veel te weinig ben. Uiteraard maakte ik een rit met kustbus 851 die vrijwel geheel parallel aan de Noordzee rijdt. In Huisduinen besloot ik de bus op te wachten om hem op de foto te zetten in de duinen:
Afbeelding

Op donderdag 13 augustus was ik voor het eerst op Texel te vinden, lekker een dagje slenteren voor mijn moeders verjaardag. Het was wel erg warm die dag, maar dat weerhield mij er niet van om in De Koog een foto te maken van deze ex-Utrechtse Ambassador die nu op Texel actief is:
Afbeelding

Op de 19e reisde ik weer eens door Groningen en Drente om foto’s te kunnen maken van de aldaar in dienst gestelde elektrische bussen. Een ander doel was echter een kijkje nemen in het gehucht Tjamsweer, waar je leuke plaatjes kunt maken van de frequent rijdende Q-link 6:
Afbeelding

Ook was ik eens in Zuidlaren, op zoek naar Berend Botje. Die trof ik daar niet, maar een elektrische Ebusco kon ik er wel op de foto zetten tussen het drukke verkeer door:
Afbeelding

Op zondag 23 augustus was ik in de omgeving van Haarlem te vinden. Connexxion had Breng-bussen uit Arnhem gehaald om de lijnen te kunnen uitvoeren die normaliter met de VDL MidCity’s rijden. Het waren ook nog eens ex-Haaglanden bussen en een hiervan trof ik op de Provinciënlaan nabij het centrum van Heemstede:
Afbeelding

September
In september zouden mijn vader en ik meedoen aan de Rammelbakken Reis naar Edinburgh. Hoewel we aan het begin van het jaar nog positief waren, bleek dat een aantal maanden later niet meer zo te zijn. De organisatie had besloten deze reis niet door te laten gaan, maar in plaats daarvan een vervangende reis naar de Côte d’Ázur in Frankrijk aan te bieden. Na flink twijfelen besloten we toch in te schrijven: als het niet zou doorgaan hadden we gewoon pech. En hoewel de weken voor en na de reis ronduit slecht waren gezien de vele besmettingen, hadden wij geluk: met hier en daar aanpassingen ging de reis naar Frankrijk wel door en uiteraard deden wij mee met onze Citroën Visa! We hadden geen stedentrip, maar de routes waren prachtig en we hebben genoten. Hoewel ik weinig foto’s van het openbaar vervoer heb gemaakt, wil ik toch een drietal plaatjes van deze reis met jullie delen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de reis van een week voorbij was, had ik nog twee weken vakantie en zodoende ging ik veelvuldig op pad door Nederland. Op maandag de 14e bleef ik dicht bij huis, terwijl ik wel moest omreizen om er te komen: ik heb het over Muiderberg. Nabij Hakkelaarsbrug trof ik een van de vele van Veolia afkomstige Ambassadors aan die inmiddels hun laatste maanden ingaan, want vanaf juli start hier de nieuwe concessie met allemaal elektrische bussen:
Afbeelding

Een dag later reisde ik weer door Zuid-Holland. Er valt daar immers meer dan genoeg te beleven! Zo kon ik eindelijk eens een plaatje maken van een van de vier waterstofbussen van Connexxion en wel naast een Citaro van de RET en dát in Oude-Tonge. Uniek plaatje wel denk ik:
Afbeelding

Drie dagen later ging ik echter nog zuidelijker en wel naar Zeeland. Ik kom er vrijwel nooit, omdat het vanuit Almere vrij ver weg is. Ditmaal ging ik er toch naartoe en in Oostburg trof ik een Connexxionbus aan op lijn 42, een buslijn die samen met De Lijn wordt geëxploiteerd:
Afbeelding

Ook was ik in Hulst te vinden, om vandaaruit met lijn 19 dwars door Antwerpen te reizen om uiteindelijk in Breda uit te komen. Voordat deze ging vertrekken, kon ik nog een gelede gasploffer op te foto zetten op de Glacisweg:
Afbeelding

Weer drie dagen later was ik in Noord-Holland te vinden, alwaar Connexxion een kleine serie elektrische VDL’s in dienst had genomen voor de buslijnen naar Beverwijk. Een van deze wagens trof ik aan op de Carel van Manderstraat in het nabijgelegen Heemskerk: Afbeelding

Op vrijdag de 25e bleef ik dicht bij huis: ik ging enkel even naar Lelystad voor de Limburgse en Brabantse wagen die daar actief waren:
Afbeelding

Oktober
Deze maand slaan we helaas over. Na mijn vakantie heb ik dusdanig veel gewerkt dat ik deze maand niet op reis ben geweest. De overige elf maanden zitten echter al vol genoeg :mrgreen:

November
Op 4 november reisde ik weer eens door de concessie Haarlem-IJmond. Aldaar waren inmiddels alle Ebusco’s in dienst en dus ging ik op jacht! Aan het einde van de vrije busbaan tussen IJmuiden en Santpoort-Noord trof ik een van de wagens voor het Randstadnet aan:
Afbeelding

Ook ging ik even naar Heemstede, want omdat de gasbussen daar uit dienst waren konden ook de Breng-bussen niet meer ingezet worden. Deze werden overgebracht naar Zeeland en enkele Iveco’s en VDL’s kwamen over naar Haarlem. Op de Kerklaan in Heemstede trof ik een van de drie Iveco’s aan in de huisstijl van Zeeland. Altijd leuk, zulke tijdelijke inzetten:
Afbeelding

Op de Briandlaan trof ik dan weer een van de Ebusco’s aan in de reguliere kleurstelling van Connexxion:
Afbeelding

Op 18 november reisde ik wederom door Zuid-Holland. Zo trof ik in Hendrik-Ido-Ambacht een Iveco aan in SnelBuzz-uitvoering. Lang gaat dit niet gebeuren: naar verluidt zal een deel van deze serie de Randstadnetkleuren krijgen omdat het SnelBuzz-concept enkel bij de lijnen 387 en 388 blijft bestaan. In november was hier nog geen sprake van en zodoende trof ik deze blauwe Iveco aan op lijn 392:
Afbeelding

In de avonduren kon ik in Gouda een foto maken van deze uit Brabant afkomstige Ambassador op het vernieuwde busstation:
Afbeelding

Toen ik op donderdag 26 november thuis aan het werk was, bleek dat het op vrijdag slecht en grauw weer zou worden, behalve in Zuid-Limburg. Al nadenkend besloot ik even mijn leidinggevende te skypen en aangezien ik nog ADV-dagen had, was de beslissing zo gemaakt: vrijdag ben ik vrij! Tsja, dan wil ik nog wel een planning maken. Na het eten heb ik dus vliegensvlug alles opgestart, een planning in elkaar gedraaid en ook nog goedkope treinkaartjes gekocht! Op 27 november stond ik dan in een zonnig Limburg, terwijl de rest van Nederland onzichtbaar was door een dikke laag bewolking. Hoe mooi wil je het hebben?

In de ochtend had ik zelf nog even te maken met de bewolking, want ik ging eerst nog even naar Utrecht om eindelijk een dubbelgelede in de U-linkkleurstelling op te foto te kunnen zetten en wel op het Westplein:
Afbeelding

In Heerlen lukte het mij nog maar net om een mooie foto te maken van een VDL Citea van der ASEAG op lijn 44:
Afbeelding

Ik besloot ook eindelijk eens foto’s te maken van de bussen in de nauwe doorgang in Elkenrade. Het past allemaal maar net:
Afbeelding

December
Op 5 december was niet alleen de dag van Sinterklaas, ook de dag dat er alvast een aantal BYD’s van Keolis open stonden om bekeken te worden voor eenieder die dat wilde. Ik deed hier ook aan mee en ging zodoende naar Harderwijk. Aldaar wachtte ik ook nog even lijn 111 af want de laatste week voor de VDL’s was ingegaan! Op de Stationslaan trof ik deze Ambassador in Syntus Gelderland-huisstijl:
Afbeelding

Op zondag 13 december ging de nieuwe, tijdelijke concessie IJssel-Vecht van start. Na een drukke zaterdag, besloot ik nog rond middernacht een goedkoop retourtje Deventer te kopen. Na een kort nachtje met weinig slaap ging ik op de zondag dan naar Deventer toe. Aldaar stikte het uiteraard van de nieuwe bussen en een daarvan trof ik op de Brinkgreverweg:
Afbeelding

Drie dagen later ging ik reizen door Overijssel en wel met de nieuwe bussen. Zo heb ik bijna de hele route van lijn C1 gehad, die vanaf Dedemsvaart via Nieuwleusen, Zwolle, Hattemerbroek, Wezep, Oldebroek en Elburg naar Nunspeet rijdt en dat met zeer comfortabele wagens. Een van deze bussen van de formule ComfortRRReis trof ik aan op de Burgemeester Backxlaan in Nieuwleusen:
Afbeelding

Ook was ik in Zwolle te vinden voor de CapaCity’s die daar al een tijdlang reden. Deze rijden nu in de kleurstelling van RRReis rond en ik moet eerlijk zeggen: het staat ze goed:
Afbeelding

Twee dagen later was Gelderland aan de beurt. Ook hier rijden BYD-bussen in de kleuren van RRReis. Op het Bothaplein in Arnhem trof ik een van de bussen voor de ComfortRRReis-lijnen C1 en C2:
Afbeelding

Rondom Ede is een deel van de aardgasbussen echter blijven rijden. Deze kregen echter wel hun nieuwe kleurstelling en de geledes rijden zelfs rond op ComfortRRReis C3. Op de campus van Wageningen trof ik een van deze wagens aan nabij de bushalte Mondriaanlaan:
Afbeelding

Op zondag 20 december reisde ik naar Amstelveen. Aldaar had het GVB tramlijn 25 van het Randstadnet in gebruik genomen met nieuwe trams. Een van deze CAF-trams trof ik aan bij halte Poortwachter:
Afbeelding

Ook ging ik even naar Schiphol, want hoewel mijn vader al eens foto’s had gemaakt van de pendelbussen tussen de aankomst- en vertrekhallen en P3, had ik er zelf nog geen fatsoenlijke foto’s van. Daar kwam verandering in en zodoende heb ik een van de Hybride MAN-bussen van Arriva Touring gespot op Schiphol Plaza:
Afbeelding

Ook was Combino 2058 van het GVB actief en deze wordt ieder jaar omgedoopt tot de Sky Radio Kersttram. Deze dag was hij actief op lijn 4 en zodoende maakte ik vanaf station RAI een ritje met deze tram naar het Centraal Station. Aldaar was het inmiddels donker en zodoende kon ik hem met zijn gezellige lampjes op de foto zetten:
Afbeelding

Dat was het voor dit jaar! Ondanks het rare jaar wens ik eenieder toch een goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2021. Laten we proberen om met een positieve instelling te beginnen aan het nieuwe jaar! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door ZO6176 »

Prachtig verslag. Alvast voor je de beste wensen. Hopelijk wordt 2021 een eenvoudiger jaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Jij ook de beste wensen voor 2021!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door Ardan »

Je hebt er een hoop werk van gemaakt. Leuk om zo het jaar te zien!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door Daniel »

Leuk overzichtje van dit rare jaar. Hopelijk wordt volgend jaar langzaam weer wat normaler.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door umbusko »

Een beetje veel bussen naar mijn smaak ;) maar wel erg leuke foto's! Een mooi 2021 gewenst! :)
Milco schreef: zo 27 dec 2020, 17:02 In de avonduren was ik dan weer in de omgeving van de Wibautstraat te vinden. Nabij het Meester Visserplein stond de zon precies goed voor een foto van tramlijn 14 naar het Centraal Station:
Afbeelding
Volgens mij was de trambestuurder een andere mening toegedaan over de zonnestand. :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Milco's jaar 2020 in 82 foto's

Bericht door Milco »

Tsja, daar zijn dus die A4’tjes voor! _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten