Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Gedeeltelijke elektrificatie met accutreinen zou ik dan niet uitsluiten. Waterstoftreinen lijken mij gezien de aanwezigheid van een bovenleiding in Zutphen en op Hengelo - Oldenzaal duurder dan noodzakelijk. Hebben we eigenlijk al een topic voor die treindienst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Gedeeltelijke elektrificatie met accutreinen zou ik dan niet uitsluiten. Waterstoftreinen lijken mij gezien de aanwezigheid van een bovenleiding in Zutphen en op Hengelo - Oldenzaal duurder dan noodzakelijk. Hebben we eigenlijk al een topic voor die treindienst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Volgens mij niet...
Het zou bij Berkel-dinkel komen, maar nu toch niet. Er is ook sprake van het bij Vechtdallijnen te voegen als ook Almelo-Marienberg onder de draad komt.
Het zou bij Berkel-dinkel komen, maar nu toch niet. Er is ook sprake van het bij Vechtdallijnen te voegen als ook Almelo-Marienberg onder de draad komt.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Voor de nieuwe concessies nog niet zozeer, maar er bestaat op dit forum wel al een verwant topic, "Elektrificatie dieseltrajecten Overijssel": viewtopic.php?t=14315
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Zou best eens kunnen. Metropool regio Arnhem-Nijmegen kan goed natuurlijk. Is qua woningbouw aanwijsgebied vanuit het rijk ook weer op de kaart gezet.. kan goed in elkaars verlengde liggen dan.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Hoeveel kilometer is Zutphen - Hengelo? Stadler heeft een AKKU FLIRT die tenminste 80km op accu kan rijden. Gezien Zutphen en Hengelo-Oldenzaal onder de draad zijn kan daar mooi (rijdend) opgeladen worden.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Ik dacht dat er wel in beginsel door PS in Overijssel al gekozen is voor elektrificatie, de nog lopende onderzoeken zijn primair voor de verdere uitwerking:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/326525/Pr ... Hardenberg
Overigens lopen er ook in Gelderland onderzoeken naar vergroeningsopties van baanvakken in de Achterhoek, Rivierenland en Zutphen-Apeldoorn. Deze onderzoeken zouden in de loop van dit najaar afgerond moeten zijn. Wat Gelderland besluit voor Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk is natuurlijk van belang voor de concessie Berkel-Dinkel. En wat zou het mooi zijn als de dames en heren bestuurders daarmee proberen in te zetten op zo veel mogelijk schaal-economieën (laagste operationele kosten -> brede inzetbaarheid materieel) voor het treindeel van deze nieuwe concessie.
Maar ja, Gelderland en KAN bedachten ooit twee vervoerders tussen Arnhem en Doetinchem. Dus 2x overhead betalen aan verschillende vervoerders ... kosten spelen niet altijd een rol .
https://www.rtvoost.nl/nieuws/326525/Pr ... Hardenberg
Overigens lopen er ook in Gelderland onderzoeken naar vergroeningsopties van baanvakken in de Achterhoek, Rivierenland en Zutphen-Apeldoorn. Deze onderzoeken zouden in de loop van dit najaar afgerond moeten zijn. Wat Gelderland besluit voor Apeldoorn - Zutphen - Winterswijk is natuurlijk van belang voor de concessie Berkel-Dinkel. En wat zou het mooi zijn als de dames en heren bestuurders daarmee proberen in te zetten op zo veel mogelijk schaal-economieën (laagste operationele kosten -> brede inzetbaarheid materieel) voor het treindeel van deze nieuwe concessie.
Maar ja, Gelderland en KAN bedachten ooit twee vervoerders tussen Arnhem en Doetinchem. Dus 2x overhead betalen aan verschillende vervoerders ... kosten spelen niet altijd een rol .
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2032)
Het begint wat offtopic te gaan, maar ik heb krijg zo langzamerhand indruk dat de Provincie hoopt dat het rijk de lijn aan gaat wijzen als noordtak Betuweroute en daarmee de portemonnee trekt voor verdubbeling en elektrificatie. Veel tempo lijkt er niet in te zitten namelijk...
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Is er iets bekend wat er na deze concessie die op 10/12/2022 afloopt wat er gaat gebeuren? Is het plan dat er daarna ook in Arnhem/Nijmegen op electrische bussen over wordt gegaan? Iemand enig idee?
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Ja, er komt een tweejarige overbruggingsconcessie die men op het moment aan het voorbereiden is.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Vast wel, want in 2025 moet alles elektrisch zijn.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Zeer benieuwd waar ze hun bussen tzt gaan bestellen. We gaan het over een tijdje vast zien.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
'Ze'. Je weet nog niet eens welk bedrijf de concessie die nog uitgeschreven moet worden gaat winnen.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
In elk geval lijkt het niet slim als ze een bedrijf de concessie tegen die tijd zouden gaan gunnen wat 'gefraudeerd' heeft indien deze zich wil inschrijven.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Vanaf 2025 mogen alleen nog maar emissievrije voertuigen instromen, maar de inzet van diesel- en aardgasbussen is toegestaan tot en met 2029.Lijn 45 schreef:Vast wel, want in 2025 moet alles elektrisch zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
m.a.w.:
de huidige vloot CNG en trolleybussen zal in die 2 jaar door blijven rijden.
de huidige vloot CNG en trolleybussen zal in die 2 jaar door blijven rijden.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Inclusief de Premiers?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Ze zullen toch iets van elektrisch vervoer moeten gaan verzorgen op de lijnen naar Apeldoorn en rondom Ede. Ik ben benieuwd of een deel van de BYDs mee over gaat naar Rijn-Waal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Als ik het goed heb begrepen blijven de YV BYD's bij Keolis, en rijden daarom nu nog de CNG's in onder andere Ede. De vervoerder van Rijn-Waal zal dan weer nieuwe bussen gaan bestellen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Maar dan moeten ze dus ook voor de noodconcessie nieuwe bussen bestellen? Of gaan ze dan 2 jaar met wat zooi rijden naar Apeldoorn en rondom Ede? Keolis houdt dan behoorlijk wat 12 en 13m BYDs over aangezien naast de lijnen rondom Ede ook de lijnen C2, 43 105, 107, 108, 110, 231 en 293 naar Rijn-Waal gaan. Zeker omdat het nog tot december 2023 duurt totdat IJsselmond erbij komt. Of is het nu zo dat het gedeelte wat naar Rijn-Waal gaat nog 2 jaar langer bij IJssel-Vecht blijft? Dus tot december 2024.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Owja, er komt nog zo'n corona concessie... Wat ik schreef was hoe het bedacht was voor dat z'n intrede deed...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Ik heb enkele berichten uit het Arnhem-Nijmegen topic even naar het Rijn-Waal topic verplaatst, zodat beide discussies gescheiden blijven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
De noodconcessie Rijn-Waal start toch op het moment dat Ijssel-Vecht eindigt? Op dat moment houdt Keolis nog wel meer BYD's over.regenmaker schreef: ↑ma 28 dec 2020, 11:54 Maar dan moeten ze dus ook voor de noodconcessie nieuwe bussen bestellen? Of gaan ze dan 2 jaar met wat zooi rijden naar Apeldoorn en rondom Ede? Keolis houdt dan behoorlijk wat 12 en 13m BYDs over aangezien naast de lijnen rondom Ede ook de lijnen C2, 43 105, 107, 108, 110, 231 en 293 naar Rijn-Waal gaan. Zeker omdat het nog tot december 2023 duurt totdat IJsselmond erbij komt. Of is het nu zo dat het gedeelte wat naar Rijn-Waal gaat nog 2 jaar langer bij IJssel-Vecht blijft? Dus tot december 2024.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Nee hoor, de bussen worden namelijk verplicht overgenomen door de nieuwe vervoerder.
Re: Concessie Rijn-Waal (2022-2024)
Nee? De bussen die nu in het deel rijden wat naar Rijn-Waal gaat zijn straks weer nodig in IJsselmond (na de noodconcessie IJssel-Vecht)
Voor Rijn-Waal zal dus een complete nieuwe (elektrische) vloot moeten komen
Voor Rijn-Waal zal dus een complete nieuwe (elektrische) vloot moeten komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten