Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 5954 van Roosendaal naar Dordrecht rijdt met twee stellen, FLIRT 3+4. Alle reizigers tesamen in deze trein zouden makkelijk in één bak passen, dus waar deze extreme inzet voor nodig is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan kun je in ieder geval die anderhalve meter afstand zonder problemen in acht nemen...
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In een ver verleden waren de Swirl's (of sommige tenminste) ook 's avonds open, en toen haalde ik er regelmatig wat, ideaal als je 's avonds ergens van terug naar huis gaat. Maar de laatste jaren waren ze alleen overdag open en dan heb ik er geen behoefte aan, behalve misschien een heel enkele keer in de hoogzomer.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de reisplanner (zowel ns.nl als 9292.nl) staan alle 4000's ri Utg van vandaag tot ver in de avond met +2 vanaf Asa, en bijv. met +4 vanaf Asb. Is er een of andere verstoring gaande?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, er is een wissel defect nabij Bijlmer waardoor de sprinter na Abcoude naar het Intercity-spoor moet. Daarvoor moet gewacht worden op de passage van de intercity, waarna Holendrecht helaas overgeslagen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er komt hier net een Pimpel eastbound voorbij rijden, waarvan de achterste vier rijtuigen echt enorm zijn toegetakeld
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker weten dat dat geen goederenwagon is?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rijden goederenwagons wel eens mee met de pimpel? Moet wel zeggen dat de foto niet heel erg duidelijk is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nooit. Maar eigenlijk zijn deze rijtuigen gewoon wit met een rood streepje, maar met zulke toetakeling hoop ik dat ze zonder passagiers rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had zojuist een mikos die in zijn omroep iedereen vroeg om mondkapjes te dragen, een controleronde deed en vervolgens over de omroep een compliment gaf dat iedereen zijn mondkapje op had. Perfectie bestaat.
En ook een Arrivacontroleur die op het perron een reiziger zonder mondkapje er één gaf. #kerstgedachte
En ook een Arrivacontroleur die op het perron een reiziger zonder mondkapje er één gaf. #kerstgedachte
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn laatste treinrit van 2020 eindigde gistermiddag met een vertraging. De 8859 had kennelijk wat kuren, aangezien de SLT op een gegeven moment uitviel en de lichten uitgingen. Na vijf minuten kreeg het personeel de treinstellen kennelijk weer aan de praat (misschien ze elk een oliebol gegeven? ). NS had Tuffy van achter de bubbels en appelflappen vandaan getrokken, want ze riep wel iets om over vertraging. Vertrek was uiteindelijk met +16 en aankomst in Alphen met +15 op gewijzigd aankomstspoor 1, zodat de tegentrein op spoor 2 kon blijven. Ik hoorde de HC wel iets zeggen over dat wij weggingen en dat de omroep het niet deed.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag een opvallende treinafhandeling in Utrecht;
De 1750 met V-IRM 9558 is nooit verder gekomen dan Hengelo agv een aanrijding. In Almelo werd met V-IRM 9420 een 301750 gemaakt voor Den Haag.
Na het wandelen in Utrecht bleek de 301750 opgeheven te zijn en zou met diezelfde 9420 een 701750 non-stop naar Den Haag gaan rijden. In Utrecht werden alle reizigers er echter uit gezet en is de trein leeg naar Den Haag gegaan.
De 1750 met V-IRM 9558 is nooit verder gekomen dan Hengelo agv een aanrijding. In Almelo werd met V-IRM 9420 een 301750 gemaakt voor Den Haag.
Na het wandelen in Utrecht bleek de 301750 opgeheven te zijn en zou met diezelfde 9420 een 701750 non-stop naar Den Haag gaan rijden. In Utrecht werden alle reizigers er echter uit gezet en is de trein leeg naar Den Haag gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien was er geen HC beschikbaar, en moest de trein daarom leeg naar Den Haag?
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit weekeinde voor het eerst gebruik gemaakt van de sneltrein Apeldoorn-Zutphen (en door naar Winterswijk). In combinatie met de kortere overstap vanaf Schiphol scheelt het een half uur met voorheen. Alleen bleek een argeloze medereiziger op het Apeldoornse eerste perron (spoor 1, waar de sneltrein vertrekt) op zoek naar een omcheckmeubel dat daar volgens mij niet staat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt op spoor 1 staat inderdaad geen overstap meubel, maar zijn wel een heleboel poortjes heel dichtbij
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens DSO is de vergunning van de 406 voor GSM-R verlopen, dus rijdt momenteel geen ICE tussen Oberhausen en Amsterdam:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9572120
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9572120
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De storingsmelding op de site van DB heeft echter te maken met het uitvallen van een seinhuis (ik denk Dinslaken?) tussen Wesel en Oberhausen. De volledige treindienst tussen die twee stations is nu verbust.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik hoorde personeel op Arnhem Centraal om 13:20 zeggen dat de RE19 van 14:45 niet zou rijden. Die van 13:45 stond er wel gewoon.
In plaats van de ICE van 13:37 reden er bussen naar Duisburg.
In plaats van de ICE van 13:37 reden er bussen naar Duisburg.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De RE5 van 15:16 uit Koblenz wordt ook tot Oberhausen vervangen door een taxi. Lijkt mij een lange taxirit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICE11 schreef: ↑ma 04 jan 2021, 15:17 Volgens DSO is de vergunning van de 406 voor GSM-R verlopen, dus rijdt momenteel geen ICE tussen Oberhausen en Amsterdam:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9572120
Aldus Philipp Nagl op DSO. Die zou het toch moeten weten, want hij zit in de directie van DB Fernverkehr.Das Problem liegt nicht an den Zügen sondern an einem Kabelschaden infolge von Vandalismus. Es sind auch andere Fahrzeuge betroffen. Wir hoffen dass das Problem morgen behoben sein wird.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het wel mooi dat iemand uit de directie van DB Fernverkehr actief is op DSO.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De bovenleiding tussen Rotterdam Zuid en Lombardijen is gisteren blijkbaar over een flinke afstand kapot geraakt. Van Rotterdam Centraal tot voorbij Barendrecht worden alleen spoor 1 en 2 gebruikt. Direct ten zuiden van Rotterdam Zuid en tussen Stadion en Lombardijen stonden bovenleidingsreparatiewagens, vlakbij Stadion een gestrande VIRM en op spoor 3 van Lombardijen een gestrande SGM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo'n zelfde verhaal kan wel eens van toepassing zijn op de 2 duo's aan roltrappen aan de west- en oostzijde van station Ht. Een gebed zonder eind
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, zo erg als de roltrappen op het Jaarbeursplein zullen ze niet zijn. Die heb ik in 2020 minder vaak werkend gezien dan die van 's-Hertogenbosch, en zo vaak kom ik niet bezuiden de rivieren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten