[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Suus »

Maarheeze heeft van de drie wel het meeste een regiofunctie door de P+R en busaansluiting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door RobertT »

PHS schreef: wo 16 dec 2020, 16:37
Bemined schreef: wo 16 dec 2020, 14:19 2x Roermond – Weert – Maarheeze – Eindhoven – Den Bosch – Oss – Nijmegen – Arnhem – Dieren – Zutphen splitsen/combineren
Dat bolletje tussen Eindhoven en Weert moet dus Maarheeze voorstellen? Ik dacht altijd dat het Geldrop was :o

Maarheeze telt het minste reizigers van de drie tussenstations op dat traject.
Geldrop heeft vrij goede busverbindingen met Eindhoven,dat verklaart ook wel het vrij lage gebruik van de trein.
530
Berichten: 35
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 19:01

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door 530 »

Er is een kaart online verschenen met de toekomstige aanpassingen aan het spoorwegnet op infraniveau. https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 021-v2.pdf
PHS

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door PHS »

Mooie kaart :)

Maar er zitten wel een aantal wel heel bijzondere saneringsbesluiten tussen, waar ik nog niet van afwist:
- Spoor 1 Breda. Was dat spoor niet ooit bedoeld voor kerende internationale treinen naar Noorderkempen en Antwerpen?
- Spoor 1 Beesd. Onhandig mocht je ooit een kwartiersdienst willen realiseren tussen Gorinchem en Geldermalsen.
- Spoor 3 Helmond & Horst-Sevenum. Daar worden wel goederentreinen over geleid.
- Sporen tussen Groenekan en Maliebaan. Staat bij 'jaar van uitvoering: 2020', maar bij mijn weten ligt het spoor er nog. Lijkt me onhandig voor het vervoer van museumtreinen e.d.
- Wissels Abcoude. We hebben bij de verstoring bij Holendrecht laatst nog gemerkt hoe bruikbaar dergelijke wissels zijn, omdat de stations tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht Centraal geen perrons op de buitensporen hebben.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door PatrickM »

Hrt spoor 3 is momenteel al buiten gebruik als ik het met goed herinner, dus het is niet heel gek dat die nu gesaneerd wordt.
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Bemined »

De toekomstige situatie bij Schiedam Centrum is ook wel apart. Alle vier de perronsporen zijn geschikt van/naar Den Haag op deze manier, maar er is geen viersporigheid naar Rotterdam toe. Dus hoe wil men deze sporen gaan inzetten? Een inhaling hier is ongewenst, daarmee zou je de reistijd van de ingehaalde trein flink verlengen. Een van de drie sporen in beide richtingen gebruiken ligt ook niet voor de hand met deze layout, dan zou je verwachten dat spoor CB op CC aangesloten zou blijven met een snelle wissel richting BC, maar nu wordt CB op BC aangesloten en pas verderop ligt een traag wissel om van BC naar CC terug te gaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Ardan »

Ik verbaas me over wat er in Zutphen weggaat, al is de uitloper van spoor 1 naar het noorden al een tijdje met bielzen afgekruist. Het kruiswissel tussen perronspoor 3 en spoor 4 heb ik gisteravond nog gebruikt wegens een vertraging, dat er zo toch twee treinen tegelijk kunnen staan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Gebruikersnaam »

Punten die mij opvallen:
- Volgens mij ziet Ede-Wageningen er ook compleet anders uit dan in eerdere besluiten. Doortrekking van de Valleilijn naar Arnhem lijkt me dan ook onmogelijk. (deze kunt u nu afstrepen op de bingokaart :mrgreen: )
- Goederentreinen voor de Hoekse Lijn moeten best een stukje linkerspoor in de toekomstplannen
- Op de Maaslijn gaat het inhaalspoor bij Beugen en bij Meerlo-Tienray eruit (heeft dit gevolgen?)
- Verder op de Maaslijn dubbelspoor tussen Reuver en Swalmen
- Geen inhaalmogelijkheden meer tussen Meppel en Onnen
- De lijn Zutphen - Hengelo wordt flink uitgekleed, al valt het mij nog mee dat Lochem niet een simpele halte aan de vrije baan wordt
- Idem voor de Zeeuwse Lijn, waar bijna alle inhaalmogelijkheden verdwijnen
PatrickM schreef: do 07 jan 2021, 10:40 Hrt spoor 3 is momenteel al buiten gebruik als ik het met goed herinner, dus het is niet heel gek dat die nu gesaneerd wordt.
Tel erbij op dat je even verderop inhaalmogelijkheden hebt bij Gekkengraaf, dan kan ik mij nog wel enigszins inbeelden dat het spoor nutteloos is geworden (en het zou mij ook niet verbazen als het spoor te kort is voor de meeste goederentreinen)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Ardan »

Gebruikersnaam schreef: do 07 jan 2021, 12:05 al valt het mij nog mee dat Lochem niet een simpele halte aan de vrije baan wordt
Lochem wordt een enkele keer per dag gebruikt om te kruisen met LM-ritten.
Markelo wordt bij vertragingen als alternatieve kruisplaats gebruikt om weer terug op tijd te kunnen rijden. Raar dat die weggaat, idem voor soortgelijke plaatsen op de Maaslijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Daniel »

PHS schreef: do 07 jan 2021, 10:28 - Spoor 1 Beesd. Onhandig mocht je ooit een kwartiersdienst willen realiseren tussen Gorinchem en Geldermalsen.
Daarvoor moet je toch al spoor aanleggen, dat past namelijk alleen met ook dubbelspoor in Arkel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef: do 07 jan 2021, 11:21 Ik verbaas me over wat er in Zutphen weggaat, al is de uitloper van spoor 1 naar het noorden al een tijdje met bielzen afgekruist. Het kruiswissel tussen perronspoor 3 en spoor 4 heb ik gisteravond nog gebruikt wegens een vertraging, dat er zo toch twee treinen tegelijk kunnen staan.
Net als dat Eefde enkelsporig wordt. Met het verdwijnen van het wissel van 3 naar 2 in Zp en die andere maatregelen daar voorzie ik een hoop vertraging voor ZHO...
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door teun »

De reden dat Meerlo-Tienray verdwijnt is volgens mij omdat het dubbelspoor tot daar toe wordt doorgetrokken vanaf Venray.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door umbusko »

Gebruikersnaam schreef: do 07 jan 2021, 12:05 Op de Maaslijn gaat het inhaalspoor bij Beugen en bij Meerlo-Tienray eruit (heeft dit gevolgen?)
- Verder op de Maaslijn dubbelspoor tussen Reuver en Swalmen
Dat heeft zeker gevolgen, want op beide inhaalsporen heb ik al meermaals stilgestaan. (Tenzij er ook nog dubbel spoor komt? Dan zijn ze natuurlijk niet nodig.)

Zonder Beugen is de extra spitstrein van Boxmeer naar Nijmegen bovenop de kwartierdienst (die in het verleden reed) niet meer inpasbaar. Ook bij storingen ten zuiden van Boxmeer of ten noorden van Cuijk wordt de boel ingewikkeld, afhankelijk van welke sporen in Boxmeer en/of Cuijk bereikbaar zijn. Een vertraagde trein zal vaker in Boxmeer of Cuijk opgeheven moeten worden met alle gevolgen van dien. Je hebt precies genoeg ruimte voor een kwartierdienst en zowel in Bmr als in Ck een spoor 3, maar daarmee houdt het dan op. Trein Nijmegen-Venray 5 minuten vertraging in Cuijk? Opheffen die hap en op dat spoor 3 wachten op je eigen pad terug. Voorspel ik.

Meerlo-Tienray wordt planmatig gebruikt wanneer de 32300 naar Venlo rijdt; die wacht daar op de tegentrein. In de andere richting wacht hij bij Lottum. Maar als dat richting Venlo ook moet, dan moet hij veel eerder weg uit Venray (en dat past volgens mij niet goed met de kwartierdienst boven Venray) of moet de 32200 naar het noorden eerder weg om in Lottum te wachten (onmogelijk ivm knoop Venlo en enkelspoor onder Venlo) of loopt de 32200 vertraging op, dus de tegentrein uit Venray ook, dus wederom doei knoop Venlo én doei aansluiting Roermond.

Dubbelspoor tussen Reuver en Swalmen scheelt wel. Misschien kan de overstap in Roermond vanuit Mt dan weer naar 3 minuten ipv 2. Misschien wordt de aankomst in Roermond ook punctueler. En die stomme goederentreinen zitten dan hopelijk minder in de weg.

Wat ik niet helemaal begrijp is wat het probleem is met die inhaalsporen? Ze worden gebruikt en liggen niemand in de weg, toch?

Edit: als Venray - Meerlo-Tienray dubbelspoor wordt, is daar inderdaad geen overloop nodig denk ik. Dan verleng je in feite het inhaalspoor tot Venray, dat vind ik prima. :mrgreen: Het zou wel handig zijn als dan wel ook spoor 1 vanaf dat spoor bereikbaar wordt en niet alleen 2 en 3.
PHS

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door PHS »

Daniel schreef: do 07 jan 2021, 12:23
PHS schreef: do 07 jan 2021, 10:28 - Spoor 1 Beesd. Onhandig mocht je ooit een kwartiersdienst willen realiseren tussen Gorinchem en Geldermalsen.
Daarvoor moet je toch al spoor aanleggen, dat past namelijk alleen met ook dubbelspoor in Arkel.
Klopt, maar een extra spoor in Arkel aanleggen is een stuk minder begrotelijk dan een extra spoor in Arkel én Beesd aanleggen ;)
marvinkok schreef: do 07 jan 2021, 12:35 Net als dat Eefde enkelsporig wordt. Met het verdwijnen van het wissel van 3 naar 2 in Zp en die andere maatregelen daar voorzie ik een hoop vertraging voor ZHO...
Alles in naam van de vooruitgang :')

Wat mij nog meer opviel:
- Sappemeer Oost staat nog ingetekend. Gaan ze het station niet verwijderen, of blijven de perrons liggen tot een eventuele heringebruikname?
- De inhaalsporen Lisse worden (nog) niet gesaneerd, terwijl deze bij mijn weten geen functie hebben.
- De baanvaksnelheid gaat bij Snippeling aansluiting (Deventer richting Zutphen/Almelo) gaat van 60/70 km/u omhoog naar 80 km/u, terwijl er daar bij mijn weten niets gaat veranderen.
- Vanaf het nieuwe, meest westelijke perronspoor in PHS Nijmegen kan er niet worden doorgereden richting Den Bosch. Why?
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Gebruikersnaam »

De inhaalsporen te Lisse worden gebruikt voor het inhalen van goederentreinen in de richting Leiden.
teun schreef: do 07 jan 2021, 12:49 De reden dat Meerlo-Tienray verdwijnt is volgens mij omdat het dubbelspoor tot daar toe wordt doorgetrokken vanaf Venray.
Ah, dat is een stuk logischer. Thanks!
Claus Plein
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Claus Plein »

PHS schreef: do 07 jan 2021, 13:22 Wat mij nog meer opviel:
- Sappemeer Oost staat nog ingetekend. Gaan ze het station niet verwijderen, of blijven de perrons liggen tot een eventuele heringebruikname?
Heerlen De Kissel staat niet meer weergegeven in de nieuwe situatie
John Hill
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door John Hill »

Bemined schreef: do 07 jan 2021, 10:40 De toekomstige situatie bij Schiedam Centrum is ook wel apart. Alle vier de perronsporen zijn geschikt van/naar Den Haag op deze manier, maar er is geen viersporigheid naar Rotterdam toe. Dus hoe wil men deze sporen gaan inzetten?
De viersporigheid in Schiedam is niet bedoelt voor een inhaling, maar puur om te zorgen dat treinen al binnen kunnen rijden als de trein op het andere perronspoor pas net vertrokken is. Daarmee is de opvolgtijd iets korter met als gevolg dat de intercity's in Schiedam kunnen blijven stoppen.
PHS schreef: do 07 jan 2021, 13:22 - Vanaf het nieuwe, meest westelijke perronspoor in PHS Nijmegen kan er niet worden doorgereden richting Den Bosch. Why?
EDIT: onderstaande tekst bevat fake news:
Het meest westelijke perronspoor in Nijmegen is puur bedoelt voor de kerende intercity's richting Utrecht.
Ik heb het vermoeden dat een aansluiting op het spoor naar het spoor richting Den Bosch daarnaast extra ruimte zou kosten, wat ten koste gaat van de lengte van de opstelsporen.
PHS schreef: do 07 jan 2021, 13:22 - De baanvaksnelheid gaat bij Snippeling aansluiting (Deventer richting Zutphen/Almelo) gaat van 60/70 km/u omhoog naar 80 km/u, terwijl er daar bij mijn weten niets gaat veranderen.
In de presentatie marktconsultatie die ik op deze webpagina vond staat een flink deel van de kleinere projecten die ook op de kaart te vinden zijn. Voor Snippeling Aansluiting vind ik Functiehandavingswerk knoop Deventer in 2021, Bovenbouwvernieuwing Deventer in 2022 en het Vernieuwing treinbeveiliging Zwolle-Deventer-Zutphen in 2022
Laatst gewijzigd door John Hill op do 07 jan 2021, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Bemined »

John Hill schreef: do 07 jan 2021, 14:28De viersporigheid in Schiedam is niet bedoelt voor een inhaling, maar puur om te zorgen dat treinen al binnen kunnen rijden als de trein op het andere perronspoor pas net vertrokken is. Daarmee is de opvolgtijd iets korter met als gevolg dat de intercity's in Schiedam kunnen blijven stoppen.
Aha, het gaat dus om de opvolgtijd tussen sprinter en stoppende IC terug te brengen van 4 naar 3 minuten?
John Hill
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door John Hill »

Exact. Uiteindelijk rijden ze gewoon weer achter elkaar aan over de twee viaducten bij Rotterdam Centraal. Overigens is op de kaart te zien dat daar ook enkele aansluitende kruiswissels worden vervangen door snellere wissels.
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Bemined »

Snellere wissels bij Rotterdam Centraal was al onderdeel van het tracébesluit, alleen de aanpassingen bij Schiedam Centrum zijn er later bijgekomen. Eerst was het idee om de wissels daar juist te saneren om zo de boog te versnellen, maar in plaats daarvan lijkt de snelheid nu juist lager te worden (80 i.p.v. 90km/u)
PHS

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door PHS »

John Hill schreef: do 07 jan 2021, 15:38
Bemined schreef: do 07 jan 2021, 15:19
John Hill schreef: do 07 jan 2021, 14:28De viersporigheid in Schiedam is niet bedoelt voor een inhaling, maar puur om te zorgen dat treinen al binnen kunnen rijden als de trein op het andere perronspoor pas net vertrokken is. Daarmee is de opvolgtijd iets korter met als gevolg dat de intercity's in Schiedam kunnen blijven stoppen.
Aha, het gaat dus om de opvolgtijd tussen sprinter en stoppende IC terug te brengen van 4 naar 3 minuten?
Exact. Uiteindelijk rijden ze gewoon weer achter elkaar aan over de twee viaducten bij Rotterdam Centraal. Overigens is op de kaart te zien dat daar ook enkele aansluitende kruiswissels worden vervangen door snellere wissels.
Weet je toevallig wat de perronindeling wordt op Rotterdam Centraal na PHS?
Gebruikersnaam schreef: do 07 jan 2021, 13:27 De inhaalsporen te Lisse worden gebruikt voor het inhalen van goederentreinen in de richting Leiden.
Weer wat geleerd :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Wubbo »

PHS schreef: do 07 jan 2021, 10:28Maar er zitten wel een aantal wel heel bijzondere saneringsbesluiten tussen, waar ik nog niet van afwist:
- Spoor 1 Breda. Was dat spoor niet ooit bedoeld voor kerende internationale treinen naar Noorderkempen en Antwerpen?
Dan moeten ze er wel even een perron langs leggen. Vooral de toegang naar dat perron lijkt me een uitdaging, volgens mij was die tijdens de verbouwing ook alleen maar bereikbaar met een stalen trap buitenom.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door SuperGhost »

Ik vind de nieuwe situatie voor Apeldoorn wel apart met die twee keersporen. Wel praktisch uiteraard mochten de sprinters uit Zutphen en Almelo in de toekomst tegelijk op het station willen staan. Had het echter mooier gevonden als men er gewoon één eilandperron van zou hebben gemaakt, waarbij het 2 zaksporen zouden worden. Dan had je alles mooi op één perron gehad.
John Hill schreef: do 07 jan 2021, 14:28
PHS schreef: do 07 jan 2021, 13:22 - Vanaf het nieuwe, meest westelijke perronspoor in PHS Nijmegen kan er niet worden doorgereden richting Den Bosch. Why?
Het meest westelijke perronspoor in Nijmegen is puur bedoelt voor de kerende intercity's richting Utrecht. Ik heb het vermoeden dat een aansluiting op het spoor naar het spoor richting Den Bosch daarnaast extra ruimte zou kosten, wat ten koste gaat van de lengte van de opstelsporen.
Waren daar sporen 3 en 4 al niet voor?
Ik dacht dat dat westelijke rangeerterrein puur voor sprinters bedoeld was en het huidige opstelterrein langs de Maaslijn dan voor de intercity's en de Maaslijn-treinen.
De sprinter Dordrecht-Arnhem kan in Arnhem moeilijk het rangeerterrein bereiken, omdat dan vrijwel al het andere treinverkeer gekruist moet worden. Het aftrappen/bijplaatsen kan dan in Nijmegen plaatsvinden op spoor 5 (dus wel alleen ri. Dordrecht).
Ik dacht dat spoor 6 verder bedoeld was voor de avond/weekendinvulling van de sprinters uit Zutphen, die dan in Nijmegen eindigen en ook op station Nijmegen kruisen. Spoor 6 kan dan gebruikt worden voor de binnenkomende sprinter, die dan gerangeerd kan worden naar de opstelsporen, terwijl tegelijk de sprinter naar Zutphen dan op spoor 5 gereed gezet kan worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef: do 07 jan 2021, 19:05
PHS schreef: do 07 jan 2021, 10:28Maar er zitten wel een aantal wel heel bijzondere saneringsbesluiten tussen, waar ik nog niet van afwist:
- Spoor 1 Breda. Was dat spoor niet ooit bedoeld voor kerende internationale treinen naar Noorderkempen en Antwerpen?
Dan moeten ze er wel even een perron langs leggen. Vooral de toegang naar dat perron lijkt me een uitdaging, volgens mij was die tijdens de verbouwing ook alleen maar bereikbaar met een stalen trap buitenom.
Het is overigens spoor 2, niet spoor 1.
Dat perron was tijdens de verbouwing (en daarvoor trouwens ook, spoor 2 werd al een perronspoor ergens in 2003/4 toen ik nog in Breda studeerde) inderdaad alleen buitenom bereikbaar. Een perron heeft het nu trouwens al, alleen is dat een nogal bijzonder perron aangezien er geen trappen naartoe aanwezig zijn vanuit de tunnel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Bericht door playertwo »

Gn gaat er wel vreemd uit zien net zo te zien spoor 1 t/'m 3 of 4 niet meer in gebruik?
Wubbo schreef: do 07 jan 2021, 19:05
PHS schreef: do 07 jan 2021, 10:28Maar er zitten wel een aantal wel heel bijzondere saneringsbesluiten tussen, waar ik nog niet van afwist:
- Spoor 1 Breda. Was dat spoor niet ooit bedoeld voor kerende internationale treinen naar Noorderkempen en Antwerpen?
Dan moeten ze er wel even een perron langs leggen. Vooral de toegang naar dat perron lijkt me een uitdaging, volgens mij was die tijdens de verbouwing ook alleen maar bereikbaar met een stalen trap buitenom.
Is eigenlijk spoor 2. Spoor 1 is al heel lang weg. Spoor 2 betreft het voormalige postperron. Deze werd in het verleden gebruikt voor de toenmalige sneltrein Asd - Bd.
Toegang is altijd buiten het station om geweest, ook voor de verbouwing. De lift mocht ook alleen onder begeleiding van het personeel gebruikt worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten