Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

VIRM schreef: wo 13 jan 2021, 08:58
Suus schreef: di 12 jan 2021, 14:27 Volgens mij is het zwijggebod in heel het Spaanse OV van toepassing. Ik heb er in ieder geval eerder over gehoord.
Stel je voor als je dat in Nederland zou doen. Wat moeten al die tieners met onbeperkt bellen in hun abonnement zodat ze hun hele leven in een halfuur met de gesprekspartner aan de andere kant van de lijn kunnen delen dan?
Die gaan vanzelf dood. Omdat ze hun mondkapje afzetten om te kunnen bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik bel soms ook in het OV Suus, maar heb daarbij wel gewoon mijn mondkapje op. Gaat je voorspelling dan ook over mij?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nee, want jij bent volgens je profiel geen tiener :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Maar in mijn tienerjaren zou ik hetzelfde gedaan hebben. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ja, maar omdat je nu niet meer een tiener bent wens ik je het eeuwige leven toe *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Beieren mag je vanaf maandag alleen nog inkopen of met de OV reizen als je een FFP2-masker draagt. Resultaat: FFP2-maskers zijn daar al bijna uitverkocht en de prijzen gaan omhoog zodat niet zeker is dat iedereen die een nodig heeft deze tot maandag ook bezit...
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Lachwekkend gewoon. Al schijnen risicogroepen een aantal maskers gratis te krijgen. Maar die dingen kosten nogal wat. Dat tikt aan als je elke dag een masker nodig hebt. Mag hopen dat ze in Nederland niet zoiets besluiten.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Wij krijgen regelmatig FFP2 maskers van de buurvrouw, die is 84 en krijgt ze via haar Krankenkasse geloof ik. Misschien moet ik maar een webshop beginnen en ze in Beieren verkopen. :') :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik vind het wel een flinke stap omhoog, van 'mund-nase-schutz' direct naar een FFP2-masker. Dan hebben we het in Nederland toch wat simpeler gedaan, waar alleen mondkapjes (en dus niet zoiets als een bandana of plastic plaatje) als enige toegestaan zijn geweest bij verplichtingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Zover ik weet waren spatschermen e.d. kapjes van plastic in Duitsland ook niet toegestaan. Alleen een sjaal (of col), doek of mondkapje zijn toegestaan geweest.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De kosten zijn overigens ook de redenen waarom andere deelstaten niet van plan zijn om deze regel ook in te voeren. De regering van Niedersachsen heeft bij voorbeeld geuit dat zij alleen over een dergelijke regel zal nadenken als FFP2-maskers voor alle burgers gratis beschikbaar zijn. En er zijn zelfs niet alle virologen eens mee, want een stoppelbaard is al genoeg dat de maskers niet goed werken. Maar dat is toch echt typisch Markus Söder. Hij had in zijn carrière tot nu toe steeds plezier in om met harde hand te werken...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Is Söder niet favoriet om Merkel na september op te volgen als Bondskanselier? Dat belooft dan... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Er is eigenlijk geen echte favoerit. Merz is het lievertje van diegene CDU-leden die een hekel daaraan hebben dat de partij onder Merkel weg van het oorspronkelijke conservatieve profiel herkenbaar naar links gerukt is wat de AfD ruimte gaf, Laschet is het lievertje van diegene die graag geen breuk met de bestuursstijl Merkel willen hebben en van Röttgen weet men het echter niet want hij heeft in tegenstelling tot de andere twee geen grote groep supporters binnen de partij. Nu gaat het sowieso eerst om het voorzitterschap van de CDU, maar traditiegetrouw heeft de voorzitter ook de eerste keuze voor bondskanselier-kandidaat, waarbij de kandidaat altijd een gezamenlijk kandidaat van CDU en CSU is en dus Söder uiteindelijk toch nog een woord meespreekt. Hij heeft eerder al geuit dat zijn plek in Beieren is, maar politici en hun beloften....
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

ArrivaBas schreef: di 12 jan 2021, 20:15 Ik proef een licht sarcastische ondertoon in WSM's bericht. (A)

Maar in navolging van Lansingerland gaan er ook massatests plaatsvinden in Dronten, Bunschoten en Charlois. Bunschoten kan ik mij voorstellen (al is de trend al dalend), maar Dronten? Daar is het zevendaags gemiddelde per 100.000 op het niveau van de best scorende GGD's.
Dronten schijnt een representatieve gemiddelde Nederlandse gemeente te zijn, in Bunschoten zijn veel besmettingen en in Charlois is veel virus in het rioolwater gevonden.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: wo 13 jan 2021, 10:01
VIRM schreef: wo 13 jan 2021, 08:58
Suus schreef: di 12 jan 2021, 14:27 Volgens mij is het zwijggebod in heel het Spaanse OV van toepassing. Ik heb er in ieder geval eerder over gehoord.
Stel je voor als je dat in Nederland zou doen. Wat moeten al die tieners met onbeperkt bellen in hun abonnement zodat ze hun hele leven in een halfuur met de gesprekspartner aan de andere kant van de lijn kunnen delen dan?
Die gaan vanzelf dood. Omdat ze hun mondkapje afzetten om te kunnen bellen.
Bij mij in de bus houden ze hem netjes op hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Stoorzender in de bus?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Een rechtbank heeft besloten dat hier kapsalons voor honden weer mogen openen. Ik denk ik ga daar even blaffend voor de deur zitten want langzamerhand heb ik ook weer een kapper nodig.... :mrgreen:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gewoon heel hard 'waaaa Gertjeuhhh!' roepen en dan kom je ook wel binnen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ben al minimaal een jaar of 3 niet bij een kapper geweest geloof ik, gaat prima :Y
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: wo 13 jan 2021, 13:37 Stoorzender in de bus?
Nee, een chauffeur die ze consequent wijst op de mondkapjesplicht en ze desnoods vriendelijk verzoekt bij de eerstvolgende halte over te stappen op de benenwagen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is toch ook een soort stoorzender? (A)
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Onze minister-president wil beslist een avondklok maar wil niks doen met de vele vluchten die vanuit het VK aankomen op Schiphol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Huur een hotel af op Schiphol en zet al die binnenkomende mensen uit het VK en Ierland daar voor tien dagen in. Dan kan iedereen gewoon vrolijk doorvliegen maar hebben we er tenminste zicht op. En waarschijnlijk schrikt het al voldoende af om de helft van de reizigers niet meer in het vliegtuig te laten stappen.

Met scheepslieden die in Rotterdam afstappen gebeurt dat namelijk al, daarvoor heeft de GGD Rotterdam-Rijnmond een hotel afgehuurd op RTHA en in de noodverordening uitgezonderd van het roomserviceverbod.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Lijkt me een goed plan. Verdienen hotels er ook aan. Eigenlijk moet dat voor iedereen gelden die uit het buitenland komt, ongeacht het vervoersmiddel. Maar dat zal wel niet gebeuren denk ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten