Arriva Lelystad topic
Re: Arriva Lelystad topic
De minister heeft 1 november 2021 als openingsdatum genoemd.
https://www.lelystadairport.nl/actueel/ ... ember-2021
https://www.lelystadairport.nl/actueel/ ... ember-2021
Re: Arriva Lelystad topic
Dat wilde de provincie Flevoland niet. De snelbus naar de Airport is apart aanbesteed, omdat eerst het idee was dat die bus al veel eerder zou moeten gaan rijden dan de ingangsdatum van IJssel-Vecht in Lelystad. En nu is dat niet meer haalbaar, omdat beide concessies al gegund zijn. Maar het zou wel veel beter geweest zijn.CamilleKreemers schreef:Ik zou de snelbus naar Lelystad Airport in de reguliere IJssel-Vecht stoppen. Dat is dan veel effici"enter uit te voeren doordat je met meer lijnen werkt dan.
Re: Arriva Lelystad topic
Het gaat veel veel veel verder in de toekomst worden, wat op 1 maart is gezegd is sinds 15 maart niet meer relevant.Abus schreef:De minister heeft 1 november 2021 als openingsdatum genoemd.
https://www.lelystadairport.nl/actueel/ ... ember-2021
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva Lelystad topic
Maar het bericht van Abus is van 31 maart, niet van 1 maart. Dus die datum zou nog best eens kunnen kloppen.
Is het niet handiger om dit te bespreken in het topic voor de Concessie Airport Shuttle Lelystad?
Is het niet handiger om dit te bespreken in het topic voor de Concessie Airport Shuttle Lelystad?
Re: Arriva Lelystad topic
De plannen voor het stationsgebied in Lelystad zijn weer een stapje verder.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... t-haalbaar
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... t-haalbaar
Re: Arriva Lelystad topic
Ambassador 8370 is weer terug naar Limburg en daarvoor in de plaats zijn de 8230 en 8236 vanuit Leiden overgeplaatst naar Lelystad; alleen laatstgenoemde rijdt momenteel op dienst, samen met de 8231.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Arriva Lelystad topic
Vrijdag viel mij in de 6454 op dat er nieuwe kaartlezers zijn geïnstalleerd. Hetzelfde type als keolis in IJssel-Vecht heeft. In tegenstelling tot die cico's functioneerden deze prima. Wel iets trager dan de Kapsch lezers die er eerst in zaten. Geen idee of het een proef is of dat alle bussen weer nieuwe lezers krijgen. Vandaag had de 6452 iniedergeval de oude lezers nog.
Re: Arriva Lelystad topic
Het is de bedoeling dat het Albatros systeem bij Arriva vervangen gaat worden voor een ander systeem. Ik weet niet in welk stadium dat zit en of de kaartlezers dan ook vervangen gaan worden. En aangezien Arriva Lelystad wel vaker als proeftuin gebruikt word zou het me niets verbazen dat je een testbus hebt getroffen.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arriva Lelystad topic
Dat vervangende systeem moet eerst nog proef gaan draaien op Schiphol. Dus dat duurt nog wel even
Re: Arriva Lelystad topic
Arriva rijdt vandaag vanwege het winterweer niet volgens dienstregeling maar rijdt een pendeldienst. Er wordt zo veel mogelijk geprobeerd om een halfuursdienst te rijden. Er is vandaag ook een nieuwe bus uitgereden voor Lelystad. De 8664 is uit Friesland te gast. Ik heb geen idee of het de bedoeling is dat deze hier langer rijdt of niet. We gaan het weer zien denk ik
Re: Arriva Lelystad topic
Misschien om de Lelystadse reizigers alvast wat Elfstedentochtgevoel te geven bij deze winterse temperaturen?
Re: Arriva Lelystad topic
Misschien is het ergens anders al gemeld, maar Arriva blijft definitief tot december 2023 rijden in Lelystad: https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... r-geregeld
Re: Arriva Lelystad topic
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > LLS
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > LLS
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva Lelystad topic
Op de website van Arriva lees ik dat er een nieuwe dienstregeling is ingegaan op zondag 20 februari, waarbij bij enkele lijnen de tijden zijn verschoven en lijn 13 zelfs op andere tijdstippen gaat rijden. Nu moet ik dit nog verwerken op de wiki, want ik kan werkelijk nergens een gewijzigde dienstregeling vinden: niet op 9292, niet in de ovinfo-app en zelfs niet op de website van Arriva.
Is er wel daadwerkelijk een nieuwe dienstregeling ingegaan?
Is er wel daadwerkelijk een nieuwe dienstregeling ingegaan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva Lelystad topic
De Iveco’s van Arriva Lelystad lijken nu volledig uit dienst te zijn en zijn vervangen door de ed-Friese Ambassadors van 10,6 meter. Daarnaast rijdt ook de Achterhoekse 8449 (tijdelijk?) in Lelystad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Arriva Lelystad topic
Waarom zijn de Irisbussen eigenlijk uit dienst? Ze werken gewoon nog perfect!
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Arriva Lelystad topic
Laten we niet vergeten dat de irisbusjes voor een OV bus in Nederland inmiddels al aardig bejaard zijn: Die zijn immers in 2007-2008 geleverd en dus nu al 14-15 jaar oud. Ik weet niet precies hoe oud de concessie-eisen voor Lelystad toe staan, maar het komt niet zo veel voor dat concessies dieselbussen met een leeftijd van hoger dan 12-14 jaar toestaan op normale (niet-schoolbus) lijndienst in Nederland.
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva Lelystad topic
Ik voel me oud als ik lees dat 15 jaar al oud is... Dat kind vandaag ook al "Meneer, kunt u me helpen?". Beleefd, maar man, was ik nog maar 20.
Hoe oud zijn de nieuwe busjes dan?
Hoe oud zijn de nieuwe busjes dan?
Re: Arriva Lelystad topic
De resterende Irisbusjes uit DAV zijn inmiddels inderdaad 15 jaar oud, Maar daar reed er hier in Lelystad maar één van (6034). De 14 Crossway's, die hier reden en recent ook uit dienst gingen, zijn 11-12 jaar oud.DrechtBlub schreef: ↑di 03 mei 2022, 04:54 Laten we niet vergeten dat de irisbusjes voor een OV bus in Nederland inmiddels al aardig bejaard zijn: Die zijn immers in 2007-2008 geleverd en dus nu al 14-15 jaar oud. Ik weet niet precies hoe oud de concessie-eisen voor Lelystad toe staan, maar het komt niet zo veel voor dat concessies dieselbussen met een leeftijd van hoger dan 12-14 jaar toestaan op normale (niet-schoolbus) lijndienst in Nederland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Arriva Lelystad topic
Die Crossways die je bedoelt zijn (volgens de RDW) van bouwjaar 2012 en dus nog net geen 10 jaar oud.
Re: Arriva Lelystad topic
En om het overzicht compleet te maken: de Ambassadors die er nu rijden zijn van 2013.
Re: Arriva Lelystad topic
En wie zich afvraagt waar de Crossways gebleven zijn, er staan er een flink aantal bij de Iveco garage van Zwolle zag ik vandaag vanaf de A28.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Arriva Lelystad topic
Wat is hier de reden van? Waren ze geleased of had Arriva voor deze concessie een overeenkomst met IVECO dat de bussen na x jaar weer voor een bepaalde restwaarde terugverkocht konden worden? En dat door de noodconcessie Arriva nu langer moet doorrijden en daarom tot aan de concessiewisseling materieel van elders nodig heeft?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva Lelystad topic
Technisch schijnen de Iveco’s op te zijn en aangezien er vervangend materieel beschikbaar was is hiervoor gekozen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arriva Lelystad topic
Ik kan me echt niet voorstellen dat bussen na tien jaar al aan het einde van hun technische levensduur zijn, dus ik vermoed dat het de economische levensduur is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten