Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Pascal1998 schreef: ↑zo 07 feb 2021, 17:47
Nee, dat kan niet!
Want?
Daniel schreef: ↑zo 07 feb 2021, 17:51
Dan nog kan je er niet keren want er liggen geen wissels in de tram/busbaan langs spoor 1. En ten noorden van tramstation centrumzijde ligt het busstation tussen beide tramsporen in.
Bij Vaartsche Rijn liggen wel overloopwissels, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ja, dr ligt een overloopwissel maar dat heeft geen nut als de wissel bij Jaarbeursplein in storing ligt, die zou in de praktijk dan precies zo moeten liggen zoals bij een koppeling naar de Uithoflijn en ik denk niet dat ie zo lag
Ik heb met wat gegoogle in dit document het sporenplan gevonden en zie nu dat er geen overloopwissel ligt onder de bebouwing. Dan maakt het niet uit waar je keert omdat alle overloopwissels kunnen dicht sneeuwen.
Wordt morgen dan 60 aan 22 gekoppeld zodat er dan minder wissels vrij gehouden moeten worden?
Als ze vastgevroren zijn wordt dat nog een hele workout, vrees ik.
Ik zag net op Twitter dat de hele dienstregeling trouwens stopgezet wordt voor vanavond. Of het morgen wel allemaal weer kan is nog niet duidelijk. Ze hebben het in ieder geval langer volgehouden dan alle andere vervoerders in het land.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
De HTM heeft daaroom 4 speciale Pekeltrams (omgebouwde GTL8-1), waarmee ze het tramnet in grote lijnen berijdbaar kunnen houden. Gisteravond rond de klok van 22.00u zijn ze al op pad gegaan en zijn de hele nacht blijven rijden. Verschil met Utrecht is dat ze in Utrecht maar twee tramlijnen in dienst hebben die ook nog eens ieder geen andere tramlijn kruist waardoor er minder wissels (die tijdens de dienst actief bereden worden) op de route liggen.
Utrecht stad: Op enkele haltes stonden eenzaam en alleen een passagier hoop vol naar het vertrektijdenbord te staren. Baten mocht het niet want ik heb geen enkele bus gezien en toch een aardig deel van de stad per fiets doorkruist.
Dat er geen bus reed is niet heel verwonderlijk als je de Van Lessepsstraat als voorbeeld neemt. Het zag er aldaar uit als was de laatste strooi/schuifwagen daar gisterochtend voor het laatst geweest.
Klopt, de bussen en trams rijden op het moment niet, de vertrektijdenborden zijn daarnaast in storing, dus daarnaar staren heeft niet veel nut. (De borden denken namelijk dat het OV wel rijdt)
U-OV is meestal heel goed in het doorgeven van uitvallende ritten, als ergens een bus met panne staat is vaak binnen tien minuten al duidelijk op de rest van de haltes dat de rit niet meer gaat komen ("rit 12:27 vervalt"). Zodra dan duidelijk is of en wanneer een vervangende bus inhaakt in de omloop wordt dat ook snel geregeld. Dat soort maatwerk is wel erg arbeidsintensief, en het integraal schrappen van de dienstregeling is waarschijnlijk te veel.
Ook het weer ont-schrappen van de dienstregeling bij het heropstarten zou bijzonder arbeidsintensief zijn voor wat je ervoor terugkrijgt. Het is in dat geval veel makkelijker om een bericht eruit te sturen dat de reisinformatie niet klopt en er geen bus verwacht hoeft te worden, totdat dat weer wel het geval is.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Op deze eerste dag dat Syntus weer normaal reed stond het materieel logischerwijs nog lang niet allemaal op de juiste plek.
En zo kon het dus gebeuren dat ik een Setra op lijn 80 naar De Klomp had, die aldaar afgelost werd door een U-link Citea om de rit op 87 te gaan rijden. Afwijking verving afwijking dus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bijna alle wegen op De Uithof liggen er weer goed bij. Bijna, want de oprit voor snelbussen vanaf WKZ/Máxima naar de A28 was nog wit en glad. Syntus/Pouw 1711 kon daar net niet zo goed tegen, en eindigde zonet dus niet in Leusden maar in de berm.
Altijd lastig, die grensgevallen in wie de sneeuw moet schuiven.
Instappen was soms ook een uitdaging trouwens: bij De Kei in Amersfoort was de stoep bij de halte schoongemaakt en de haltekom schoon geschoven, met als resultaat een berg sneeuw van 40 cm tussen halte en de voordeur van de bus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Voor wie de 'gezellige' oude U-OV omroepstem mist: neem eens lijn 56 van Amersfoort naar Zeist en Wijk bij Duurstede! De haltes Sterrenberg en Dolderseweg worden nog met de oude vrouwelijke stem omgeroepen. De andere kant op heb ik de lijn nog niet gehad sindsdat deze door U-OV gereden wordt, maar deze haltes werden in 2019 ook door U-OV bediend. De rest is wel opnieuw ingesproken, maar deze twee niet.
Zelfde probleem was er met halte Struykenlaan met tramvervangend vervoer lijn 162. Daarvan was de reden al wel bekend, die halte was met de invoering van Dienstregeling 2020 eigenlijk opgeheven en kwam tijdelijk terug voor het tramvervangend vervoer. Nu zijn lijnen 160 en 162 uit dienst, dus zul je die omroep nu niet meer horen.
Vanmorgen vroeg ik me al af waarom de lijn 80 die ik wilde nemen maar niet op de DRIP bij halte Centrum in Amersfoort verscheen, maar na een blik in OV-info bleek hij daarin met +56 aangekondigd te worden en was de voorafgaande rit nog terug te vinden met +80 op beginhalte Veenendaal-De Klomp.
Drie minuten voor vertrek kwam hij alsnog op de DRIP tevoorschijn en de bus die uiteindelijk aan kwam rijden had ook hetzelfde nummer als de bus die in OV-info nog met +80 vanaf De Klomp vermeld werd. Daar was dus duidelijk de GPS-positie van de bus even flink blijven hangen, want de voorafgaande rit werd dus op een of andere manier niet met grijze tijden met een vraagteken weergegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...